Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. august, noen som hiver seg med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54763)

Pingvin 21-08-13 00:15

Sv: Starter 1. august, noen som hiver seg med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1455376)
Så flinke dere er! Jeg har fullført dag 2 nå, og venter spent på å komme i ketose. Hvor lang tid brukte dere? Vurderte om jeg skulle skjekke nå ikveld, eller om jeg bare skulle vente enda noen dager. :)
Et til spørsmål, drikker dere alkohol nå når dere går på ketolyse, evt hva? :)

Det er litt forskjellig fra person til person, noen bruker bare en dag eller to, jeg bruker ofte en uke! Men jeg er ikke en kjempestreng lavkarber heller :)
Så jeg drikker gjerne et glass vin eller to med kjæresten i helgene, men ikke hver helg. Øl har vel mye karbohydrater, og drinker også.

Metal_Barbie 21-08-13 12:20

Sitat:

Så flinke dere er! Jeg har fullført dag 2 nå, og venter spent på å komme i ketose. Hvor lang tid brukte dere? Vurderte om jeg skulle skjekke nå ikveld, eller om jeg bare skulle vente enda noen dager. :)

Jeg brukte to uker..så dette er forskjellig.
Jeg leste at alkohol som tørr vin og lavkarboøl og sprit kan drikkes men man tåler ingenting...jeg prøvde ...jeg ble full av to glass hvitvin sååeh:rolleyes::p

Taxikrabben 21-08-13 16:05

Sitat:

Jeg kjøpte stix etter en ukes tid (var egentlig lavkarbo jeg tenkte jeg skulle begynne med, men siden jeg kuttet ut "alt", så tenkte jeg å sjekke om jeg var i ketose), og da var det fullt utslag. Vet jo ikke helt når dette inntraff, men innen en uke for min del i hvert fall :)

Jeg har drukket alkohol (ble pære, så vær forsiktig til du ser hva du tåler), og datt ikke ut av ketosen for det. Drakk da rødvin og vodka med 7up zero (eller heter det light..?)

Taxikrabben 21-08-13 16:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kiro (Innlegg 1455279)
Veiedag. Har gått ned 1,9 siden forrige tirsdag :)

Kjempebra :_punk:

Melissa90 21-08-13 17:00

Jeg har kjøpt meg motivasjonsvekt på enklereliv, og siden jeg startet med ketolysekuren for to dager siden viser den nå -2,4 kg!! Mistenker at jeg har ekstremt mye vann i kroppen som jeg har kvittet meg med. :)

Cuddy 21-08-13 22:49

Tror jeg skal prøve å logge litt hva jeg spiser fremover. Kanskje jeg til og med kan få litt feedback

Gårsdagens matinntak:
Frokost: Eggerøre av 2 egg og 4 ss fløte + 1 ss finhakket spisspaprika. 2 TYNNE brødskiver av Norgesbakerens lavkarbobrød med Kavli Spicy Burgerost. (Kommer antakelig ikke til å spise brød mer da jeg ble veldig oppblåst i magen av det).
Lunsj: Salat med paprika, fetaost og olje. Et lite stykke kaldrøkt laks. 4 Jarlsberg osteblingser (ferdig oppskåret). 1 egg. Og en ts majones.
Middag: Taco. Jeg bruker blad av kinakål som "lefser", og jeg spiste hele 3 stk (skal være den første til å innrømme at det var litt vel mye). Fylte disse med kjøttdeig, løk, agurk, ost, salsa og seterømme.
Kveldsmat: 1 bittelite stykke av Creme Cherie (min absolutte favorittost).

Herregud så mye mat jeg klarte presse i meg

nellie 22-08-13 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cuddy (Innlegg 1455538)
Tror jeg skal prøve å logge litt hva jeg spiser fremover. Kanskje jeg til og med kan få litt feedback

Gårsdagens matinntak:
Frokost: Eggerøre av 2 egg og 4 ss fløte + 1 ss finhakket spisspaprika. 2 TYNNE brødskiver av Norgesbakerens lavkarbobrød med Kavli Spicy Burgerost. (Kommer antakelig ikke til å spise brød mer da jeg ble veldig oppblåst i magen av det).
Lunsj: Salat med paprika, fetaost og olje. Et lite stykke kaldrøkt laks. 4 Jarlsberg osteblingser (ferdig oppskåret). 1 egg. Og en ts majones.
Middag: Taco. Jeg bruker blad av kinakål som "lefser", og jeg spiste hele 3 stk (skal være den første til å innrømme at det var litt vel mye). Fylte disse med kjøttdeig, løk, agurk, ost, salsa og seterømme.
Kveldsmat: 1 bittelite stykke av Creme Cherie (min absolutte favorittost).

Herregud så mye mat jeg klarte presse i meg

Går du med på dette? Hvis du gjør, kjør på. Hvis ikke så er det kanskje lurt å roe ned litt på meieriproduktene.:)

Cuddy 22-08-13 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1455594)
Går du med på dette? Hvis du gjør, kjør på. Hvis ikke så er det kanskje lurt å roe ned litt på meieriproduktene.:)

Har gått ned 3 kg siden jeg startet for nøyaktig en uke siden.
Tenker jeg fortsetter slik som jeg gjør, også kutter jeg meieriprod dersom det stopper opp :)

Ser at du har gått ned 24 kg.....WOW!! Jeg blir så imponert over hvor fantastisk flinke mange her er :)

nellie 22-08-13 14:00

Jeg har holdt på i tre og et halvt år, så er ikke så ille imponerende.:p

Cuddy 22-08-13 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1455602)
Jeg har holdt på i tre og et halvt år, så er ikke så ille imponerende.:p

Du, jeg synes det er kjempeimponerende :)

Cuddy 23-08-13 12:35

Sitter på jobb og dupper av :eek:
Er helt tom for energi i dag.
I går trente jeg halvannen time styrke på Elixia, hovedsaklig fri vekter, og energien va på TOPP. Men i dag klarer jeg såvidt å holde øynene åpne. Er vel bare en av DE dagene. Tross alt fredag :p

I dag skal jeg gjemme bort badevekta mi i boden. Jeg har blitt altfor opphengt i den, går på både morgen og kveld, er ikke bra for meg merker jeg. Vet jo at vekten svinger opp og ned, jeg har trent en del og jeg er midt i eggløsning, likevel blir jeg lei meg når den ikke går den veien jeg vil.

Gikk fra 100 til 97 på bare noen dager, nå er den 98,5 igjen.

Er i ketose, mulig jeg kanskje spiser litt mye ost, fløte og smør, men føler det er litt tidlig å begynne å tenke på å eliminere ting fra kostholdet.
Ikke sant? :confused:

nisse 24-08-13 17:37

Hei begynte på mandag. Har vært på lavkarbo før. Ønsker dere alle lykke til :D

Melissa90 25-08-13 10:47

Imorgen har jeg veiedag, spent å se hva vekten viser etter en uke på ketolysekuren. I helgen reiste jeg til ei venninne, vært siden torsdag. Har ikke sprukket en eneste gang, stolt!!

oslomo 25-08-13 22:29

Så flinke alle er!
Selv hadde jeg veiedag fredag og har totalt sett siden starten gått ned 5,7 kg (inkl. vannvekt. Har ikke tatt med disse i den ordentlige beregningen - blir ikke helt riktig :p) Uten den regner jeg ca 2,7 kg! Fått trent endel og syns jeg stort sett har vært flink på disse 20 dagene. (Kom litt senere i gang enn 1. :rolleyes:)

Av en eller en annen grunn syns jeg det er så mye lettere å spise "rent" når man er flink til å holde seg i aktivitet. Vil ikke ødelegge ved å bruke masse erstatningsvarer og slikt.
Har også bestemt meg for å ikke drikke noe alkohol før jeg har gått ned totalt 7 kg. Har funnet ut at det er så forferdelig unødvendig. Kan ha det gøy likevel :)

Melissa90 26-08-13 10:13

Idag er det en uke siden jeg startet, og vekten viser nå -5,6 kg!! Vet mye av det sikkert er vann, men er utrolig fornøyd!:) tror dere jeg er ferdig med å miste vann nå, eller hvor lenge mister mann vann før man begynner å miste fettet? :)

Melissa90 28-08-13 15:55

Hvordan går det med dere? Har dere sprukket noen ganger siden dere begynte og hvor mye har dere gått ned? Startet dere første august? Jeg har holdt på i ei og ei halv uke, uten en eneste sprekk. Synes første uken var verst, men nå går det helt fint og alt av søtsug er borte:)

stinei 28-08-13 19:21

hei! Hiver meg med her, selv om jeg startet for snart to uker siden. Gikk på lavkarbo fra mai til desember i fjor, var i ketose det meste av tiden, bare med et par ferieunntak.
Testet for ketose nå, og testen ble lilla og fin, så virker som jeg er på rett kurs igjen.
Veiedag på fredager for meg, blir spennende å se om det er noe utslag på vekta enda:-)

Lykke til alle!

Cuddy 28-08-13 20:08

Jeg skal på tur med jobben i morgen. Skal være på en øy frem til lørdag. Pizza og reker er det som har blitt nevnt av mat så langt.
Aner ikke om det finnes butikker rundt, har fått svært lite info til tross for mye mas :(

Forslag til hvordan jeg kan løse dette? Ta med mat hjemmefra kanskje?

oslomo 28-08-13 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1456290)
Hvordan går det med dere? Har dere sprukket noen ganger siden dere begynte og hvor mye har dere gått ned? Startet dere første august? Jeg har holdt på i ei og ei halv uke, uten en eneste sprekk. Synes første uken var verst, men nå går det helt fint og alt av søtsug er borte:)

Jeg hadde en veldig fin "ny" start, men de siste dagene har det vært veldig vanskelig å holde seg vekk fra alt snopet. Når jeg sier snop mener jeg nøtter, sukkerfri sjokolade og slikt. Problemet mitt er at det liksom er lov, men bare i små mengder. Klarer ikke å begrense meg. Noen forslag til løsning? Kanskje jeg må bli strengere på kostholdsfilosofien. Mistenker at jeg er ut og inn av ketose. Vil helst ikke kjøpe sticks, blir så lett opphengt i dem.

Melissa90 29-08-13 22:10

D har jeg kommet til min første utfordring. Skal på fest på lørdag (årets høydepunkt-fest). Jeg har bestemt neg for å drikke, så det jeg lurer på er om dere anbefaler meg å spise som normalt den dagen (altså karbohydrater) eller bare fortsette som før. Jeg vil ikke bli sørpings på 2 glass vin liksom. Hjelp??

stinei 30-08-13 09:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cuddy (Innlegg 1456322)
Jeg skal på tur med jobben i morgen. Skal være på en øy frem til lørdag. Pizza og reker er det som har blitt nevnt av mat så langt.
Aner ikke om det finnes butikker rundt, har fått svært lite info til tross for mye mas :(

Forslag til hvordan jeg kan løse dette? Ta med mat hjemmefra kanskje?

Når jeg spiser reker så bruker jeg litt fast salat, f.eks hjertesalat, som brød, og legger godt med aioli, reker og sitron oppå salaten. Kjempegodt! Ha en fin tur!

stinei 30-08-13 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1456473)
D har jeg kommet til min første utfordring. Skal på fest på lørdag (årets høydepunkt-fest). Jeg har bestemt neg for å drikke, så det jeg lurer på er om dere anbefaler meg å spise som normalt den dagen (altså karbohydrater) eller bare fortsette som før. Jeg vil ikke bli sørpings på 2 glass vin liksom. Hjelp??

Det er vel forskjellig hvordan vi reagerer på alkohol, men jeg passer på å drikke et glass med vann eller cola zero mellom hvert glass vin på fest, og blir ikke fortere full enn andre til tross for lavkarbodiett :-) Men er du i tvil og ikke vil ødelegge festen så ville jeg spist litt mer karbs en vanlig jeg altså.

stinei 30-08-13 09:36

Veiedag! Først skikkelige uke, testet for ketose onsdag, og den ga utslag. Minus et kilo siden forrige fredag, wohoo! Slapp og forkjølet hele uka, så ingen skikkelig trening bortsett fra gåtur i lavt tempo hver dag.

Ha en flott helg!

Veronicakar 02-09-13 10:28

Hvordan går det med dere, folkens? :)

Jeg er 1kg unna første delmål! Kjører dere belønningssystem for hvert delmål?
Vurderer å få fikset neglene. hihi.

Taxikrabben 03-09-13 23:10

8 kilo så langt :D

Ikke en eneste bitteliten sprekk (har ikke hatt lysten på noe "ulovlig heller faktisk.. :confused: )

Taxikrabben 03-09-13 23:12

Første delmål er innen kort rekkevidde :)

Taxikrabben 15-10-13 14:48

Har vært dødt her en stund. Hvordan går det med dere august-startere?

Oppdatering fra meg: Har tatt av 11 kg nå :D
Har hatt et "platå" nå de siste 2-3 ukene der det har gått litt opp og ned, men med et gjennomsnittlig vekttap på 1/2 kg i uken fremfor tidligere 1 kg i uken. Har ikke vært så flink på mosjonen i det siste, så årsaken ligger nok der. Skal ta meg i nakken, selv om det blir mørkere og surere ute.. :S

Selv om vekta "står stille", så ser jeg på målebåndet at det minker 1-2 cm ukentlig rundt om på kroppen. Og det er jo det viktigste?!

Kostholdet går fint, og jeg har begynt på delmål nr 2, og ønsket om 20kg i minus om en stund :)

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre.

oslomo 16-10-13 15:46

Så flink du har vært, Taxikrabben! Deilig når man går ned jevnt og trutt :)

Her har jeg fått en skikkelig knekk. Før jeg begynte "på nytt" i august hadde jeg gått på lavkarbo i to år, uten en eneste sprekk med høykarbomat. Nå sprekker jeg så ofte som et par ganger i måneden og får perioder på et par-tre dager der jeg tenker "jaja, nå har jeg jo allerede spist sukker. Nå kan jeg liksågodt bøtte innpå med mer" Mye mer. Ekstreme mengder. Forstår ikke hva som har forandret seg. Nesten som om hodet har gitt opp. Tør ikke gå på vekta hvertfall. Det mest irriterende er at jeg har trent masse, både styrke og kondisjon, men det nuller vel seg ut når jeg kan spise for to-tre dager på to-tre timer. Jaja. Håper det tar seg opp :)

Taxikrabben 04-11-13 10:24

Kjenner det tærer på motivasjonen når vekta hopper opp og ned (så det egentlig ender i omtrent 0...) har vært slik i 6 uker nå. (-2kg på 6 uker.. :()

Det går nedover, det gjør jo det, men guriland så tregt det går :P

Har begynt å trene en del mer kondisjon og styrke, så jeg tipper det også gjør sitt, bygger nok en del mer muskler nå. Og jeg har fått masse komplimenter på hvor "tynn" jeg har blitt :D Det hjelper, men jeg kjenner alikevel at noen dager er tyngre enn andre ja.

Tror kanskje jeg må roe ned litt på meieriproduktene, for det blir kanskje litt i overkant. Men ost er sååå godt :D

Taxikrabben 19-11-13 18:40

Fortsatt bare meg her inne??
Jaja, jeg får prate med meg selv ;)

13 kg til nå :heia: Jeg er veldig godt fornøyd, selv om det har gått litt treigere nå i det siste, men pyttsann, nedover går det jo :D

Har også mistet rundt 10++ cm rundt mage, rumpe og lår, så jeg merker godt på kroppen at jeg både er lettere og smalere. Måtte rett og slett kassere noen klær nå, nå er de "telt" og mindre pene på :p

Hvordan går det med dere andre?? :confused::cool:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.