Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Anarko 26-07-10 23:38

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske :) knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Debz 27-07-10 07:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 906467)
Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske :) knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Oi! Dette skal jeg prøve, jeg savner tortillas...(wraps). Takk for tipsen! :)

Anarko 27-07-10 17:00

I dag er jeg ikke sikker på om det blir middag. Har vært hos legen og fått beskjed om at jeg har betennelse i hele kroppen. Så går på penicilin. Men fått i meg litt bacongull da (svart pose) pluss litt biola for penicilinen sin skyld. Om det blir noe mat så blir det stekte kjøttpølser med salat og bearnaisesaus :)

nellie 27-07-10 17:33

Nannahs creolske coleslaw og sommerkotelett

Rin 27-07-10 19:03

Wok - lavkarbo-chorizopølser i biter, hakket løk, revet spisskål, en liten neve sesamfrø, masse smør og pepper - servert med et dryss parmesan. :ja:

Anarko 27-07-10 19:56

Stekte kjøttpølser i litt sukkerfri ketchup. Hadde litt salat og litt bearnaisesaus. Og fun light sin jordbærsaft. Very good :)

TrillTrall 27-07-10 21:18

Her ble det baconsurret kylling med tine urteost som fyll og til hadde vi jukseris av blomkål stekt med hvitløk og vårløk og litt salat til (paprika og agurk). NAM!

Lille Gubben satt og så på meg der jeg passet på å få med meg det siste av fettet på fatet (jeg har på mer fett til meg enn til ham for han spiser høykarbo ellers) og sa tankefullt:"Merkelig at vekta di går ned..." :D:cool:

Carisma 27-07-10 21:40

Kokt laks med brokkoli, persillesmør og agurksalat

Orkide 28-07-10 09:02

Det som var planlagt i går, stekt laks, salat og rømme

Rin 28-07-10 09:27

I dag skal jeg ha spinatlasagne! :)

Anarko 28-07-10 17:48

Spinatlasagne har jeg lyst til å prøve en gang:) Har ikke så stor erfaring med spinat egentlig, og den ene gangen jeg prøvde med spinat og en tomatsaus med noe kjøttdeig var det ikke så vellykket egentlig. Men smakte ok da.

I dag blir det sikkert samme som i går siden formen ikke er på topp. Men stekt pølse med litt usukra ketchup, salat og litt bearnaise saus er ganske så godt da :)

TrillTrall 28-07-10 17:54

Har en slant av "Ziggys tomatsuppe" i fryseren, microtiner den og koker et par egg tenker jeg. Skal bort etterpå og har dårlig tid. :) Men det blir godt det!

Anne 28-07-10 18:45

Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få:p

Debz 28-07-10 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 27617)
tror jeg skal spise kamskjell til forrett og elg indrefilet til hovedrett og noe bær-greier til dessert. også masse vin tenker jeg....

tamtata!!

Yumm!!! Kos deg :)

Debz 28-07-10 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 907433)
Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få:p

Yumm, min favorit middag! Hvorfor spiser alle bedre middag enn meg?? :confused::D

Anne 28-07-10 18:52

:p Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da:p

Debz 28-07-10 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 907441)
:p Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da:p

Nei du, spis og kos deg i dag, vi må kose oss hver dag vi har!! :) :)

Anne 28-07-10 19:04

Takk...skal tenke på deg når vi spiser...så kanskje du kjenner en smak:D

blåbær 28-07-10 19:16

I dag har jeg spist kyllingfilet i biter, paprika, løk og aubergine i form med marokkansk "ras el hanout"-krydder! Fantastisk godt! Neste gang blir det med baba ghanoush i tillegg, men jeg hadde ikke alle ingrediensene i dag.

Carisma 28-07-10 21:28

Stekte chorizo-pølser med blomkålmos

Supera 28-07-10 23:21

To koteletter med karri-CF-saus

Anarko 30-07-10 00:08

1 pølse med salat og bearnaise. Slo til med 1 karbonade med 1 egg på til kvelds!

bjørnemor 30-07-10 02:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro (Innlegg 26927)
I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Hørtes godt ut:)
Denne kyllingbuljongen, skal den blandes med vann? og fetaosten du bruker er det den i grønn pakke?

Anarko 30-07-10 19:17

Er så kjedelig i matveien pga at jeg er syk for tiden. Men varierte med vossakorv i dag da. Salat og dressing attåt. Godt i alle fall:)

Såg på squash i dag og tenker at etter helgen blir det lavkarbolasagne. Har også bestilt meg boken GI-0. Håper det er mange gode og spennende oppskrifter i den.

TrillTrall 30-07-10 19:22

Lille Gubben ville ha lasagne i dag så det ble i hurten og sturten en Knorr-pakke fra skapet. Jeg hadde en halv squash i kjøleskapet så jeg tok squash i min halvpart. Var spiselig, men jeg må tilstå at min egen kjøttdeigform er tusen ganger bedre! Men jeg spiste bare en liten porsjon og hadde _masse_ salat til da - hjertesalat, rød og gul paprika, agurk, sukkererter og fetaost + et par ss av oljen fra fetaosten. Nam nam! :)

kennygirl 30-07-10 19:30

Chicken nuggets med sukkerfri ketchup og majones dipp med agurk til. NAM :)

Anarko 31-07-10 23:56

Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?

Jeg hadde en slags grønnsaksform... Brukte brokkoliblanding (brokkoli, blomkål og gulrot) tok det jeg trengte for å dekke bunnen på en ildfast form. Skar opp litt pølser og en karbonade med forsåvidt lite karber i. Helte over matfløte. Hadde sukkerfri ketchup på toppen, ost oppå der igjen, skar opp en tomat og hadde på osten, salt og pepper, og inn i ovnen til jeg anså det som ferdig. Var nydelig og skammelig enkelt :D

kennygirl 01-08-10 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 909016)
Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?

Hjemmelaget ja :) http://lenabeatrice.net/generelt/chicken-nuggets/ Disse er kjempegode :sikle: De falt i alle fall i smak hos meg og mine middagsgjester som lever høykarbo :D

Anarko 01-08-10 02:26

Takk, skal huske denne :)

Clockwork 01-08-10 18:16

Gått mye i dette de siste dagene:

Omelett av 2 egg og fløte, toppet med ost, og nedlessa med tacokrydra (hjemmelaget krydder) kjøttdeig, CF og landlord salsa. Knallgodt!

TrillTrall 01-08-10 19:08

Lille Gubben ymtet om å gå ut og spise, men jeg gadd ikke. Man får søren meg ikke så god mat ute som det jeg hadde tenkt å lage til middag! Han skulle ha resten av lasagnen fra fredag og jeg spiste laks med rømmesurrede linser, blomkål-og-brokkolimos og salat til. :sikle: En av mine store middagsfavoritter for tiden!

annex 01-08-10 19:43

.
Hjemmelagde kjøttboller med fløtesaus og potetmoserstatning - godt!
.

Carisma 01-08-10 23:00

Vært på Trancher og spist entrecote med asparges og grønne bønner, sopp, rødløk og en ordentlig god-feit bernaisesaus... Himmelsk er langt fra dekkende nok! :sikle:

Ivett 01-08-10 23:50

Mamma hadde bursdag i dag, så da laget jeg kalkunfilet fylt med pestosmør, fersk mozzarella, fersk basilikum og surret i bacon (og ovnsstekte potetbåter med masse urter, hvitløk, salt og pepper til mamma og pappa :P )

Orkide 02-08-10 12:13

Rester, og dvs. taco

Tunrida 02-08-10 17:06

Tacosalat :)

nellie 02-08-10 17:34

spinatsuppe med egg:sikle:

StegforSteg 02-08-10 18:23

Minstens chillisuppe :D

kennygirl 02-08-10 19:19

Fiskesuppe :D

Anarko 02-08-10 20:02

Minipizza! :D Brukte kavli sin med bacon i... kjøttdeig med tomatpure og litt fløte i, pluss krydder. Hadde litt lite ost så kjæresten fikk mest av det, så brukte jeg litt brie på mine ;) Toppet med litt tomat og grønn paprika. NYDELIG! serverte med en liten grønn salat.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.