![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
Blir spennende å følge deg - da jeg startet hadde jeg også 30 kg å gå ned på ketolyse. 20 av de er nå borte, bare 10-11 kg igjen :love: |
Velkommen!!
400 gram ned denne uka! Not bad! :D Tenk, siden jeg startet i begynnelsen av mai har jeg gått ned HVER uke! Gøy! |
Sitat:
Jeg spiser kanskje litt lite fett? Selv om jeg bruker alle de fete variantene av matvarer, som seterrømme, vanlig creme fraiche, kremfløte, meierismør etc. Bør jeg kanskje begynne å sjekke hva jeg får i meg av fett og proteiner også tro? :confused: Jeg ligger på mellom 10 og 15 karber per dag. |
Sitat:
Vekta mi står stille om dagen så nå har jeg laget meg profil på diett.no, ser jeg ligger alt for høyt på proteinet. Så er det det med vann, vann og vann da. Vanskelig å drikke nok i en travel hverdag. Jeg har begynt å gå med vannflake i veska til en hver tid, håper det hjelper. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg blir så fascinert av vektnedgangen deres, jenter! Gid det var meg -men det har jo vært meg en gang i tiden :rolleyes:
Kjenner motivasjonen butter litt i mot, men bit tenna sammen og åpne kjeften for de rette matvarene, så går det vel nedover her og. :o |
Sitat:
Bit tennene isammen og fortsett slik du vet er det rette, du, så kommer det sakte men sikkert. -Og så kommer jo mamman din snart på besøk - skulle veldig gjerne vært med på den der "fat-campen" du forslo i hagen din, altså :):) |
Sitat:
Man må vel bare regne med at kroppene bruker litt tid på slutten...:rolleyes: |
Sitat:
Blir bra på fatcampen til mamma :D |
Åh, for en dag. Blåmandag er ikke nok deskribtiv.
Måtte avreagere når jeg endelig kom hjem. Spotify på mobilen, øreplugger i og sang fra full hals og lunger. Det var godt. Fikk energi til å ta oppvasken og samtidig vaske litt rundt på kjøkkenet. Er bare to dager til stormåsen kommer. Bare kjærlighetsklisj-sanger, og ansiktet Hans var foran meg hele tiden. Jeg vet ikke hvor lenge jeg må prosessere alt som har skjedd? Tar det lang tid? Vurderer dra til lege å få noen tabletter som kan hjelpe meg sovne raskere ut all tenking og gråting. Kan tvinge meg selv til å tenke på andre ting, men da anstrenger jeg meg så innmari at jeg blir våken igjen. Eneste måten jeg faller til ro på er å gå gjennom ting i hodet om og om igjen. Og det gjør så fryktelig vondt. Trodde jeg var immun mot slike ting. Jeg som er så hardhudet, arrogant og streng. Bare en liten pusling, tydeligvis. Alt dette trekker meg ned i en tilnærmet depressiv state of mind, takket være tabletter (er bipolar), så når jeg ikke topp-og bunnpunkter lengre. Tok meg to dager for å tvinge meg selv til å gråte. Bare for å føle. Jeg er så distre. Klarer ikke konsentrere meg om maten. Jeg tenker på Han og blir uvel. Svimmel. Det gikk fint fram til jeg så ham på lørdag. I en måned har jeg hatt det greit. Eller, greit nok. Hvordan hopper jeg på hesten igjen matmessig? Konsentrasjon? Motivasjon? Inspirasjon? Hele helga ødela jo ALT. Ikke at jeg angrer på den, men jeg blir så sinna og frustrert over meg selv. Unnskyld for et nitrist innlegg fra denne kanten, men nå trenger jeg dere damer. |
Sitat:
Når det gjelder mat: Du har sikkert abstinenser fra helga, du vet hvordan det er fra før, det gjør vondt både fysisk og mentalt etter en slik utskjeielse. Lag deg noe god FET mat. -Den rømmegrøten vi snakket om i går feks. vil gi deg ett skikkelig fettboost i dag og holde deg god og mett lenge. Føler du litt sug innimellom måltidene, så spis litt ost eller noe annet fett. Hold deg mest mulig unna karber til det værste her gitt seg. Etter ett par dager med riktig kost vil det føles myyyye bedre, det vet du. Opp på:hest: Og stor stor, stor klem til deg kjære venn:klem: |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Hva skulle jeg gjort uten deg, Bente. Takk for oppmuntrende ord, atter en gang. Alt du sier jeg går gjennom er korrekt på flekken, særlig selvforakten og bebreidelsen. Det får vel ta sin tid.
Jeg stekte to Cherizo-pølser (nytt sortement fra Rema1000) med 44% fett, 2 Gilde cheeseburger (den typen med 8 hamburger i pakken), hjemmelaget guacamole og rømme. God og mett. Regner med at det blir grøt til kvelds. Nå skal jeg rydde litt til, vaske en rye (kan jeg vaske den i maskinen?) og brette håndduker. Takk igjen, Bente :blomster: |
Sitat:
Maten din hørtes god og feit ut - godt valg;)- jeg lagde rømmegrøt i dag jeg, fikk så lyst på det etter alt pratet her inne i går. Ja, jeg har vasket ryer i maskin mange ganger, det har gått bra med mine i alle fall :) |
Sitat:
Maten var helt OK, faktisk. Vurderer en eggemelk til kvelds, er faktisk litt lei av rømmegrøt etter 8 måneder med den til ukentlig middag. :rolleyes: Da er rya på vei i maskinen :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Og så så jeg at mamsen sørger for at du kommer opp i 3000 kcal/dag. Det høres mye ut; går du ned da? |
Sitat:
Vi jenter er alt for dårlige på å legge ting bak oss og ikke sitte igjen med skyldfølelse, bebreidelser og vonde tanker. Håper du fortsetter å tenke positivt om deg selv, snakk gjerne til deg selv i speilet, ta deg en "spa-dag" med ansiktsmaske, neglelakk på tærne osv og gjør gode ting med kroppen din :) Lån en lydbok på biblioteket om du ikke orker å lese selv. Og snart kommer mamsen på besøk, da får du nok andre ting å tenke på! Jeg har vært kjempesliten i dag, etter løpet på lørdag og utstilling av hund på søndag, men kom meg opp (kl 13), fikk rydda og kom meg ut på løpetur (les: gå og litt løpetur) på 30 min i dag. Har som mål å løpe man-ons-fre og gjøre andre aktiviteter i helgene. Da er det bedre å komme seg ut og heller gå litt mer enn å la være. Jeg og en venninne har nemlig meldt oss på 10 km til høsten!! I kveld har det vært skoleavslutning på skolen til datteren min, og alle skulle ha med mat til fellesbord. Jeg tok med kyllingvinger, en stor bolle med stangselleri og vannmelon og en boks med tzatziki. Ikke noe problem å spise lavkarbo med buffet :D Kjempekoselig var det! |
Så flink du er med treningen, Foksy, imponert over at du har meldt deg på et 10km løp, altså!:ja:
Deilig når man kan gå kan spise fra buffet - gjør det mye enklere på dette kostholdet - spesielt når man også kan ta med noe man liker godt selv:) Begynner å nærme seg kvelden for meg, må ha meg litt kvelds, roe ned med litt tv eller bok og så blir det senga. Nattinatt alle sammen, håper alle får en god natts søvn:sove: |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Ja, og Foksy: Wooow! 10km, du er rååå!:D Eneste jeg tenker på nå er å reise hjem... Jeg er så lei, så lei, så lei.. Istad gikk det litt "imot meg", og jeg fikk så nok... Hadde lyst å bare legge meg ned å grine å vente på at helikopteret kom liksom.. Heheh.. Noen ganger blir det liksom bare nok.. Og jeg var så trøtt og sliten fra før, så det toppa seg litt.. Men nå er det rolig og fantastisk godt å bare sitte på stumpen foran pc'n litt :snill: 13:39 er planlagt avgang fra riggen å på vei mot land, så blir litt søvn en dusj og så avgårde!! Bare litt over 6 timer igjen nå :heia: |
Sitat:
Goood tur hjem :) |
Sitat:
Og hva har det DUMME dagskiftet gjort igår..? Joda, de har tatt egga mine!!! DET er ufint det! Jeg henter de om morgenen kun for å få meg litt mat på den tia her liksom.. :realmad: Den natta her har ikke vært noen favoritt asså... Heldigvis lenge til neste :rolleyes: Nå prøver jeg å slappe litt av og roe meg ned å ikke tenke på mat, men det ække så lett når jeg var sulten og veldig klar for å få litt i magen... Vann er godt det, men det er begrensa hvor mye jeg får fyllt opp magen på det liksom.. Nei nå, frøken klagesen, skal jeg slutte å skrive=) Ha en fiiin dag alle sammen, det skal jeg :love: |
Ja, dere, man må kysse noen frosker før prinsen dukker opp :love:
Håper det ikke er så fryktelig lenge til... Er klar for å starte livet :) Sovna etter Sandras barneTV i går (cæsar), la meg under dyna og slo over til Hurtigruta-sendingen. Sovna etter 5 minutter til bølgesus og motor. Deilig. Tenkte ikke, rakk det ikke. FANTASTISK! Endelig en innsovning uten komplikasjoner... Skrev et 12-strofers dikt i går, det gjorde meg utslitt. Jeg har aldri, hverken før eller siden, brydd meg noe særlig om kcal. Det har vært enkelte dager jeg har lagt både høyt og lavt, regna grovt etter beste evne underveis i matlaging. En porsjon grøt er jo nesten 600 kcal og 85% fett (dette må jeg sjekke igjen). Frokosten min består av sikkert 450 kcal, og 70% er fett. Grovt regnet. Det er verdt å legge fra seg tanken på kcal når man har et kosthold som består av hovedsaklig fett. For de av dere som har fått matplanen tilsendt på epost - har dere startet med den? Brødoppskriften finner du på bloggen min, Dollsine. :) Nå er jeg allerede forsinket til jobb, må vel få skoa på og begynne på ferden. Takk for støtten<3 Nå skal jeg kutte ut all syting fra denne kanten, mamma får overta ;) |
Godmorgen til dere alle!
RikkemOr: Masse god tur hjemover! Håper du tar deg tid til å kose deg skikkelig og mare nyte en dag hjemme igjen:) Skulle gjerne vært der og kjeftet litt på de som stakk av med maten din altså, sender denne elektronisk til dem isteden :boxing: Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre :klem: Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....:D Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt:rolleyes: |
Sitat:
|
God morgen!
God tur hjem Rikkemor!! Jeg synes disse ukene har gått vanvittig fort! Kanskje ikke sånn for deg? Kos deg hjemme! :D Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer? :) Bente: Huff, er det jobben som sliter deg ut? Nyt dagen hjemme og slapp helt av! :klem: Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur. Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? :confused: Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker? Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart! |
Tusen takk MariaB:klem:Ja, har vært mye strass på jobb leeenge. I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - maska mi, så det er ikke så lett for folk å se hvordan jeg har det. Skal slappe av på sofan i hele dag og se om jeg er rustet til å møte hverdagen igjen i morgen:rolleyes: Heldigvis har jeg ikke lyst til å trøstespise - slik jeg normalt alltid har når ting er vanskelig:)
|
Sitat:
Er faktisk hjemme igjen her også. Var utmattet allerede kvarteret inn i arbeidsdagen med tanke på alt jeg må få gjort før mams kommer, skal på NAV i morgen, øke på medisiner, følelsesstyret og stress ang. familieproblemer. Dro igrunn bare rett til legen og fikk sykemelding ut uka. 4 uker ferie på meg. I like it. Sitat:
Enten er det begynnende galleplager du får pga. fettet, eller så kan det være stressrelatert? Magesår? Hvis man får galleplager i startfasen av ketolyse/lavkarbo, så er det vel logisk at siden det skilles ut mer galle at stenene (som det tar mange år å lage på lik linje som nyresteiner), så kommer de raskere "til syne". Det er i alle fall det jeg har lest meg fram til. Med andre ord, hvis det er galleproblemer og du ikke har vært plaget med det tidligere, så er bare det hele framskyndet og ikke uunngåelig fordi du har brukt år på å danne dem. Rotete skrevet, men tror poenget kom fram. God bedring :klem: Sitat:
|
Lurt av deg å ta ut sykemelding, Pruttilutt, kos deg hjemme og lag i stand til familien kommer - det er en god følelse å få dulle litt i stand for mennesker en er glad i:)
Ja, trenger å la den maska falle, helt klart, når alle tror du er så sterk så blir man jo ofte lasset på mer og mer til det ikke går lenger. Prøvde å ta opp på jobb i går at jeg trenger litt mer ro, men da rant det litt over for meg, begynte bare å grine og greide ikke stoppe, så dro hjem... Skal slappe i hjemme i dag, og sannsynligvis i morgen også. Ut og gå litt i naturen, ja, kjempegod ide, må bare lete fram energien til å komme meg ut av huset.... Alkohol må jeg være ekstremt forsiktig med nå når jeg er i ketose - slår meg rett ut kjenner jeg, farlig. Tusen takk for gode ord Pruttilutt:klem: |
Ja, godt forslag fra legen min, hun er et unikum. Heldig der!
Skal skrubbe dusjen og sende deg energi samtidig, det er mye medisin i naturen :klem: Alkohol i ketose er grusomt, det var et dårlig forslag :rolleyes: |
1 Vedlegg
Imagine...
|
Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge. :(
Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente? Hva er deres beste fåborthodepinetips? |
Sitat:
|
Sitat:
Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen... :cool: Kaffe har jeg forresten aldri smakt... :rolleyes: |
Sitat:
Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre. God bedring! :klem: Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba :heia: Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss! Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf :D |
Sitat:
Jeg har ismaskin...og den brukes så mye at selve skålen alltid står i fryseren. Jeg pisker eggedosis og krem hver for seg...og smaksetter med ublandet FunLight. Smaskens! :D |
God kveld! Er innom bare sånn kjapt! har spist tacosuppe med ost og rømme til middag i dag. Yummi! Anbefales:D Den passet ypperlig til være vi har her; regn, 8 grader og kraftige vindkast:eek:
|
Da har jeg vært ute og gått en tur - ja, god ide å komme seg ut litt Pruttilutt :ja:- etterpå sovnet jeg på sofan. Så føler meg litt bedre nå, frisk luft og søvn hjelper på mange ting :)
Manne - håper hodepinen er bedre :klem: Mmmm is hørtes godt ut. Har lurt litt på å kjøpe slike ispinne-former til å fryse i og ha stående i frysen nå på sommeren. Kanskje jeg må ut og lete etter det en dag. Nå er det vel på tide å få seg litt mat - får se hva som finnes der i kjøleskapet:liste: |
Hei! Jeg startet nå i juni.
Mamma til 3. Har alltid vært overvektig. I fjor gikk jeg ned 17 kg ved å begynne å mosjonere (går 40 min daglig). Så gikk jeg opp 3 kg. Startvekten min er 30kg mer enn den bør være. Delmål 1 er -5 kg ut juli. 1,5 kg forsvant første uka. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |