![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Sitat:
Kosttilskuddet heter forresten FitLine og leveres av noe som heter PM International. I utgangspunktet skal kuren vare i 4 uker, men du kan forlenge hvis du har behov for å gå ned mer. Jeg får se hvor lenge jeg holder ut, men vil forsøke å holde på så lenge det går på frem (og jeg ikke klikker av matmangel :D). Nå er jeg snart ferdig med den første uken (som er den tøffeste), så jeg tror det blir kjekkere etter hvert. Ikke minst når resultatene begynner å vise seg. Merker det allerede litt i ansiktet (kinnbena er blitt mer markerte), og kroppen har det også bedre når alt vannet er ute. |
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig jeg...hvordan gjennomfører du kuren? Er det spesiell mat du spiser, når, hvor mye osv. Kan du du fortelle mer?
Hilsen fru Nysgjerrig:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke alkohol, ikke grønnsaker, ikke melkeprodukter, ikke kunstig søtning i noen form, men inntil 5 kopper kaffe eller te i tillegg til de to literne med vann. Skal si jeg løper ofte på do! :p I uke 2 og 3 skal du ha to dager i uken på samme måte som uke 1, men du kan utvide med litt youghurt, frø, juice, melk, 1 brødskive pr. dag eller en spesiell shake. I tillegg skal du ha 2 proteinmåltider for dag og 150 gram grønnsaker til hvert av proteinmåltidene. Gleder meg til det! :D Uke 4 har jeg ikke helt satt meg inn i ennå ("bruksanvisningen" ligger på jobben), så den får vi ta når jeg kommer så langt, for øyeblikket virker det leeeenge til ;) Første uken moderat med trim, de neste bør du bevege deg ca. 1/2 time for dag. Jeg la inn gårsdagens måltider i diett.no, og oppdaget at jeg fikk i underkant av det jeg skal ha i protein (bare ca 90 gram). Jeg spiste derfor et ekstra egg uten å ha så veldig dårlig samvittighet. På kalorifronten lå jeg på ca. 1200 kalorier, så det minner litt om en 15 år gammel Grete Roedemeny (som jeg heller ikke klarte å leve på i lengden....) Men jeg skal klare å holde ut de første 4 ukene, så får vi se. For meg som har gjennomgått Ketolyse er prinsippene ganske kjente. Men jeg må innrømme at jeg savner vinen og osten. Spesielt osten tror jeg var den som holdt sulten unna - men på samme tid var den kanskje "synderen" som gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt? (Synderen er selvfølgelig meg selv, men jeg hater å innrømme det...;) Det er jo ikke slik at jeg ikke vet hva som skal til for å gå ned i vekt....) Kosttilskuddene heter FitLine og de leveres av PM International. |
Du verden! Dette er ganske heftige greier! Du imponerer med dette altså. Men som med alt annet; fungerer det så er det helt greit! Jeg vet ikke om jeg hadde greid det, men hvem vet hvis jeg stod i samme situasjon som deg!? Tenk litt på den osten; det er noen som slliter ekstra pga ost eller melkeprodukter. Det kan være verdt forsøket når du etterhvert kommer tilbake til "normale" tilstander å droppe dem for å se om det kan være til hjelp.
Jeg heier nå på deg videre også; og ser fram til å høre hvordan det går. Dette MÅ gi resultater på ett eller annet vis. |
Resultat 1: Suuuuulten;)
Resultat 2: minus 3,8 kg(!) :D |
Kom igjen; hold ut:visemuskl
Vi heier på deg hele måneden:heia: |
Takker og bukker :snill:
|
Slenger meg med i heia koret:)
|
Heia heia! :D:D
|
Sitat:
Sitat:
Litt uvant med veiedag på mandager, men hva gjør vel det når jeg HAR GÅTT NED 4,3 KG!!!!!!:stortsmil:stortsmil:stortsmil Litt endringer i kostholdet nå og det gleder jeg meg til. Det er nå den virkelige kampen mot kiloene starter. Håper alle får en fin slankeuke. Nå må jeg løpe i blodbanken og sette inn et lite innskudd:) Fin dag til alle! |
Sitat:
Lykke til med ny uke til deg og alle andre :) |
Gratulerer! Tvitvi for at neste uke også blir fin!
Her går det på "holde vekten med omgangssjuke". Holder på å bli lettere dehydrert, men sier som Carisma - "ikke pokker om det går av et gram"?!?... Jaja... |
Sitat:
|
Jeg heier på dere alle! Grattis til Festina med så godt resultat, og til smjg...misunner deg ikke, men støtter deg på atdet gjerne kan dra med seg noen gram i samme slengen! Her jobber jeg meg ned etter en durabel "sprekk" på over ei uke. Trenger ikke si verken hvordan jeg ser ut eller hvordan jeg føler meg; jeg vet dere vet...
Ha en god kveld alle sammen! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Masse vann hjelper på det meste, og er (alltid) en av årsakene til at ting skjærer seg. Eller m.a.o: i de periodene jeg sliter ser jeg at jeg drikker mindre enn vanlig - og motsatt: i de periodene det fungerer godt så drikker jeg myye vann.
Så nå går jeg og lager meg en stor mugge vann, med mål om å drikke opp den i løpet av kvelden. Klunkklunkklunk.... :D |
Stikker innom for å si at jeg har blitt bestemor til Nr fire :D
Riktignok bonusbarnebarn, men de er mine :) En jente ble det :) så nå har min stedatter to jenter og to gutter og hun er bare 28... Tjoho :D |
Sitat:
|
GRATULERER!!!:4klover::blomster:
|
Tusen takk! Gleder meg til å dra til England og treffe de i neste uke :)
|
Gratulerer Fedona! Vi har ikke barnebarn ennå, men jeg kjenner jeg er veldig klar for det ;) Nyt turen og besøket i England :)
|
Gratulerer Fedona:)
Håper jeg har mange år til jeg kommrr dit... Men skikkelig kos. Hvem glemmer å be om resept hos legen to dager før påske? Stresser ikke da? jo da, ordner seg vel, men jeg er håpløs der, venter på å kunne ringe... Telefon, kontordamer og lege er ingen god kombinasjon... Svar på MR i går, jumpers knee ++ blir bra da, ikke kronisk, men kan ta tid... |
Ah... kroppen er snål, altså... Jeg gikk ikke ned et gram under 5dagers kraftig omgangssyke (så mye *holder fingrene tett sammen* for teorien om at omgangssyke er et fint slankemiddel, altså :p), men nå - etterpå - i løpet av 2-3 dager ... har halvannet kilo sluppet :eek:!
Veldig fint om det vedvarer, og tar følge med 5-6 til, men det er nok for mye å håpe på. Tror det forresten henger mye sammen med "småspist mage" etter å ha vært syk og sterk skjerpings i hva som går inn. Ble ikke frisk før jeg kastet cola & sjokolade-trøste"maten" og startet forsiktig ketogent med kyllingsuppe (for en klisjé) og annen MAT i små porsjoner. *DOH!* Burde jo ha lært at det er ordentlig MAT man skal spise... :p |
Sitat:
Er det noen som har sett "food hospital". Ikke alt som er lavkarbo, men spennende hva som kan "fikses" med mat. Det har vel alle vi erfart og. For meg er det psyke, andre mavetrøbbel, Pcos, diabetes... Tja, lurer nesten på hva mat ikke spiller inn på noen ganger. |
Sitat:
|
Sitat:
Og i morgen blir det gourmet-middag med vin og greier. Så jeg frykter for at den fine vekta mi blir kortvarig.:o |
Og MÅ du da drikke vin smgj?
Her er det påskepyntet nå; tok helgevasken i går og det var så utrolig deilig å komme hjem fra jobb og være ferdig med det. Er sliten kjenner jeg, så det skal bli godt med noen dager fri nå, Håper på fint vær og masse frisk luft! |
Sitat:
Men kutt heller ned på stivelse i maten mener nå jeg :D Nyt middagen du, smgj :D Og så deilig med et ferdig vasket hus til påske, du kan bare komme hit og ta en runde også :p her trengs det både vindusvask og gulvvask. Men du skal få slippe... Nyt ferien og lad batteriene dine, Tarato! Ærlig fortjent! Ønsker dere alle en flott påske! Påskeklæm fra Fedona 🐣🐔💝 |
Sitat:
Nei, jeg dro, spiste og avsto ikke fra så mye utenom at jeg sørget for at ingen fyllte på glasset mitt. Maten de serverer ligger ikke under lavkarbo, men jeg kan iallfall garantere at de ikke bruker "lett"-produkter og at alt er mat fra bunnen av. :) Det ser ut som at jeg slapp unna med 1kg opp. Det er bare å ta det pent nå framover så kanskje det går bra. Ellers kan jeg melde om sterk misunnelse på den som har ferdig hus nå. Du er flink! Her er det langtfra ferdig og mye å gjøre. Det blir nok dagens oppgave, det. Å shine huset og vaske klær... Ingen av oss har vært hjemme mer enn nødvendig i et partre uker og sånn ser det ut. Heldigvis tok jeg vinduene for ikke så lenge siden, så det trengs heldigvis ikke... God påskeferie, alle sammen! |
Så godt at du dro og at du koste deg da:)
Og den kiloen er sikkert bare og vann og forsvinner fort :) Lykke til med vaskinga :p |
Vi er reist på hyttepåske, men kaldt med utedo nå, selv om turen ikke gikk til fjells...
|
Kan noen vennligst slå meg i hodet med noe veldig hardt?! At jeg aldri lærer! Det er nå en ting å spise sjokolade og bli fysen på noe/mer, men det er jo ikke det verste. Det som er verst er hvor tung jeg blir i kroppen, føttene kjennes som om de er to tonn hver, skuldrene henger ned, har null energi (og noen sa at sjokolade gir deg energi:eek:) - har ikke engang energi til å gå og legge meg på sofaen for å slappe av :( Og jeg spiste noen få biter Hva er det som skjer i kroppen nå? Reagerer jeg så mye på sjokolade? Her er det sukkeret som er synderen og ikke melka tror jeg.
|
Sitat:
Kan du begynne å tenke på 1) hvorfor du har sånn lyst på sjokolade? (Jeg har funnet ut at hos meg er det et typisk mønster at jeg spiser sjokolade på dager hvor jeg har sovet lite/er mentalt sliten - jeg tror jeg spiser sjokolade som andre drikker kaffe - for energikicket. .... I dag er en sånn dag - og har jeg vært på kakaoen på kaffemaskina? Jupp. Vet jeg at jeg med stor sannsynlighet herper magen pga tørrmelka i kakaoen? Jada... det også. :rodme:) 2) finne ut om du kan oppnå noe av det samme på en bedre måte, uten så slitsomme ettervirkninger? Eventuelle avledningsmanøvre eller mentale varselskilt: "Fare, magerumling - proceed with caution"... 3) lage deg mindre skadelige alternativer? Okosjokolade selger ingredienser for hjemmelaget sjokolade... :) |
Sitat:
Uansett, håper du føler deg bedre snart! Klæm fra Fedona :) |
Huff da...jeg så nå at det innlegget mitt var skrevet for å misforståes. Denne gangen var det ikke "overlysten" på sjokolade som tok overhånd, denne gangen hadde jeg ordentlig kontroll og spiste noen biter i løpet av kvelden (ble sikkert flere enn jeg tror :) men lell) uten å verken "ta av", bli så fysen på noe mer. Skikkelig artig å kjenne på den følelsen. Men den tungheten i kroppen dagen etter - DEN var heftig. Den slo meg helt ut den, og tok all energi. Det var det jeg mente med innlegget mitt - hvorfor ble det sånn? smjg du har jo stadig vekk imponert meg med kunnskapen din om det meste, og jeg hadde nok håpet på at du spesielt hadde et svar, men også dere andre siden jeg regner med dette ikke er noe som bare har skjedd med meg?
|
Sitat:
Nei - dette med sterke reaksjoner på karbohydrater (om det er karbohydratene og ikke noe annet i sjokoladen som er problemet) er ikke noe jeg har opplevd selv, og dermed så har jeg ikke satt meg særlig inn i det. Men det går noen tråder om hypo-/hyper-glycemia ... vet ikke om noen av dem kan passe på problemet du merker? Det likner jo veldig på hypoglycemia, men tidsspektret er for langt i forhold til den tradisjonelle forståelsen av situasjonen... ... Det eneste jeg husker ellers er at jeg leste om en som spiser ketogent - og har gjort det i noen år... som opplevde blodsukkersvingninger etter karbohydratinntak som på et vanlig kosthold hadde blitt tolket som diabetes. Han (biokjemiker, mener jeg han er - det er "peter på bloggen hyperlipid" jeg snakker om) brø seg ikke noe om det, men regnet rett og slett med at hans glukosetoleranse (evnen til å håndtere karbohydrater) hadde blitt nedregulert over tid på den ketogene kosten.. |
Kan kjenne meg igjen i at kroppen er tu g dagen etter hk utskeielser, men noe mer vet jec ikke... Belastning/omstilling for kroppen? Vi har vel egentlig alle erfart at kkh påvirker mer enn bare blodsukkeret?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31. |