![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
Men jeg vil jo gjerne gå ned noen kilo, og tenker at det kan da ikke være et kriterie å like disse produktene? Jeg kjenner godt til metoden din for å få unger til å spise grønnsaker, og jeg har virkelig prøvd- med jevne mellomrom å like alt dette 'gugget' uten å lykkes. I alle sammenhenger ville det jo forenklet tilværelsen betraktelig om jeg likte det. Når det er sagt, og uten å starte en diskusjon her, så går det greit å ha det i varm mat, da blir smaken kamuflert. Jeg får holde meg til det tror jeg, til jeg evt. finner andre/ flere alternativer ;) |
Vet dere hva jenter ?
Jeg synes dere er kjempeflinke alle sammen, uansett vektresultat denne uka.:) Alle gjør en god innsats, men resultatet en ønsker seg blir kanskje ikke like strålende for alle. Om en går ned noen gram eller opp noen gram, er ikke så viktig i den store sammenhengen. For neste gang blir kanskje vekten et positivt innslag. Kanskje en også burde tenke på at 0,5 kg nedgang i uka er et medisinsk anbefalt tall. Store og brå vektap er faktisk ikke så gunstig for kroppen. Mye væske forsvinner sammen med litt fett...... Hormonene svinger, huden blir gusten og slapp, mensen kan bli ustabil og i værste fall utebli..... Det er ikke bare ved sult og hunger det kan skje. Så motiverte som alle her inne er, er jeg sikker på at vi skal lykkes. :) Enten vi vil ned 5, 10 eller 30 kg. så tar vi den tiden som trengs. Og så skal vi holde oss der !! :heia: Juhu.... der begynner en ny kamp !! :goodluck: til alle sammen. |
Sitat:
En porsjon av fløtegrøten jeg lager inneholder : Energi 553 kCal https://www.diett.no/images/null.gif Protein 2.25 g (5 % ADI) https://www.diett.no/images/null.gif Karbohydrat 2.55 g (2 % ADI) https://www.diett.no/images/null.gif Fett 59.3 g |
Vet dere hva?
Den siste uka så er det flere som har sagt til meg at jeg ser så utrolig bra ut, og prater om at jeg har fått en så fin brunfarge og at huden gløder (litt sånn som folk sier om gravide) og at jeg ser så sunn og frisk ut. Problemet er bare at jeg er faktisk ikke brun. Litt farge, ja, men ikke noe mer enn andre. Og det slo meg akkurat; det er ikke fordi jeg har solt meg, det er fordi jeg har kuttet karbohydrater! Hurra! |
Sitat:
|
Så deilig å få slike hyggelige tilbakemeldinger, Appelsinpiken:D
Jeg føler også at huten har blitt mye bedre med dette kostholdet :) -Myyye bedre en noen dagkrem og bodylotion jeg noensinne har prøvd:D |
Så gøy med sånne tilbakemedlinger, Appelsinpiken!!
Jeg har også merket en bedring i huden :) Endelig hjemme igjen! OG jeg er i ketose! Det hadde jeg aldri trodd, for på tross av at jeg har vært ganske flink, så har det ikke vært helt ketogen kost. Regner allikevel ikke med noen voldsom endring i vekta, ettersom jeg har nytt både alkohol og annet lavkarbosnacks ;) |
Flinke MariaB, godt gjort å klare seg på en slik tur:heia:
|
Er det noen av dere som har erfaringer med smakskaffe fra Friele? Sånne små poser med 'Chocolate' eller 'Irish'?
Jeg bruker å slenge oppi litt når jeg trakter kaffe, for smaken sin del. Men nå så jeg på pakken at den inneholder melk.... :( |
Har ikke erfaring med den bytausa, men melka er vel ikke det verste? Slike poser har vel ofte mye sukker?
Uansett, hvis du blander en pose i en hel kanne kaffe, kan det jo ikke bli mye pr kopp :) |
Hehe, det er midre enn dèt: en skje pr. kanne :p
Står ingenting om sukker, men for sikkerhetskyld dropper jeg den ei stund. Tenkte å prøve Prutti's cafè latte til kvelds, høres ut til å dekke både søtbehov og småsult :o |
Sitat:
Nå blir det flautgraut og muligens det blir en liiiiten kaffetår til kvelds. Passer fint i og med at jeg blir søvnig av koffein. :rolleyes: Har dere hatt en fin dag? Bra du har holdt deg i ketose hele turen, Maria! Står det jaggu respekt av ;) Sier kjempemasse om instilling og motivasjon, og som dere vet er det viktig for meg :D |
hehe, om jeg har vært i ketose hele tiden vites jo ikke, men per i ettermiddag er jeg iallefall det ;)
Ja, jeg er i grunn litt overrasket over min egen viljestyrke, for jeg har bestandig vært den første til å si "nå må vi ikke bli hysteriske, det er tross alt helg osv", men denne gang er det annerledes. Jeg er skikkelig klar for endring altså! :ja: |
Når har skal du ta veie-kosedagen din? :rolleyes:
|
hehe, tenker du på meg? Det blir i morgen. Jeg gikk på vekta da jeg kom hjem i dag, mer for å stålsette meg til i morgen, men vekta var uforandret! :D Og dette var jo en ettermiddagsvekt, og da er jeg gjerne 1 kg tyngre enn på morgenen ;)
|
Sitat:
|
Mmmm! Lagde den caffe latten nå, og det var virkelig god altså! Jeg var litt skeptisk da jeg så ingrediensene, men denne var knall for min såre hals :)
|
Sitat:
Tror ikke vi kan ha skritt-teller her, ikke EX-sikkert vettu.. Sånn var det hvertfall forrige plassen jeg jobbet:rolleyes: Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Har oppdatert i vekttråden, men MÅ jo bare skryte ørlittegrann her også:o 2 kg ned... TO FORBASKEDE KILO! Endelig er jeg under 70, gurimalla så glad jeg er! Tusen tusen takk til alle som hang seg på rundt 1.juni.. Uten denne gjengen hadde jeg sikkert mistet motivasjonen for lengst. Og en EKSTRA stor takk til besteste Pruttilutt for all hjelp, ukesmeny, oppmuntrende ord og skravlings:D
Ser at dette virket som et "takk for meg og takk for alt" *ler* Det er ikke det altså, jeg ble bare så inniheiteste glad!! |
Sitat:
|
Sitat:
GRATULERER! :):):) Husker så godt den dagen jeg gikk fra 70-tallet og ned til 69,9 på vekta. Det føles så godt! :) |
Jeg er så skuffa!
I dag er det første gang i mitt liv at jeg FRIVILLIG har lagd meg en kopp med te. Og den drakk jeg helt uten søtning av noe slag, og det oppdager jeg ikke før jeg var ferdig med koppen. Og så fikk jeg lyst på kaffe (noe jeg aldri drikker, og da bare en kaffe mocca (!!!!) for å kamuflere kaffesmaken best mulig. Satt på traktern, og tenkte jeg skulle piske litt krem og ha oppi. Fløten gikk ut på dato i dag, og hadde ikke blitt åpnet (men hadde blitt fraktet rundt i en kjølebag til og fra hyttetur). Men så hadde den blitt litt rar og klumpete og luktet litt rart. ÅÅÅH, jeg som endelig faktisk hadde LYST på kaffe. Går det an å drikke kaffe på cafe? Med helmelk? Og; fungerer diett.no hos dere? Funker ikke i det hele tatt hos meg... |
Sitat:
To kilo er jaggu bra! Tenker kroppen din har kvittet seg med en god del avfallsstoffer, vann og fett. 2 kg på ei uke midt i startfasen er ikke bare vann! Og det har vært meg en sann fornøyelse å hjulpet deg med matplanen, du vet akkurat hvor du finner meg hvis du trenger meg - uansett hva du trenger meg til. :love: SÅ STOLT!!! |
Sitat:
:heia: :heia: Så utrolig fantastisk!! Skal si det løsna!! :heia: :heia: Og Rikkemor; nå må du ikke ha for høye forventninger, du skal se jeg har klart å gå opp til i morgen:p |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34. |