Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

StineK 20-09-11 19:11

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Cocosaen er jo nammis! :D

Men har ingen Udo's Choice. Er det noen annen olje som kan brukes som reserveløsning mens man venter? Ser på webbern at Udo inneholder:

økologisk linfrø olje;
organisk solsikkefrø olje;
organisk sesamfrø olje;
ris og havre bakterie oljer;
økologisk kokosolje;
organisk nattlysolje;
lecithin (garantert GMO-fri);
vitamin E;
antioksidanter (tocotrienols), og
rosmarin olje.

...og inneholder en blanding av omega 3,6 og 9. Antar det er mest av det øverste på listen?

Her i huset har vi Olivenolje (extra virgin), Rapsolje og Vita Optimal som inneholder 50 % Rapsolje, 30 % Solsikkeolje og 20 % Olivenolje (raffinert!)

aatinka 23-09-11 11:37

Da har jeg også fått Udos i posten og har startet med 2 teskjeer av hver to ganger om dagen. Det går helt greit, så tenkte jeg skulle øke på i helgen for å se om magen slår seg vrang... Spent på resultatet!

Photobscura 23-09-11 14:04

Ho ho! Nå begynner nuppene på huden å forsvinne igjen! Og krakleringa på leggene. Good stuff!

Egwene 29-09-11 12:15

Jeg har akkurat bestilt meg kokosolje og skal begynne å ta det litt som ekstra fett-tilskudd.
Av og til er jeg ikke flink nok til å få i meg nok fett, så håper det vil fungere!

Supera 29-09-11 13:19

Hvis noen trenger udo's kjapt, så er DHL-frakt billig fra iherb frem til i morgen. ;)

Photobscura 29-09-11 15:18

Her skiftes det ham! Haha, klør jeg meg litt på magen, så ser det ut som om det snør. Og jeg er vaaaaaaaaaaaaaaarm!

smgj 29-09-11 15:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1218753)
Her skiftes det ham! Haha, klør jeg meg litt på magen, så ser det ut som om det snør. Og jeg er vaaaaaaaaaaaaaaarm!

Jeg snør også - det gjør jeg alltid en ukes tid etter en sol-ferie. Virker som at huden ikke liker klær. :p
Og kne-nuppene mine er på retur. Ser ut som jeg definitivt trenger enten fiskeoljen eller udo's-en... (eller ikke en halv flaske vin hver kveld... :o som det var i ferien). Neste ferie skal iallfall omega-3 med på tur så jeg kan se om det er de som holder kne-nuppene unna.

Merkelige - og ikke særlig viktige - saker... Men interesant.

Rin 29-09-11 15:27

Jeg er også vaaaarm. Upraktisk, siden samboern har begynt å skru på varmeovnene. :rolleyes:

Photobscura 29-09-11 15:35

Ja, det med å være sånn varm er utrolig uvant, særlig for en som meg som normalt har en basaltemperatur på rett over 36 ...
Men det kommer i sånne merkelige omganger (nå skal det sies at jeg noe motvillig og med stor skepsis har begynt å ta homeopatiske midler som kanskje/kanskje ikke har gitt de rareste symptomer), som flekkvis, liksom. I går da jeg stilte meg på yogamatta ble føttene mine med ett GLOvarme på få sekunder etter at jeg satte fotflatene ned for å varme opp. Det var særdeles underlig.

I skrivende stund sitter jeg her i en lang tynn bomullsgenser og undisen, med vinduet på vidt gap, og jeg er ikke det minste kald. Heller tvert i mot.

Men jeg tror det er ropende nødvendig å ta seg en skikkelig skubb i dusjen snart. Vel er jeg naturlig blek, men nå er jeg hvit. Altså tørrløsflasshudhvit. Ikke i ansiktet, men på kroppen. Ho ho.

Catwoman 29-09-11 15:54

Og jeg har funnet fram sommertöyet igjen.... Nå er det korterma, tights og barbeint! I solveggen på verandaen er det 30 grader :eek: Det er hösten sin det tenker jeg ;)

Photobscura 29-09-11 16:04

Jeg gikk ut i tjukk ull-mariusgenser og sjal tulla rundt halsen i dag. Needless to say at den gikk fort av.

Rin 29-09-11 16:22

Ja, det jeg synes er merkelig er at kroppstemperaturen min fortsatt måles på det vanlige lave - rundt 36 grader - men jeg føler meg skikkelig smeltevarm. Klarer ikke helt å finne på noen god forklaring på dette, men for alt jeg vet kan det være ME-relatert også - jeg har aldri i voksen alder hatt målbar feber, bare feberfølelse. :rolleyes:

amritam 29-09-11 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1218777)
Ja, det jeg synes er merkelig er at kroppstemperaturen min fortsatt måles på det vanlige lave - rundt 36 grader - men jeg føler meg skikkelig smeltevarm. Klarer ikke helt å finne på noen god forklaring på dette, men for alt jeg vet kan det være ME-relatert også - jeg har aldri i voksen alder hatt målbar feber, bare feberfølelse. :rolleyes:

Det der kjenner jeg meg igjen i. Uansett hvor syk jeg er og hvor feberaktig jeg føler meg, så viser termometeret rundt 36 grader. Av og til lurer jeg på om det er meg eller termometeret det er noe feil med, men termometeret er jo byttet ut noen ganger... I tillegg svetter jeg for ingenting.

smgj 29-09-11 19:59

Kokosolje skal visstnok ha fettsyrer av en slik art at de går "rett til forbrenning" ... kan det ha noe med saken å gjøre? Eller blir dere varme av Udo's også? (Jeg har ikke merket noen usedvanlig varmhet på udo's.)

Photobscura 29-09-11 20:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1218899)
Kokosolje skal visstnok ha fettsyrer av en slik art at de går "rett til forbrenning" ... kan det ha noe med saken å gjøre? Eller blir dere varme av Udo's også? (Jeg har ikke merket noen usedvanlig varmhet på udo's.)

Vanskelig å svare på, da jeg aldri har tatt Udo's alene.
Jeg venter fortsatt spent på om forebrenninga har økt noe, noe som økt varme i kroppen kanskje tilsier, men jeg er fortsatt så breddfull av vann, at jeg ikke har den minste anelse! :p

Supera 29-09-11 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1218899)

De fettsyrene som går rett til forbrenning er MCT-fettsyrer. Jeg vil tro det er litt MCT i udo's også, men ikke like mye som i cocosa.

FrkMarge 29-09-11 20:44

Nå er jeg snart tom for Udo's her. Kan ikke si jeg har merket noe spesiellt ved å ta det... kanskje jeg merker noe når jeg ikke tar det mer??? :confused:

supersol 06-10-11 07:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1218953)
Nå er jeg snart tom for Udo's her. Kan ikke si jeg har merket noe spesiellt ved å ta det... kanskje jeg merker noe når jeg ikke tar det mer??? :confused:

Hvordan går det nå uten Udos? Er spent på om det er Udos i kombinasjon med Cocosa som er så bra, eller bare Cocosa alene. Håper du vil oppdatere oss.

smgj 06-10-11 08:26

En liten oppdatering fra min side:
Kan vel ikke se at Udo's (jeg tar udo's alene) har hatt stor innvirkning på magefett for min del. I perioden jeg har tatt den har jeg dog også vært på 2 uker ferie med vin og greier... så kosten har heller ikke vært den beste. Og la meg ikke snakke om stress. En del familie kunne jeg godt ha amputert fra slektstreet, uten å angre et sekund. Nuff said!

Det jeg bestemt tror er at enten udo's eller fiskeolje, eller begge i kombinasjon har innvirkning på nupper i huden. Da jeg var borte fra begge deler økte mengden nupper både på knærne, ryggen og overarmene. Dette er sånne talgklumper som blir "stuck" i huden virker det som. Tilbake til oljene og dette forsvinner, sakte men sikkert igjen. På ferie ble det kun spist noe oliven av sunn-ish fettsyrer... Ellers ble fettet inntatt i form av smør og fløte og omega6-oljen som soltørket tomat skvalper rundt i.

Så "selvrensingen" av huden fungerer bedre - enten med fiskolje eller med udo's. Jeg gikk på fiskolje en periode før jeg startet med udo's så jeg holder faktisk en usikker knapp på at den iallfall forbedret nupperesultatet mer enn fiskolje alene.

bigmum 06-10-11 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1218754)
:p
Og kne-nuppene mine er på retur.
Merkelige - og ikke særlig viktige - saker... Men interesant.

Hahaha! Jeg fikk dette til å bli knepuppene! Trodde nesten at disse oljene hjalp mot hengepupper et sekund, var nesten på vei ut døra for å hamstre oljer :p

ketto 06-10-11 08:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bigmum (Innlegg 1223594)
Hahaha! Jeg fikk dette til å bli knepuppene! Trodde nesten at disse oljene hjalp mot hengepupper et sekund, var nesten på vei ut døra for å hamstre oljer :p

:p Ha ha. Hadde vært noe ;)

Jeg har sakte men sikkert begynt å gå litt ned nå. Ikke mye, men 100 gram i uka. Det er bedre en ingenting på over 1 år :D

Ellers har jeg målt fettinnhold i kroppen. Ikke på farlig grense på magefett. Synd jeg ikke gjorde dette før jeg startet med udos og cocosa også.

lille_trille 07-10-11 09:10

Da har jeg omsider fått en diger flaske Udo's fra junaiten. Skal bli godt å komme igang igjen. Legge vekk all hudkrem og annet stasj.

Dollsine 07-10-11 10:44

Jeg måtte kutte ut Cocudoscoctailen min pga kraftig allergisk utslett (som jeg aldri har hatt før). Om det er Udos, cocosa eller stevia vet jeg ikke men jeg har kuttet alt som kan fremkalle allergi (inkl egg) og har nå begynt med innføring av en og en ting. FOreløpig tar jeg stevia i teen, noe som ser ut til å gå bra. Andre som har opplevd reaksjoner på disse tre tingene?

Forøvrig har jeg aldri vært så tørr i ansiktet som i den månenden jeg tok cocudos. Nå, da jeg ikke tar annet enn seloljen min, er den knapt tørr i det hele tatt. Hendene er blitt tørre igjen da, så de må smøres.

Appelsinpiken 07-10-11 11:19

Håper du finner ut hva som var grunnen til den allergiske reaksjonen, Dollsine.

Jeg har begynt med udos nå. Smaker ikke akkurat godt... :(
Men: må jeg ta en spiseskje med cocosa, eller holder det at jeg bruker brun cocosa til å steke i?

Dollsine 07-10-11 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1224537)
Håper du finner ut hva som var grunnen til den allergiske reaksjonen, Dollsine.

Jeg har begynt med udos nå. Smaker ikke akkurat godt... :(
Men: må jeg ta en spiseskje med cocosa, eller holder det at jeg bruker brun cocosa til å steke i?

Takk Appelsinpiken. Jeg tok cocosaen bar, uten å steke i den. Mener å huske du bruker å steke i den? Jeg har prøvd en gang, og da ble stekepanna ødelagt (teflonen sprakk). Meget mulig den ville blitt ødelagt likevel, men jeg koblet det slik da iaf.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.