![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Så supre råd. Takk dere!:)
|
hei!
lurte på om noen av dere har prøvd mirakel nuddlene? ka dere synest om dei? og om det er noe bra sånn egentlig? |
Sitat:
|
Sitat:
Ser ut som tentakler fra brennmanet. Sorry, Nellie ;) |
Sitat:
Men til deg som lurer, jeg har smakt det jeg og, og jeg er veldig var på både bismaker og konsistenser. Og jeg syns det var helt greit, null bismak og ikke syns jeg de var slimete heller. De virker ikke innbydende før koking og skylling, og jeg trodde virkelig ikke det kom til å bli spiselig, men det ble helt greit. Nå er det riktignok mirakelrisen jeg prøvde, har til gode å prøve nudlene foreløpig. Men regner vel med det blir ganske likt, i hvert fall i forhold til smak. |
Sitat:
|
I ullvaske-spørsmålet kan jeg rapportere at gallesåpe funker som bare det på lyst babyulltøy med bæsjeflekker.
Sambo kjøpte både flytende og stykke på clas ohlsson. Skyller av det verste, heller flytende rett på flekken og kjører etterpå vanlig ullvask med milo i maskin. Helt fint og rent!!:D (beklager snikreklame, men det funket faktisk så bra) |
Blir ikke også tøyet mykere av gallesåpe? (For et nasty navn, btw! Mmmm, galle ... :cool:)
|
Den innholder oksegalle, da. A propos bruke alle deler av dyret...:rolleyes:
|
Sitat:
|
forskjellige meninger anngående nudlene altså.. hehe
synest dei nuddlene høyres litt "skumle" ut.. hehe.. har noen av dere prøvd lavkarbo pasta? |
Kalkunstuffing.. Holder det med bacon og sopp f.eks? Noen som har en illeeeeee god oppskrift? Trenger ikke være lavkarbo.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi begynte med det fyllet for mange år siden, fordi stuffingen aldri ble spist. Synes alltid det var trist å kaste så mye mat. Det viktigste er jo at kalkunen er fylt med noe så den ikke blir tørr, men det er greit at fyllet smaker godt og blir spist også da :)
|
Vi lager stuffing med kjøttdeig, bacon, sopp og løk. Det viktigste er å ha mye vann/fløte i kjøttdeigen så det ikke blir tørt. Det kan også være lurt å ta stuffingen ut av kalkunen og la den steike ferdig i langpannen. Det kan lett bli litt rått i midten.
|
Enn noen som har tips til god saus til kalkun??
Jeg har bare kalkunfilet... Ikke hele gobbelgobbern.. :p Sambo vil at kalkunen skal være slik vi pleier spise den i Dublin. Jeg mener det er endel soyasaus og en dæsj rødvin i den sausen.. Samt fløte. Får prøve finne ut av det... |
Sitat:
Den både så ut og smakte som vanlig pasta, og ødela ikke ketosen :) Anbefales! |
Sitat:
Til saus bruker vi (FYYY) den posesausen kylling bretagne. Den smaker fantastisk til kalkun!! |
Jeg er vant med fløtesaus til kalkun. Ellers er det waldorffsalat, rosenkål, brokkoli, kanskje litt gulrot og slike ting. Men sopp hørtes også godt ut da. Kanskje jeg skal stikke ned på butikken og handle i morgen :)
Fløtesaus er jo lett å lage lavkarbo, men også tilgjengelig på pose for de som syns de har nok å gjøre nyttårsaften :) |
Sitat:
Vet det ikke er helt lavkarbo, men med fløte i stedet for melk, blir det ikke altfor galt. Det har vært standard her i mange år, og jeg får ikke lov til å lage annen saus ;) |
Mulig dette er et dumt spørsmål, men det går vel greit å lage sjokolademousse med laktosefri fløte? :o
|
Sitat:
Innlegget er basert på kvalifisert synsing og en matekspert i hjørnet her borte. |
Fløten jeg har sett som er laktosefri er kremfløte, så da er det god knall! :)
|
Sitat:
|
Men ... laktosefri er da ikke søtere? Det er jo laktosen som gjør den søt ...
|
Mulig det assosieres til den laktosereduserte/frie melka. Jeg bare smakte på det en gang i tiden, og det er nasty søtt. Aner ikke hva de har putta i det, men det søtt var det!
Laktosefri kremfløte derimot smaker ... kremfløte! :) |
Laktosefri kremfløte kan brukes til alt som vanlig kremfløte kan brukes til. Men den kan skille seg ved lang koking (den slipper fettet). Den er perfekt å vispe til krem, til is, karamellpudding og i mousse :)
|
Flott!
|
Haha, hØrtes ut som jeg jobber i Tine :p Jeg er bare glad for Å ha kremflØte ;) Den laktosereduserte melka smaker sØtt for de har spaltet melkesukkeret (og da blir det to typer annet sukker som smaker sØtt). Den laktosefrie er tilsatt laktase tror jeg og smaker ikke annerledes enn vanlig melk/flØte/youghurt
|
Takk for forklaring! Jeg tenkte ikke på at det finnes laktosefri fløte i jula jeg, det hadde kanskje vært bedre for min del også, selv om det beste for meg er å holde meg helt unna. Men det gikk ganske bra med vanlig fløte, siden jeg er tilnærmet meieriproduktfri til daglig hadde jeg litt å gå på :)
|
Enda et muligens dumt spørsmål fra meg, men jeg har fått en Riesling av tanta mi i julegave, og den har drøyt mye sukker så jeg kan ikke drikke den. Eeeeer det noen mulighet for å ta den med på polet og bytte den? Ikke krise om jeg ikke kan, men det hadde jo vært kjekt. :D
|
Jeg lurte litt da du sa du hadde fått en Riesling ja ... de er jo vanligvis ganske søte. Er ikke sikker på dette med bytte, men jeg lurer på om det er sånn at vin kan byttes, men ikke sprit (pga fare for at det er noe annet på flaska enn det skal være ...). Det må være noe de har i sortimentet da, selvsagt :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jammen bra du har en langer av tørr cava her på Løkka da :D |
Sitat:
|
Hvor legger man inn tickeren? Har laget meg en nå, og får den ikke inn på profilen min.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14. |