![]() |
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Nå lager jeg ribbe =) Nam=) Masse fett og masse smak! slafs!
Jeg har portrett av hundene mine som en hyllest til dem.. Lagde den enne i riga og den andre i berlin (tattoo) Her er linken til den ene av hundene mine(vis dere får se den uten logg da.. ) http://viewmorepics.myspace.com/inde...620&i=70321010 |
Vakker tattis Elinee!!
Jeg bør også få¨frisket opp min på ankelen ser jeg, den er blitt litt blass etter 8 år. Fremdeles ganske stillstand her, men har vent meg til å være noen kilo mindre nå. Gleder meg til å bli enda litt mindre! |
Det va ei fin tatovering. :) Æ vil gjerne også ha et bilde av en av hundene, men æ har jo så mange og har hatt så mange hunder. :D Har såklart en eller to som e ekstra spesielle og som har satt dype spor.. men æ lure på å ta ei som e litt mer generell. Altså bilde av en polarhund som trekker en slede eller lignende, og da bruke et bilde av en av mine egne såklart. Men det blir ikke enda.. :) får pusse opp dæm man har først. :)
|
Sitat:
6 egg 200g smøreost 4 ts JBK 2 ss sukrin 2 ts bakepulver "en dæsj" kanel De er faktisk kjempegode :D |
Sitat:
|
God mårran folkens!
I dag er en ny dag, en ny mulighet! Gikk på vekta i morges.. ikke et vakkert syn... men det må man vel bare regne med etter en helg med masse masse masse drikke.... *hufser* ikke no sol er det i dag heller... :( grått og kjedelig... regn i lufta... kaldt.... OG jeg har glemt igjen kortet mitt hjemme... hadde heller ingen penger i lommeboka... MEN!!! Jeg sitter innendørs, med varme i kroppen, det er strøm her, så lamper lyser opp... Håper det klarner til litt ute seinere... er lov å håpe ikke sant? og snille snille schærsten min lånte meg 200kr, så da har jeg til lunsj! Og fra i dag skal jeg være flink å holde dietten... Nå SKAL jeg ned i vekt!!!! under 100!!! HERE I COME! |
Sitat:
Her smelter nysnøen fra i går. Jeg er så lei av snø og vintertemperaturer!!:mad: Tror snart jeg verver meg som trekkfugl jeg altså! Det har vært litt av ei helg også. Alle fire i familien har vært i dårlig form og sur, så det har vært noe dårlig stemning her. Det var nære på at vi holdte treåringen hjemme fra barnehagen i dag, men etter litt nesespray så kom formen seg og hun ville i barnehagen. Heldigvis om jeg skal være helt ærlig. Det er nok med en sutrete baby som får tenner akkurat nå. Det blir kort dag på treåringen så det går nok bra. Vet dere? Jeg har jo veiedag på mandager, men tror dere ikke at jeg GLEMTE å veie meg?!! Det ser jeg på som et godt tegn. Da blir det veiedag i morgen i steden. Pytt pytt. |
Tiddelibom sier jeg bare. Det SNØDDE jammen her også i dag morges, skulle ikke skrytt for mye om vår og sommer her likevel. Er vel best å skaffe ny ull til å ha under bunaden for både liten og stor...
Vekta var snill idag, nå er jeg tilbake på tickeren igjen, selv etter et par sjokoladebiter og litt ekstra lavkarbokos igår. Og slapp til å drikke vann har jeg også vært i helga. Og sovet litt lite. Rart... |
Det har begynt å snø igjen her også, men det legger seg ikke. Ikke enda ihvf. :mad: Kjenner jeg gjør noe så uhensiktsmessig som å bli sur jeg nå. Jeg er så lei! Jenta mi er et halvt år og har enda ikke opplevd pluss femten ute!
|
Hehe stegforsteg. Det er en test æ begynte med når æ starta slankinga. Æ kan egentlig bli ganske rund før det vises på ansiktet. (men herregud den rompa.. ) Men no når æ ble på mitt største så hadde æ fått rundere ansikt!!:eek:
Æ legger fingeren under haka og sjekker hvor langt ned æ kan ta den uten at det blir dobbelthake. :D Og nå er det nesten ikke dobbelthake igjen. Har jo ikke gådd ned kjempemasse, men det hjelper fælt på humøret og æ snur ikke hodet den andre veien når æ går forbi speilet i gangen... ;) Har litt sånn sprettrumpetest også.. men der e det en vei å gå merke æ :D Leste nemlig et sted at når man kan legge en blyant under rumpa og den ikke blir hengende.. da har man sprettrumpe. :D |
:heia:
Da har jeg sprettrumpe! |
Da har visst jeg også sprett rumpe ;) Men vet ikke om jeg er helt enig der da..! Haha
|
Jeg tester puppene slik :)
Og nykål med sommerkoteletter og fløtesaus er kjempedigg! |
Puppene kan jeg glemme å teste slik :D Får sikkert et helt penal under ;)
|
Sitat:
I går hadde jeg og samboeren min 2 års-dag og i var ute og spiste. Jeg gikk nok litt over i karboer, men det ga jeg fint faen i. Eneste som gjorde at jeg bikka over, var nok at jeg spiste noen friterte scampi og noen av susene var ganske søte. Spiste ingen dessert el. , MEN i dag hadde jeg gått opp 1 kg! Det er litt sykt. Sikkert bare vann, men hva skjer når vi er ferdige og skal begynne å venne kroppen til litt karbo igjen? Gå opp en kilo om dagen? Skjønner ikke hvorfor jeg gikk opp så mye, for skulle ikke tro at det lille ville gjøre det. Frityr er jo nesten bare fett....:confused: |
Elinee? Kanskje dere spiste litt seint og det var en del salt i maten? Det merker jeg fort hvertfall...
Men jeg også var opp en kg i dag!! :mad: Helvete!! Jeg var så optimistisk og tenkte at NÅ har jeg komme meg under 70! Men neida...:( Var ikke mange millimeter om å gjøre at jeg bare droppa hele dietten og gikk over på GR med 1300 kcal om dagen... :rolleyes: Derfor så syntes jeg liksom jeg fortjente resten av posen med bacongull nå... :( BØR vise mindre i morra altså, ellers ryker vekta ut av vinduet!! |
Sitat:
Sitat:
Superteddy: Jeg føler med deg altså. Kanskje du skal vente en dag eller to med å veie deg dersom du har spist bacongull for det er ganske salt og det virker som om du er på kanten til å gi opp i utgangspunktet. Da er det kanskje lurere å vente et par dager for å øke oddsen for å få følelsen av å lykkes? Trøsteklem |
Hoff ja... Det e ingen andre enn de som har prøvd lenge som skjønner kor inderlig fælt det e å se større tall på vekta.. :klem: Hvilket gjør at æ ikke vil gå på vekta på lang tid i tilfelle æ har gådd opp de tre hundre gramman æ klora mæ ned i forrige uke. Tanken på GR datt faktisk innom mæ også.. Æ gikk fortere ned med det.. Men så tenke æ på det konstante matfokuset æ hadde da. Tvangsspiste hver tredje time for å holde på forbrenninga og sånt. Sulten støtt og fysen hver bidige kveld.. Så æ kliper mæ fast og håpe The Swoosh-fairy kommer hit snart.. :)
|
God morgen damer :D
Da er årets første gå til jobben unnagjort. 10 minutter før jeg kom fram begynte det å snø igjen.... Fytti for en vår :( |
Ah, det har visst løsnet litt! Likevel når jeg nok ikke delmål 1 før mandag (17.mai), men bunaden passer veldig bra iår iallefall! Satser på at den må syes inn til neste år!!:p
|
Vekta er så merkelig her også. Den siste måneden (pluss) har jeg stått stille 1,5 uke i strekk for så å gå ned rundt en kilo for så å stå stille i nye 1,5 uke. Hvis dette tempoet fortsetter vil jeg jo ikke nå målet mitt på fem måneder! Jeg håper det tar seg opp igjen jeg altså, og det snart. Forhåpentligvis kommer jo sommeren, men hvem vet. Jeg skulle ønske at jeg hadde gått ned minst fem kilo til innen den tid, men det virker som om sommeren kommer like sakte som vekta går ned for tiden så du skal se det ikke blir noe med noe. Jeg kjenner motivasjonen er lav for tiden her også.
|
Ooouuuuaaaa!!! :D
Gjett hva jeg kan da???? Jeg kan dra av meg dongeribuksa uten å åpne den!!:p Bare litt dumt vi forsov oss idag og jeg glemte å ta belte på...:eek: |
hihihi slektskap!!!!
Prøv hyssing eller duct tape! funker som fy!!! altså ikke å tape fast buksa... emn bruke det som belte ;) |
Håper det er mensen som kommer jeg, og at det er derfor vekta er mongo... Føler meg skikkelig oppblåst i magen også... :rolleyes: Ikke noe bedre i dag heller nei... Heller noen hundre gram til opp... :mad: Trøtt og sliten av pollen og livet er herlig! :p Er heldigvis ikke sånn at jeg har lyst å trykke i meg sjokkis og sånn da, bare litt smålei... ;)
|
Og gjett enda en ting jeg klarte igår da? Jeg fikk lårene oppi og knappen igjen på den supertrange jeansen min! (Never mind den digre valken som kom på oversiden, den skal jo bort...:p)
Så da prøver jeg bare å slette fra minnet de dumme tallene på vekta i dag. Vel, det var i det minste bare det bak komma som var litt feil...:rolleyes: |
Flink du er Slektskap :heia:
|
Og jeg er på tur ned igjen!! 100.9 viste vekta i morges... Så en kilo til første store delmål!
Også er et jo nesten ingen fristende utskeielsesdager i næreste fremtid heller.. *rister oppgitt på hodet* Skal nok klare meg greit gjennom 17. mai.. men så er det NOK en jentekveld helga etter.. hvor vi skal på matkurs... og lage nyyydelig mat... (indisk) hvordan skal jeg klare å ikke spise no av det? Jeg trenger jo ikke drikke meg snyyyydings.. (fikk på en måte nok alkohyler denne helgen.. ) jeg SKJØNNER jo at det er litt tidlig med utskeielse igjen allered så fort.... men jeg har jo veldig lyst da... også er det bryllup 5. juni... da SKAL jeg skeie ut... men etter det så har jeg faktisk ikke planlagt noe som helst som jeg behøver(jeg vet jo at jeg aldri behøver dette) å skeie ut i.. *river seg i håååret* |
hoff ja. :D Har to utdrikningslag og to bryllup før slutten av juni.. Hvordan skal dette gååååå? :D
|
er litt der jeg er og ja.... huffameg!!!! nei.. vi får nå bare holde ut...
Det ALLER verste.. er vel det at jeg ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut heller..... |
Slektskap: Så flink du er!! Kjempedeilig å komme inn i de minste klærne igjen! ;)
Om dere ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut så synes jeg dere bare skal kooose dere jeg! :) Er jammen glad jeg ikke skal i bryllup denne sommeren... :p |
Flinke dere er , damer!
Jeg skal på jentetur til københavn og i to barnedåper. Irriterende når man egentlig ikke vil skeie ut, men så vet man ikke hva man blir servert. Jeg spiste ikke veldig salt og var heller ikke sent. Så ser litt mørkt på å starte med karboer igjen, men hvis det er sånn at man skal ha et par kg å gå på, så er det vel greit. Håper bare ikke at et par kg blir 10.... I det siste har jeg merket at jeg blir så fristet. Har ikke blitt det før, men er på nippet til å avslutte kuren. Føler liksom at jeg har gått ned en del nå, men dumt å gi seg førman er helt i mål. Vekta er fortsatt tilbakestående etter den bittelille overstigningen i karbo. Dritt. Nå skulle jeg ønsker jeg skeia ut skikkelig, når jeg allikevel gikk opp så mye av det. Men er på vei nedover, så får bare smøre meg med tålmodighet.... |
Jeg sliter også noe veldig med kuren om dagen. Jeg har konstant lyst på noe å spise. For min del er det ikke så viktig at det er karbomat, bare at jeg har så lyst på veldig store mengder og jeg fikk skikkelig smaken på bacongull her i helgen. Jeg merker at jeg er nødt til å være forsiktig med å kjøpe inn sånne ting hvis jeg skal klare å unngå uvanen med snacks og godis. Mye vil ha mer, mye mer.
Vekta har gått et par hundre gram opp her også. Akkurat det tar jeg ikke så tungt for jeg vet jo at det er tilfeldigheter med sånne småtall, men det er frustrerende når det ikke går ned. Jeg savner å gå kjapt ned i vekt gitt. |
Jeg tok meg i nakken og veide maten min i dag. Tror muligens jeg har spist for mye fett i det siste jeg, eller kanskje bare for mye generelt... :rolleyes: Dritkjedelig å veie, men nå må jeg prøve noe for å se om det hjelper. Tenker jeg skal prøve å ligge på 70 g proteiner og ca 150 g fett og så lite kalorier som mulig... Da MÅ det hjelpe! Blir mer salat og eggemelk uten egg igjen nå! :) Stay tuned... ;)
Namba: Sånn føler jeg det også, men nå er det strenge linjer igjen! :p Har mest lyst til å stappe i meg! :o Elinee: Kos deg litt du, så kanskje du blir mer motivert til å fortsette kuren etter turen din! :) |
Ja, mulig jeg kan bli mer motivert av det. Men merker nå at de gangene jeg har gått opp ved å FØLGE kuren, så blir jeg mest demotivert. Hvem hadde trodd at man ikke gikk ned av å slanke seg? Heller ikke nødvendigvis høykarbo jeg vil ha, Namba. Men vil ha muligheten til å spise litt mer variert og det jeg har lyst på. Ååååå....Men, men. Håper bare ting, eller kilo, kommer snikende innpå når jeg begynner å ta inn litt mer kaboer.
|
Sitat:
|
Jepp jepp... Nede på laveste notering igjen i dag etter å ha veid maten i går. Satser på det hjelper litt med noen sånne strenge dager da. :) Blir ikke noe kos i helga hvertfall! Muligens ett glass vin da... :D
|
Æ visste at det va dumt når æ kjente at kroppen va en ballong av vann, men æ gikk altså på vekta... Det måtte jo skjære sæ.. Opp 800 gram.. Men men. No kommer mensen om ei ukes tid, så æ trur æ skal prøve å trimme ekstra mye no og så ikke veie mæ før æ e ferdig med ho der tanta.. Begynner å lure på om æ skal prøve fedon en periode eller no..
Men gledelige nyheter da!!! No har æ pakka telt og min lille, gamle gjeterhund i bilen, klare til å kjøre til hamar for å bo hos en vennine til i mårra. Da henter æ nemlig valpeeeeen!!! Skal prøve å legge inn bilde av ho hvis dåkker vil se. :) Venninna mi har en annen venninne og hennes familie boende hos seg fordi huset hennes brant ned på påskeaften.. Hoff.. Men da blir ivertfall huset proppfullt av voksne og barn, så æ tok med teltet og camper i hagen ved siden av 16 huskyer istedet, så får æ sove litt mer. ;) Var forresten hos legen min i går en tur. Mens æ først var der så spurte æ hva han synes om ketolyse, siden det er så mange forskjellige meninger om temaet. Så viser det seg at broren hans går på det og prøver å få ham med. :) Men han visste ikke nok om det, så han ville hverken anbefale eller motråde mæ det. Greit med en ærlig lege ivertfall. :) Men no hoppe æ i bilen! JIPPIJAJ!! |
God tur Wevi! "tar med meg teltet og..." :D Litt fjernt for meg...
100 g ned på tickeren idag! Godt å runde en ny kilo! Er ganske rart hvor mye det svinger, har visst lite å si hva jeg stapper i meg eller om jeg har vært på do osv. Men, ned er ned og opp er bare midligertidig! |
Som motivasjon idag så tok jeg frem målebåndet igjen:
Siden 7.2. har jeg minket i cm: overarm: 2 cm liv: 7 cm mage/navlen: 10 cm hofter/rumpe: 7 cm lår:4 cm over kneet:3,5 cm !! hals: 1 cm |
Sitat:
God tur Wevi. Det er fjernt for meg også å ta med teltet på tur, men jeg skal prøve å ligge i telt med jenta vår i hagen i sommer (med madrass siden jeg får vondt i bekkenet av å ligge på alt annet en skikkelig kvalitetsmadrasser, så vanlig skumgummi blir smertefullt nok). Jeg grugler meg. Er det noen av dere som har begynt å bli fornøyd med kroppen sin nå? Noen som føler seg mye bedre? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |