Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Regret 07-06-11 22:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1132260)
Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard:D

Amen to that, sistha! :D:o

Anarko 07-06-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1132260)
Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard:D

Tja, spørs over hvor mange timer. Men alt fra 3-5 dl høres normalt ut for meg. Men da bruker jeg jo mange timer.

Regret 07-06-11 23:01

Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.

Supera 08-06-11 00:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1131899)
Hvor i nærheten av Lillesand eller Kristiansand kan jeg få kjøpt egg i brett? Sånn 30 i slengen?

Det er vel bare å kjøre innom en gård og spørre om de har høner og selger egg. Hvis ikke de har høner, så vet de sikkert om noen i nærheten som har og kan guide deg dit. Jeg bor på landet, så jeg kjøper alle mine egg fra en gård i nærheten. 35kr for ett brett. De er jo gjennomlyste, bare ikke dobbeltsjekket og trippelsjekket og pakket i fine kartonger. Og så får man forskjellige størrelser og forskjellig skalltykkelse. Huff og huff. :geip: Kjøpte nylig et brett med egg med dobbel eggeplomme. :snill: Ja takk liksom! Det er jo eggeplomma som smaker best og har så godt som alle vitaminene og mineralene!

alexsandra 08-06-11 00:43

eller man kan kjøpe noen høner:D

Regret 08-06-11 01:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 1132410)
eller man kan kjøpe noen høner:D

hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen :D hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.

Supera 08-06-11 01:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1132418)
hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen :D hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.

Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?

Regret 08-06-11 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1132421)
Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?

Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.

Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..

Huldr 08-06-11 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1132537)
Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.

Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..

Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI

Photobscura 08-06-11 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1132575)

Aaaw, haha! Søt!

Regret 08-06-11 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1132575)

hihi absolutt ikke :p sitter sånn: :eek::( igjennom hele filmen hehe, men igjen hun kjente jo ikke duen da. Dessuten er det latterduer jeg har ikke vanlige duer man finner ute her i norge ;) eggene er mindre enn det der også.

Kanutten 08-06-11 18:08

Altså, mamma og pappa fyller 150 år tilsammen og skal feire det med fest nå i helga. Alle vi barna har funnet ut at vi skal spandere en tur på dem til England med hotell, mat, fly etc. Når man ser på tv så ser man jo slike STORE gavesjekker, men finne de på ordentlig eller må man lage selv???

Ignite 08-06-11 18:10

Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.

Kanutten 08-06-11 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1132985)
Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.

Det var knallurt! Takker!

Opheliia 09-06-11 06:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1132353)
Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.

Hihi, ifølge Jan Thomas skal man strekke hodet opp og sitte med tunga ut. Husker ikke helt hvor lenge, men tror du skulle gjøre det sånn 20 ganger eller noe. Hver dag (kanskje flere ganger til dagen).

Men uansett, etterhvert vil dobbelhaka forsvinne. Jeg føler ting går utrolig sakte, men her en dag tok jeg på meg ringen, min favorittring..og den sklei av!!! Jeg har ikke sett de forandringene:o

Zillah 09-06-11 06:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1109266)
Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai ... eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas?

Ganske nøyaktig 4 veker tok det !!! Trur ikkje eg skal satse på snail mail så ofte. Det levde i alle fall opp til namnet.

Tango 09-06-11 09:46

Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:

Noen som skjønner noe av dette? :rolleyes:

Regret 09-06-11 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1133652)
Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:

Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

Anarko 09-06-11 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1133676)
Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

Eller Google Chrome. Aldri hatt problem med den :)

Kitt 09-06-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tango (Innlegg 1133652)

Ellr så havner ikonene nede på linjen nederst på siden og må hentes opp igjen derfra.
[mer] ikonene må lukkes hver gang, ellers havner de nederst på siden!

lille_trille 09-06-11 12:18

Jeg bruker kun Firefox. Den funker bra.

Rin 09-06-11 12:40

Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

Catwoman 09-06-11 13:34

Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa..... :rolleyes::o

Tango 09-06-11 14:05

Tusen takk til dere, Regret, Anarko, Kitt og Lille Trille! :klem:til dere!

Jeg starta opp igjen i Firefox, og det funka! Tvert! :stortsmil

Lasta den ned for ei stund sida, men har liksom vært vant til å bruke Explorer. Det tar tid å legge av seg gamle (u)vaner, det veit jo dere alt om, ikke sant? :D :D :D

Lillemy71 09-06-11 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1133901)
Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

Jeg pleier alltid å tine det enten i kjøleskap eller på benken, eller viss jeg er veldig i farta kjører jeg et tineprogram i microen. Hiver du det rett i panna, kan du risikere tørr/svidd utside og kald/frossen innside. Da vil jeg heller anbefale å sette de frosne kotelettene i kald steikeovn, skru på ca 150 grader og la temperaturen gå opp også hold det der en stund, da tiner du og etterpå varmer opp uten at det svir seg så lett.

Edit: Må bare presisere at dette gjelder for ferdigstekt kjøtt!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.