Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 07-03-12 20:05

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1312579)
Tenker nok Kanutten har rett i det med skreddersydd! Skreddersydd for å fremheve det vi liker best, brede skuldre, smale hofter og muskuløse lår!:sikle:

Selv fortrekker jeg menn i arbeidstøy, gjerne litt møkkete! Ikke noe sier MANN som en som kan jobbe/skape noe med hendene og tåler å bli skitten!:love:

Mannen jeg elsker kler ALT!! :love:

Til og med langunderbukser med sid ræv og gylf... Og ullester på føttene... :p

Dietta 07-03-12 20:07

Sitat:

Tenker nok Kanutten har rett i det med skreddersydd! Skreddersydd for å fremheve det vi liker best, brede skuldre, smale hofter og muskuløse lår!:sikle:

Selv fortrekker jeg menn i arbeidstøy, gjerne litt møkkete! Ikke noe sier MANN som en som kan jobbe/skape noe med hendene og tåler å bli skitten!:love:

:sikle:

Yrla 07-03-12 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1312585)
Mannen jeg elsker kler ALT!! :love:

Til og med langunderbukser med sid ræv og gylf... Og ullester på føttene... :p

kjærlighet gjør blind? he he, neida:) så koselig da.

Dietta 07-03-12 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312584)
Det lurer jeg også på! Jeg har jobbet med massevis av folk i uniform opp igjennom; leger, vektere, div butikk og lageruniformer, og ikke minst militære (alle grener), i tillegg til at jeg bodde ved siden av brannstasjonen før og politistasjonen nå. har veninner som kunne forlatt hus og mann for en i uniform. Men det gjør virkelig INGENTING for meg! :nei: men gi meg en mann i dress derimot..... :_plystre:

Eller som en venninne av meg sa: Bare gi meg en mann..............

Yrla 07-03-12 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1312559)
Hva er det som ligger bak "dånevippetilstanden" som rammer enkelte jenter (overraskende mange...) når det kommer til feks brannmenn? Eller andre hannkjønn i uniform for den del?

det er musklene under vi liker, og helten

Kanutten 07-03-12 20:10

Sitat:

Du glemte spretten rumpe! :rodme:

Kanutten 07-03-12 20:13

For å si det sånn.... Hvis det brenner en plass så er det ikke akkurat en marineoffiser eller en postmann som fasinerer meg, det er jo helst denne karen i brannmannutstyr..

Og hvis jeg ligger skadet på gata så trigger ikke akkurat en mann i dykkerdrakt så veldig mye, da vil jeg heller se karen i paramedics eller legeklær.

SELV om alle kan det den andre kan. Det er liksom klærne som setter standard for hva man kan og er...... Jeg går alltid i helsvart...... :o

Charlott 07-03-12 20:16

Mhmm, er nok mye med dette heltepreget. Sikkert. Synes det er snåle greier jeg :p
Har dere sett en brannmann i røykdykkerutstyr? Hehe, ikke akkurat beregnet på å fremheve hverken skuldre eller fin rompe. Ser jo knapt nok øynene!

Når jeg forteller venninner (heldigvis ikke alle!) om "min" brannmann, lukker de nesten øra etter ordet "brannmann". Hvem han er som mann og menneske er helt uiteressant, han er jo brannmann, skal vite :confused:

Carisma 07-03-12 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1312562)
Godt spørsmål! Er vel noen som faller for den potensielle helten bak en uniform, og instinktivt føler at det betyr at vedkommende er sterk, modig og i stand til å beskytte dem?!

Nja, de som er skikkelig uniformsjunkier blir jo matte i blikket bare de handler på Kiwi og et sitter en mann i kassa, så jeg veit ikke om det holder vann. :rolleyes:

Kanutten 07-03-12 20:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312602)
Nja, de som er skikkelig uniformsjunkier blir jo matte i blikket bare de handler på Kiwi og et sitter en mann i kassa, så jeg veit ikke om det holder vann. :rolleyes:

:lol:

Charlott 07-03-12 20:28

Sitat:

Desperate OG fargeblinde? :p

Photobscura 07-03-12 20:32

Sitat:

Jobber du i kassa på Kiwi er du en helt i mine øyne. :cool:

KarMa40 07-03-12 21:37

Mmm, Særlig den syregrønne Hawaii-skjorta fra i sommer krever sin mann.

I min lokale Kiwi pleide det forresten å jobbe tvillinger, klin like, bare sveisen skilte. Spooky å runde en reol og så ... var oppoverhåret blitt nedoverhår?!?!?

Carisma 07-03-12 22:33

Originalt ubehandlet tregulv som desperat trenger en overhaling... Hva bør jeg bruke for å få vekk all dritten? Salmiakk? Kraftvask?

Carisma 07-03-12 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1312661)
Mmm, Særlig den syregrønne Hawaii-skjorta fra i sommer krever sin mann.

I min lokale Kiwi pleide det forresten å jobbe tvillinger, klin like, bare sveisen skilte. Spooky å runde en reol og så ... var oppoverhåret blitt nedoverhår?!?!?

Kanskje det faktisk var bare en fyr som likte å tulle litt ekstra med kundene? :lol:

Gerd 07-03-12 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312682)
Originalt ubehandlet tregulv som desperat trenger en overhaling... Hva bør jeg bruke for å få vekk all dritten? Salmiakk? Kraftvask?

Det beste er tresåpe (fåes på fargehandel) og skurekost. Da behandler du gulvet samtidig :ja: Er det veeeeldig stygt, hør på fargehandelen, de har middel som er egnet til det uten at det ødelegger treverket :)

Photobscura 07-03-12 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312682)

Grønnsåpevann på sprayboks og en skurekost! Har gjort det der selv. Tar tid, men veldig verdt det!

LineJM 07-03-12 23:15

Og så lukter det så godt av grønnsåpe på ubehandla tre.:love:

Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

Carisma 07-03-12 23:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1312699)
Grønnsåpevann på sprayboks og en skurekost! Har gjort det der selv. Tar tid, men veldig verdt det!

Må nok noe annen behandling til før grønnsåpevann tar noe på dette. Det er et sånn fettlag oppå treverket som må tas først (som jeg mistenker kommer av grønnsåpa, og derfor vil den ikke klare det).

Kitt 07-03-12 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312708)
Må nok noe annen behandling til før grønnsåpevann tar noe på dette. Det er et sånn fettlag oppå treverket som må tas først (som jeg mistenker kommer av grønnsåpa, og derfor vil den ikke klare det).

Vet det finnes noe som heter møbelrens som kan brukes til å fjerne olje fra møbler som har vært oljet og nå skal males........

Kan være lurt å spørre i en fargehandel og så prøve seg frem der det syns minst, kanskje?

Photobscura 08-03-12 00:15

2 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1312708)

Det var det hos meg også, jeg brukte bare grønnsåpevann så vidt jeg kan huske, og kanskje litt salmiakk i vannet?!

Her kan du se den enååårme forskjellen:

Supera 08-03-12 01:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1312727)
Det var det hos meg også, jeg brukte bare grønnsåpevann så vidt jeg kan huske, og kanskje litt salmiakk i vannet?!

Her kan du se den enååårme forskjellen:

:eek: Wow! Sikker på at du ikke har slipt det og lakket det på nytt? :geip:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1312705)
Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

Nei, men jeg har handlet en del på feelunique.com. De tilbakebetaler moms, så man kan fint kjøpe ting som koster mer enn 200 kr der (men ikke mer enn 1000 kr). Man bare scanner kvitteringen, og sender dem en e-mail med kvitteringen og ordrenummeret og noen timer senere (den ene gangen tok det bare 30 min!) får man svar at pengene er på vei til kontoen du betalte med. Send meg en PM med e-mailadressen din, så kan du få 10% avslag på første bestilling (og så får jeg 5£ rabatt på neste bestilling). ;)

Photobscura 08-03-12 01:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1312740)
:eek: Wow! Sikker på at du ikke har slipt det og lakket det på nytt? :geip:

Nope! Bare igjengrodd møkk alt sammen (gud vet hvor gammelt, gården var fra 1860). Bare synd at jeg ikke bor der lenger, for det gulvet ble bare vidunderlig! Og det tok mange timer å skrubbe det ned. Og ettersom jeg brukte så mye grønnsåpe så ble det nærmest mykt å gå på etterpå, og ikke en flis til overs!

Carisma 08-03-12 02:05

Åååkei, mitt gulv er visst ikke særlig slitt ser jeg... :o. Men det er billige granplank som er lagt, ikke furu. Også spriker det som pokker ved veggen, men det er en annen historie.... Ikke akkurat handy manny han som bodde her før! :cool:
Kan prøve å sjekke malingsbutikken, og evt gå over med mer grønnsåpe. Er bare litt redd for å gjøre det verre siden jeg syns den hinna har blitt mer merkbar etter jeg begynte å bruke grønnsåpespray og ikke ajax.

LineJM 08-03-12 02:18

Det er en viss fare for at det som må til er hardt arbeid. Sånne ubehandla tregulv trenger å skrubbes ordentlig av og til med kost og såpevann. Vet du om gulvet er satt inn med noe fra før av? Er det et "flytende" gulv? Hvis det er limt og ikke spikra så kan det trekke seg sammen og utvide seg ganske mye etter som fuktigheten og temperaturen variere.
På mamma sitt stuegulv, som er "flytende" ubehandla gran, kan det være så mye som 5 cm "sprekk" mot veggen om vinteren når det fyres på det hardeste.

Wow sier jeg og photo!

Tiki 08-03-12 08:18

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Jeg handler alle hårproduktene mine der + +.
Handle under 200,- hverken frakt eller toll. Kan også bestille to pakker i slengen. Opparbeider deg gradvis litt rabatt, og har aldri hatt problemer. Er veldig fornøyd.

j88 08-03-12 08:52

Sitat:

Jeg har handlet der et par ganger, men det var før jeg fant feeluniqe og jeg må si jeg er mye mere fornøyd der, også fordi at de betaler tilbake moms.

Yrla 08-03-12 09:44

Finnes det et sted man kan kjøpe a-krem på glass billigere enn på shopping4net.com? de har økt fraktkostnaden nå så prisen blir ca 140 kr.

Carisma 08-03-12 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1312746)
Det er en viss fare for at det som må til er hardt arbeid. Sånne ubehandla tregulv trenger å skrubbes ordentlig av og til med kost og såpevann. Vet du om gulvet er satt inn med noe fra før av? Er det et "flytende" gulv? Hvis det er limt og ikke spikra så kan det trekke seg sammen og utvide seg ganske mye etter som fuktigheten og temperaturen variere.
På mamma sitt stuegulv, som er "flytende" ubehandla gran, kan det være så mye som 5 cm "sprekk" mot veggen om vinteren når det fyres på det hardeste.

Det er nok ikke flytende, har ikke opplevd at det har flytta på seg. Sprekken er på ca 8-10cm ved lista på den ene veggen, og han vi kjøpte leilighta av innrømmet at han ikke hadde giddet å fikse det. Ikke noe problem, det er kjapt gjort tenkte vi, men plutselig har vi bodd her i 6,5år uten å få gjort det gitt. :flau: (hadde satt av en helg i sommer, men siden lillegutt kom for tidlig var vi på sykehuset i stedet den helga.) men nå skal vi selge, så vi må få ordnet gulvet på et eller annet vis...

TrillTrall 08-03-12 10:28

Ble bare inspirert av alle uniform-innleggene her:

da ungene mine gikk i barnehagen var den ene pappan der politimann og - for å si det rett ut - innmari kjekk! Vi skulle arrangere bruktmarked i barnehagen og noen lurte på hvordan vi skulle ordne med vakthold og da utbrøt den ene med svært dårlig skjult uniform-fetisj: "Kan ikke du be mannen din ta på seg uniformen... og holde vakt... da..." Vi lo så vi grein alle mann!

Jeg innrømmer glatt at jeg er ekstremt svak for menn i uniform! Ikke i kamuflasjeuniform da, men gi meg en mann med sånn offiseruniform med blanke knapper og sånt! *kadååån*

Og menn i sånt blått arbeidstøy, gjerne litt skitne og ferskt svette! Mmmm... Og leger i hvit frakk...! Primitiv - og stolt av det! :lol:

Charlott 08-03-12 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1312743)
Nope! Bare igjengrodd møkk alt sammen (gud vet hvor gammelt, gården var fra 1860). Bare synd at jeg ikke bor der lenger, for det gulvet ble bare vidunderlig! Og det tok mange timer å skrubbe det ned. Og ettersom jeg brukte så mye grønnsåpe så ble det nærmest mykt å gå på etterpå, og ikke en flis til overs!

Jeg har bodd i kollektiv på et småbruk på Finnskogen, det småbruket var i allefall fra 1860, om ikke eldre. Stilig med så mye historie i "veggene"! :D

Der var det også ubehandlet tregulv, vi brukte masse grønnsåpe (med litt vann i :p ) og lå på alle fire og SKRUBBET.

Du verden så flott det ble etterpå! Og så godt det luktet! *mimremimre*

Photobscura 08-03-12 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1312854)
Jeg har bodd i kollektiv på et småbruk på Finnskogen, det småbruket var i allefall fra 1860, om ikke eldre. Stilig med så mye historie i "veggene"! :D

Der var det også ubehandlet tregulv, vi brukte masse grønnsåpe (med litt vann i :p ) og lå på alle fire og SKRUBBET.

Du verden så flott det ble etterpå! Og så godt det luktet! *mimremimre*

Alle bygårdene jeg har bodd i (hvor mange aner jeg ikke) har vært fra 1800-tallet, det eldste fra 1820 i Vika. Her jeg bor nå fra 1890. Det er noe spesielt med energien, ja. Å tenke på hvor mange generasjoner som har bodd her og hatt sin daglige gjøren og laden mellom de samme veggene som meg. :)
Savner det gulvet, lukta, følelsen av å gå barbeint på det. Her er det bare laminat.

Tiki 08-03-12 12:04

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1312782)
Jeg har handlet der et par ganger, men det var før jeg fant feeluniqe og jeg må si jeg er mye mere fornøyd der, også fordi at de betaler tilbake moms.

Ble nyskjerrighet nå, og har vært inne å sjekket.
Vil det si at en ikke betaler frakt hvis en velger European standard?
Hva med toll når en handler for over 200,-
Og kommer det klart frem når en har sendt en ordre hva en skal gjøre få igjen mosen?

Takker for svar. Har noen produkter over 200,- jeg gjerne skulle bestilt, så her er det kanskje en god mulighet.

Supera 08-03-12 15:22

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1312892)
Ble nyskjerrighet nå, og har vært inne å sjekket.
Vil det si at en ikke betaler frakt hvis en velger European standard?
Hva med toll når en handler for over 200,-
Og kommer det klart frem når en har sendt en ordre hva en skal gjøre få igjen mosen?

Takker for svar. Har noen produkter over 200,- jeg gjerne skulle bestilt, så her er det kanskje en god mulighet.

Alt er fraktfritt på feelunique når man velger treigeste leveringmåte. Handler du under 1000 kr og må betale toll, så scanner du bare kvitteringen og sender den på e-mail til feelunique. De tilbakebetaler kjemperaskt. Det tok bare 30 minutter før jeg fikk svar på e-mailen min den ene gangen. Jeg var litt bekymret for at kvitteringen stod på norsk, men det var ikke noe problem. Jeg har spurt om å få engelsk kvittering, men det kunne ikke Byggmix (post-i-butikk).

Infoen står her:
Sitat:

What about VAT?
Prices are shown inclusive of UK VAT at 20% where applicable. feelunique.com pay all VAT directly to UK customs.
For deliveries outside of the UK, in the rare event that you are charged import duty, feelunique.com will provide a refund provided we are notified within 30 days of despatch. Should you wish to claim a refund, please email care@feelunique.com including a scanned copy of any tax invoice paid.
Og hvis du får en av oss som allerede handler der til å sende deg en invitasjon, så får du 10% rabatt på første bestilling. ;)

Tiki 08-03-12 15:46

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1312990)
Alt er fraktfritt på feelunique når man velger treigeste leveringmåte. Handler du under 1000 kr og må betale toll, så scanner du bare kvitteringen og sender den på e-mail til feelunique. De tilbakebetaler kjemperaskt. Det tok bare 30 minutter før jeg fikk svar på e-mailen min den ene gangen. Jeg var litt bekymret for at kvitteringen stod på norsk, men det var ikke noe problem. Jeg har spurt om å få engelsk kvittering, men det kunne ikke Byggmix (post-i-butikk).

Infoen står her:
Og hvis du får en av oss som allerede handler der til å sende deg en invitasjon, så får du 10% rabatt på første bestilling. ;)

Tusen hjertelig takk, sender deg antagelig en mail til uka da, når jeg får lønn.

Yrla 08-03-12 15:48

noen som har funnet ren luo han guo søtningsstoff noe sted?http://www.nuliv.com/pd_luohanguo.html

vaskeklut 08-03-12 17:01

Kan jeg lage isbitterninger av kokosmelk?

Supera 08-03-12 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1313002)
noen som har funnet ren luo han guo søtningsstoff noe sted?http://www.nuliv.com/pd_luohanguo.html

Tror det er vanligere å kalle det lo han. Fant noen ganske rene på iherb.

Jarrow Formulas, Lo Han Sweet, 2.8 oz (80 g)
Active Ingredients: Inulin-FOS (FructoOligoSaccharide), Xylitol and MogroPure (Momordica grosvenorii, Lo Han fruit juice concentrate).
Other Ingredients: Silicon dioxide.

NuNaturals, Lo Han Supreme, 2 oz (59 ml)
Lo Han Guo Fruit Extract (Momordica grosvenori) 60 mg
Other Ingredients: Vegetable glycerine, 20% pure grain alcohol and water.

Og denne her, tror jeg. Selv om det ikke står noe om søtning:
Dragon Herbs, Sweetfruit Drops, Super Potency Extract, 2 fl oz (60 ml)
Proprietary Extract Formula Luo han guo fruit 0.75 ml
Other Ingredients: Water, vegetable glycerine

Photobscura 08-03-12 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1313031)
Kan jeg lage isbitterninger av kokosmelk?

Ja, det kan du! :)

vaskeklut 08-03-12 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1313035)
Ja, det kan du! :)

ÅH! :D Takk!

Hva heter sånn derre treningsstrikk på engelsk? sånn som man står og tøyer og drar i vet dere...:rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.