![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Fordi at AAP er blant annet en fortsettelse av sykepenger... som man også skatter av. Meningen er å få folk ut i arbeid! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10087509 Tror jeg takker nei gitt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Man har da alltid skattet av så og si alle inntekter i dette landet, så det jeg ikke skjønner, er hvordan du kunne tro at du ikke skulle skatte av AAP!:confused: Vil samtidig informere deg om at du ikke trenger levere skattekort til NAV. De henter de opplysningene selv. MEN, skatteetaten skjønner ikke helt hva som er hva av NAV- utbetalinger og har år etter år gitt meg for lav skatte% for så å gi meg en durabelig restskatt! Du er herved advart! Det er skattefritt i juni og halve desember, da!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Mulig jeg er rar, men da jeg var 24 år hadde jeg tjent penger og betalt skatt i mange år allerede, også mens jeg var student. Selv min sønn på 17 betaler skatt! Sjansen for at hun får igjen hvert øre av det hun betaler er stor, da! Kan ikke være stort hun får etter å ha vært student. Samtidig skal hun vel ha penger etter ung-ufør satser, så ....... Ikke vet jeg, men at man må betale skatt i dette landet bør ikk ekomme overraskende på noen!;);) |
Sitat:
Ikke alle har like mye kunnskap om trygdesystemet som du har vet du Kitt :) |
Sitat:
|
Sitat:
Vi lever kun på 2 aap inntekter, og det med ett barn inn i bildet også. Vi er ikke blitt noe friskere for å si det sånn, jeg har aldri i mitt liv vært så stresset og utbrent som jeg er etter at vi gikk over på denne ordningen! |
Sitat:
Men det jeg mente var at jeg trodde at alle tenkte at de måtte betale skatt inntil det motsatte var bevist! Poenget med å betale skatt av AAP er at man da er registrert med skattbar inntekt i forhold til fremtidige ytelser som feks alderspensjon! Vi må nemlig "spare" oss opp en "konto" med penger som bestemmer hvor mye vi en gang vil få i pensjon når vi blir for gamle til å jobbe. Denne pensjonen er basert på hva man har tjent opp i gjennom livet. Mange er faktisk i NAV- systemet i 10- 12 år før de feks får uføretrygd. Da er det jo trist om inntekten de faktisk har, ikke skal telle med i det store regnskapet! Heldigvis er det ikke mange som kommer rett fra skolebenken til AAP, men som sagt tror jeg de får litt mer i AAP pga ung-ufør tillegg! |
Sitat:
|
Sitat:
Av ymse grunner måtte jeg slutte å jobbe for godt over et år siden, har forsøkt å gå skole etc. Nå har jeg endelig fått innvilget AAP så nå slipper jeg heldigvis å få økonomisk sosialhjelp. Jeg blir nok ikke uføretrygdet, jeg har som mål å gjøre ferdig bacheloren jeg driver med nå, ta et ekstra kurs og så komme ut i arbeidslivet. |
Sitat:
|
Noen som har erfaring med graviditet og uforklarlige blødnigner?
|
Sitat:
For meg er det bare totalt utenkelig at man skulle slippe å betale skatt av noe som helst i dette skattmegihjel- landet! (Litt oppgitt over systemet, ja)Derfor lurte jeg på hvorfor du trodde at man ikke skulle betale skatt! Så det var vel heller jeg som var litt dum og korttenkt!:p Som du ser over her er det en fornuftig grunn til å skatte av AAP også. |
Sitat:
Andre godt råd i din tid som NAV- bruker! Ta kopier av alt du leverer, få alle løfter skriftelig, skaff deg mail- adressen til saksbehandleren din og ta gjerne med deg noen du stoler på på møter som kan bli ubehagelige. Har desverre mange års dårlig erfaring å vise til med den etaten!:( |
Sitat:
Er du det minste i tvil, ring Legevakt eller Fødeavdeling! Bør nok sjekkes! Vet du hvor morkaken sitter? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sikker på at det ikke er modning? Jeg blødde noen uker før fødselen var i gang. Slike 'blodtråder' om jeg kan kalle det det..
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |