![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Trøtt i øynene ja.. hmm, og kanskje linsene ligger mer i ro etter en slik operasjon og? Nei, skal nok prate med doktormannen en dag ja, og kommer jeg videre til operasjon, skal jeg jammen ha ett ord med i laget der og! Det får gjøres skikkelig hvis jeg først skal skjære... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg var hos legen i går. Grunnet stor effekt av vanndrivende medisiner har jeg seff fått blodprosent mellom 17-19. Pappa har hemokromatose og jeg arver alt etter mamma og pappa. :rolleyes: Legen satte meg på blodfortynnende i går. Er det på grunn av blodprosenten eller mulig hemokromatose eller??
Og er det merkelig at jeg føler umiddelbar bedring av hodepinen etter at jeg begynte med blodfortynnende?? Dvs sprengfølelsen i hodet er borte?? Og så ble jeg atter en gang spurt om å bli blodgiver for det kan gjøre ting enda bedre. |
Sitat:
Skjønner ikke helt hvorfor du skulle få blodfortynnende i forbindelse med hemakromatose, men hva vet vel jeg. Jeg bruker ikke det (har aldri vært diskutert engang). Derimot så skal jeg tappe blod hvis blodprosenten blir for høy. Det er derfor det er så genialt å være blodgiver :) Jeg bruker riktig nok en liten dose blodfortynnende, men det er pga leidenmutasjon, og ikke hemakromatosen. Du får sikkert et mer fornuftig svar fra andre Kanutten :o Edit: Hvor mye og hvilken type blodfortynnende har du fått ? |
Sitat:
|
Et søskenbarn av meg slet med migreneliknende hodepine - som viste seg å være hemakromatose. Han fikk umiddelbar effekt av blodtapping. Dessverre ville de ikke bruke blodet hans (kan ha vært andre årsaker), men han gikk altså jevnlig til tapping for å på en (nesten) bivirkningsfri måte holde nivået nede.
|
trener jeg før eller etter et glass med tørr hvitvin i dag? hva er lurest?
|
Sitat:
Dessuten er ikke alkohol + trening så lurt helt generelt - selv om det er mange grader mellom "et glass" og "snørrfylla". Du forbrenner nok like mye gitt at du klarer lik innsats (jeg ville tippet på bedre innsats upåvirket, selv om du planlegger en liten mengde) og etterbrenningen blir nok også upåvirket. Det eneste lille argumentet jeg kan se for å trene med et glass innabords er at du kanskje blir litt varmere.... Men jeg tipper at det ikke gir "netto pluss" i praksis. |
Noen her som går påblodfortynnende? Albyl-e?
Jeg lurer på bivirkninger. |
Sitat:
Eneste bivirkningen jeg merker er litt økt tendens til blåmerker, og at jeg blør litt lenger enn jeg ellers ville ha gjort :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er kvalme en kjent bivirkning ? Tenkte kanskje det stod noe i pakningsvedlegget. Hvis det ikke slutter, ville jeg ha hørt med legen om det finnes et alternativ. Men du, min kjære Kanutten :klem: Kvalme, daglig oppkast og ustyrlig lyst på sylteagurk - sier ikke det deg noen ting ????????? ;) |
Sitat:
Glufsa er fremdeles produktiv, men jeg gidder ikke mer barnemas. Har nok med sambomas. :p Han var på en skikkelig snurr i går kveld.... Såpass på snurr at han ikke turte GÅ ned trappa. Så han satte seg ned og bompettibomte hvert trinn ned. :lol: Gjett hvem som var flau, men som også lo godt, i dag tidlig da jeg viste ham videoopptaket av trappeseansen?! :lol: |
Sitat:
Skulle gjerne vært flue på veggen under den seansen i går ja - eller når videoen ble vist i dag. Jeg lurer på om jeg ikke skal bli flue på veggen i mitt neste liv :p |
Sitat:
Midt oppi vår beste alder! |
Vil se den videoen, Knutten:D
|
Siden jeg ikke kan poste videoen som blir etterspurt her, så kommer jeg med et helt annet spørsmål i stedet :p
Har fått tak i svart vlieseline, men glemte å spørre hvor varmt strykejernet må/bør være for at det skal feste/lime seg på et bomullstoff? |
Sitat:
I nødsfall fukter jeg kopphåndduken. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor lang tid etter oppstart på nye medisiner må man regne med bivirkninger???
Jeg begynte torsdag forrige uke, men jeg blir så inni gamper... trøtt og svimmel av dem! |
Takk begge to. Da kjører jeg på med full guffe :)
|
Sitat:
None bivirkninger forsvinner etter 2-3 uker, andre trenger opptil 3 måneder (vanligst) på å forsvinne. Atter andre må man leve med om medisinene er nødvendige for viktigere ting! Kan ikke gi nærmere råd om jeg ikke vet hva det er. Noen kan det lønne seg å gå ned på dose for å venne seg til saktere, andre må man bare la det stå til og en sjelden gang må man bare innse at akkurat den typen ikke passer for deg!:) |
Sitat:
|
dersom jeg skulle kjøpt pølser på rema, hvilke burde jeg kjøpt? mtp næringsinnhold.. de sesonggrillpølsene er utelukka, ettersom vi bare er i mars enda :p
|
Dampepølse:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Diovan finnes i mindre styrker også. Mulig du bør ned på den minste og øke til neste først etter at du tolererer den dosen. Eller rett og slett få et annet preparat! Svimmelheten kan komme når effekten er på topp, men du får ikke vedlikeholdseffekten før etter noen uker/måneder, tenker jeg, så du bør nok snakke med legen om hvor sterke bivirkninger du skal behøve å tolerere! :klem: |
Når man slutter å amme, hvor lang tid tar det sånn ca før man sluttet å produsere melk? Junior nektet å ta puppen lenger for en drøy mnd siden. Jeg pumpet et par ganger om dagen i en ukes tid for å holde produsksjonen oppe om han skulle ombestemme seg, men det gjorde han ikke. Men det renner fortsatt såpass mye at jeg må bruke innlegg, og jeg begynner å bli litt lei... :o
|
Sitat:
Jeg kunne renne over i opptil et år etterpå hvis jeg hørte små babyer eller sånt!:p Da hadde snuppa hengt i puppen i over 20 måneder! |
Sitat:
|
Kanutten - spiser du magnesium? Det har vist seg å virke blodtrykkssenkende i visse tilfelle....
|
Sitat:
|
Sitat:
Diovan finnes i 80mg også, tror jeg! Er du sikker på at ikke noen av alle disse medisinene kanskje ikke passer sammen? Jeg slet med to medisiner leeenge, og så viste det seg at hver for seg oppførte de seg pent. Sammen ble det bare krøll da den ene dosen ble doblet!:( Det mptte jeg finne ut selv, for fastlegen min bare skrev reseptene, han, uten å sjekke interaskjoner!:mad: Det kan nok hende du må ta medisiner lenge, vennen, men det spilelr vel ingen rolle så lenge du blir i go'form! :love: Er jo derfor vi har medisiner!;) |
Hva heter sånn dumphuske på engelsk?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |