Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Fungirl 23-02-10 12:09

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836630)
Jeg syns grønnsakssuppen er god jeg. har en god slant buljong oppi, og rå grønnsaker. Da er den veldig god...

Jeg spiser frokostblandingen i skål. Den er kjempegod.

Jeg synes grønnsakssuppen var helt grusom, men ikke så vondt som omeletten :)

Frokostblandingen skal jeg ta med i morgen og prøve på jobb :)

mokki 23-02-10 12:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 836631)
Jeg synes grønnsakssuppen var helt grusom, men ikke så vondt som omeletten :)

Frokostblandingen skal jeg ta med i morgen og prøve på jobb :)

bare husk å la den stå litt før du spiser den. Da blir den best. Omeletten ja... vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg spiser den med masse grønnsaker og myyyye krydder. Da gikk det egentlig greit. Hører noen har blandet egg i den at konsistensen ble bedre da, men jeg har ikke turt å prøve. Kanksje i fase 2...

Fungirl 23-02-10 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836637)
bare husk å la den stå litt før du spiser den. Da blir den best. Omeletten ja... vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg spiser den med masse grønnsaker og myyyye krydder. Da gikk det egentlig greit. Hører noen har blandet egg i den at konsistensen ble bedre da, men jeg har ikke turt å prøve. Kanksje i fase 2...

Takk for tips, det skal jeg huske på :)

Spiser du den kald eller varm?

Jeg har kokt meg egg uten ett par ganger, det er jo reine proteiner så når jeg kastet omeletten så valgte jeg ett egg for å få i meg nok av proteinene :)

mokki 23-02-10 12:48

Jeg spiser den kald. Tenker den kanskje blir litt kvalmende varm? vet ikke...

bruker dere skummetmelk eller laktolight? Jeg bruker skummetmelk, og så lenge jeg går greit ned så fortsetter jeg med det. Skulle jeg få kramper og symptomer på redusert kaliumnivå får jeg heller begynne med laktolight.

mokki 23-02-10 13:15

Da har jeg laget dagbok her inne. Så om noen vil følge meg der så blir jeg glad. Jeg kjenner jeg virkelig har troen denne gangen..

Popp 23-02-10 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836625)
haha. Nå er snart startpakken min tom. Har bestilt ny mat. Skulle se gjennom nå og se hva lurt jeg skulle finne på til lunsj. Men har jo vært så opptatt av å ikke bare spise søtt, at alle desserter er jo igjen... Så nå må jeg snart bare spise slikt...
Da får det bli salat til lunsj med creme brulet til dessert... hehe

og til frokost, middag og kvelds...... http://www.cheesebuerger.de/images/m...hlich/a045.gif

Ref. dette som vi har snakket om at vi må krydre, krydre & krydre. Så må jeg bare fortelle om hva som skjedde da jeg skulle lage sjokoladepudding igår kveld. Jeg glemte helt å krydre, og det var absoultt den værste desserten jeg har smakt i hele mitt liv. Det skal jeg aldri mer gjøre.
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/a038.gif

Popp 23-02-10 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 836626)
...

Men jeg har fått solgt omelettene og grønnsaksuppene mine og er rett og slett overlykkelig for det.

Forresten, den frokostblandingen, drikker dere den eller har dere den i en skål?

:D Så fint at vi har gjort deg lykkelig, det var ikke mye som skulle til....

Sjokoladeblandingen tar jeg både i kopp og skål. Jeg spiser frokost på jobb, og da er det enklest med kopp. Men i helgene så tar jeg skål for da sitter jeg sammen med familien og det ser mer "normalt" ut med skål. Jeg liker å være praktisk! :o

Popp 23-02-10 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836651)

bruker dere skummetmelk eller laktolight? Jeg bruker skummetmelk, og så lenge jeg går greit ned så fortsetter jeg med det. Skulle jeg få kramper og symptomer på redusert kaliumnivå får jeg heller begynne med laktolight.

Jeg bruker enten soyamelk uten sukker eller laktolight. Jeg ser av oppskriftene i produktkatalogen at man kan bruke skummet melk, men da jeg spurte kurslederen min om dette svarte hun at det er melkesukker i og at hun ikke anbefalte det. Etter å ha prøvd både soya og laktolight foretrekker jeg det siste.

Popp 23-02-10 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836678)
Da har jeg laget dagbok her inne. Så om noen vil følge meg der så blir jeg glad. Jeg kjenner jeg virkelig har troen denne gangen..

Du må lage link til dagboken din i signaturen, da vet du. Mye enklere å følge med på deg da...
*we are wathcing you*:cool:

mokki 23-02-10 13:39

Jepp. Skal gjøre det. men prøver å få den flyttet til journal først..

mokki 23-02-10 13:40

Nam. Salat med litt smeltet cocosa over var veldig godt. Den kokos-smaken passet veldig god med salaten. Tips tips..

Solange 23-02-10 13:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 836647)
Takk for tips, det skal jeg huske på :)

Spiser du den kald eller varm?

Jeg har kokt meg egg uten ett par ganger, det er jo reine proteiner så når jeg kastet omeletten så valgte jeg ett egg for å få i meg nok av proteinene :)

Jeg spiser skjokoladefrokosten varm, varmer den i gryte på svak varme såpass lenge at "gryna" får riktig konsistens, ikke for harde, ikke for bløte.... Heller over i skå og spiser med skje:) Bruker sukkerfri sojamelk.

Jeg må også av og til bytte ut med rene egg....Orker ikke alltid den omeletten. Blir mett nok, og det er jo ikke så mye kalorier i egg...

Solange 23-02-10 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 836682)
og til frokost, middag og kvelds...... http://www.cheesebuerger.de/images/m...hlich/a045.gif

Ref. dette som vi har snakket om at vi må krydre, krydre & krydre. Så må jeg bare fortelle om hva som skjedde da jeg skulle lage sjokoladepudding igår kveld. Jeg glemte helt å krydre, og det var absoultt den værste desserten jeg har smakt i hele mitt liv. Det skal jeg aldri mer gjøre.
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/a038.gif

Hva krydrer du skjokoladepudding med?

grotingeling 23-02-10 14:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 836709)
Hva krydrer du skjokoladepudding med?

Kanel, kardemomme eller ekte vanilje :D

mokki 23-02-10 14:07

Syns sjokoladepuddingen var grei som den var jeg... For ikke snakke om creme bruleten jeg akkurat har spist. den var kjempegod. godt jeg har bestilt den...

Fungirl 23-02-10 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836651)

Jeg bruker også skummet melk, er også i ketose så fortsetter med det hvis vekta peker nedover :)

Fungirl 23-02-10 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836723)
Syns sjokoladepuddingen var grei som den var jeg... For ikke snakke om creme bruleten jeg akkurat har spist. den var kjempegod. godt jeg har bestilt den...

Kanskje jeg skal prøve dette på neste bestilling :)

Popp 23-02-10 14:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 836715)
Kanel, kardemomme eller ekte vanilje :D

Enig med du, spesielt KANEL. http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/c013.gif Bruker også ingefær i noen desserter.

JollyJ 23-02-10 14:46

Synes det er litt rart med de produktene, eller meg kanskje. Jeg har smakt ganske mange av produktene, og en del av de synes jeg var direkte pyton. Andre synes jeg var gode så jeg bestilte mere. Men så likte jeg de plutselig ikke lengere, merklig altså. Nå har jeg endt opp med frokost blanding , kjeksen og nøttene. Kanskje jeg skal prøve med en omelett igjen, kansje de er gode i dag, hehe

Fungirl 23-02-10 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 836741)
Synes det er litt rart med de produktene, eller meg kanskje. Jeg har smakt ganske mange av produktene, og en del av de synes jeg var direkte pyton. Andre synes jeg var gode så jeg bestilte mere. Men så likte jeg de plutselig ikke lengere, merklig altså. Nå har jeg endt opp med frokost blanding , kjeksen og nøttene. Kanskje jeg skal prøve med en omelett igjen, kansje de er gode i dag, hehe

Tror nok de har med at man blir litt lei rett og slett, jeg liker pannekakenene godt men er redd for å bli lei de så jeg prøver iallefall å la det gå en dag mellom hver gang.

Omelettene var så grusomme i min munn at jeg garanterer at jeg heller sulter enn å spise de :)

JollyJ 23-02-10 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 836753)

Omelettene var så grusomme i min munn at jeg garanterer at jeg heller sulter enn å spise de :)

Omelettene har jeg syntes vært helt greie, men nå klarer jeg ikke å spise de lengere. Spesielt den med sopp. Godt de har mange produkter:)

Solange 23-02-10 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 836793)
Omelettene har jeg syntes vært helt greie, men nå klarer jeg ikke å spise de lengere. Spesielt den med sopp. Godt de har mange produkter:)

Akkurat sånn har jeg det også, spiste masse av den med sopp og ost på forrige runde, men nå orker jeg dem ikke lenger.....

fint med tips om kanel,kardemomme, vanilje og ingefær:).

Og dere som bruker stix: Målte i går kveld 2 timer etter mat, den var beige....selv om jeg VET 100 % sikkert at jeg hadde gjort alt riktig i flere dager, og kroppen er varm, ånden er dårlig osv. ALLE tegn på at jeg skulle være i ketose....Merkelig....kan være en feil med stixa?

JollyJ 23-02-10 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 836795)

Og dere som bruker stix: Målte i går kveld 2 timer etter mat, den var beige....selv om jeg VET 100 % sikkert at jeg hadde gjort alt riktig i flere dager, og kroppen er varm, ånden er dårlig osv. ALLE tegn på at jeg skulle være i ketose....Merkelig....kan være en feil med stixa?

Hva er stix??? er det sånn ph tings tangs?

Solange 23-02-10 18:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 836798)
Hva er stix??? er det sånn ph tings tangs?

Det heter ketosestix, måler om man er i ketose.

Fungirl 23-02-10 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 836678)

Jeg er ikke så mye i journalene men skal se om jeg ikke kan følge meg :)
Er mest i bloggene, så hvis dere vil lese bloggen min, legg meg til som venn siden jeg har lukket blogg :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.