![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Spiser du ketogent er du i ketose. Så får du ikke utslag og har mensen, så er det nok derfor.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er en relativt normalvektig jente på 26 år som ikke først og fremst har lyst å begynne på lavkarbo for vektnedgang (selv om jeg ønsker å gå ned noen kilo), men for andre helsegevinster som stabilt blodsukker osv.
Hvilken retning innen lavkarbo bør jeg velge? Hvor mye karbs bør jeg ligge på til dagen? Er helt blank.... |
Sitat:
Mange gode tips og mye bra lærdom på veien til å finne ut hvilken retning som passer best for deg! Lykke til!:) |
Sitat:
|
Er det noen som kan si meg hvor mye et kryddermål stevia pulver fra nustevia(konsentrert stevia) tilsvarer i teskjeer sukker?
|
Sp.mål:
Når det står "siste forbruksdag" på Salmalaksen og kjøttdeigen, kan man steke det den dagen, for så å holde det kaldt i kjøleskapet noen dager? Takk for svar :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sjekk denne konverteringstabellen. Ikke samme type stevia som du nevner, men den hvite steviaen her er veldig ren og konsentrert så dette burde ihvertfall gi deg en pekepinn. |
Sitat:
Sitat:
Ps, takk for svar jenter! |
Jeg har brukt salmalaksen etter utløpsdato uten problemer. Kjøper bare til halv pris rett for utløpsdato, ellers så er den jo så innmari dyr!
Men sånn rent generelt er dårlig fisk ikke akkurat sunt, liksom!:p Er fisken stekt, holder den seg jo noen dager(2-3) til i kjøleskapet! Og ja, bakterier dør i fryseren. Fisk til sushi og gravlaks skal vel feks helst ha vært frossen om du ikke vet at den er blodfersk! Egg holder seg ca 3 måneder etter det som står på pakken. Dumme EU- regler har gjort at de måtte sette så kort holdbarhet. Som om vi har slamonella og sånt tull her i landet, liksom! Når du åpner kylling(og annet) før utløpsdato og det lukter vondt, er det bare gassen som er sprøytet inn i pakken for at kjøttet skal se apetittelig ut som lukter. Merker det særlig på kylligfilet og kyllingkjøttdeig, ja! |
Sitat:
Takk for et skikkelig svar Kitt! :) Jeg syns den gasslukten lukter råttent, men får håpe du har rett, at det bare er gass... Mistet helt lysten på kylling ett år etter vondt lukt... Jeg bruker salmalaksen stekt, ikke rå, så da dør vel bakteriene også eller? Ps, kjøpte denne pakken med salmalaks til 15 kr (!!!!) isteden for 130 som den koster tilvanlig... Røverkjøp-hehe... (Ps2, jeg har dårlig mage i dag, kan det være laksen? Eller parasetten jeg tok i går? Får ofte dårlig mage av det... ) |
Sitat:
Det var veldig billig laksen:pKitt har rett angående gass..har jobbet selv mye i ferskvaredisken i mange år.Uansett hva du åpner av kjøtt som er vakumpakket,lukter veldig vondt:eek:men det er bare i noen minutter,lukta forsvinner..Tror også at du ikke er dårlig i magen,hvis du ikke har diare eller kaster opp..men at du bare tenker sånn..at du spiste fisk som går på dato.Det går sikkert bra:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for det :)
|
Sp.mål ang Atkins bar som heter Advantage. 2g Net Carbs. (total Carbs 17,9 - Polyols 15,9) Er denne trygg å spise nær man er i ketose? Fordeler med å spise slike av og til? Ulemper?
|
Sitat:
det er flere tråder om slike barer, søk i søkefeltet oppe her :) |
Kan man ta noe som forbedrer imunforsvaret? Synes alt at virus og basselusker er innom meg for tiden særlig hvis jeg ligger litt lavt på karbene.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |