![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Har lett på nett etter noe, men fant ingenting... :p |
Sitat:
Men jeg vet det finnes der! |
Når vi er inne på BH her.....
Jeg vil gjerne ha en slags push-up BH uten vatterte skåler i str 85 c Finnes det ??? Jeg har kjøpt meg en ganske tettsittende kjole og må ha en god BH som virkelig får puppestellet frem....ikke nødvendigvis så mye opp - men ut hadde vært fint.... Er veldig glad i Triumph....kan ikke bruke sånn billig BH-er..... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Trenger også tips til gode nettbutikker for sko...
Har vært på Brandos, Heppo og Lille Vinkel Sko.... Andre ??? |
Balconette bh?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
:rolleyes: brillene knakk og jeg ville prøve å lime de med lynlim, greide selvfølgelig ikke greie å lime de men fingrene (ikke sammen heldigvis). Noen som vet hvordan jeg kan få det av?
|
Er det litt foruroligende når det kommer en litt "prompeaktig" lukt når jeg åpner en pakke nakkekoteletter? I dag er siste forbruksdag, og de ser helt fine ut, ikke noe misfarge eller slim. Har åpne pakka og satt dem ut for at de skal bli romtempererte nå nettopp, men ble en smule usikker ... Lukta ble fort mindre etter noen sekunder, men ... Ja ...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ah, ok. Godt å høre. Jeg har ikke noe annen mat i huset, så jeg ble en smule fortvilt. Vet ikke om jeg har merka det før, er lenge siden jeg har spist nakkekoteletter, men kankje jeg sto nærmere pakka med ansiktet enn jeg har pleid eller noe. Det er Nordfjord, forresten.
Da lar jeg de stå en stund så de blir mindre kalde, og lukter igjen. ;) |
Jeg skal etterhvert male mandler/nøtter, og lurte på : om jeg finhakker/hakker nøttene og så bruker en morter for å få de finere, vil de bli malte i morteren?
eller er det bare like greit å gå til innkjøp av en mandelkvern, eller kaffekvern? |
Sitat:
|
Sitat:
Da tenker jeg at jeg vi prøve meg på Sørbø på Kvadrat.... |
Sitat:
Takk for tipset. Skal prøve det da jeg ikke klarer la være å pelle :( (Donald Duck tendenser skjønner du) |
Sitat:
En mandelkvern koster 149,- på Clas Ohlson og er verd hver krone!:) |
Jeg tror det er blitt spurt om før, men jeg finner det ikke igjen.. Jeg lurer på hvilken pulsklokke som er å anbefale? Gjerne så billig som mulig, og jeg fokuserer mest på kaloriforbrenning så den må kunne regne ut det, men gjerne telle skritt også :p Fant en som kunne dette på Clas til rundt 500kr, er den noe tess?
|
Sitat:
Har noen forresten lyst til å forklare meg forskjellen på alle disse maskinene: blender, kjøkkenmaskin, food processor, hurtigmikser, stavmikser, håndmikser og hva annet som måtte finnes? |
Blender er det jeg oftest bruker til å lage meg smootjie med
Food Prosessor og kjøkkenmaskin er det samme. Her kan man sette i skiver for å strimle eller rive ost, grønnsaker, etc. Man kan sette i eltekniven og slå sammen en liten deig (f.eks. oopsieruller), eller man kan sette i kniven og f.eks. hakke mandler, fisk, kjøtt, etc. Hurtigmixeren min hører med som tilbehør til kjøkkenmaskinen. Jeg bruker den stort sett til å lage jukse-is. Men i prinsippet kan man bruke den til å male opp eller blande mye forskjellig. Stavmixeren er bestevennen min. Jeg har den plugga i og klar til bruk ved komfyren. Jeg bruker den f.eks. til å mose varme grønnsaker til å jevne suppe /saus eller for å lage mos. Gubben bruker denne hver dag når han lager CC-vafler til oss. På noen modeller får man med en del ekstra tilbehør. Min er helt enkel og super! Håndmixer er en liten mixmaster man holder i hånden. Perfekt når man f.eks skal lage kaker. Jeg bruker den når jeg lager proteinbrødene mine f.eks. Kaffekvern er også supert å ha i hus når man f.eks skal male opp diverse frø eller nøtter / mandler helt fint. I denne blir mandlene helt finmalt, mens stavmixeren og kjøkkenmaskinen lager en grovere utgave av mandelmelet mitt. |
Sitat:
Så hva som er best kommer an på hva du skal bruke det til, tanta mi (som er et bake-unikum) sier alltid det at mandler som skal i et bakverk, som f.eks kransekake og suksessterte alltid skal males i kvern for ikke å drive ut oljen da får man ikke rett konsistens. Og det stemmer jeg prøvde å lage kransekake i fondprosessor og det ble bare rart. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |