Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

streber 03-03-11 13:54

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk Mille og JA, du kan være her så mye du vil!:D

Ada/80 03-03-11 14:09

Hei jenter!

Noen prøver brudekjole, andre har flott nedgang og jeg gleder meg til jentetur neste uke:D
Meeeen hvordan skal jeg gripe dette an matmessig?? Planen var egentlig å glemme dietten noen dager, men har jo ikke lyst til å legge på meg mange kilo heller... Hva kan man forvente av oppgang ved å spise "normal" mat i fire dager og ca hvor lang tid vil det ta å få de av igjen? (vet at dette er individuelt, men hvilke erfaringer har dere?) Har ikke så lyst å spise pulver heller, men det er jo litt drøyt for kroppen å gå rett fra fase 2 til plutselig masse mat:eek:

Hva ville dere gjort?:confused:

streber 03-03-11 14:28

Jeg har spist Ed lettvindt produkter(kjeks feks), kjøpt meg salater og spist så lavkarbo som mulig til restaurantmåltider etc, litt småsprekker blir det på slike turer, men det kommer jo raskt på og er man flink å hive seg igang med dietten igjen med det samme, har det pleid å ta en til to uker før det er ok igjen hos meg!

Ada/80 03-03-11 14:36

Tusen takk for svar Streber! :klem:

Jeg hadde helt glemt at jeg kan ta med kjeks! Det var en lur plan;) Da får jeg bare vurdere om jeg synes det er verdt å bruke et par uker på å få av oppgangen eller om jeg er streng med meg selv:rolleyes: Jeg er bare litt nervøs for at jeg faller av vannvogna fullstendig hvis jeg ikke følger opplegget! Hmm...ikke lett:o
Det skal uansett bli fantastisk med tur! Viktig å leve selv om man er på diett:D

Titti 03-03-11 16:27

Kjekser og barer er kjempekjekt, Ada. :ja:
Lykke til på tur, det er så koselig med jentetur. Jeg skal på jentetur neste helg. :D

Så supert med nedgang, Streber. Nå er du i gang igjen :heia:

Mille, du kan være her så lenge du vil, er jo her du hører til . :klem:
Og vi skal jo alle samme vei....

Her sitter jeg spent og gleder meg til brudekjoleprøving om halvannen time. :love:

Jeg har bevist ikke veid meg i dag, tar det i morgen, er så redd for å bli skuffet når jeg har vært så flink og føler meg vel og så kan et dumt tall på vekta ta selvtillliten fra meg, det gidder jeg ikke i dag. ;)

I dag har jeg trent, tatt sol, vasket huset, ryddet, handlet inn til helgen og gjort siste finish på regnskapsoppgaven...nå bare slapper jeg av til jeg skal møte venninnen min i byen..:spent:

grotingeling 03-03-11 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mille89 (Innlegg 1045170)
takk alle dere:love: håper det er greit jeg henger her litt likevel?

Klart du kan henge med oss :love:

Barer, og kjeks Ada - det kommer du langt med på tur.

Grattis med nedgang Streber :heia: - 75-tallet :dulte:

Spent på hvordan kjoleprøvingen til Titti gikk:spent:

Selv er jeg forhåpentligvis ferdig med innkjøringsdagene til fase 1, for i dag har jeg hatt alle oppstartsplagene som finnes tror jeg - hodepine, kvalm, mageknipe, svimmel.... you name it.
Men nå kjennes alt veldig bra, og jeg hadde ingen problemer med å innta pasta med hjemmelagd tacosaus til kvelds.

streber 03-03-11 22:33

Heia GRO, godt igang med fase 1!:D

Titti 04-03-11 00:45

Så bra, Gro. Du gir deg ikke. :spent:

Det gikk så fint i brudesalongen, det er virkelig styrke for selvtilliten...følte meg virkelig som en prinsesse...:hearts: Nå er kjolen kjøpt og betalt og levert til sydamene som skal gjøre de siste justeringene slik at den sitter helt perfekt...og jeg har fortsatt litt stoff og gå på hvis jeg mot formodning skulle måtte sy den ut, men det skal jeg jo ikke, håper heller jeg må sy den inn, hi hi. :D
Størrelse 8...hva tilsvarer det tro? Noen som vet...

Hapylady 04-03-11 09:25

Gratulerer med nedgangen streber. Nå forsvinner resten:).
Lykke til på jentetur Ada. Kjeksen og bar koser jeg meg med når andre spiser kake og andre ting jeg ikke skal ha. Går helt greit. Kose deg uansett på turen da.
Håper fase 1 setter fart på systemet igjen Grotingeling. Er det greit å komme seg tilbake dit igjen etter at man har hatt lov og spise andre ting? Sterk er du iallefall:). Lykke til til deg også.
Så flott at det gikk bra med brudekjolen titti. En sånn dag blir man prinsesse. Nyt det:).
Jeg er også fornøyd i dag. Var jo litt "down" forrige fredag på veiedagen - men det er jeg ikke i dag. 1.7 kg ned denne uka:D. Jihaaaaaaaaaa:).
Skal på første gruppesamling på torsdag. Det blir spennende. Skal vel over på fase 2 da tror jeg. Da får jeg se hva det er også:).
Ønsker dere alle en riktig god helg.

grotingeling 04-03-11 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 1046006)
Håper fase 1 setter fart på systemet igjen Grotingeling. Er det greit å komme seg tilbake dit igjen etter at man har hatt lov og spise andre ting? Sterk er du iallefall:).

Takk Hapylady, men sterk og sterk.... sta i alle fall - jeg skal skal skal bli normalvektig!!!!
Og har jeg førts bestemt meg så blir det sånn, det kan imidlertid ta litt tid før jeg kommer i mål :cool:
Det er tøft å gå tilbake på fase 1 igjen, det er det alltid nettopp fordi en har hatt en periode med litt friere valg i matveien.
Men jeg har jo dere som heiagjeng, så jeg føler dette går riktig så bra :love:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 1046006)
Jeg er også fornøyd i dag. Var jo litt "down" forrige fredag på veiedagen - men det er jeg ikke i dag. 1.7 kg ned denne uka:D. Jihaaaaaaaaaa:).
Skal på første gruppesamling på torsdag. Det blir spennende. Skal vel over på fase 2 da tror jeg. Da får jeg se hva det er også:).
Ønsker dere alle en riktig god helg.

:heia:Kjempebra ukesresultat, kjempegodt jobbet :heia:
Kos deg i helga

grotingeling 04-03-11 10:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1045927)
Så bra, Gro. Du gir deg ikke. :spent:

Nope - har all grunn til å fortsett :p
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1045927)
Det gikk så fint i brudesalongen, det er virkelig styrke for selvtilliten...følte meg virkelig som en prinsesse...:hearts: Nå er kjolen kjøpt og betalt og levert til sydamene som skal gjøre de siste justeringene slik at den sitter helt perfekt...og jeg har fortsatt litt stoff og gå på hvis jeg mot formodning skulle måtte sy den ut, men det skal jeg jo ikke, håper heller jeg må sy den inn, hi hi. :D
Størrelse 8...hva tilsvarer det tro? Noen som vet...

HERLIG lesing :klem:- og klar du må sy den inn!!!!
Størrelse 8 ja, kommer litt an på om det er amerikansk (US) eller engelsk (UK) størrelse:

US 8 = UK 10 = EU 38 (tilsvarer det vi har i Norge)
UK 8 = US 6 = EU 36

Her finner du overgangstabell for størrelser

streber 04-03-11 10:55

Sender en stor GOD HELG klem til alle flotte jenter her inne:):)

Titti 04-03-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1046115)
Nope - har all grunn til å fortsett :p

HERLIG lesing :klem:- og klar du må sy den inn!!!!
Størrelse 8 ja, kommer litt an på om det er amerikansk (US) eller engelsk (UK) størrelse:

US 8 = UK 10 = EU 38 (tilsvarer det vi har i Norge)
UK 8 = US 6 = EU 36

Her finner du overgangstabell for størrelser

Hmmm, neimen om jeg vet, den er Italiensk design...
Men uansett må det i såfall være en stor 38 da...tror jeg har lest et sted at brudekjoler går over to størrelser og da er sikkert denne 38-40. Jeg bruker 40/42 i klær ellers, men kjoler blir ofte litt anderledes, snillere former, og her blir man jo snøret og surret inn etter alle kunstens regler. :knegg:
Men uansett morsomt at de slapp å bestille en større kjole, hadde aldri trodd jeg skulle kunne kjøpe en av butikk-kjolene....:)

Uansett, ha en strålende helg dere. :klem:

grotingeling 05-03-11 22:35

Oppgangen på dagens veiing kom ikke som noe sjokk, selv om det selvfølgelig er kjedelig å se økning....
Det er min egen feil, det var jeg som spiste kjøpebrød i flere dager http://www.pic4ever.com/images/4fvgdaq_th.gif
At tante rød også har kommet innom på besøk gjør jo ikke saken noe bedre.
Men pyttettipyttpytt, jeg er på riktig vei igjen - og det er det jeg har fokus på nå.

streber 06-03-11 10:42

Blir nok oppgang her også på fredag, men,men. Du har fokus nå gro, dette fikser du.:)

grotingeling 06-03-11 11:43

Fikset!!!! Eller i alle fall på rett vei - ned 700g fra i går faktisk :D

Hapylady 06-03-11 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1047856)
Fikset!!!! Eller i alle fall på rett vei - ned 700g fra i går faktisk :D

Det er jo knallbra grotingeling:). Gratulerer:)

Titti 06-03-11 18:28

Grattis med flott nedgang, Happylady og Grotingeling. :heia:
Jeg er litt slækk etter i går, var på jentefest i 40-års-lag...
Det ble både vin, velkomstdrink og dessert og bayles.jeje, men jeg holdt meg unna risen da og danset halve kvelden. :lol:

Monica31 06-03-11 23:28

Hei kjære damer!!!!!

ENDELIG får jeg satt meg ned og skrevet til dere!

Herlighet som dagene flyr....har hatt så lyst å skrevet, men har ikke hatt lyst (ikke gått noe ned, bare stillstand og fil mat), travle dager og dårlige nyheter.
MEN når klagene er lagt inn har jeg vært god å trene om ikke annet! Jeg jogget med mannen min en halv time igår!!!!!!!!!! Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare, du verden for en herlig og tilfreds følelse etterpå.

Hare lest meg opp og jeg er IMPONERT over dere alle. MILLE du er jo rå!!!!!! Du er gått ned 20 kilo, her tar jeg hatten av....fantastisk:)
Dere er noen seige og beinharde go'inger!!!

Nå kan jeg vel med godt humør og smil om munnen, erklære meg for litt ferdig med en pause-periode. Har ikke vært motivert for å være "flink". Men er kommet meg godt siste uken etter all forkjølelse.

Satser på at imorgen er fortsettelsen på der jeg slapp sist(snart fem uker siden....)....;)

Stor kvelds klem fra moi:klem:

Titti 06-03-11 23:44

Hei, Monica. Der var du jo. :klem:
Nå gir vi full guff mot påske!!! :spent:

grotingeling 07-03-11 08:08

Velkommen tilbake Monica, godt å høre at forkjølelsen nå har gitt seg.
Nå guffer vi på for fullt hele gjengen http://www.smilie.dk/store_smiley/c083.gif

Hapylady 07-03-11 09:51

Velkommen tilbake Monica:).

Er med på full guffe denne uka også:D.
Skal på første gruppemøte på torsdag. Blir spennende å se hva det er for noe. Kanskje over på fase 2 da?? Vi bruker de samme produktene fortsatt? Må bestille noe før jeg skal dit.

grotingeling 07-03-11 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 1048586)

Skal på første gruppemøte på torsdag. Blir spennende å se hva det er for noe. Kanskje over på fase 2 da?? Vi bruker de samme produktene fortsatt? Må bestille noe før jeg skal dit.

Så kjekt med gruppemøter, og ja - vi bruker de samme produktene i fase 2 også:)

Titti 07-03-11 11:57

Lykke til på møtet, Happy Lady. :)

Hapylady 07-03-11 13:03

Takk takk :). Skal bli spennende å se hva dette er. Vet det er et par timers kurs av noe slag. Og jeg treffer de andre som går samme veien som meg her i området. Det er 6 slike gruppemøter og 4 individuelle samtaler i dette kurset. Så nå blir det oppfølging en gang i måneden på en eller annen måte. Det skal bli bra.:D

Titti 07-03-11 18:32

Så spennende, sikkert motiverende med kurs sammen med folk i samme båt...

Jeg skal til Hexenberg i morgen, kjenner jeg kvier meg for vekta siden det har stått stille så lenge, tror ikke jeg har hatt noen nedgang siden sist jeg var der?
Gikk jo opp et par kg i julen og så ned de igjen i januar, og etter det føler jeg det har vært stille. Men får håpe jeg får litt guts og inspirasjon av å være der og kanskje noen tips til veien videre...:ja:

streber 07-03-11 18:59

Lykke til hos legen i morgen Titti!:)

Monica31 07-03-11 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1048425)
Hei, Monica. Der var du jo. :klem:
Nå gir vi full guff mot påske!!! :spent:

Der sa du det ja! Påsken er jammen ikke langt unna. Nå skal jeg klemme til frem til påske. Jeg er rå-klar!!!! Godt mellom-mål mot sommeren!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 1048586)

Bra alle er så innstilt på full guffe! Herlig gjeng! Lykke til imorgen! Spennende opplegg da!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1049101)
Så spennende, sikkert motiverende med kurs sammen med folk i samme båt...

Jeg skal til Hexenberg i morgen, kjenner jeg kvier meg for vekta siden det har stått stille så lenge, tror ikke jeg har hatt noen nedgang siden sist jeg var der?
Gikk jo opp et par kg i julen og så ned de igjen i januar, og etter det føler jeg det har vært stille. Men får håpe jeg får litt guts og inspirasjon av å være der og kanskje noen tips til veien videre...:ja:

Lykke til! Jeg har time 18.mars....men sikkert godt med litt motivasjon og kanskje noen gode tips på veien selv om ikke vekten har rast ned! Lykke til du også:D

grotingeling 07-03-11 21:37

Ser ut til at vi alle en etter en nå skal til legen, så her kan det bli uhorvelig mange gode tips :D
Jeg har time på onsdag denne uka, og vet jo at vekta er ca 1 kg opp i forhold til forrige kontroll :o
Men ingen grunn til å utsette timen av den grunn, her er det bare å ta i mot; kjeft, tips, råd - hva som måtte komme.
Videre skal jeg jo uansett, og det skal jo dere også :klem:

streber 07-03-11 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1049358)
Ser ut til at vi alle en etter en nå skal til legen, så her kan det bli uhorvelig mange gode tips :D
Jeg har time på onsdag denne uka, og vet jo at vekta er ca 1 kg opp i forhold til forrige kontroll :o
Men ingen grunn til å utsette timen av den grunn, her er det bare å ta i mot; kjeft, tips, råd - hva som måtte komme.
Videre skal jeg jo uansett, og det skal jo dere også :klem:

YESSSS! DET skal vi!:)

Titti 07-03-11 22:13

Sant det, Gro :ja:

Monica31 07-03-11 23:11

yes we can.......:d :d :d

grotingeling 08-03-11 08:13

Fase 1 er tøft ja, men du verden som det funker!!!!
Minus 1kg siden lørdag - 1000g dere http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Og det er jo ikke vann heller, det kvittet jeg meg jo med forrige uke http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif
Nå er frokosten snart inntatt, og om 45 minutter er det første trening med fysioterapauten.
Dette blir så bra!

Titti 08-03-11 09:44

:heia: hva spiser du nå i fase 1 da? Jeg hadde ikke klart suppene!

Hapylady 08-03-11 09:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1049586)
Fase 1 er tøft ja, men du verden som det funker!!!!
Minus 1kg siden lørdag - 1000g dere http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Og det er jo ikke vann heller, det kvittet jeg meg jo med forrige uke http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif
Nå er frokosten snart inntatt, og om 45 minutter er det første trening med fysioterapauten.
Dette blir så bra!

Knallbra jobbet:). Det er jo utrolig bra.
Lykke til alle sammen med lege og oppfølging denne uka:). Dette blir en spennende uke.

Titti 08-03-11 12:59

Fremme i Sandvika her nå, legetime kl 1330. God tid:)

streber 08-03-11 16:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 1049660)
:heia: hva spiser du nå i fase 1 da? Jeg hadde ikke klart suppene!

Vet du, jeg bare orket ikke å spise ting som smaker ugh, så da jeg skulle i fase 1 nå rett etter jul, for å kickstarte, spiste jeg bare det jeg likte best jeg og det funket knall:D(pannekaker, prailinebar, kjeksene og masse grønnsaker gikk det mest i)Har en masse supper og middager som gnager på min økonomiske samvittighet som bare ligger i skuffen da men ehm...kan hende jeg tar noen av dem om jeg må i fase 1 igjen,bare for å bedre samvittigheten litt:o.

Monica31 08-03-11 17:09

Wow Gro, så deilig! Fantastisk med en hel kilo!!!!!!!!!!!!!!!
Det fortjener du....paske'sjølevo'pie...som L'oreal sier i reklamen....

Riktig gratulere!!!! :heia:

valkerut 08-03-11 17:23

Heisann !
Å så herlig å se at dere er her og så godt motiverte :) Blir så godt humør og motivert for videre gang med engang jeg er her inne. Jeg har ikke rukket å lese over alle notater, men vil gratulere Grotingelinn og Hapylady så mye ! Sier hei til Hapylady i samme øyenblikk.
Jeg har hatt to hektiske måneder med sykdom og dødsfall i nær familie, så motivasjonen, dietten samt matplanlegging skle mye ut...dog forsøkte å holde en viss standard innimellom..:0).
Så forrige vektkontroll hadde jeg lagt på meg et par kilo... men det er ikke så farlig nå...det viktigste er at nå er jeg tilbake.

Er virkelig klar for ny giv, og startet fase 1 igjen i går, Påske her I come !! :) I`ll never give up ;0)

Mille89 08-03-11 18:19

hallo og GRATULERER MED DAGEN FLOTTE JENTER!!!!! :heia:

jeg bruker dagen til varedag på jobben. men har fått kranglet meg til å gå på gulv, gjør godt å være litt aktiv. denne dagen har ikke vært topp. forsov meg til blodprøve, skole og hadde glemt jeg skulle på jobb. ble så stresset på veien at jeg sprakk (sluttet å røyke for ca 10 dager siden). drittdag. men det hjelper på å få beveget seg litt, og med kylling avocado og tomat til lunch. jeg skriver mer senere, på tide nå (jeppsi, har vært fantastisk dårlig på kosthold i det siste)

hurra for brudekjole titti!! og gratulerer gro med nedgang!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.