![]() |
Sv: Januar-starterne
Hva skal dere spise til kveldsmat idag?
Jeg fyser og er sulten, men aner ikke hva! Luksusproblem :p |
Sitat:
To stk ;) |
Jeg spiste 2 små bokser med tunfisk i olje, med rå løk, salt, pepper, majones og dill.
|
Her ble det to små karbonader, totalt på størrelse med en vanlig karbonade - kanskje bittelitt mer. Et stekt egg og en babybel :P
|
spiser aldri kveldsmat, trodde de fleste bare spiste frokost lunsj og middag jeg, spiser siste måltid mellom 16 og 18
|
Sitat:
Spiser middag ca 16.30-17.00. Frokost ca kl 6-7 lunsj mellom 12 og 13.30 en gang noen ganger må jeg spise en babybel eller noe sånt mellom frokost og lunsj middag også kvelds kommer litt ann på hva jeg spiser også, når og hvor fort jeg blir sulten :) MErker fort om jeg spiser for lite fett til frokost, men ikek alltid det frister, da blir det flere måltider. |
Der finns ingen fasit, Englejenta..
|
Drar en follow-up jeg, da.
HVor mange måltider spiser DU ila en dag? Småspiser du mellom måltidene? |
spiser frokost lunsj og middag, aldri noe mellom måltidene, kan gå en del timer mellom hvert måltid
|
Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Også hender det jeg spiser en babybel eller en double 0% på jobb i totida, om jeg blir veldig sulten.
|
4 måltid om dagen :)
|
Kveldsen min ble en kombo, middagkvelds.. litt sen middag. Deilig grønnsakswok med oljer og balsamicoeddik og kylingfilet nomnom :p
|
Jeg spiser lunch, middag og kvelds. Og ja, småsnacker i løpet av dagen. :p 86% sjokolade, ost og nøtter.
|
hvor mange gram protein bør man egentlig ligge på på ketolyse egentlig?
|
Sitat:
Jeg har aldri regnet på det for min egen del, men dagen min ser sånn ut: Frokost: 4 egg =40g protein Middag: 300g kjøtt ca 100g protein Kvelds: 2 egg= 20g protein Totat = 160g. Hmm, dette så jo ikke så gærnt ut jo!!:):) |
1 kg er per fettfri kroppsmasse. For de fleste holder det med 70-120 gram. Sånn ca.:p
|
Sliter med sukkerabstinenser etter jula...
|
Jeg er sinnsykt sjokoladesugen:o Får ta meg et skikkelig måltid når jeg kommer på jobb.
|
Sitat:
|
Sitat:
Selv har jeg oppdaget at jeg ofte kan overkomme sug ved å spise noe annet som er mer lovlig og sunt, kroppen blir fornøyd med det, og søtsuget forsvinner. Men det er ikke sikkert at det virker for alle. |
Jeg har ikke helt troa på å spise noe sjokoladete for å slutte å ha lyst på sjokolade.:p Ellers takk for tips!:)
|
Det er fordi at jeg sklir ut så lett altså. :p Plutselig sitter jeg der og trykker innpå med Atkins og gudvethva.
|
Jeg er ikke sjokoladesugen.....men pastasugen derimot.... BAH!
Jeg har fått tak i sånn juliennejern - så i helga har jeg tenkt å lage squash-spagetti. :) |
Sitat:
|
Når jeg er sugen må jeg spise et ordentlig måltid, men når jeg er skikkelig sugen så prøver jeg jo med andre ting først: atkinsbar, cocosasjokolade osv. men suget forsvinner ikke før jeg har fått i meg noe ordentlig mat. Lærer aldri :P
Jeg var skikkelig sugen tidligere idag og spiste en atkinsbar og suget forsvant ikke. Etter jeg hadde spist middag, tikkamasala som er en stor favoritt var jeg skikkelig stappmett og suget forsvant momentant! Er så kjedelig å gå rundt å ha skikkelig lyst på noe men ikke kunne spise det. Når jeg prøvde meg på lavkalori gikk jeg konstant KJEMPESULTEN! Jeg prøvde å spise ting som er lite kalorier i for å døyve sulten men til slutt ble jeg så sulten at jeg hev innpå en stor middagsporsjon og enda hjalp det ikke.. Dette er helt borte på lavkarbo og nå spiser jeg lite men allikevel blir god og mett! Bare dette er grunn nok for meg til å gå på lavkarbo! :) |
Er det flere enn meg som kjører på 5:2 faste? Er jo genialt å være i ketose ifbm fasting :-)
|
Føler at det blir litt smør på flesk (haha!) å kjøre begge deler da man på ketolysekuren allerede er i kostindusert faste og får så godt som alle fordelene man får ved vanlig faste. (Er i hvertfall slik jeg har opplevd det) Samtidig så blir det jo for meg feil å telle kalorier da det kroppen fungerer annerledes på ketolyse enn ved feks lavkaloridiett.
Nå er jeg ingen ekspert på dette, men slik jeg har skjønt den kuren så er det slik jeg oppfatter den. Og hvorfor faste når man kan spise masse deilig mat istedenfor? :P |
Lagde disse nå ikveld, og det var snadder gitt :D
http://www.funksjonellmat.no/oppskrifter/scones/ Ville ikke kaldt det scones, men :P nam nam :D |
beklager at jeg spør så mye, men regnet ut på diett.no nå at jeg hver dag får i meg ca 125 gram fett, , 56 gram protein og ca 10 gram karbo, er det veldig dårlig kombinasjon?
|
Jeg hiver meg med i denne tråden! Begynte på mandag, og har aldri prøvd meg på lavkarbo/ ketose før så er helt grønn. (Har altså lest meg opp masse de siste tre månedene) selv om jeg vet hva jeg kan spise og ikke spise føler jeg meg litt usikker på om jeg "gjør det rett" . Jeg har startet med dette for å forbedre livskvaliteten, jeg er ikke per definisjon overvektig, men har absolutt en del kilo ekstra som i mange år har påvirket selvfølelsen min masse.
Jeg har ikke trent siden april 2013 da jeg prøvde meg på lavkalori, som absolutt ikke var noe for meg. Jeg har tenkt å ta opp treningen igjen, men siden jeg begynte på mandag har jeg vært tappet for energi etter skolen, mye hodepine og slapphet. Men dette er som jeg har forstått normalt? :-) eller bør jeg begynne med treningen så raskt som mulig for å få effekt? Kanskje dere kan komme med noen tilbakemeldinger på det jeg har spist i dag? (Om det er bra, for lite fett osv) ? Frokost : 2 kokte egg og 2 skiver prior kyllingpålegg naturell Lunsj : kyllingsalat med 150g kyllingfillet, en halv avocado, noen skiver agurk, en neve isbergsalat og noen klyper norvegia. Middag : blomkål og brokkoligrateng med fløte, 1 egg, ca 4 "skiver" bacon og ost på toppen. Har aldri vært flink til å spise frokost og kjenner at det ofte er vanskelig å spise mye med en gang jeg står opp, men det er vel en vanesak :-) Ellers har jeg blitt flink å drikke masse vann, samt grønn te eller detox te fra yogi. Målet mitt er å gå ned ca 14 kilo. Håper det funker denne gangen! |
Sitat:
|
Jeg har løse planer om 5:2, men jeg må først komme inn i gode lavkarborutiner igjen tror jeg. Kanskje et fint mål å starte med det i begynnelsen av februar. Jeg har testet noen fastedager innimellom og synes kroppen min takler det ganske greit bare jeg ikke er for trøtt og sliten.
I dag har jeg spist to måltider, begge var middagsrester fra i går. Så det ble salat og kald baconsurret kylling med ostefyll. Veldig veldig godt må jeg legge til. I tillegg spiste jeg et hardkokt egg og litt kaviar på det. Nå har ene sønnen omgangssyke, så vi får se om jeg holder meg frisk... |
Veiedag!
Start: 96,6 forrige uke: 95,0 Idag: 93,8 Fornøyd! |
Sitat:
|
dette er utenom grønnsakene index, men da kan jeg ta 2 proteinshaker i tillegg til måltidene:)
|
Sitat:
|
Åååå, jeg er så godtesyk! Døyva det værste med litt grønnsaker med dip, men er jo ikke heeelt det samme...
Egentlig er jeg veldig fornøyd med å ikke sprekke da det er godis rundt meg konstant på jobb, og nå sitter jeg og ser på restene av melkerullen til sønnen min... Men SKAL ikke! Men hvordan er det med atkinsbarer f.eks? Er det greit? |
Hei! jeg er helt ny her, og helt ny på lavkarbo. I dag har jeg gått på lavkarbo i en uke, og tenkte derfor det var greit å veie meg i dag... Jeg har gått opp to kg og er såå lei meg :( Har vært kjempeflink (syns jeg selv), har ikke spist mer enn 20-50 karbohydrater om dagen, men har spist veldig mye fett. Kan det bli for mye? Går rundt og er konstant kvalm og føler at jeg blir til en fettklump, haha! Har også prøvd å spise masse grønnsaker som er lov, og vil virkelig finne en vei til å forandre livstilen min for godt. Jeg er jo som sagt helt grønn, og all informasjon jeg har får jeg fra internett. Vil jo virkelig ikke gå opp i vekt :( Kan noen være så snill og hjelpe meg? Hva gjør jeg feil? Regnet ut hvor mange kalorier jeg har spist i dag, og det er forskrekkende over 5000, og har fått i meg 25 karbohydrater. Er jeg helt på trynet og har over gjort det? På forhånd tuuusen takk for svar!
|
Sitat:
|
Hvor mye skal man ha i seg da? Må jo øke fra 2000? Har bare brukt oppskrifter jeg har funnet i lavkarbo kokebøker/lavkarbo sider på internett, og har kun spist tre måltider uten å spise noe i mellom. Hva spiser dere til vanlig? I dag har jeg spist kylling, asparges med spekeskinke, masse ost, smør og fløte. Jeg trenger tydligvis veldig hjelp :/
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04. |