Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31606)

tangoto 09-04-10 16:31

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei dere:-) Må bare poppe innom og si at dere har utrolig gode vektnedgangsresultater!:-D Hva er hemmeligheten deres? Kanskje skravla?:-P Lykke til videre!:-)

Superteddy 09-04-10 23:03

Tjooohei! Jeg er bare litt passiv her inne for tida jeg... Driver og jobber meg nedover etter min heftige sprekk i påska... Bare 800 gram igjen til jeg er der jeg var før påska nå! Håpehåpehåper jeg går ned litt til etter det sånn at jeg kan komme meg ned på 60-tallet... :D DET hadde gjort meg happy!! Ellers så maler jeg dag og natt og rydder innimellom slagene med ungene... Huset skal legges ut for salg om et par dager og huset må shines og RENSKES før visningene... :eek: Blæ!

StegforSteg 10-04-10 07:13

Jeg står heeeelt stille på vekta - og mister litt av motivasjonen ser jeg. Leser tråd på tråd om at dette er heeelt vanlig, men jeg vil hvertfall sååå gjerne komme ned til før påskevekten.
Ser også at kroppen har vanskelig for å komme inn i ketose igjen etter endel inn/ut sprekker.

I need a kick in the butt :p

Ana 10-04-10 09:12

Står stille jeg også, StegForSteg, har gjort det en stund. Vi klarer dette, det er jeg helt sikker på

StegforSteg 10-04-10 09:18

Ja, jeg kan jo ikke gi opp nå :p

Jeg bobler forresten over av energi her på morran. Har sortert klesskapet til storegutt - noe som endte i en sekk med klær til fretex, leker er sortert - og en søppelsekk skal på dynga, sengene er skifta på, rommet generellt rydda og støvsugd :D Og det der har ligget som en mare på meg leeeenge :p

Jeg har økt cocosadosen min i morgenkaffen - og lurer på om det kan være grunnen :D

wevi 10-04-10 09:36

Virker som det e litt vanlig å stå stille nå.. :/ jeg står også stille.. Må si at motivasjonen får en knekk, men jeg har blitt kvitt så mange småplager og fått mye mere energi så jeg kommer til å fortsette på lavkarbo åkke som.. så satser vi på at vekta kommer etter, pent å pyntelig...

I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. ) ;)

Ana 10-04-10 10:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wevi (Innlegg 860453)
I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. ) ;)

Ikke sant - men tenk på det som ekstra trim :)

wevi 10-04-10 12:54

Ja man får ta det positive ved det. :)

Namba 10-04-10 16:55

Steg for steg og Superteddy: Synes dere "sprekken" var verdt det? Eller, det jeg egentlig lurer på er om dere er villige til å gjøre det igjen, om dere tør? Tror dere det er grunnen til at dere står stille på vekta nå?

Nå jeg har lyst til å sprekke så ser jeg som sagt på lista mi over hvor mye jeg har gått ned uke for uke og hvor mange cm jeg har mistet. Det motiverer meg til å fortsette som før.

Jippi! Jeg veide meg i morges, og da viste vekta 77,7 kg!! Jeg ble så glad.:D Jeg har nådd det første målet mitt. Nå er alle gravidkiloene borte (og jeg har bare et par hundre gram igjen før jeg har gått ned hele vekten til babyen min). Jeg har gått ned åtte kilo så langt. Det er nesten ikke til å tro. Det er så godt å endelig være 78 kg igjen, under 78 kg faktisk. Tenk det, ned åtte kilo på to måneder og to dager. Det er veldig bra altså. Og nå begynner det endelig. Nå begynner veien fra tykk til normalvektig. Nå skal alle mammakiloene vekk! (jeg har 7,2 kg til av dem) Nå er det vår og lett å få gått tur og jeg er toppmotivert. :)

StegforSteg 10-04-10 18:09

Namba: Vektmessig var nok ikke "sprekken" verd det nei. MEN jeg får bare tenke på det slik at hodet også skal følge med og at dette er en livsstil og om det tar litt lengre tid så gjør det vel det da ;) Har hatt det slik en gang tidligere å. Sto bom stille - helt til det tidligere plutselig gikk fort ned igjen.

Men uansett om jeg har stått stille i en uke - mamma syntes virkelig at jeg hadde gått ned masse siste 2 ukene - så det er mulig jeg går ned i cm og ikke i vekt. Får dra fram målebåndet mitt i morra tenker jeg :D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P

Superteddy 10-04-10 19:50

*sparker StegforSteg i rumpa!* :D

Om sprekken var verdt det? Hmm... Det var deilig å ikke tenke på hva jeg putta i meg i noen dager da, og jeg spiste masse deilig fy-mat... :o Mamma sine sveler var verdt det! :p Skulle nesten ønske jeg hadde følt meg verre, for jeg kjenner det ikke var så avskrekkende som det skulle vært! Men klart jeg angrer når jeg tenker på hva vekta kunne vært nå da... :rolleyes:

Gjort er gjort og spist er spist, så nå må jeg bare jobbe litt ekstra! ;)

Namba 10-04-10 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860620)
:D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P

:D Kjekt da!

StegforSteg 10-04-10 21:05

Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D

Namba 10-04-10 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860681)
Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D

Høres bra ut ja. Jeg har ikke begynt på livsstilen enda jeg. diett først, livsstil etterpå.;) Jeg har forresten bestilt meg boka om vektstabilisering etter slankekuren nå. jeg gjorde det i samme slengen da jeg bestilte meg flere vitaminer. Jeg kan jo ingenting om generell lav karbo, kun ketolyse, så det blir spennende. Jeg håper tanken på å slutte på ketolyse ikke føles like skremmende etter å ha lest den.

StegforSteg 10-04-10 22:01

jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)

Namba 10-04-10 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860707)
jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)

Ok.:) Man må gjøre det som passer for seg. Da blir kanskje ikke overgangen fra å slanke deg til å vedlikeholde vekttapet så stort for deg heller? jeg er veldig spent på overgangen, særlig å skulle ut av ketose. Jeg er så redd for at appetitten skal komme tilbake for fullt igjen.

StegforSteg 11-04-10 07:06

Jeg er i ketose, selv om jeg ikke lever like strikt som dere ;)

Superteddy 11-04-10 08:27

Hva spiser du da steg? Er vel litt mer begrenset hva du kan spise eller?

StegforSteg 11-04-10 09:53

Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)

Ana 11-04-10 10:29

Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)

Namba 11-04-10 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ana (Innlegg 860840)
Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)

Ja, du har vært nødt til å være veldig tålmodig med tanke på vekta. Men så lenge rumpa og magen forsvinner likevel så er jo det det viktigste. Det er jo mindre motiverende å gå ned på vekta men å se like feit ut.*ler*;)

65kgmamma=perfekt 11-04-10 13:02

Har vært litt opptatt etter påsken så har ikke vært så mye inne å skrevet. Bare lest litt;)
Menne ville bare si at det er så utrolig kjekt å se at vektapet på de fleste no, er ganske høye og faktisk ikke så mye forskjell på hver enkelt heller :)

Jeg har egentlig også bare sett på dette som en diett, men føler mer og mer at dette er min nye livsstil. Har ikke lest boken som handler om etter vi er ferdig med ketolyse.
Tenkte jeg skulle lese den snart:lesebok:, sånn at hodet er klart og veit hvordan livet skal bli.

Eller så er jo det en fantastisk dag i dag. Solen stråler, ikke en sky på himmelen og gradestokken har ikke vært under 10, siden jeg stod opp i dag :cool: Har vaska hus og luftet godt ;) Skal vaske bil innvendig og utvendig også =) Og kanskje polere den =)

Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.

Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil

Superteddy 11-04-10 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 860816)
Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.

Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)

Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?

65kgmamma=perfekt 11-04-10 23:17

Hmmmm.. Her inne var det stille gitt ;) Får satse på det er det fine været som gjør at dere ikke er så aktive her i dag :)

Men tenkte jeg skulle spørre her inne før jeg evt. starter en tråd selv. Jeg har helt siden jeg begynte på ketolyse fått mange små (str med en fingerneil - fingertupp) blåmerker! Og innimellom finner jeg store blåmerker. Og jeg får veldig sjeldent blåmerker. Og disse kommer av seg selv, det er jeg heeelt sikker på! Det gjør vondt å trykke midt på dem, de kommer uten at jeg har vært borti noe eller slått meg! De små blåmerkene kommer stortsett på beina, men finner dem også på armene. De stor er på lår, legger, armer og rygg!!

Og det ser ut som at når de forsvinner så er det mange små blodårer som kommer til synet! Disse forsvinner da ikke! (dette er spesielt på beina)

Er det flere som opplever dette, eller er dette bare tilfeldig???

Namba 12-04-10 01:02

Hmmm, dette kan jeg dessverre ikke svare på 65kgmamma. :confused: Det hørtes rart ut. Håper du får svar på det og at det ikke er noe alvorlig/varig.

I morgen er det veiedag. Jeg har jo snikveid meg, så jeg vet jo hva jeg kan forvente, men jeg ser frem til offisiell veiing og å oppdatere tickeren og statestikken min.:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.