![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
jeg SKAMMER MEG!
var hos min far, og de serverte..(dam dam dam daaamm...)... KJØTTKAKER! (kjøpte! jeg la merke til det var 10 kaker i en pakke, 800g pakka, rundt 8 karbo pr. 100g.) jeg spiste.. 2 stk!!! shame on me!:mad::mad::mad::mad: |
12,8 karbohydrater !(jeg spise 3 små kvaster blomkål, skal vi si 1 karbo?)
til frokost:1,5 karbo. lunch ikk'no idag: 15,3!!!!!!!!!! 5,3 mere en normalt :_oy::_oy: |
I dag skal sambo diske opp med lavkarbo-pølser og brokkolimos, iblandet litt sellerirot.
|
Jeg prøver å dra meg opp fra go`stolen og inn på kjøkkenet for å lage Himmelsk Gryte......
|
Stekt laks med brokkoli og litt salat:D
|
"LCHF-Fläskpannkaka i ett nafs"
Oppskrift står både i kokoeboka (Dr. Dahlquist och Airams LCHF Kokbok) og på bloggen (jeg lager halv oppskrift) : http://airamsmat.webblogg.se/category/recept.html Utrolig god og lett å lage - anbefales! |
I dag blir det pizza med sprø bunn, med kylling, rødløk, mozzarella, ruccola og litt rømme :sikle:
|
Tacograteng med paprika, sjampinjong og broccoli i små bukettar, gratinert med "tørr" mozzarella på toppen. Vart ete med salat med tomat og isberg, og mykje, god guacamole :) NAM!
|
Svinestek i dag.....
|
I dag skal det bli lettsalta torsk, med blomkål/brokkoli og hollandaisesaus :D
|
fårikål fra i går! det er SÅÅÅ my igjenn! :) nam!
|
Moussaka! Står i ovnen nå og lukter himmelsk.. :sikle:
Og i morra blir det fersk suppe. |
I dag ble det fisk i form, impro- og slumpversjonen. 200 g sei er til en person, men jeg klarte knapt halvparten. Fint til to, altså!
- 200 g fersk sei (halvt helgelending, så den må være fersk! Meny sin er et ok alternativ til den man drar opp fra havet og hiver rett på middagsfatet) - Litt purre - Blomkål - Litt hermetiske asparges Seien deles i biter og fordeles i en ildfast form. Purre, blomkål og asparges fordeles oppå blomkålen. Salt og pepper - Kremfløte - Egg - CF Blandes sammen og helles over - Norvegia - Cheddar Rives og has på toppen. Jeg stekte den i ovenen på 175 grader i 30-35 minutter. Aah, jeg er så mett! Nam nam :) |
Ovnsbakt laks penslet med olje og krydder, blomkål og brokkoli....
|
Tirsdag er og blir fiskedagen ja :rolleyes:
Thailands laksegryte her i huset |
Hos oss er tirsdag pølsedag, for vi har omtrent alltid hatt en fritidsaktivitet for ungene som har startet veldig tidlig. Pølser = enkelt!
Mine er mest glad i grillpølser, og de tilberedes i vann slik man ellers varmer wienerpølser. Anyway, i går spiste jeg 2,5 pølse med lømpe, og skal si at magen sa ifra om at den hadde fått lomper! Mye uro, og det passet i grunnen dårlig pga jeg var 2 timer på foreldremøte etterpå :D. Hva jeg skal ha til middag i dag vet jeg ikke.. Så egentlig var dette et innlegg utenfor tema :p |
I dag har jeg laget en variant av denne: http://www.genaw.com/lowcarb/chinese_beef_soup.html - med strimlet svinekjøtt og vanlig kinakål, pluss litt chili. Mmm så godt det ble! :sikle:
Har blitt stor fan av kål i det siste! |
Nannahs lunchkjøttpudding med Rosenkål.
|
Ovnsstekte lammekoteletter m/hvitløk, timian, salt og pepper. Hvitløk og ostegratinerte tomater. Smørstekt blomkål og brokkoli. Sjysaus fra kotelettene :sikle:
|
Elgkarbonader, rosenkål og brokkoli( og potet til mannen), laget brun saus til ala Lindberg.
|
Hjortestek med jukseris og varme grønnsaker. :D
|
Stekt laks, med cremefraichesurret champinjong og løk, dampet brokkoli og blomkål og event andre grønnsaker jeg har i kjøleskapet:p
|
Lettsalta torsk, smørdampa asparges, blomkål og brokkoli. Hollandaisesaus :D
|
Tacopizza fra boken om ketolyse :)
|
Indisk gryte med lammekjøtt :sikle: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |