Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39518)

LIBBA 07-08-11 20:01

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pandora (Innlegg 1176021)
Tusen takk:):) Der fikk jeg endelig lagt ut bilde:D Syns magen er ganske fin nå etter sommeren, skal ha den stående som litt motivasjon til meg selv utover høsten;) Sixpack blir det vel ikke akkurat, men har ikke helt hatt troen på det noen gang (..er vel helst menn som får "ekte" six pack??)

Hvis du ser i signaturen min har nok ikke jeg heller den store troen på at jenter får six-pack :rolleyes: :D :D

Pandora 07-08-11 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LIBBA (Innlegg 1176038)
Hvis du ser i signaturen min har nok ikke jeg heller den store troen på at jenter får six-pack :rolleyes: :D :D

Hehe...åja, så det nå:) one pack, er det et begrep tro??;) Jillian har jo heller ikke helt six pack da...i all rettferdighets navn.

Nå la jeg den brune magen min som profilbilde isteden (fant ut at det ble litt vel heftig når den magen hang seg på alle innlegg jeg noen gang har skrevet!!:eek: sånn er det jo med den avataren:D

LIBBA 07-08-11 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pandora (Innlegg 1176046)
Hehe...åja, så det nå:) one pack, er det et begrep tro??;) Jillian har jo heller ikke helt six pack da...i all rettferdighets navn.

Nå la jeg den brune magen min som profilbilde isteden (fant ut at det ble litt vel heftig når den magen hang seg på alle innlegg jeg noen gang har skrevet!!:eek: sånn er det jo med den avataren:D

Magen var flott den :)
Ikke'no å skamme seg over der, men jeg skjønner hva du mener :D

LIBBA 09-08-11 18:18

I går ble det en tur på 70 min, rask gange, og
i dag: Jillian Michaels Ripped in 30 Level 1 :boxing:

nisse 10-08-11 20:26

Hei, takk for invitasjon :).
Startet i dag med 6 weeks og 30 days.
det er tøft men det kommer til å fungere. Begynte å jogge forrige mandag og klarte 6 ganger den uka. denne uka ble det 2 dager jogging og 1 dag med Jill.
Dere som har fullført - hvor mye er det realistisk å gå ned? (kg / cm). Bare lurer men det er sikkert individuelt :D

nisse 11-08-11 14:00

Pandora, kan jeg spørre deg, hvordan så magen di før du begynte med Jill? eller om du har mål før/etter, eller hvordan det gikk med vekta? Magen din er helt fantastisk :_ohmy::_ohmy::_ohmy:. jeg tar begge videoen samtidig men blir veldi sliten. prøver å jogge litt og. og selfølgelig spiser ikke noe som ikke er lov.
Jeg bare lurer på hva som er realistisk. Magen min er 86cm... Men var 105 4.januar

LIBBA 11-08-11 15:07

I går ble det en 80 min tur,rask gange :)

Hei nisse. Velkommen skal du være :)
......Jeg minket ikke veldig mye i kilo etter at jeg begynte med Jillian, men har gått ned 2-3 klesstørrelser :D
Jeg tar bare en DVD om gangen, og legger inn gåturer når jeg kan.
Du har jo alt gått ned 19 cm i midjemål, og det er kjempebra :heia::heia:

Pandora 11-08-11 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 1179970)
Pandora, kan jeg spørre deg, hvordan så magen di før du begynte med Jill? eller om du har mål før/etter, eller hvordan det gikk med vekta? Magen din er helt fantastisk :_ohmy::_ohmy::_ohmy:. jeg tar begge videoen samtidig men blir veldi sliten. prøver å jogge litt og. og selfølgelig spiser ikke noe som ikke er lov.
Jeg bare lurer på hva som er realistisk. Magen min er 86cm... Men var 105 4.januar

Hei nisse :-) Det som er litt dumt, er at jeg ikke har noe "før-bilde" eller mål før og etter. Jeg har aldri vært veldig overvektig - men tok av 6-7 kilo i starten av fjoråret vhja lavkarbo som hadde sneket seg på over tid; samtidg som jeg kjørte Jillian. Gikk ned fra str 42-44 til 38-40, og var veldig fornøyd med både mage og rumpe... slappet etterhvert av med trening uten å gå opp så mye i vekt - men sklei da ut litt i mål/omkrets. Nå har jeg igjen kjørt ganske hard disiplin med Jillian lenge, og merker tydelig forskjell: Klærne sitter finere, jeg har blitt strammere overalt - "muffin-toppen" forsvinner - og ser "innsnitt" under ribbeina (håper du skjønner hva jeg mener..:p), og rumpa løfter seg på en måte:) Må også nevne at jeg nå spiser ganske moderat lavkarbo - dvs tillater meg en del karbo så lenge jeg er flink til å trene.

Ellers har jo du hatt en fantastisk nedgang i midjemål!! Gratulerer:heia::heia:
Anbefaler igjen Jillian veldig varmt - men ville nok begrenset meg til en runde om dagen for ikke å gå fort lei - trkiset er nok å holde stand lenge! (Har kjørt"No More Trouble Zones" idag, den er super:D)

Pandora 11-08-11 21:16

....Også må jeg bare melde fra om at idag kom de nye Jillian DVDene i posten:D:D "Yoga Meltdown" og "Shred it with Weights" (Kettlebell allerede innkjøpt = russisk type vekt:p)

Så da er jeg klar for høstsesongen med Jillian ganske snart - skal bare ha en helgetur først; satser derfor på oppstart mandag:boxing:

God helg til alle :) Stå på LIBBA....er snart tilbake "for fullt" jeg også:)

LIBBA 11-08-11 21:24

Supert Pandora :heia:

Dagens økt: Jillian Michaels Ripped in 30 Level 1 :boxing: ;)

LIBBA 12-08-11 15:53

Dagens økt: Jillian Michaels Ripped in 30 Level 1 :boxing:
og en super skogstur i det fine været :)

LIBBA 13-08-11 22:09

I dag er det blitt en 70 min tur,rask gange :)

Pandora 14-08-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LIBBA (Innlegg 1182087)
I dag er det blitt en 70 min tur,rask gange :)

Så flink du er LIBBA:blomster::suss:

Da er jeg hjemme fra shopping i Køben, masse relativt rask gange der...men føles ikke helt som trening med alle kafébesøkene innimellom:p

Imorgen skal jeg være tilbake - må bare komme meg i seng i rimelig tid før jobb imorgen (veldig flink til å snu på det døgnet når jeg får sjansen:eek:)

Ses snart igjen - og oppfordringen går til alle andre Jillian-fans om å bli med her utover høsten!!

Pandora 15-08-11 21:38

Da er jeg igang igjen - så vidt det er!:o Ble litt seint pga store ryddeoperasjoner i skap og skuffer her hjemme nå på kvelden:_oy: men fikk gjennomført Level 1 Yoga Meltdown. Var litt uvant Jillian, og ikke fullt så hardt som de andre - slev om noen av øvelsene var tøffe nok:p

Lurer på å kjøre litt om hverandre med Shred it with weights fremover...får bestemme meg imorgen:)

Yoga Meltdown, level 1 - 1

nisse 16-08-11 11:15

Hei, tar inn råd fra eksperter og kjører bare 6 weeks nå. Jeg synes at den gir meg mere en 30 days akkurat nå. Er like kjørt som etter 30 minutter jogging... Skal prøve å jogge litt før vinteren men det frister ikke i regnet og 12 grader. da er det "bedre" med Jill. Ha en fin dag alle sammen :D

Pandora 16-08-11 21:11

Da har jeg prøvd level 1 av "Shred it with weights", dvs kettlebell på 8 kg...det var hardt!!! Nesten ren styrketrening, så tok en halvtimes løpetur også siden jeg hadde tid til det idag (og det regnet ikke, yippiii!!:D)

Start dato 15.08.11
Yoga Meltdown, level 1 - Dag 1
Shred it with Weights, level 1 - Dag 1

Wonder woman 17-08-11 19:37

Hei
Herregud så flinke dere er! Jeg har falt helt av lasset. Jeg skylder på varmen og sykdom for det. Jeg orker ikke Jillian i 30 varmegrader. Jeg og mannen starter opp igjen når det blir litt kjøligere her.

Hun kommer med ny dvd til høsten http://jillianmichaels.shop.sportsto...cp=14308_16110

nisse 17-08-11 22:03

Hei hei, da er jeg ferdig med dagens runde på 6 weeks. Jeg synes at det er mest lår som gjør vondt. Men magen kjennes den og... ;)

Pandora 17-08-11 22:32

Wonder Woman...den nye DVDen så bra ut!:) Spørs om ikke den også må testes ut etterhvert:D

...og nisse; så godt at vi er flere som svetter foran TVn igjen;)

Tok ellers "bare" halvtimes løpetur idag, sinnsykt støl etter den kettlebell shredden jeg startet på igår - så styrke trening var bare ikke tingen idag:(

LIBBA 18-08-11 20:18

Hei på dere :D
Så spennende da Pandora med ny DVD :heia:
Jeg har vært fullt opptatt siste tiden med stor-rydding ( skal flytte inn i annen leilighet om ca 3 mnd), så nå er det rydding i skuffer, skap boder osv. Må også få pusset opp denne noe.
Føles som jeg har gått 2000 trappetrinn i dag.
Har ikke fått tid til Jillian, men kommer sterkere tilbake når det roer seg litt ned her :rolleyes:

VSB 18-08-11 20:38

Jeg venter fortsatt på DVD, men har trent styrke med strikk til en annen i dag og prøver å manne meg opp/forberede meg på noen kjempe tøffe dager.

Pandora 18-08-11 21:22

Da ble det løpetur etter jobb idag også :) - er så fint vær! Fikk gjennomført kettlebells treningen til Jillian også, med et nødskrik:eek: fortsatt støl etter tirsdagens runde med samme DVD:(

Lykke til med flytting LIBBA:blomster:, trening nok det i grunnen...men håper du er tilbake her snart:D

Start dato 15.08.11
Yoga Meltdown, level 1 - Dag 1
Shred it with Weights, level 1 - Dag 2

lindacg 19-08-11 11:45

Jeg blir med. Har jobb på sfo snart, men skal jammen se om jeg rekker en runde med Shred it før tuppa våkner...

Trengte denne tråden kjenner jeg!! Takk :D

Pandora 19-08-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lindacg (Innlegg 1187307)
Jeg blir med. Har jobb på sfo snart, men skal jammen se om jeg rekker en runde med Shred it før tuppa våkner...

Trengte denne tråden kjenner jeg!! Takk :D

Så bra at du er med lindacg!!:) Lykke til:heia:

Idag ble det Yoga Meltdown med Jillian på meg etter jobb...ingen løpetur idag i øsregnet :nei:

Startdato Høst 2011 med Jillian; 15.08.11
Yoga Meltdown - level 1, Dag 2
Shred it with Weights - level 1, Dag 2

lindacg 21-08-11 09:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pandora (Innlegg 1187675)
Så bra at du er med lindacg!!:) Lykke til:heia:

Idag ble det Yoga Meltdown med Jillian på meg etter jobb...ingen løpetur idag i øsregnet :nei:

Startdato Høst 2011 med Jillian; 15.08.11
Yoga Meltdown - level 1, Dag 2
Shred it with Weights - level 1, Dag 2

Jeg kjenner jeg blir imponert bare du skriver å jogge... Formen min er ikke der ennå... Har syklet til jobb alle dager, men det er bare litt over en mil. Men alle sier det er så sprekt og det er jo bedre enn ingenting :)

lindacg 21-08-11 09:44

Idag ble det Shred, Zumba tror jeg imorgen. Skal jobbe på sfo og Rema imorgen, så må bli morgentrening imorgen også.

VSB 21-08-11 12:23

I går kom 30-day shred. Satser på start tirsdag, så kan jeg få kjøpt meg noen vekter...

LIBBA 21-08-11 12:43

Blir bortreist i ca ei uke (jobb), så er nok ikke mye trim jeg rekker da :rolleyes:
Ellers går det fortsatt i sjauing, og full planlegging for oppussing av nåværende leilighet. Etter det er det en del som også skal gjøres i den nye :eek:.
Håper å få lagt inn ei økt i ny og ned med Jillian likevel.
Fortsatt lykke til alle sammen :heia:

Pandora 21-08-11 22:15

Litt Jillian pause i helga for meg - men trente 70 min på Elixia igår, så da har jeg ikke slappet helt av likevel;) Jobb foran PCn idag - og imorgen har jeg en laaang jobbdag foran meg. Skal få kjørt en Jillian runde imorgen kveld - det er planen:D

Kjekt med flere her, håper du finner vekter til tirsdag VSB!:spent::heia:

KleoCuba 21-08-11 23:55

Hei!

Ny her inne på forumet, men måtte nesten melde meg inn da jeg fant denne tråden!
Har nettopp startet med lavkarbo og i dag tok jeg min andre økt med 30 days shred :p

Har ikke så veeeeldig mange kilo å ta av, men etter to tette graviditeter blir det jo selvfølgelig litt.
Men hovedgrunnen til alt dette er jo at jeg vil kroppen min det beste på alle områder!

Ja, nå er vel ikke dette en presentasjonstråd, men jeg vil i allefall gjerne være med på litt oppbacking osv her inne :D

Nå er det i allefall nattaen! :) Sov godt!

VSB 22-08-11 19:43

Da er vekter kjøpt, ble 2x2kg, de letteste, så bare 2 og 3kg.

Tok første runde i dag og utrolig nok så overlevde jeg, om enn jeg hadde problemer med å gå opp verandatrappa i sta (5-6trinn:eek:), så vet ikke hvordan kroppen er i morgen... Har likevel et håp om at det er mulig å føle progresjonen, regnet egentlig med minst dobbel så lang tid på hver level.

