![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Ja, jøss ! jeg tenkte mer på å spise, jeg, dah :D
Nå skal jeg snart finne sengen, tenkte jeg. . . Lykke til, kjære Silje ! Få det ut på en eller annen måte ! Og så tar du sjefen i morra !!! Og :klem: til deg ! |
Noen som har kjøpt gjennomsiktig regncape til barn i Oslo området?
I tilfelle hvor?:) |
Er det mulig å finne nøyaktig adresse, navn og tlfnr når man har en IP? Blir så lei av sånne trusselidioter på nettet som sier sånt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men så har man jo ISP da, som er unik for hver bruker, dessuten får man jo opp både nettleverandør og greier om man søker på IP. Så det jeg var mest interessert i, er om det finnes en reell sjanse for at en eller annen random bruker f.eks her inne kan plutselig stå på trappa mi fordi han eller hun har funnet IPen min:p Altså, det gjør ingenting og skulle det jo skje er det faktisk ett lovbrudd og jeg kan love at jeg kommer til å lage all mulig ubehag som er mulig å lage for den personen på lovlig vis, but still, jeg vil gjerne ha kontroll på hvem som ryker rundt husdørene :p |
Sitat:
Jeg husker jeg gikk på NTNU - og der har man jo en del studenter som laster ned programvare via fildelingsservere uten og betale for de. På leserommet jeg satt på (10 plasser) - kom det en dag inn noen fra IT-tjenesten - var inne på alle sin pc - før de fant "synderen" *ler*. De hadde fått beskjed fra programeieren i USA at de hadde funnet ugyldig bruk av deres program - og varslet NTNU siden de så at IP-adressen brukt tilhørte NTNU. Så det går an i tilfeller der man er netteier og har oversikt over IP-bruken i nettet sitt ;) Han fikk forresten en advarsel og beskjed om å slette programmet fra pcn'n sin (privat pc i dette tilfelle). Svaret på spørsmålet ditt er nok da at for en random person som ikke har hacket seg inn på nettleverandøren din sine kundelister er det liten mulighet for å finne fram til navnet og adressen din :) |
Sitat:
Sitat:
|
Er det sant at mye fett gjør at magesyreproduksjonen øker, og at det kan være grunnen til at jeg sliter så mye med halsbrann og vondt i magen?:(
|
Sitat:
Da kan det hjelpe på å drikket et glass vann med eplecidereddik eller sitron oppi. Det er surt på en spesiell måte (ikke spør, jeg vet ikke hvorfor), men det fører til at magesyreproduksjonen reduseres. Funker som fy! :heia: |
Er det mulig!! Ei venninne av meg har blitt gravid, som hun og mannen har prøvd på en stund, ca 5-6mnd da. hun tok en test som ble positiv, og ringte legekontoret sitt for å få en time der, for å kanskje få vite hvor langt hun er på vei og slikt.
Kontordama spurte hva hun skulle ha time for, og venninna mi svarte at hun hadde tatt en graviditets test, som ble positiv. og før hun fikk sagt noe mere, så sier kontordama : Ja, da er det sånn at du ikke vil ha "det" da?!!? Kan man virkelig svare slik?? |
Takk for svar, Photo!
Jeg lurer på en ting til; Har bestikk som det står "stainless steel" på og det betyr vel at de ikke skal ruste? Oppvaskmaskinen (eller pulveret) her hvor jeg leier, er så kjekk at bestikket kommer ut etter vask med rustflekker på! Hvorfor? Er det vannet, maskinen eller pulveret? Jeg bruker Sun både oppvask og skyllemiddel. Maskinen er av ukjent dato, men heter Bosch Office 75`C. |
Sitat:
Kan det være at du reagerer på f.eks fløte? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er nå dessverre sånn at det er ingenting som er rustfritt det er en helt feil betegnelse, derimot kan man snakke om rustbestandig (korrosjonsbestandig, det er bare jern som kan ruste mens alle metaller kan korrodere) i større eller mindre grad. Såkalt rustfritt bestikk er ofte av lavkvalitetsstål og tåler ikke allverden og er nok i mange tilfeller ikke laget for å tåle den sterke såpen som vi bruker i oppvaskmaskin. Den har med årene endret seg og er blitt sterkere og mer etsende eller korrosiv om du vil og da kan et billigbestikk fort bli stygt. Men skyld ikke på maskinen finn heler et nytt bestikk og det lønner seg å kjøpe noe enn det billigste på f.eks europris, er egn grunn til at det er billig. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Finnes det et lavkarbo alternativ til Enchiladas? Eller noen som vet hvilken krydderblanding som kan brukes? Savner enchiladas og jeg tror man kan lage noe som er lavkarbo. Ser for meg at man kutter ut lefsene og bare lager en grateng med kylling, tomatpuré med krydder og gratinerer med ost, men da må jeg nesten vite hvilke krydder som brukes..
|
Litt usikker på krydderblandingen for enchiladas - men jeg HAR prøvd meg på lavkarbotortillas som du kan bruke til enchiladas, quesedillas, burritos mm som jeg synes var ganske vellykket :)
|
Noen som vet hvor jeg kan få tak i små plastkopper med skrulokk?
Typ 0,3 - 0,5 dl... |
Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai (det var ein søndag, så det gikk vel frå postterminalen i Molde den 2. mai). Adressert for hand, med blekk. Det har etter sigande enda ikkje kome fram til mottakaren. Eg har ikkje sendt post overseas på mange år, så eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas? Skal eg bli frustrert over at det er borte, eller er det innafor "litt seint men normalt" tidsramme?
|
Kan vondt i puppene være ingenting? Jeg kan ikke si jeg kjenner kuler.
Har vært hos legen litt for mye i det siste, vil ikke gå dit mer.... |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |