Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Huldr 18-05-11 13:35

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1109266)
Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai (det var ein søndag, så det gikk vel frå postterminalen i Molde den 2. mai). Adressert for hand, med blekk. Det har etter sigande enda ikkje kome fram til mottakaren. Eg har ikkje sendt post overseas på mange år, så eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas? Skal eg bli frustrert over at det er borte, eller er det innafor "litt seint men normalt" tidsramme?

Jeg har enda ikke fått iHerbpakke sendt fra USA 29. april, så kanskje det er litt unormale forhold om dagen?

Idarull, hvordan vondt er det da? Det kan jo være hormonelt, hvis du er pre-mens (for du er vel ikke gravid?). Da kan det bli ømt, til og med veldig ømt ... Men hvis du er bekymret er det vel bedre å gå til legen en ekstra gang kanskje?

Sivensvans 18-05-11 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 1109268)
Kan vondt i puppene være ingenting? Jeg kan ikke si jeg kjenner kuler.

Har vært hos legen litt for mye i det siste, vil ikke gå dit mer....

Hvordan vondt har du da?
Er det ikke "vanlig" vondter som ved menstruasjon.....eller graviditet..........hvor brystene blir usedvanlig ømme?

Cherry 18-05-11 16:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 1109268)
Kan vondt i puppene være ingenting? Jeg kan ikke si jeg kjenner kuler.

Har vært hos legen litt for mye i det siste, vil ikke gå dit mer....

Eggløsning eller mensen snart?

De siste 4-5 eggløsningene før befruktning hadde jeg dritvondt i brystene, nesten sånn at det var en gruelse å ta på seg bh eller komme borti de. Jeg tror ikke man skal tenke det aller verste til å begynne med, for det er sikkert bare hormoner som jobber intenst.

Men om du er redd, gå til legen.

Gracella 18-05-11 16:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1109232)
Noen som vet hvor jeg kan få tak i små plastkopper med skrulokk?
Typ 0,3 - 0,5 dl...

Jeg bruker Avent sine "ammekopper"
Skrulokket er helt tett og de tar vel 2 dl
... Og der ser jeg at du skulle ha kjempesmå kopper, jaja, det vet jeg ikke hvor du kan få tak i, men kanskje de har på apoteket (type urinprøveglass - de er jo helt rene).

KarMa40 18-05-11 17:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1107707)
hva gjør du når du er skikkelig forbanna (me go grunn xd), for å roe ned?? har vært rimelig irritert/førbanna omtrent siden kl 1700 idag, (jobbsammenheng). men er endelig hjemme, men kjenner jeg "oser" irritasjon enda, vanskelig å få roe ned føler jeg. noen tips?

Gammeldags oppvask!

Wii fit sports

Idarull 18-05-11 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1109276)
Hvordan vondt har du da?
Er det ikke "vanlig" vondter som ved menstruasjon.....eller graviditet..........hvor brystene blir usedvanlig ømme?

De blir ømme på omrisset liksom. Rundt puppen på n måte. Merker det kun når jeg klemmer på de.

Frøy: jeg er ikke gravid såvidt jeg vet. Går på pilla. Skal ha mensen til helga så da ve jeg sikkert ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1109273)
Jeg har enda ikke fått iHerbpakke sendt fra USA 29. april, så kanskje det er litt unormale forhold om dagen?

Idarull, hvordan vondt er det da? Det kan jo være hormonelt, hvis du er pre-mens (for du er vel ikke gravid?). Da kan det bli ømt, til og med veldig ømt ... Men hvis du er bekymret er det vel bedre å gå til legen en ekstra gang kanskje?

silje21 18-05-11 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1109504)
Gammeldags oppvask!

Wii fit sports

Hehe oppvasken tar bestandig mannen min, han er helt i hundre for å ikke ha så mye oppvask i hus^^ så jeg er for treg til det hvertfall hehe

og skulle Gjerne hatt Wii (hihi), men ikke tatt oss råd , enda :D

kattungen 18-05-11 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1109493)
... Og der ser jeg at du skulle ha kjempesmå kopper, jaja, det vet jeg ikke hvor du kan få tak i, men kanskje de har på apoteket (type urinprøveglass - de er jo helt rene).

Tupperware har :)

Zillah 18-05-11 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1109272)
Da jeg bodde i usa tok det som regel 2-3 uker før de sendte til jeg fikk posten fra Norge...

Oj, såpass! Da er brevet mitt kanskje ikkje kome bort likevel. Da eg budde i New Zealand pla postgangen vere på omlag ei veke, og eg tenkte i mitt enfold at det ville gå mykje fortare til USA i våre dagar enn til oceania for tjue år sidan... Takk for svar!

kennygirl 18-05-11 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1109493)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1109908)
Tupperware har :)

Takk for svar! Har ikke tenkt på verken apoteket eller tupperware. Får sjekke på begge plassene :)

Kanutten 19-05-11 19:21

Hva er feil med dette bildet???

Klippet fra nettet... Nykjæresten til Clooney. :o

http://www.media.allerinternett.no/p...&ee=1305727458

Se på DET beinet?? Slik ser hun ut på andre bilder...

Ignite 19-05-11 19:37

Merkelig bein, men kløfta var grei.

Dessuten gjør en 800mm zoom rare greier med proposjoner.

Photobscura 19-05-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1110637)
Merkelig bein, men kløfta var grei.

Dessuten gjør en 800mm zoom rare greier med proposjoner.

Jepp, sånne brennvidder føkker opp perspektivet ganske bra.

mimmi29 19-05-11 20:19

Jeg lurer på om noen kan gi meg en peke pinne på hva slags filosofi jeg burde peile meg inn på når jeg skal ned 7 kg. Jeg prøver meg i dag på noe ketolyse aktig, men går like mye opp som ned :(

Ignite 19-05-11 20:19

Og i tillegg skal jeg lære meg å stave proporsjoner ;)

Nerthus 19-05-11 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mimmi29 (Innlegg 1110688)
Jeg lurer på om noen kan gi meg en peke pinne på hva slags filosofi jeg burde peile meg inn på når jeg skal ned 7 kg. Jeg prøver meg i dag på noe ketolyse aktig, men går like mye opp som ned :(

Ketolyseaktig? Hmmm - hva vil det si i praksis? ;)

mimmi29 19-05-11 20:48

siden jeg er ny da og ikke så erfaren så spiser jeg 10-15 karbs om dagen, men jeg bruker ikke ketostick å slikt.. ;)

TrillTrall 19-05-11 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1109232)
Noen som vet hvor jeg kan få tak i små plastkopper med skrulokk?
Typ 0,3 - 0,5 dl...

Tisseglass fra apoteket?

Krib 19-05-11 22:01

Eller kjøpe det hos fastlegen din. Selges kanskje i resepsjonen:)

Lillemy71 20-05-11 08:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1110623)
Hva er feil med dette bildet???

Klippet fra nettet... Nykjæresten til Clooney. :o

Se på DET beinet?? Slik ser hun ut på andre bilder...

Mono brow, mono boobs og nå også mono leg :D:D:D

Nerthus 20-05-11 10:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mimmi29 (Innlegg 1110735)
siden jeg er ny da og ikke så erfaren så spiser jeg 10-15 karbs om dagen, men jeg bruker ikke ketostick å slikt.. ;)

Du må ikke bruke sticks, og 10-15 gram karbo er også ketolyse - men kommer de mest fra grønnsaker? Spiser du i tillegg godt med fett når du spiser så lite karbo? Og det viktigste spørsmålet - har du lest boka;)

Jeg anbefaler STERKT og lese boka et par ganger og følge det som står i den i en mnds tid. Da har du kunnskap og erfaring til å si om akkurat ketolyse er noe for deg. Hvis du skal ned bare 7 kilo - og du allerede er innenfor normal BMI - må du smøre deg med litt tålmod, det kan ta tid siden lavkarbo er vektregulerende og ikke sikkert du og din kropp er enig om mål-vekten :) Lag deg en egen journal evt en tråd under introduksjoner hvor du kan fortelle og spørre litt om ditt eget kosthold - da blir det liksom "din" tråd :) - hvis ikke kan du risikere og "drukne" litt i denne tråden siden det er så enormt mange tema som tas opp.

silje21 20-05-11 11:09

Noen som vet om noen butikker som likner Panduro i Liverpool?

Huldr 20-05-11 14:47

Jeg vil bare rapportere eventuelle interesserte her om at mine tidligere dataproblemer har løst seg, dvs jeg har funnet årsaken. Da jeg reduserte antall faner på nettleseren (google chrome) ble problemet borte. Og jeg er nå ganske sikker på at krøllet oppsto fordi Firefox ble brukt samme dag. Jeg kom nemlig til å klikke på Firefox-ikonet her en dag, og da jeg åpnet Chrome begynte maskina å jobbe hardt igjen ... Jeg gjorde det samme og reduserte faneantallet, og problemet var borte.

Jeg synes det er litt merkelig at det skal bli problemer av å bruke to nettlesere, men men ...

Er det noen andre enn meg som har sviktet Firefox til fordel for Chrome, forresten? Jeg liker den lille ildreven, men på denne maskina som har det nyeste skjermformatet som er mye lavere enn på den gamle maskina, synes jeg tar Firefox' oppsett stjeler alt for mye av plassen i skjermbildet ... Chrome sin løsning er veldig grei med miniatyrbilder, men ikke like greit på alle måter, og sånn prinsipielt ville jeg heller brukt Firefox :rolleyes:

Rin 20-05-11 15:01

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111299)
Er det noen andre enn meg som har sviktet Firefox til fordel for Chrome, forresten? Jeg liker den lille ildreven, men på denne maskina som har det nyeste skjermformatet som er mye lavere enn på den gamle maskina, synes jeg tar Firefox' oppsett stjeler alt for mye av plassen i skjermbildet ... Chrome sin løsning er veldig grei med miniatyrbilder, men ikke like greit på alle måter, og sånn prinsipielt ville jeg heller brukt Firefox :rolleyes:

Jeg har brukt chrome periodevis - og var tidligere svoren Opera-entusiast - men nå går det i Firefox. Kan ikke oppsettet modifiseres til å ta temmelig lite plass, da? Min ser sånn ut, får opp meny med andre ting når jeg trykker på 'alt':

Huldr 20-05-11 15:21

1 Vedlegg
Nja, jeg synes fortsatt det tar en del plass altså ...

Her er min:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.