Jillian Michaels 30day shred:
22/8: Dag 1 / level 1

Pandora 22-08-11 22:05

Grattis KleoCuba og VSB:) Så bra at dere er igang! Jeg kom fra jobb nå:mad: etter 15 timers dag...så Jillian får bare vente litt dessverre.

Shreden er så bra - har vært gjennom ca en og en halv runde med den før (så byttet jeg til Ripped in 30..), og kan skrive under på at det virker:heia:

VSB 23-08-11 10:29

23/8: Dag 2 / level 1

Stiv, øm og lemster i dag, var nok litt tøffere å gjennomføre i dag, men det går vel greiere etter hvert. Kunne no gjerne hatt litt lettere vekter, men får ta utfordringen.

(Har aldri vært i spesielt god form, så får håpe dette funker... og at jeg klarer å følge opp!)

KleoCuba 23-08-11 14:06

Hadde min 3. økt i går og er klar for den 4. i kveld :) Nå med nyinnkjøpte vekter på 1 kg hver. Har til nå brukt trelekeklosser, lommelykter og vannflasker :lol:

Syns gårsdagen var den tyngste økten egentlig. Mulig det var pga jeg trente kvelden før og i går morges, så det ble litt for nært. Og kanskje litt for lite mat i magen.

VSB 24-08-11 10:22

Dag 3 og ja, det var tungt, håper det går litt lettere etter hvert nå... Tok fram et par 0,7l vannflasker og "jukset" med de på et par styrkeøvelser, eller går det nesten greit med 2kg-ene. Tror ikke det er poeng i å investere i noen lettere, men 0,7 ble nesten for lett da... Og jeg samler store mengder vann, så vekta er ikke noe å skryte av...

24/8: Dag 3 / level 1

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...L/exercise.png

KleoCuba 24-08-11 10:52

Fullførte dag 4 av level 1 i går kveld :)
Tungt og jeg håper som VSB det går lettere etterhvert nå. Eller, det skal jo være tungt men. Jeg sliter litt med å ikke stå feil i forhold til knærne i flere øvelser. Vil ikke jo ikke ødelegge dem heller..

1 kgs vektene fungerer greit her, men når man ligger og skal føre de ned og opp på siden kunne de vært tyngre føler jeg.

KleoCuba 24-08-11 21:39

Da var økt 5/30 gjennomført!
I dag syns jeg det gikk lettere på en måte. Like sliten og nesten litt uggen etterpå, men jeg hadde kanskje litt ekstra energi i dag til å kjøre på ordentlig :p

VSB 25-08-11 13:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KleoCuba (Innlegg 1190874)
Fullførte dag 4 av level 1 i går kveld :)
Tungt og jeg håper som VSB det går lettere etterhvert nå. Eller, det skal jo være tungt men. Jeg sliter litt med å ikke stå feil i forhold til knærne i flere øvelser. Vil ikke jo ikke ødelegge dem heller..

1 kgs vektene fungerer greit her, men når man ligger og skal føre de ned og opp på siden kunne de vært tyngre føler jeg.

Merket fremgang på cardio i dag, men styrke er nesten så jeg sliter mer:( Det jeg har problemer med er å løfte over hodet og rett ut foran meg, men det er vel ulikt hvor vi er sterkest. Blir en kriseløsning med vannflasker iblant (har litt vann å drikke også da....) Vurderer en pause fra Lillian i morgen for å dra på treningssenter i steden... Kan være greit med avveksling både for meg og musklene, selv om jeg tror en time med basic aerobic/styrke blir easy match i forhold til Lillian...

24/8: Dag 3 / level 1
25/8: Dag 4 / level 1

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...L/exercise.png

KleoCuba 25-08-11 23:38

6/30 fullført! :)

Ja, styrke er tyngst her også! Særlig andre runden med armhevinger og den hvor man har ett bein foran det andre og skal gå ned i knebøy liksom. I dag gjorde det så vondt i musklene at jeg måtte lukke øynene for å komme meg gjennom de siste :p

Men hadde ikke spist noe på flere timer på forhånd, så mulig det hadde vært hakket lettere om jeg hadde hatt litt i magen.

I morgen må jeg trene på formiddagen! Spent på det :p

VSB 26-08-11 14:22

For meg er atkinsbarer (de små fra iherb) redningen før eller etter trening om tiden mellom måltidene ikke matcher. Tenker det er greit nok når man er flink og trener, selv om jeg egentlig burde finne noe bedre, i hvert fall hjemme....

Har vært pause fra Jillian for meg så langt i dag, trent på studio i steden, greit med litt avveksling synes jeg, får se om ånden kommer over meg til å ta en runde i kveld, men etter barneselskap tviler jeg...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.