Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

tora trollmor 21-07-11 21:04

Sv: Togtråden!

Fikk denne av ei venninde kanskje vi må ha ei skaldyrsvogn her inne ;)
Oppskrift på skalldyrfest: 3 fl vin pr person,,,,,Så humrer vi litt, reker litt rundt, krabber hjem, skjeller ut naboen, og så blir man stille som østers...

KimPossible 22-07-11 11:40

Da er der fredda'n, og helga er her. :D
Jeg hadde noen dager med høykarbo forrige uke (feriemodusen tok over:rolleyes:),
og la på meg et par kilo, bare på de dagene.
Lavkarbo igjen fra mandag av, og oppstart med "oljeprosjekt", så fra mandag til nå har jeg gått ned 0,8 kg. Er veldig fornøyd med det. :D
Men er fremdeles 5 kg over minstenoteringen fra februar (eller når det var, var etter jul en gang i allefall):eek::o
Men, jeg er på rett vei igjen.

God helg på toget :klem:

VSB 22-07-11 12:00

Artig variant av skalldursfest...

Her er det full fart med unger og mann hjemme igjen og forberedelser til Skotlandstur. Skal få mannen til å hoppe i lesevogna og lese "Barn i balanse" av Fedon Lindberg. Syntes det var mye fornuftig der og tror nok at hele familien enda kan ta noen steg i riktig retning.

Regret 22-07-11 12:55

hmm, hvordan kan det ha seg at jeg selv mener jeg har fått mindre mage (ut ifra bilder) men cm er akkurat den samme som før og vekta er høyere..?
Har fettet flyttet seg? :p

Bestemamma 22-07-11 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1166293)
hmm, hvordan kan det ha seg at jeg selv mener jeg har fått mindre mage (ut ifra bilder) men cm er akkurat den samme som før og vekta er høyere..?
Har fettet flyttet seg? :p

Jeg tror at det er akkurat det det gjør.....:D

Regret 22-07-11 16:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1166498)
Jeg tror at det er akkurat det det gjør.....:D

Haha! så ekkelt å tenke på :p Lurer hvor det har blitt av.. :kadetgaar

Bestemamma 22-07-11 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1166502)
Haha! så ekkelt å tenke på :p Lurer hvor det har blitt av.. :kadetgaar

Det er ikke noe en skal tenke på...det skjer av seg selv;)
Det har sikket flyttet seg til hulrom som det vil glatte ut. Fettet går jo ut av noen celler og inn i andre hele tiden.......Min mage har også flatet seg ut og blitt finere i formen.....:D

Regret 22-07-11 17:15

Eg likar!

Bare glad magen begynner å se litt bedre ut jeg :p Deilig når jeg endelig har begynt å trent (og begynt å like å trene!) å få se resultater så raskt og så bra :)

VSB 23-07-11 20:12

Og så blir jo fett til muskler når du trener...

Her har det vært besøk og pakke-vogna i dag. Snart er alt klart for Skotlandstur på mandag.

grotingeling 24-07-11 14:57

Jeg toger videre etter en uheldig tryning i en ostepop-pose på fredag, ble helt satt ut av bombingen i Oslo og skytingen på Utøya.
Gikk rett i det gamle trøstemønsteret før jeg rakk å tenke meg om :o
I tillegg til å spise de riktige matvarene, har jeg også tatt steget inn i veie-maten-vogna.
Tror jeg har litt feil fordeling mellom fett, proteiner og karbohydrater, så da er det bare 1 ting å gjøre; veie og regne.

halkatlala 24-07-11 17:35

er nok flere som ble litt satt ut av bombingen og skytingen- jeg også! sikkert mange som oppigjennom har vært frista til å bombe regjeringen- men hvem i helv.... er det som i det hele tatt tenker tanken på å dra på en ungdomsleir og skyte vilt rundt seg??? det er så drøyt, det, at jeg finner ikke ord.

tora trollmor 24-07-11 19:50

Da er det noen timer til ferievogna blir koblet fra her i huset for min del da :)
Det ble noen kg opp i ferien ja men de skal fort bort igjen, jeg har ikke klart å gå noe serlig pga en fotvorte som nå er borte. Så da blir det turer fra i moregn iallefall 3-4 ganger i uka. Sykkeltur for så å gå en topptur 99 moh. Det er jo det høyeste fjellet vi har:D

Men nå er det skreve så da er vi i gang med ketolyse kuren egentlig fra i dag men starter i morgen :)

VSB 25-07-11 12:53

Straks ferrievogna her:

Jeg reiser til Skotland i dag:

http://thm-a01.yimg.com/nimage/12a58e80d3244a96

Tryna også litt på fredag: Sukkerfrisjokolade, masse nøtter (ikke det verste), men også litt mer medisiner enn på lenge. Resultat: 1,2kg opp på 2 dager. For å si det rett ut, jeg DRITER i å oppdatere tikker i dag, selv om det er veiedag.

Antoinette6 30-07-11 14:10

Og jeg tok et øøøørliten avhopp på herregården i Sverige. Det ble både mokkamousse med krem, en snei ostekake, en posjon fruktsalat. Med krem, må vite. To spiseskjeer potetsalat. Og jeg er nok ei heller i ketosevogna. . .

Men jeg løper bortover og hiiiiver meg på den vogna igjen. Der skal jeg være frem til jul ! MINST !!!

Vi kjører ufortrødent videre. Ikke sant ?

kattungen 30-07-11 14:28

Jeg har vært av toget den siste uka, levd på melkesjokolade og Pepsi Max. Resultatet er -2.2 kg siden forrige fredag :p

Antoinette6 30-07-11 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1170465)
Jeg har vært av toget den siste uka, levd på melkesjokolade og Pepsi Max. Resultatet er -2.2 kg siden forrige fredag :p

Lurer på om jeg skal prøve den der, kattungen ? :D

Køddaaaaa ! :lol:

kattungen 30-07-11 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1170537)
Lurer på om jeg skal prøve den der, kattungen ? :D

Køddaaaaa ! :lol:

Tipper det har sammenheng med mitt helt vannvittige energibehov den forrige uken. Mentale påkjenninger krever mye altså! :eek:

Regret 02-08-11 23:46

urgh.. føler jeg ikke har noen diett eller teori om hvor kostholdet mitt er på vei nå. Spiser bare hva jeg kommer over, vekta tror jeg har gått opp, men jeg har mistet all interesse til å følge med på noe sånt så jeg aner ikke hva som skjer. veide i dag og jeg har jo gått opp, men veier ikke gjevnt så jeg vet ikke hva som gikk galt heller.. Tror jeg bare trenger noen som kan fortelle meg HVA jeg skal spise, NÅR og HVORDAN jeg skal greie å gå ned i vekt så jeg slipper å tenke noe mer selv.. Har så lyst å bare våkne opp og all overflødig vekt var borte og jeg elsket meg selv på en positiv måte :)

http://i231.photobucket.com/albums/e...noria/9374.jpg

Nnem 03-08-11 14:19

Da hopper jeg på toget igjen. Har virkelig hatt lavkarbopause og det viste veldig godt på vekta. Så nå er det bare å brette armene sammen og håpe på at vekta går ned de siste månedene før jul. Håper på 10 kg, men vi får se.

Nnem 03-08-11 14:20

Tickeren forøvrig, stemmer ikke.

Antoinette6 03-08-11 15:08

Velkommen tilbake, Nnem !

Du har vært savnet !!! :klem:

Nnem 03-08-11 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1172857)
Velkommen tilbake, Nnem !

Du har vært savnet !!! :klem:

Takk og :klem:tilbake:)

Regret 03-08-11 22:37

Savner et aktivt tog altså! Merker at folk har tatt ferie her :D
I dag har vi vært å handlet inn støvler, regnklær og regnvotter, så her begynner vi for fult å forberede oss på barnehagestart på lillegutt. Det skal bli så skummelt og morsomt på en gang! Han har jo så veldig godt av det, men jeg kommer til å gråte noen store tårer den dagen jeg ikke får være der med han mere.. Jeg har jo hatt han for meg selv i 2 år nå, aldri lånt han bort i mer enn 1 time og jeg har jo opptredd som alenemamma, så dette blir uvandt. Heldigvis har jeg en psykolog å snakke om det med, og det har hjulpet meg mye med dette! Jeg har jo flere typer angst så man kan jo tenke seg hvor hardt det vil bli å slippe kontrollen over sitt eget barn.. jeg ser jo ikke hva han gjør til enhver tid og tenk om noe skjer uten at noen ser han.. huff :(

I dag handlet jeg også de skoene jeg skulle få ved 3kg tapt, noe som er flere måneder siden! ikke at jeg har kommet meg noe lengere, men det var jo et delmål jeg skulle få belønning for. Så siden det tok så lang tid så kjøpe jeg meg faktisk 2 par sandaler til den fine summen 218 kr :D Mye å bruke på seg selv, men veldig billig for sko å være :)

Regret 03-08-11 22:49

glemte å fortelle at jeg var innom gullforetningen også, og ikke med så særlig stort smil om munnen :(
Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å bli så tynn som jeg var da jeg forlovet meg igjen (57kg), så jeg har gitt opp håpet om å passe ringen igjen og var derfor på jakt etter en ny.. og jeg må betale for den selv! hmpf! jaaja.. men jeg finner ingen jeg liker.
Jeg lurte også litt på hva dere anser som en forlovelsesring? Kan jeg f.eks velge en veldig billig en i sølv og med falsk diamant som er fin, men ikke verd så mye og fortsatt kalle det en forlovelsesring?
Kan man inngravere sølvringer?
Min gamle er i hvitt gull med inngravering og er verd en del, men jeg har ikke råd til enda en slik samtidig som jeg ønsker å kunne ha noe å vise fram som et symbol på forlovelsen..

halkatlala 03-08-11 22:49

tut tuuut. det humper og går. ikke i ketose, men på lavkarbo. kjenner det på kroppen at jeg må tilbake i ketose snart. vondt i knærne og ryggen og overalt:(

Antoinette6 04-08-11 11:09

halkatlala ! Så fint å se deg igjen !!! :klem:

Og jeg er på toget igjen, Regret, - etter en uke med utskeielser på herregårdsferie. Det resulterte i over TO kilo opp. Håper mye av det er vann.

Og gratulerer med nye sko !

En forlovelsesring kan være hvilken som helst ring ! Det er jo DU som gjør den til det den er. :love: Men hva med å levere inn den andre og bare få den utvidet ? Går ikke dét ? Eller sjekke om du får en kopi som ser litt lik ut som den gamle ? I sølv ?

Lykke til.

Og vi kjører videre, gjør vi ikke ? Jeg skal IKKE av før 24 desember, - da ser jeg forhåpentligvis 80-tallet . . .

:heia: :heia: :heia:

halkatlala 04-08-11 19:52

takk Antoinette :) fint å se deg også :klem:
har vært på badeland med kidsa i dag og selvfølgelig spist søpplemat, da det ikke var lov til å spise medbrakt. men var ikke i ketose da, så føler jeg ikke har ødelagt for flere dager framover. nå sitter jeg og spiser ørret som faren min og sønnen min har vært på fjellet og fiska. smaker såååå mye bedre enn oppdrett :D

KimPossible 04-08-11 22:45

Jeg er på toget jeg også altså, men er litt travel for tiden, så jeg får desverre ikke så mye tid inne på forumet lenger. Men jeg henger med.
Har utfordret meg selv til å komme meg ned på 75 kg til halloween (31.oktober). Det skal jeg få til! :D

Antoinette6 04-08-11 22:47

Så flott å ha deg med, kjære Possible ! :klem:

KimPossible 05-08-11 10:21

:love:

halkatlala 07-08-11 12:47

nå har jeg og hunden tatt sykkelkupeen ned til mjøsa og svømt en tur :) ingen på stranda når det ikke er fint vær, så jeg lot båndtvang ryke og reise og vi har kost oss masse :) nå ligger det en sliten og bløt hund i senga mi :rolleyes: og jeg sitter med kaffekopp på kjøkkenet :D

jegerjenta 07-08-11 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av halkatlala (Innlegg 1175756)
nå har jeg og hunden tatt sykkelkupeen ned til mjøsa og svømt en tur :) ingen på stranda når det ikke er fint vær, så jeg lot båndtvang ryke og reise og vi har kost oss masse :) nå ligger det en sliten og bløt hund i senga mi :rolleyes: og jeg sitter med kaffekopp på kjøkkenet :D

Sikkert like fornøyd som bikkjefilla da:D Hun har hatt første slippet i skogen for denne sesongen. Vi glemte også helt av båndtvangen alene som vi var:lol:

halkatlala 07-08-11 14:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jegerjenta (Innlegg 1175773)
Sikkert like fornøyd som bikkjefilla da:D Hun har hatt første slippet i skogen for denne sesongen. Vi glemte også helt av båndtvangen alene som vi var:lol:

ja, det er visst fort gjort å "glemme seg" :D

Regret 08-08-11 07:37

Da var jeg i gang igjen med ketolyse! Sitter her med en kopp grønn te og skal lage meg en omelett når sulten melder seg. Nå skal jeg gå på ketolyse i 4 uker for å se om jeg kan gå ned noe mer i vekt enn hva jeg gjorde sist. Står vekten stille i de ukene så legger jeg ketolyse på hylla for godt,så her bør det skje noe :p Dette er litt lite planlagt så jeg har lite mat i huset, og med 2 bursdager denne uken så skal det bli utfordrende fra første start. Men jeg har bestemt meg for 0 sprekk disse 4 ukene og lever til punkt og prikke etter kuren, håper jeg får det til!

grotingeling 08-08-11 07:43

Tilbake etter 1 ukes ferie, og nå føler jeg meg klar til en lengre togtur.
Time hos legen på onsdag, og da skal planen for de neste 6 mnd legges - I'm ready:boxing:

halkatlala 08-08-11 08:36

:hearts:KAFFE:hearts: og etterpå skal jeg til byen å se etter gave til tanteungen min som skal ha navnedag i stedenfor dåp til helgen :) og i 12 tiden bærer det avsted til lekeland med datter- så her blir det ikke mye sitting på en stol i dag :)

Antoinette6 08-08-11 09:40

God trim, da, halkatlala ! :D

Så godt å ha deg tilbake, Tingeling ! :klem:

Og vi kjører videre ! Jeg grugleder meg nok en gang til veiing på fredag . . .

halkatlala 08-08-11 20:23

uæææh!!! jeg skulle lage omelett i sta og gjett hva som var inne i egget- jo det var et kyllingfoster :eek: greit nok at jeg hadde kjøpt pirst price egg, men skal ikke de også være gjennomlyst? og går haner og høner sammen så det går an å få befrukta egg???? ææææsj !!!

grotingeling 08-08-11 20:29

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiik - trodde alle egg i Norge måtte gjennomlyses jeg :eek:
Gi beskjed til butikken/leverandøren - sånn kan vi jo ikke ha det!

Her har dagen forløpt i god lavkarbostil, ingen problemer hverken med mat- eller vanninntak.

Antoinette6 09-08-11 10:55

Kyllingfoster !?? :w00t:

Jeeeez !!!

Det minner meg om historien det et lite barn sitter og spiser frokost med sine foreldre.

"Mamma ! Det er noe rart med egget mitt!"
"For noe sludder ! Spis opp egget ditt nå!"
"jammen, jammen, - det ER noe ekkelt med det egget !"
"Ikke tøys ! Egg er godt for deg ! Vær flink og spis nå."
"Men mamma, - må jeg spise nebbet også?"

Iiiiiik !!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.