![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Gårsdagens kalkun er plukket ren og restekjøttet blir i dag til ei kalkungryte :D
|
Kalkungryte her også. Hveeeeeeeeeeer 1. januar.:p
|
Currybiff i kokossaus. Nyyydelig!
|
Her ble det en salat med kalkunkjøtt oppi. :D
|
Jeg er så misunnelig på dere som hadde kalkun, og for å ikke nevne waldorfsalaten! Vi hadde ikke kalkun i år, det ble nemlig fisk på 2. juledag (det er da vi pleier å ha kalkun). Jeg fikk kalkun litt tidligere da, så skal ikke klage på det, men jeg savner waldorfsalaten!
Idag skal jeg ha ett eller annet med ost og kjøttdeig, det blir nammenam. |
I dag blir det hot kalkunsuppe:)
|
Jeg har lagt til tining et stykke med frossen hamburgerrygg.. Passer slikt på pizza tro?
|
Sitat:
Så pizza ble mekka med oksehakk fra Danmark. To digre... ikke til meg da, for jeg klarer meg med litt fyll, hehe.. |
Her blir det asiatisk ribbe - faktisk første ribbemiddag både denne jula og dette året.
|
Varmt krydret chili med dampet brokkoli og smør! :sikle:
|
Moussaka :)
|
Guttungen lager italiensk pizza og jeg har laget salat og dressing.
I dag er en slik dag der jeg med vitende og vilje kommer til og få for høyt blodsukker noen timer, men pizzaen hans er absolutt verdt det. |
Sitat:
:sikle: |
Pannestekt laks med agurk og strimlet gulrot med ristede sesamfrø. Litt aioli til.
|
En slags tacograteng med kål og løk ved siden av.
|
Sitat:
Serverer du kål som salat, eller som kokt eller noe lignende :) |
Sitat:
|
Sitat:
Tusen takk for svar :klem: |
mens jeg kan ikke forstå hvordan noen i det hele tatt kan tenke tanken på kål og løk... spesielt sistnevnte rå. men bra vi er forskjellige, hvordan ellers ville kokker eksperimentert og kommet opp med så mye god mat om alle likte alt og det samme?
jeg lever ikke spesielt lavkarbo for tiden, men mere karbo redusert, av diverse årsaker... men idag var jeg altfor sliten til å tenke og kokkelere, så det ble pasta carbonara med ekstra kjøtt og grønnsaker. |
Kom sent hjem så rasket sammen en salat med stekt karbonadedeig, sopp, soltørket tomat, diverse salatgrønnsaker og walden farms dressing.
|
Her ble det gryte etter mottoet "man tager hva man haver" og det ble karbonadedeig, cherrytomater, paprika, erter, kikerter, sjalottløk, purreløk, fetaost + litt bbq-saus, chilisaus og kesam. Nammenam! Og selvfølgelig lagde jeg så mye at jeg har en god porsjon til lunsj i morra. :)
|
Pannestekt kyllingfilet, godt krydra, med diverse salat og bearnaise.
|
Nydelig stekt entrecôte med krydra tomatskiver, grønnsaksmos og en peppersaus
|
I dag har vi spist hamburger med ost og bacon, med kinakål, tomat og løk som tilbehør :)
I går var det stekt kyllingfilet, med blomkål, brokkoli og en fløtesaus med sopp, løk og paprika til. |
Stekte fenelår i tynne skiver sammen med torsk i biter og rå scampi. Krydra med 5-pepper, chili og paprika og hadde over fløte. Lot det surre litt, og serverte det med stor grønn salat og dressing.
Kjempegodt! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23. |