![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
På den tida her, så kler jeg meg "semivårlig" (litt tynnere jakke og sånn). Men jeg har fortsatt tynn ullsinglet innerts, tynne ullsokker og et litt varmt sjal og fingerløse vanter på, men stort sett bomull ellers. Akkurat passe for min del. :) Men ull på ekstremitetene må nok til en liten stund enda.
|
Sitat:
|
Du må kjenne i nakken hans, Carisma. Er han tørr og varm i nakken, har han det fint. Er han varm og klam/svett, bør du kle av han litt.
Opplever du at han hyler/surver/piper uten at du vet hvorfor når han ligge i vogna etc, kan det være han er for varm! Husk, det er IKKE farlig om han er litt kald, men VARME kan være skadelig for disse små før de lærer å regulere godt nok selv!*tobarns mor(begge har overlevd småbarnstadiet;)) og sykepleier vifter med pekefingeren* |
Sitat:
Sitat:
Jeg prøver å kikke litt på hva andre kler i, og blir sjokka! Noen av barna på svømminga kommer med fire lag ull pluss termopose når det er null ute! :eek: |
Barn er jo veldig forskjellige da.. Da Emma var på din sin alder og det var denne tiden kledde jeg henne i ullstrømpebukse, ullbody og tynn ull-lue og la henne godt ned i Voksiposen.
|
Min kjære manuellputt prøver ALT for å få meg frisk. Han har innsett at jeg sliter med to ting; det som lar seg forklare og det som ikke gjør det. :o
Jeg har vært ganske pigg fra det uforklarlige en stund nå, så i dag konsa han seg om ryggen min. Jeg har vondt i hele ryggen, fra øverst til nederst og jeg vet ikke hvor mange nåler han har satt eller hvor mange ganger han har manipulert ryggen. I helga fikk jeg akutt vondt i ryggen igjen. I dag manipulerte han og jeg ble straks bedre. Jeg spør så putten hvorfor ryggen holder seg lengere god hvis jeg går med høyhelte sko? Putten lyste opp og spurte om han fikk lov å teipe føttene mine. :rolleyes: Teip i vei, sa jeg og trodde han skulle teipe dem sammen. Men han teipte seff en og en, veldig hardt og tett. Det gjorde veldig godt! Nå skal jeg gå med denne tapen noen dager og hvis jeg fremdeles synes det gjør godt skal jeg få støpt såler. Så jeg lurer ganske enkelt, er det noen her som har fått såler etter en teiperunde hos manuellterapaut? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva i all verden holder de på med utenfor blokka her? En NRK bil, og en slags ballong med lys i de driver og heiser opp!??
|
Sitat:
|
Tja... Den er ca to meter i diameter, er ikke det stort for værballong? Og lyser....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Google er ikke min venn i dag, ei heller Kvasir.... :o
Husker det fantes slike småsøte, dritharry diplomer med "Verdens beste..... " på. Leter noe veldig etter en med "Verdens beste elsker på". Forslag, anyone? Har ikke printer, så å lage selv utgår :p |
Narvesen pleier å ha sånn krus med mye rar tekst på og kort i samme gata. Nille har vel også sånne ting og noen bokhandlere.
Finner du på nett, er det mange steder som printer ut for deg, om du bare spør! Kan printe og sende deg, jeg, om du finner det du vil ha!:snill: http://www.thegiftexperience.co.uk/c...fflinks_bb.jpg |
|
Ler godt og tenker at du jaggu er fem`enal altså! :D :love:
Hvor fant du dette, Kitt? |
Sitat:
Har plutselig fått en søkeside som heter Search og skrev inn Worlds best lover! Fant masse på Google også!;) |
Kom på at jeg kunne få til noe artig via FotoKnudsen, med korrekt bilde, tilogmed ;)
Tusen takk for tips og inspirasjon, Kitt! :love: |
Jeg har sånn "plasttapet" over vasken på kjøkkenet, og lurer på om det går an å male rett på den med emaljelakk? (Jeg har nemlig en god del sånn lakk stående). Den er ikke spesielt fin, så jeg hadde tenke å male sjakkruter på, men er redd for at om jeg maler f.eks. først hvitt og maskerer det for å videre male svarte ruter, så river jeg av det hvite igjen, enn om jeg har en følelse av at emaljelakk sitter på så godt som alt. Noen tanker?
|
Sitat:
Jeg har ikke fått tapet føttene, men har godt utbytte av såler i skoene. Bare vanlige man får kjøpt på skobutikk, slike som løfter midten av foten :ja: |
Er litt lei av mine tunge øyelokk.
Har sett på nett og finner liksom ikke det jeg søker etter. Lurer på hvor mye heng man må ha, hva som kan dekkes av det offentlige, hvor lang ventetid osv. Det har blitt merkbart verre de siste årene, selv om det ikke plager med synsmessig. Kan ta på øyeskygge, men den synes nesten ikke Er fast og fin i pannen, og i tinningen, dvs i øyekroken (?), tålig fine kinn, ingen dype furer rundt nesen ol, men litt heng i kinnposen. (det er ord fra mitt søk på nett) Segen i kjeven er mine ord. :p Så bortsett fra tunge øyelokk og "kjevesèg", trenger jeg ikke den plastikken de foreslår på nett, og jeg finner ikke noe om hva og hvordan de offentlige dekker.. Noen som vet? |
Sitat:
|
Sitat:
Og så er det forskjell på hvordan de gjør det, øyeleger (som er de som opererer off) fjerner bare overskuddshuden, mens plastikkirurger også fjerner fettputen som ligger under huden, ifølge Dr Steinbach ved Sørlandsparken Spesialistsenter. |
Sitat:
Sitat:
Takker for svarene deres, de kommer godt med etterhvert :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på en ting, håper ikke noen synes dette er ekkelt..
Men gikk på do tidligere i dag og la merke til at avføringen var svart/veldig mørk. Har blitt blodgiver og må da ta jerntabletter, kan det skyldes dette? Ingenting annet er forandret innen kostholdet eller noe annet enn disse pillene. |
Sannsynligvis jerntablettene :ja: Ikke uvanlig å få svart avføring når man tar jerntilskudd.
Men følg litt med, for blod i avføringen kan også gjøre den svart. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er dessuten mange grunner til å få det medisinsk; innskrenket synsfelt, hodepine, nakketrøbbel, sliten panne etc. En operasjon som IKKE er medisinsk betinget koster 13000-15000 kr. |
Jeg har nettopp operert mine øyeokk på sykehuset, av medisinske gunner. Er slett ikke fornøyd og merker selv ingen forandring, selv om venninnene mine sier at det ser bra ut De kuttet og sydde kun i vinkelen melom øyeokk og over, mens jeg selv helst ville ha fjernet den puten som er mellom øyeokk og øyenbryn...
Det var gratis, og det ble sikkert bedre enn det var før. Jeg klaget min nød til øyenlegen, som jeg pleier besøke et par ganger i året pga. at jeg har sånn gønn stær. Han sendte henvisning til operasjon for meg. Det tok et par år, men det skyldes nok at han glemte å sende henvisningen en god stund. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |