![]() |
Sv: November-13-starterne
Veiedag idag, 25.11.13; 98,8 kg
Veiedag 18.11.13: 100,2 kg. Start: 105 kg. Totalt 6.2 kg. :D:D:D Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kjempebra!! :D Vann eller ikke, kjekt når pilen går nedover..:) |
Jeg har veiedag på mandager :)
Startvekt: 81,0 kg 1 uke : 77,8 kg 2 uke : 76,9 kg 3 uke : 75,8 kg Totalt - 5,1 :D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Gratulerer til alle med så gode tall! :D
Startvekt: 104 kg 18.11.: 101,9 kg 25.11.: 100,9 kg Håååper å være tosifra neste mandag :) |
Gratulerer så mye, Julie! :D Det klarer du vettu :heia:
|
Jøss og jøss! Jeg glemte jo å måle rundt magen i går jeg da. Gjorde det i dag morges, og fikk en positiv overraskelse: Ned 1 cm! Hurraaaaa!! :D
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Jeg gleder meg ;)
Vedlegg 11810 Tenkte å dele denne med dere! Er på dag sju og syns jeg merker forskjell allerede, tross mine 40 kilo for mye. Strammere lår og rompe :D Hiv dere med på utfordringa! ;) |
Jeg er ikke i november-starterne, men denne planen skal jeg jaggu prøve meg på. Starter i dag :)
|
Hjelp, lurer på om jeg skal hive meg med her, men vet ikke helt nøyaktig hva det går i :veitikke: Har skjønt at jeg må skaffe meg en bok, så da går turen til biblioteket i morgen.
Kan dere gi noen tips om gode frokoster og evt kvelds? Skal ned 20kg og må finne en måte å gjøre det på :) |
Hei, Mimou :)
Først og fremst er ketolyse en ganske streng diett. Du må være flink til å holde deg til den for å ikke risikere motsatt effekt. Ta en kikk på boka som heter "Slank med ketolysekuren". Den får du på biblioteket. Når det er sagt, er det mye godt man kan spise altså! Omelett med ost og skinke eller røkelaks og eggerøre eller egg og bacon med en stekt tomat til er noen av mine favoritter til frokost :) Jeg spiser sjelden kveldsmat siden jeg blir mett nok fra en litt sen middag (vi er sjelden ferdige med middag før kl 18), men kesamlapper eller cottage cheeselapper er godt til litt småkos/kveldsmat. Kesamlapper: 1.5 dl original kesam, 2 egg, 1 ts bakepulver, 2 ts fiberhusk, 1 ss rapsolje. Alt piskes sammen og settes kjølig til svelling i 20 min før du steker lapper eller pannekaker av det. CC-lapper: 125 gr CC, 1 egg, ca 2 ts fiberhusk. Må stekes med en gang ettersom røra har en tendens til å bli veldig tykk. Begge disse oppskriftene er kjempegode, men jeg holder en litt ekstra knapp på kesamlappene altså. |
Sitat:
|
Coolio :D Jeg er helt ny på dette jeg også :) Vi får følge hverandre da vettu :)
|
Juhu! Da har jeg handlet inn en del elementære saker og ting, mangler boka, håper å tak i den i morgen! Nå har jeg jo egentlig ikke peiling på alt jeg bør gjøre, men har kuttet alle kjente (for meg som er nokså uvitende) karbohydrater og spist rent kjøtt, grønnsaker, salat og drukket myyyye vann :D
Gleder meg til å komme skikkelig i gang, med boka i hånden, og merker allerede at jeg har mer overskudd. Er det mulig på 3 dager eller er det placebo? I kveld er det måling av alle vitale deler. Klar til dyst! |
Formen kommer forskjellig til alle. For meg tok det litt tid, men så slapp jeg unna de verste "abstinensene" som mange sliter med i opptil 2 uker etter oppstart. Det er mange som sliter med hodepine og svimmelhet den første tiden. Jeg ble litt sånn "lett i huet" av og til, men ellers ingen forskjell.
Men jeg koser meg masse med turer med bikkja og går jo en del i forbindelse med skolen også; til og fra buss og trikk og sånt. Så alt i alt tror jeg at jeg er sånn nesten aktiv ihvertfall ;) |
Sitat:
Har fått tak i en bok om LCHF, men ikke ketolyseboka..... Må kjøpe selen og stix også. Når kom du i ketose Fullfres? |
Sitat:
Jeg sjekket med stix allerede dagen etter at jeg begynte på dietten, og da begynte den å bli litt rosa. Dagen etter det var den mørkere, og nå holder den seg nesten konstant på nest mørkeste graden. Jeg er fornøyd så lenge jeg får skikkelig utslag. Stixen MÅ ikke være dyp lilla for at man skal være i ketose altså :) |
Sitat:
Skal altså sporenstreks kjøpe stix, i morgen :D Nå har jeg to bøker også ( av Dahlqvist og Höglund....hyyyysj!!) bedre enn ingenting? Men, spørsmål, igjen, jeg er så varm i kinna :confused: Det begynte i går og er enda varmere i dag, ikke feber altså, men sånn "opprørt"-varm..... Har kanskje ikke noe med maten å gjøre :rolleyes: |
Kanskje det har med blodsirkulasjonen å gjøre? Jeg aner ikke jeg altså.
|
Kanskje det? Jeg surfer etter svar, med et kritisk øye, sjølvsagt! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
I dag har jeg spist den feteste frokosten jeg kan minnes, fulgte en oppskrift på eggerøre med fløte og bacon og la til litt ruccola (det er lov, sant?) Er mett ennå, men har veldig behov for noe friskt.... Må nok venne meg til den fete siden av maten. Noen som har hatt det sånn? |
Å bruke så mye fett var unaturlig for meg til å begynne med også, og er det enda. Men det begynner å hjelpe på :P
Bare husk på at det er viktig å få med seg noen karber fra grønnsaker også :) Og massevis av proteiner så du ikke risikerer å tære på muskemasse :) |
JAAAA!!!! :D jeg er i ketose :heia:
Har lagt alt jeg har spist i dag inn i Diett.no og kommet til 16,7 karbs i dag, men da måtte jeg faktisk legge på endel mat..... Var jo ikke sulten etter frokost før klokka var nesten fem! Dette er jo sikkert gammalt nytt for de fleste her inne, men ikke for meg :geip: Nå er jeg såååå glad! Sitter og planlegger morgendagens mat og gleder meg :) Synd det er så lenge til veiedag :D er spent på om det skjer noe der også. Har masse energi og en mage uten vondt, ikke så verst det heller! |
Grattis, mimou! :) Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen :)
|
Sitat:
Fikk visst den rett i fleisen i dag, magen har ikke samarbeidet i det hele tatt..... Tror det må være yoghurten til frokost, så det gjør jeg ikke igjen. Men, det skal ikke nødvendigvis være lett dette her heller..... Boka er forresten på vei, så nå blir det skikkelig ketolyse! :) |
Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg.... |
Sitat:
Den så grei ut! Jeg har brukt diett.no sine lister så langt, men noe av det er mangelfullt syns jeg :) Nå lurer jeg på hvor lenge magen skal krølle seg.....er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over. God uke og god eksamenslesing til deg! |
Sitat:
|
Det hørtes logisk ut Wirow :ja:
Jeg passer godt på å spise nok grønnsaker og salat, men det er klart det er en omveltning for kroppen dette her. Må bare holde ut til det blir bedre :heia: |
Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...
|
Sitat:
Tenk at du faktisk går ned med eksamen rundt hjørnet, syke unger og diverse :) Er vel gjerne da man enten stagnerer eller skeive ut..... Stå på! (Jeg måtte snikende meg i går, og det har jo gått av endel vann ja, men det er da mindre på vekta enn før :D) |
Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke! :)
Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi! :D Startvekt: 104 kg 18.11.: 101,9 kg 25.11.: 100,9 kg 02.12.: 99,8 kg |
Tusen takk :)
Nå drikker jeg som bare det, og er på full fart mot en liter væske før middagstid! Nå kommer det snart en ung dame hjem fra skolen her, så da skal Bella-bølla og jeg ut og gå tur. Jeg må få meg litt frisk luft snart før jeg dauer! :P |
Sitat:
|
Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb:o Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til:D
|
Sitat:
Selv om det faktisk går greit, så krever det en del. Tenk når vi blir så drevne at vi nesten slipper å tenke da :D |
Takk dere! :D
Veldig sant Wirow, det skal litt viljestyrke til, selv på en diett som ikke innebærer å gå rundt sulten. Klapp på skuldra til oss, vi bør være stolte av oss selv ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07. |