Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Eurobabbel - og journaler og blogger! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15832)

indi 25-03-08 21:12

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

god ide! :D:D

Ruska 25-03-08 21:27

Hei hei godtfolk! Her var det liv :D Så koselig!!!

Jeg har syndet jeg da, flere dager....kremt
Spiste vanlig ED-mat om dagen, men så ble det visst både smågodt og potetgull et par ganger her :rodme::_plystre:
Ja, så glemte jeg at jeg spiste gulrotkake på søndag.... og vips så føk jeg ut av ketosen. ikke annet å vente. Rart at jeg ikke gjorde det med litt smågodt og potetgull, men det gjorde jeg altså ikke.

Men jeg koste meg med det jeg faktisk og sa til meg selv at det går greit nå, men så etter påske er det på'n igjen.
Så i dag har jeg kjørt fase 1 dag, og det kommer jeg til å gjøre et par dager til før jeg lister meg over til fase 2 igjen :o

Fikk forresten kjøpt meg vekt på lørdag og den viste ned 1 kg siden uken før. Har ikke veid meg i dag, men venter til torsdag. Blir spennende å se om utskeielsene har gjort mye ugang. :eek::rolleyes:

Men som sagt, jeg er ved godt mot og har nesten ikke dårlig samvittighet en gang, men er klar for ny STRENG runde med ED.

Ser at det går kjempebra med alle dere andre her inne - det er supert :heia:

Smart med belønning Jeef - jeg har tenkt at når jeg har gått ned 5 kg til, da skal jeg kjøpe meg en ny bukse.
De jeg går i nå begynner å bli litt vel store (jippy) og det er ikke spesielt flatterende det heller.

Var hos frisør i dag og føler meg litt freshere - bortsett fra kvisetryne jeg har blitt som følge at godisspising :o

indi 25-03-08 21:36

Heia Ruska:)
Godt du er tilbake igjen sånn at vi kan passe på deg, hehe...
Syns du er flink jeg, alle skeier ut innimellom!
Glede deg til nye klær... det er sååå kjekt, jeg har bare handla på salg eller lindex og sånn, for buksene har blitt for store etter to vask... :)

Titti 25-03-08 22:14

Da er jeg i gang igjen jeg også, synes det er litt tungt, men prøver å minne meg på sydenturen i juni som nærmer seg faretruende...

Distrea 25-03-08 22:23

ååå... jeg har sååå lyst til å ha en sydentur å se frem til, isteden ser jeg frem mot salg av campingvogna og kanskje ingen stor ferie :rolleyes:

Titti 25-03-08 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 426886)
ååå... jeg har sååå lyst til å ha en sydentur å se frem til, isteden ser jeg frem mot salg av campingvogna og kanskje ingen stor ferie :rolleyes:

Kanskje det kan bli din belønning! :ja: Er jo masse rimelige hopp-på-turer hvis det er øko'n det står på!

Distrea 25-03-08 22:34

ja, det vi fabler om det her :D
men campingen koster 10 tusen det også... så jeg syns ikke jeg kan gjøre begge deler, men får jeg solgt fort skal vi nok finne noe :ja:
hvis ikke der det hvertfall meldt en bra sommer her også :)

Titti 25-03-08 23:27

Er det meldt bra sommer sier du, så bra. :spent:

Distrea 25-03-08 23:43

:spent: jaaaaaa ... bli brun :drømme:

jeef-micro 26-03-08 01:05

jeg prøvde meg på en sånn pizzadeig uten mel, soya, melk og egg i dag... lurer litt på hva det var i den. Det smakte og luktet litt trolldeig av den... men det var godt med pizza da, selv om det var rart uten ost..

men ellers har jeg spist bare ED i dag :) Lagde meg fire brownies i dag, så jeg kan ha med meg på skolen i morgen også... Jeg skal ute og spise i morgen da, med noen veninner, så jeg spiser vel noe lavkarbo tenker jeg...

jeef-micro 26-03-08 09:01

WOOHOOO jeg må veie meg hver dagnå i starten... og har gåttned 400 gr fra i går... spennende å se hva jeg veier i morgen... skal ut å spise i kveld.

Robyn 26-03-08 10:53

Så flott med nedgang både Jeef og Ruska! :heia:

Jeg gikk på vekta i dag og har gått ned 200 g siden påske. Det går litt tregt her nå, men jeg føler jeg minker litt mer i omkrets så det går sikkert opp i opp.

Var på trening i går, og det var deilig. Men etterpå fikk jeg så vondt i kneet at jeg knapt kunne gå.
Vet da søren hva jeg skal gjøre... Legen sa jeg bare skulle trene og stå på så lenge det ikke gjorde vondt.
Og det gjorde jo ikke vondt mens jeg trente, det ble ikke vondt før etterpå... :rolleyes:

Ny dag, vet ikke om jeg skal gi pannekakene et nytt forsøk i vaffeljernet her. Vi fikk nytt jern til jul så det går som regel dårlig. Gikk bedre på hytta hvor det sto et gammelt jern.

Rart hvor utrolig mye bedre de pannekakene smaker i vaffeljernet enn i panna.

indi 26-03-08 11:56

Så flott Jeef! Jeg veier meg og hver dag, ned 100, 200 eller 300 g hver eneste dag, helt utrolig! Er veldig fornøyd om jeg går ned et kilo i uken, satser på det!

Har aldri prøvd pannekaken i vaffeljernet jeg, har ikke talent for vaffler tror jeg, men litt lyst å prøve! Lager dere mange og fryser?

Distrea 26-03-08 13:27

jeg lager opp 10, og fyser ned, syns det er kjempe kjekt. :ja:

indi 26-03-08 15:53

Skal prøve det jeg og tror jeg:) Frosne brownies går jo også bra, selv om jeg lager mange om gangen må jeg liksom riste en og en... ellers tror jeg at jeg mister kontrollen på hvor mye i hver form... Men akkurat nå har jeg jo all verdens tid til å lage mat så det er jo ikke sååå farlig om jeg bruker litt tid på kjøkkenet!
Fant forresten ut i dag at nå må jeg bruke noen kakao og capuccinoposer... ellers kommer jeg til å sitte igjen med bare det til slutt her, har jo alltid et håp om å ikke bestille mer mat fra eurodiett... og har fått aldeles dilla på pannekakene:)

Distrea 26-03-08 16:04

lager ti brownie også jeg, alt i en bolle, 10 muffinsformer og like mye i hver. helt på grammet blir det jo ikke, men det får være.

vaffeljernet må smøres godt, ellers henger det fast.

indi 26-03-08 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 427372)
vaffeljernet må smøres godt, ellers henger det fast.

Du aner ikke hvor mange vaffeltragedier jeg har laget gjennom tidene... speseilt når svigermorå skulle komme på besøk... jeg kan godt lage 10 retters gourmetmat til 15 personer uten å trekke pusten en eneste ekstra gang... men vaffler??? skrekk...
Jeg får ta noen meditasjonstimer og pusteøvelser i forkant, og sørge for å ha krisepsykiatriteam klart, og prøve igjen:D:D

Distrea 26-03-08 16:56

:lol: man skal ikke mestre alt veit du, bare husk å smør godt mellom hver vaffel, :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 427378)
Du aner ikke hvor mange vaffeltragedier jeg har laget gjennom tidene... speseilt når svigermorå skulle komme på besøk... jeg kan godt lage 10 retters gourmetmat til 15 personer uten å trekke pusten en eneste ekstra gang... men vaffler??? skrekk...
Jeg får ta noen meditasjonstimer og pusteøvelser i forkant, og sørge for å ha krisepsykiatriteam klart, og prøve igjen:D:D

jeef-micro 26-03-08 17:11

hehe føler med deg Indi... jeg har ikke engang vaffeljern da :p

Tulla 81 26-03-08 17:31

Hei alle sammen,

Jeg er ny på denne siden og fikk i går en legeattest for å starte på Eurodiet av min lege. Jeg sendte inn bestillingen for maten i dag, og håper at jeg får mine produkter innen lørdag. Kan være fint å starte i helgen for å se hvordan dette er.:confused:
Skal være i Fase 1 i 20 dager, deretter Fase 2 i 40 dager. Dette blir spennende. Fikk også vite i går at jeg har lavt stoffskifte og litt insulinresistent... (eller hva det heter). Det gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt, men jeg håper denne kuren kan få meg i gang.

Skal ned 15-20 kilo, og lurer på om noen har tips, råd og hint som kan hjelpe meg i gang. Takknemmelig for alle svar.

Ha en fin onsdag videre.

Robyn 26-03-08 19:24

Velkommen hit Tulla 81! :)

Håper dette setter fart på nedgangen din. Jeg har gått ned 8,4 kg siden 14. februar og er strålende fornøyd. Jeg er insulinresistent og merker godt at det går litt saktere her nå, men håper jeg blir kvitt de siste 14 kg i løpet av våren/sommeren.

Håper du får maten raskt, det har stort sett gått på et par-tre dager når jeg har bestilt.

Og så får du bare spørre underveis om det er noe du lurer på. :)

indi 26-03-08 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 427402)
Hei alle sammen,

Jeg er ny på denne siden og fikk i går en legeattest for å starte på Eurodiet av min lege. Jeg sendte inn bestillingen for maten i dag, og håper at jeg får mine produkter innen lørdag. Kan være fint å starte i helgen for å se hvordan dette er.:confused:
Skal være i Fase 1 i 20 dager, deretter Fase 2 i 40 dager. Dette blir spennende. Fikk også vite i går at jeg har lavt stoffskifte og litt insulinresistent... (eller hva det heter). Det gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt, men jeg håper denne kuren kan få meg i gang.

Skal ned 15-20 kilo, og lurer på om noen har tips, råd og hint som kan hjelpe meg i gang. Takknemmelig for alle svar.

Ha en fin onsdag videre.

Heia og velkommen til den beste bablegjengen som finnes! :)
Bare å spørre om du lurer på noe!

Distrea 26-03-08 21:28

slenger med på med velkomstmelding :D
Her har vi det kjekt, vi har tre tråder vi babler i.
En som heter "våre ED dager" der fører vi opp hva vi spiser om dagen.
Også babler vi i denne også er det denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17152 som du finner litt ideer for anvendelse av produktene og oppskrifter på andre lovligheter :)

velkommen skal du være :blomster:

jeef-micro 26-03-08 23:25

hei og velkommen til oss :)

Jeg har lavt stoffskifte, og hadde insulinressistens før jeg startet ED (har ikke det lengre nå vistnok). Mitt beste tips er å være nøye med å følge dietten i starten :) Fase 2 er himmelen etter fase 1 :p

Robyn 27-03-08 09:40

I dag hadde vekta gått litt ned igjen, endelig. :D

Ha en fin dag jenter, nå må jeg komme meg på jobb.

Distrea 27-03-08 09:43

jeg også.... HURRA :D... 1,2 kilo!

jeef-micro 27-03-08 09:58

Jeg har vært flink på tirsdag, og nesten flink i går, og har gått ned 1 kg disse to dagene :D

Tulla 81 27-03-08 10:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 427671)
hei og velkommen til oss :)

Jeg har lavt stoffskifte, og hadde insulinressistens før jeg startet ED (har ikke det lengre nå vistnok). Mitt beste tips er å være nøye med å følge dietten i starten :) Fase 2 er himmelen etter fase 1 :p

Takk for alle velkomstmeldinger fra dere alle.

Jeg skal nok klare å holde Fase 1 slavisk i 20 dager. Det er litt av prisen for forfallet jeg har utstatt meg selv for. Jeg gleder meg til sommeren da skal jeg være smekker og lekker... Jeg håper jeg klarer å kvitte meg med 15 kilo innen 1. juli. Da skal jeg være strålende fornøyd!

Ha en fin torsdag videre alle sammen :)

indi 27-03-08 11:17

Lykke til Tulle 81, bare å henge her inne så blir alt så bra så! Og du klarer fint fase en slavisk, det er ikke sååå ille!

Og Jeef, Distrea og Robyn, SÅ FLINKE VI ER!!!

Jeg fant et 7-tall i dag,
79,5:D:D:D
Startet på ny i fase en 18 mars, da var vekten 82, så ned to og et halvt kilo på 10 dager:D:D

Distrea 27-03-08 11:25

det er jo helt rått det, indi :heia: tallet 7 *drømme*

indi 27-03-08 11:26

Takk vennen:) Du kommer etter, ikke bare drømming vi driver med:)

Distrea 27-03-08 11:39

jepp jeg kommer etter:D en kilo i uka fremover nå :ja:

men god matt på oslotreff til fredag først :sikle:

indi 27-03-08 11:43

Det blir jo definitivt lavkarbo, så det er jo bare å kose seg! :)

Robyn 27-03-08 11:46

Så moro det er her om dagen, nedgang over hele fjøla! :D :heia:

Jeg ligger nå på 92,2 og 8 tallet begynner å nærme seg. Gleder meg sykt til å komme dit.
Tenk at for ett år siden veide jeg 110 kg, jammen godt at snart 20 av de er en saga blott. :D

Husker godt hvor deilig det var å komme under 100, det er 7,8 kg siden det og nå. Her går det unna! :D:D:D

Titti 27-03-08 12:27

Så flott Robyn! :heia:

jeef-micro 27-03-08 16:52

Kjempebra Robyn!!!

jeg skal prøve meg på omelett i dag... skal spise litt spekeskinke til da... vet det er svinekjøtt, men noe godt må jeg ha til omeletten, siden jeg har glemt å kjøpe cola light :eek:

Titti 27-03-08 17:27

Å, nei, føler med deg, Jeef! Jeg MÅ ha cocaen min hver dag når jeg er på ED!

jeef-micro 27-03-08 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 428159)
Å, nei, føler med deg, Jeef! Jeg MÅ ha cocaen min hver dag når jeg er på ED!

Ja, jeg føler nesten at jeg har abstinenser her... grusomme greier...

driver å vurderer å ta ut sykkelen min også da... Må komme igang med litt trening...

indi 27-03-08 20:38

Colalight ja, bare må ha det jeg og! Hadde nok gått ut igjen om jeg hadde glømt den, eller, sendt gubben ut etter mer... :p

Kjempekjekt det går så bra med alle for tiden, selv har jeg bare gått og glist og tenkt på sjutallet mitt i dag:D. Kom på at jeg bare er halvannet kilo fra 30 kilo i minus... men det har jeg ikke tenkt så mye på, klarer ikke helt å forstå hvor jeg hadde alle de der kiloene:rolleyes:. Merkelige greier!

Distrea, stilig bilde av deg da;)

Fortreffelig aften til alle!

Distrea 27-03-08 20:45

takk igjen, indi :D

vi må jo ha fest her når du er på 30 minus! gleder meg sammen med deg jeg!... heeeelt sant!
når jeg er på 85 så har faktisk jeg også gått ned 30 ;) men det er jo 5 år siden jeg gikk ned de, resten skal jo til pærs nå :p

Jeg har faktisk klart å kutte colaen! men kommer til å drikke det når jeg er på besøk eller på cafe :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.