![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan jeg helle ut en liten skvett lampeolje i do :confused:
|
Det er vel ikke så bra ... bedre å ta vare på det og levere det sammen med annet "farlig avfall" :ja:
|
Sitat:
Særlig gjør en liten sort en seg godt når man oppfører seg ordentlig, hilser på tanter og konverserer halvdøve jakt-fikserte onkler, gråter under vielsen, ler høyt av taler, danser og prater. Gjester som hygger seg er den beste pynten, uavhengig av farge. Å komme i veldig liten svart med tung aftenmake-up, ikke le, smile, snakke eller danse (fordi man har gått uten bh, for det sier ungpikebladene at man godt kan), og bare følge den peneste kelneren/ fetteren/ tilfeldig, øvrig hotellgjest med øyenene hele kvelden og avslutte med å spy i en busk av alle sigarettene... Not so much A propos gressgrønt; så på Noa noa ett grønt viscose-sjal med broderier i fjærform i gull... |
Sitat:
|
Sitat:
Å ikke snakke en hel kveld er fysisk umulig for meg, så den biten skal gå greit :D |
Vi skal leie ut en leilighet, å lurer på hvor beste plassen å få laget en leiekontrakt. Ta kontakt med advokat eller hva? Kom med tips
Elin |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Mener vi bare kjøpte en standardkontrakt i bokhandelen, men det er leeeeenge siden vi hadde ny leieboer nå. |
Hei folkens :)
Jeg har fått det ærefulle oppdraget å planlegge påskemenyen til familien (mine foreldre, to brødre og meg). Jeg får ikke lov å gjøre så mye annet (for jeg gror et stort operasjonssår), men mamma ble så glad for hjelp til planlegging. Dette har jeg planlagt: Gammellår med fløtesaus og mos av kålrot, gulrot og sellerirot. Pinnekjøtt med lignende mos som det over. Hjortebiff med soppstuing, rødvinssaus og pannestekte grønnsaker (muligens også ovnsstekt sellerirot og søtpotet) Jeg har også lyst å lage hjertemat sine fløtegratinerte reker en dag som forrett. Til frokost må vi ha cabaret, røkelaks, oster, hjemmelaget syltetøy, egg.. Og mamma lager Nannahs knekkebrød og møllerens lavkarbobrød. Jeg lurte også på å ha en kveld med ost og kjeks. Fant noen oppskrifter på kjeks som så ganske gode ut.. Er det noen som har gode ideer til andre påskeretter man burde ha? Og er det noe annet tilbehør man kunne hatt til Gammellår (gammellår er et saltet lammelår som har hengt til tørk i ca 1-2 mnd)? Hvor mye pinnekjøtt trenger jeg til fem personer? Alle gode ideer tas imot med takk :) |
Sitat:
|
Kitt og Photo tusen takk, skal inn å lese men sliter med leseproblem. Skal prøve å få hjelp til å lese. Her er det NAV som skal betale, det er sikkert lurt å få med i kontrakten.
Elin |
Takk Anarko :)
|
Hvorfor lar jeg meg trigge av poden på 17 når han begynner banne? Jeg misliker bannskap og i allefall når han serverer det til meg. Jeg blir sur og hissig og rykker ganske raskt ned på hans nivå. Jeg vil jo være saklig og behersket! Bannskap er barnslig med mindre det er humor ala Oluf. :p
|
Og der kom poden med en kopp lavkarbomikrobrownies :love:
|
Sitat:
|
Til middag i dag ble det to frossne karbonader, slike med ost inni. Men jeg aner ikke innhold i disse og husker ikke hvem som har laget dem. De lå da de ble kjøpt i en sånn avlang rosa pose, gjennomsiktig, i frysedisken.
Noen som vet hvor mye karbohydrater det er i disse? |
Normalen på karbonader etc. er vel rundt 8%. Det er vel max av hva man har lov å tilsette, hvis jeg ikke har misforstått helt...
|
Går det an å få lagt det inn på diett.no uten navn på karbonadene? Og få reknet ut antall karbohydrater i den middagen?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er et søskenbarn som skal leie av oss betalt av NAV, hadde ikke gjort det med noen vi ikke kjenner Elin |
Sitat:
Selvfølgelig kan det fungere, men vår erfaring er atså at tre i en tango er vanskelig. :) |
For de som er under Nav av diverse årsaker, så må det være utrolig tungt å møte folk med slike holdninger. De er som oftest ikke så høye i hatten fra før av.
Jeg skjønner jo at folk bekymrer seg for å ikke få pengene sine, men ha en leiekontrakt der alt står svart på hvitt inkludert eventuelt depositum, så vil Nav forholde seg til dette. Mange bruker utleiekontrakten fra huseiernes landsforbund, og den godtar Nav med en gang. Så lenge Nav godtar din kontrakt, så vil pengene komme. |
Sitat:
|
Sitat:
Men ... la folk få gjøre seg egne erfaringer. Om mange nok får gode erfaringer med NAV som medleietaker vil holdninger som mine forsvinne. :) |
Sitat:
Går det an å få lagt det inn på diett.no uten navn på karbonadene? Og få reknet ut antall karbohydrater i den middagen? |
Noen tips om man har en skikkelig dårlig kroppsdag?
Sånn "jeg-hater-kroppen-min"-dag. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg forsøker å koke fudge.... Den inneholder fløte, smør, vaniljepulver og sukrinmelis. HVORFOR skiller den seg og blir ... icky? Jeg rører ikke mer enn en sjelden gang, men likevel så bare.. Æsj.
|
kan man kverne sukrin til melis med mandelkvern?
|
Sitat:
|
Sitat:
Husker når eg skulle male sesamfrø, og det ikkje var tett :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
NAV setter pengene rett inn på vår konto. Det var en betingelse vi satte. Elin |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49. |