Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Anarko 10-06-11 17:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1135176)
Arg, fortsatt ikke noen penger inn på konto. :realmad:
Problemet ligger visst nok hos BBS.

Jeg har fått mine. Fikk de kl 14.

Regret 10-06-11 17:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1135176)
Arg, fortsatt ikke noen penger inn på konto. :realmad:
Problemet ligger visst nok hos BBS.

Hvis de sendte de i dag så kommer de nok ikke fram før i morgen. Jeg tror du har de til i morgen tidlig i såfall.

nellie 10-06-11 17:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1135206)
Noen her inne som kjenner til Raynaud's syndrom?
Var hos legen i dag og hun mente det hørtes ut som jeg hadde dette, men jeg har aldri hørt om denne sykdommen før, og lurer på om noen vet noe og kan opplyse meg litt.......

Hadde det når jeg ammet, men bare på the breasteses da. Vondt som faen.....

Regret 10-06-11 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1135226)
Vel, mine hender er iallefall ikke så ille som disse bildene. Periodevis blir de sånn gulhvite som bildet øverst til høyre, og så blir det en slik prikkende nummen følelse...... Men da skjønner jeg litt mer hvorfor hun absolutt vil henvise meg til revmatolog.
Ja, ja, var det ikke nok med astma, allergi, psoriasis, lavt stoffskifte, knutestruma, Hashimoto og diabetes 1:rolleyes:

Huff.. så uheldig!
Veldig sært det der med likfingre.. er det noe man kan gjøre med det?

BenteR 10-06-11 17:28

Jeg aner ikke.
Fortalte legen om hendene mine som oppfører seg rart, spesielt når jeg går tur av en eller annen grunn.
Hun sa det hørtes ut som Raynauds syndrom og ville henvise meg til revmatolog. Utover det er jeg helt blank.....

Regret 10-06-11 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1135244)
Jeg aner ikke.
Fortalte legen om hendene mine som oppfører seg rart, spesielt når jeg går tur av en eller annen grunn.
Hun sa det hørtes ut som Raynauds syndrom og ville henvise meg til revmatolog. Utover det er jeg helt blank.....

hmm fingrene mine prikker noe enormt når jeg trener også, samme med overarmene mine, nesten sånn at jeg mistenker at noe er fryktelig galt med hjertet eller noe sånt, men har faktisk aldri sett på hendene mine når de er sånn så jeg vet ikke om de forandrer seg eller ikke.. skummelt. Bra du blir henvist i såfall, og får oppfølging! Mange leger hadde nok blåst i det og ikke trodd det var noe galt..

Photobscura 10-06-11 17:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1135230)
Jeg har fått mine. Fikk de kl 14.

Åååh, dæng, håper mine kommer snart, altså. Ikke i morgen, da. For da er det lørdag, men i tilfelle på tirsdag, ettersom mandag er helligdag.

Anne 10-06-11 18:04

Telenor har problemer og, så det kan hende det er sms'n som ikke kommer frem. Sjekk bankkto.

Regret 10-06-11 18:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1135253)
Åååh, dæng, håper mine kommer snart, altså. Ikke i morgen, da. For da er det lørdag, men i tilfelle på tirsdag, ettersom mandag er helligdag.

Ja selvsagt, gikk litt raskt i svingene her :p tirsdag, ikke i morgen.

Photobscura 10-06-11 18:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1135267)
Telenor har problemer og, så det kan hende det er sms'n som ikke kommer frem. Sjekk bankkto.

Jeg hadde faktisk fått inn penger nå, men jeg har jo ikke Telenor, jeg har Tele2, og så vidt jeg vet bruker de nettet til Netcom.
Men hurra, i alle fall! Vel, etter betalte regninger så er det fortsatt bare lommerusk på konto. :p

Anne 10-06-11 20:24

Kanskje BBS bruker Telenor:)

Kjekt å få betalt regninger da. Har jeg gjort i dag og...

Kitsu 10-06-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1135226)
Vel, mine hender er iallefall ikke så ille som disse bildene. Periodevis blir de sånn gulhvite som bildet øverst til høyre, og så blir det en slik prikkende nummen følelse...... Men da skjønner jeg litt mer hvorfor hun absolutt vil henvise meg til revmatolog.
Ja, ja, var det ikke nok med astma, allergi, psoriasis, lavt stoffskifte, knutestruma, Hashimoto og diabetes 1:rolleyes:

Jeg har Raynauds. I tillegg til astma, allergier i hytt og gevær (inkl. kulde og varme), atopisk eksem og hypermobile ledd. Rett og slett satt sammen feil. :P

Sanney 10-06-11 22:49

Er feilvare jeg og. Desverre ingen garantier og reservedeler å få tak i. Men har det heldigvis ikke altfor gæli, er mest irriterende. Dia2, hypermobil, lymfeødem, albue ute av ledd og derfor muskel og skjelettvridning, og muligens forskjøvet søvnfasesyndrom :p

Men jeg skulle ønske jeg fikk vite hva disse ekstremt kløende merkene jeg har for tiden er. Hudlegen sa det ikke var allergi, ikke smittsomt, ikke insektstikk og ikke farlig. Men hva kan det være da, da?
(hadde selvfølgelig ikke aktive utbrudd akkurat den dagen jeg var hos lege...)

Supera 10-06-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1135405)
Men jeg skulle ønske jeg fikk vite hva disse ekstremt kløende merkene jeg har for tiden er. Hudlegen sa det ikke var allergi, ikke smittsomt, ikke insektstikk og ikke farlig. Men hva kan det være da, da?
(hadde selvfølgelig ikke aktive utbrudd akkurat den dagen jeg var hos lege...)

Elveblest?

Regret 10-06-11 22:58

eller helvetesild?

Sanney 10-06-11 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1135410)

nei, ikke så store utslett.. og har hatt det i snart 5 uker. utbrudd som varer noen dager før det roer seg. noen ganger kommer det nye utbrudd før de gamle har gitt seg, andre ganger kan jeg være nesten symptomfri i et par dager før et nytt utbrudd kommer. noen ganger klør det så ille at jeg våkner midt på natta av at det klør.
Jeg har forøvrig gått på zyrtec i over en uke uten at det hjalp i det hele tatt, og elveblest er en allergisk reaksjon.

ikke verdens beste bilde, men det ser sånn ca sånn ut. mest utbrudd på leggene, men også på lårene, overarm, mage, rygg og hofte.
http://img.photobucket.com/albums/v7...p/IMG_0522.jpg

Regret 10-06-11 23:01

Får du blemmer i det hele tatt eller er det bare rødt og irritert? er det rødt fordi du har klødd eller var det sånn til å begynne med?

Nerthus 10-06-11 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1135415)
nei, ikke så store utslett.. og har hatt det i snart 5 uker. utbrudd som varer noen dager før det roer seg. noen ganger kommer det nye utbrudd før de gamle har gitt seg, andre ganger kan jeg være nesten symptomfri i et par dager før et nytt utbrudd kommer. noen ganger klør det så ille at jeg våkner midt på natta av at det klør.
Jeg har forøvrig gått på zyrtec i over en uke uten at det hjalp i det hele tatt, og elveblest er en allergisk reaksjon.

ikke verdens beste bilde, men det ser sånn ca sånn ut. mest utbrudd på leggene, men også på lårene, overarm, mage, rygg og hofte.
http://img.photobucket.com/albums/v7...p/IMG_0522.jpg

Ta mange bilder og be om henvisning til hudlege?

Sanney 10-06-11 23:05

det hender en sjelden gang at det blir en liten veskefylt blemme, men som regel ikke. er opphovnet og rødt. midten blir hvit hvis du trykker på det.

og nerthus, jeg var hos hudlege på mandag. han vet ikke hva det er, bare hva det ikke er :p
de tok 4 glass med blodprøver, men jeg får jo bare svar hvis det er noe unormalt. men jeg fikk dermovat for kløen da. men den skal brukes maks en gang om dagen, svineriet.

Nerthus 10-06-11 23:09

Merkelig sak - men er man ikke A4 så er man ikke A4 ;)

Håpe du finner utav det, pyton med kløende utslett - ihvertfall når man ikke vet hvor de kommer fra!

Regret 10-06-11 23:12

Kommer da blemmene i grupper sånn som DETTE eller som DETTE ?

Sanney 10-06-11 23:14

ingen av delene. bare en bitteliten veskeblemme i midten av et rødt hovent område. de fleste merkene er på størrelse med kronestykker, av og til får jeg noen digre som femmere eller større.

Regret 10-06-11 23:16

Jeg har hørt om det der før, og jeg har det på tunga hva det kan være, men jeg kommer ikke på det. Men da virker det ikke som om det er helvetesild i såfall, ikke elveblest heller.
Kan ikke Kitt komme innom med sykepleier skillsene sine da? Mulig hun har peiling eller noen bedre teorier.

Ignite 10-06-11 23:20

Synes dette ser ut som sopp.

Kitt 10-06-11 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1135434)
Jeg har hørt om det der før, og jeg har det på tunga hva det kan være, men jeg kommer ikke på det. Men da virker det ikke som om det er helvetesild i såfall, ikke elveblest heller.
Kan ikke Kitt komme innom med sykepleier skillsene sine da? Mulig hun har peiling eller noen bedre teorier.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1135439)
Synes dette ser ut som sopp.

Takk for tillitten!:suss:
Kunne ha vært enig med Ignite om det ikke hadde vært for at hudlegen ikke visste hva det var! Han bør be om å få igjen skolepengene sine om han ikke kjenner igjen sopp eller ringorm!:eek::p;)
Men han sa også at det ikke var allergi, jeg er ikke så sikker. Naboen fikk nettopp diagnosen cøliaki og samtidig svar på hvorfor hun har klødd seg til blods i årevis. Er jo ikke direkte allergi, men det kommer jo av noe man ikke tåler likevel!

Sanney, det kan ikke ha sammenheng med lymfeødem og opphopning av giftstoffer?
Da er i hvert fall ikke hudlegen rette instans!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.