![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har tips om lavkarbobrød/rundstykker som er både lavkarbo og glutenfrie, og som ikke inneholder "spesialting" slik som proteinpulver?
Minsten min skal teste ut om mage og hudproblemene blir bedre av og kjøre rent glutenfritt, og han lever allerede lavkarbo (ca 100 karber pr.dag). Eneste oppskrifta jeg har er rundstykkene til Lene Beatrice med mandler, solsikkekjerner, sesam, linfrø, bakepulver og eggehviter. Hadde vært greitt og ha noe og variere med..... |
hm, de jeg baker er det mandler, solsikkekjerner, linfrø, bakepulver, egg, smør og ost i... glutenfritt antar jeg?
|
Høres glutenfritt ut det, ja. Har du oppskrift / link?
|
jeg har funnet den her inne, men jeg husker ikke hvem som posta den...
25g mandler 25g linfrø (jeg bruker ferdighakka, de knuses bedre da) 50g solsikkekjerner bruker nøttehakkeren til stavmikser og lager mel av det ovenfor. 3 egg 100g revet ost (osten gjør smaken, norvegia gir en nøytral smak, sterkere ost gir mer smak) 50g smelta smør 1 ts bakepulver. bare klæsjer alt oppi en bolle og tar vispen på stavmiksern og kjører det glatt. 180 grader i 15-20 min jeg har jumbo amerikanske muffinsformer i silikon og får 8 rundtsykker i passelig størrelse |
Tusen takk alle dere som svarte på om Atkinsbarene er sunne eller ei :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Tusen takk, skal testes! |
Sitat:
|
kjæresten har lagd tomatsausflekker på den lysegrønne duken min! :eek: :eek: hvordan får jeg de vekk igjen?
|
Sitat:
Edit: Gi han en STOOR smekke neste gang :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lommebok ala denne?
http://cache.net-a-porter.com/images...71149_in_l.jpg http://www.net-a-porter.com/product/...ets-_-Embossed Har lett på alle butikker og mange nettbutikker, men finner ikke noe som ligner :( Denne var litt i dyreste laget :p |
Sitat:
Kanskje her http://viewitem.eim.ebay.no/NWT-Coac...16/itemhttp:// http://viewitem.eim.ebay.no/Coach-Ga...855939397/item http://viewitem.eim.ebay.no/COACH-Ga...674050292/item |
Jeg skal bake Fedons franske, men har ikke bakepapir - noen som har lagd den uten? Evt kan jeg bruke smurt matpapir? Det er vel liten fare for at papiret brenner seg når det er i bunnen av formen med kake oppå vil jeg tro?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det teite var at da jeg sto i kø i butikken i stad kom jeg på at jeg trengte bakepapir, men gadd ikke gå tilbake, for jeg visste ikke at man trengte det til Fedonkaka. Mrrf. |
spørsmål:
Noen som kan tipse om en bra omega-3-tablett som er billig å kjøpe, men likevel rik på omega -3? Gjerne via nettet... |
Sitat:
|
Sitat:
Håper kaka smaker:suss: |
Jeg har kjøpt flere ulike typer oljer (til tørr hud) via IHerb, mandelolje, flytende kokosolje, rose hip sees oil, aprokosolje.... Av disse er det kun kokosoljen det så vidt er antydning til lukt på, svak lukt av "sukkerspinn".
Er da disse andre oljene det de utgir seg for å være? |
I august er det 9dagers tur til liverpool for meg og deler av min familie. til dette trenger jeg et par Gode sko (helst ala joggesko), som jeg kan kjøpe på forhånd og "gå inn". Noen tips til hva jeg kan tenke på? Har delvis problemer med venstre kne/bein også, som jeg og legen satser på vil dempes med vektnedgang, (min bmi nå: 32-33)
|
Hva med ecco-sko?
|
Sitat:
har tenkt å legge litt/endel penger i et par kvalitetssko, som kan hjelpe meg holde ut en uke på liverpool asfalten ;) Kanskje en god ide å gå innom en skikkelig skobutikk, eller evnt en sportsbutikk, ala sport1 eller noe sånt?? |
Sitat:
En seriøs sportsbutikk vil uansett sende deg til et sånt sted, så du kan like gjeren starte der!! |
Sitat:
Tusen takk |
Sitat:
Og jeg gjorde det akkurat slik du skriver, la i matpapir jeg smurte og strødde med mel :ja: Det gikk fint, men siden kaka var litt fuktig går det litt i stykker når jeg skjærer stykker av kaka, men det gjø'kke så farlig :D |
Hei. Jeg ligger på sykehus etter nesten to døgn med veldige magesmerter og en operasjon i går. De trodde det var blindtarmen, men det viste seg å være en stor blodfyllt cyste på eggstokken som hadde sprukket. De har derfor åpnet meg opp og fått fjernet den helt. Mistet litt av eggstokken, men de hadde vært bekymret for at de måtte ta hele. Jeg har nå fått diagnosen endometrriose. Jeg har googlet det og skjønner det er mange måter det manifisterer seg. Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er du eller den du kjenner veldig plaget? Kan lavkarbo ha positiv effekt på dette på samme måte som med PCOS?
|
Ene søstera til gubben har endomitriose og har hatt det siden ungdommen. For henne ga det veldig store mens-smerter (type sykemelding med sterke smertestillende) og problemer med å bli gravid. Etter et prøverørsbarn klarte hun og bli gravid normalt etterpå.
Hun har aldri levd lavkarbo, så hvordan det virker inn vet jeg ikke, men såvidt jeg vet har hun mye mindre problemer med eggstokker og menssmerter nå, enn i ungdommmen. God bedring og stor klem :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tusen takk for svar og klem. :klem: tilbake :) |
Jeg lurer på om betalingsanmerkninger forsvinner straks man faktisk betaler regningen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.ebay.com/itm/Womens-Genui...item5f79fe9297 http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-...item3cbc5150b6 De er langt unna å være blå, da. Denne er blå, men ikke kongeblå, men endel dyrere: http://www.ebay.com/itm/Tumi-Blue-Ca...item4601eb8773 |
Sitat:
Huff, stakkars! :klem: Jeg kan ikke svare, jeg heller, men jeg kjenner de som har slitt fælt med endometriose - forferdelige greier! Enda godt du ble lagt inn og fikk diagnosert det hele - jeg vet det kan være vanskelig å i det hele tatt bli tatt på alvor når problemet er "menssmerter" :( (Men, jeg er sånn 98% sikker på at i alle fall en av dem jeg kjenner utviklet de verste smertene mens hun også levde lavkarbo - uten at jeg helt vet hvor "strengt". Er ikke helt sikker på at dette fungerer som PCOS, altså...) |
Tusen takk Reason :) Har prøvd å finne på ebay selv, men er visst ikke så flink :P
|
Sitat:
Vet egentlig ikke mer om dette en en god kollega og venninne som har diagnosen har fortalt meg. Og at sykdomen er ekstremt forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å ta kontakt med endometrioseforeningen så kan du utveksle erfaringer med andre som har sykdommen. Venninna mi har hatt nytte av å justere på kostholdet og sendte meg denne linken som et grunnlag. Hun har prøvd å feilet litt for å finne det som passr henne best, men slik som jeg ser det spiser hun a la Fedon men minimalt med glutenholdig mat og meieriprodukter. Virker som lavkarbo fungere for mange men med enkelte justeringer. Lykke til, håper det går greit for deg :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |