![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Noen her som har prøvd Caesar-salaten til Dolly Dimples?
|
Ikke prøvd den nei. Men sikkert et fint alternativ når gjengen skal ut og spise pizza :)
I dag ble det taco med ostewraps. Følte meg passelig mett når jeg gikk fra bordet, nå blir jeg bare mettere og mettere.... Men godt! |
Stekte svenske kjøttboller (4g karbo pr 100g) i smør, en halv grønn paprika, noen brokkolitopper, en sopp og en halv løk, slo over fløte og krydret med salt/pepper og basilikum. Godkjent + av hele familien (som også fikk pastarør til) :)
|
2 nakkekoteletter med hvitløkssmør
|
Kylling med ostefløtesaus og brokkoli. Det er planen i hvertfall. Men kan hende vi finner på noe annet siden vi ikke klarer mat før det har blitt litt kjøligere ute.
|
Grillet indrefilet av svin, smør dampet brokkoli og blomkål med sjampingon stekt i hvitløk smør...yum!
|
I dag har vi hatt Tyrkisk gryte: http://forum.lavkarbo.no/picture.php...646118&thumb=1
|
I dag skal vi ha bekkørret. ;) En luksus vi altfor sjelden unner oss. Det er oppdrettsørret, men den har i det minste levd i naturlige omgivelser og ikke fôret med mindre det var lite mat. Var nyyydelig fisk i alle fall.
Vi spiser ikke laks lenger pga den helsikes skitne lakseindustrien, så jeg savner virkelig rød fisk... |
Idag blir det sterkt krydret kyllingfilet med spinatsaus, kantareller og squash :)
|
I dag blir det baconpanert hvit fisk med enten fløtestua brokkoli, eller fløtestua spinat. Begge deler blir med bacon.
|
Hot chilisuppe med stekt kjøttdeig. En rømmeklatt i, og osteknekkis attåt :sikle:
|
kreolsk laks med paprika og creme fraiche :)
|
Sitat:
Kan du legge ved oppskrifta?? |
Har laget parmesankylling fra LCHF- bloggen
|
Litt laber middag med kjøttdeig og brokkoli. Skal heller ha en litt bedre kvelds :)
|
I dag ble det en porsjon (2,5 dl) Ziggys tomatsuppe med en god haug wok-grønnsaker (varmet i litt vann med en god smørklatt) og 3 kokte egg. :)
Den tomatsuppa er genial! Lager en stor porsjon (to bokser tomater og litt varierende av resten), har i beger (2,5 dl er passe til meg) og putter i fryseren. Tiner på 4-5 min i microen. Praktisk. :) |
Enkel middag i dag, gubben bestilt salat med skinke, ost og egg.
|
var på tur idag, så middag ble det dårlig med. kjøpte med meg 4 kylling satay spyd fra meny, men det smakte søtt! har aldri smakt direkte søtt når jeg har spist det ute =/
|
Freste bacon, indrefilet av svin og indrefilet av storfe sammen med løk, brokkoli og sopp. Lot alt surre en stund i creme fraiche. :sikle:
|
Tenkte å prøve spinatstuing. Og steke entrecôte og sjampinjong.
|
Ble eggerøre av 2 egg tilsatt ca 1/2 dl fløte og en liten tomat, samt flere kopper kaffe med cocosa
Ikke så spennende, men det er lagd på no time, og dekker vel næringsbehovet... Blir ikke så avansert matlagning på meg, for jeg må pt stå med tyngden på ett bein på kjøkkenet. Men snart blir jeg bedre, og da gleder jeg meg til å lage tomatsuppene dere skriver om... |
Svinekjøttdeig med fløtetomatsaus og fløtegratinert brokkoli.
|
Fløtepannekaker m/bacon og nyrørt blåbærsyltetøy :D
|
I dag ble det kjøttdeig med saus av en fløteskvett, chilipulver, pepper, paprikapulver og litt salt, og kokte squash-bånd (tagliatelle:cool:)...
|
jeg tenkte litt på å lage noe med blomkål som tilbehør, har laks jeg tenker jeg skulle ha, men hva med blomkål ris eller blomkål mos??
Har dere noe oppskrifter på det? |
Fårikål :sikle: Litt kål, noen kokte brokkolibuketter og masse kjøtt :sikle:
|
Fårikålen står og putrer på komfyren...
|
Langstekt ribbe!! :sikle: :D
|
Hellmann kyllingnuggets med hvitløk/chilirømme:D
|
Tacosalat
|
Ytrefilet av svin og stekte grønnsaker med seterrømme på. Omnomnom
|
Hjemmelaga pizza med bunn av glutenmel. Biffkjøtt, rødløk, ananas, jarlsberg og honeysmokedhickory-saus. :sikle:
|
Hjemmelagde kjøttkaker og nyrørte tyttebær, litt kålstuing og ellers smørdampa grønnsaker + litt potetmoserstatning
|
jeg skal prøve meg på hellman's kyllingnuggets :)
|
Kjøttbrød med fløtetomatsaus og salat. :)
|
Dampet laks, kryddersmør (hjemmelaget), grillet avokado, fennikel, kål, brokkoli, rømmedressing. Ungene fikk potet til. Jeg savner ikke potet!
|
:Henger meg på:
I dag ble det parmesankylling, blomkål/selleri/nepe-mos og dampet brokkoli. |
Idag spiste eg 300g grillkylling, stekt i omnen, med brokkoli- og blomkålgrateng, eg kutta assortert paprika oppi gratengen og hadde 5 rosenkål i tillegg. Var godt!
|
Vi har spist LenaBeatrice sin fiskegrateng. Den er så god!
|
Det blir ovnsbakt omelett til middag/kveldsmat i dag. :snill:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |