![]() |
Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
3 Vedlegg
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :) |
Bakte disse i dag. Fikk bare 5 rundstykker jeg da og de skal vi prøve oss på i kveld.
Hadde i bare halvparten av majonesen da jeg ikke vil ha majonessmak på dem. Hvordan skal de oppbevares? |
Jeg har oppbevart disse både i kjøleskapet og på benken og prøvd å fryse de. Alt fungerer like greit :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå er jeg så spent - har laget disse nå og de steker i ovnen! Gleder meg til å prøve :)
|
Min mening: svært enkle å lage, gikk raskt og lettvint. Doblet røren og fikk 14 stk. Toppet noen av de med linfrø, solsikkefrø og gresskarfrø - delikat! De hevet seg en del i ovnen, men falt litt sammen igjen da de var ferdig stekt. Godt å ha pålegg på noe, synes kanskje de var litt svampete, men skal teste et til nå som de er avkjølt.
Absolutt noe jeg kan lage igjen. Tusen takk for oppskrift! |
Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?
Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag. :p |
Sitat:
|
Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...
|
Sitat:
|
woo! mål i gram! akkurat det jeg liker :)
|
jeg fikk 4 stykker, ganske flate... men de ble brune og fine oppå etter ca 13 min, men svampete inni.. så jeg satte dem inn igjen på ganske lav varme i ca 10 min og det ble bedre. jeg brukte mozarella, mulig vanlig gulost blir bedre
|
Mmmm disse er så god:)
|
Jeg har ikkenfiberhusk, blir det helt feil å bruke pofiber?
|
Grilldag idag i det fine været :) så da blei det 7 nye store hamburgerbrød :) jeg hadde lit mye majones denne gangen så de fløt litt utøver og ikke var så høy som vanlig. Lurer på om det er majonesen som gjør at mange opplever at de ikke heves godt nok?
|
OK - jeg må innrømme at jeg ikke var superfan etter første runde med rundstykker, men ville teste oppskriften som pizzabunn . og det synes jeg funket veldig bra! Lagde superdigg pizza i går. Var litt vanskelig å få bunnen flat nok da den er litt klissete. Stekte den i ca 15 min først, for deretter å legge på fyll og steke pizzaen til osten boblet. NAM sier jeg bare!!! (ps - vi hadde mye fyll på!)
|
Jeg opplever også at mine faller sammen når jeg tar dem ut av ovnen. Men junior synes de smaker godt da. Litt som osteloff i smak, sier han :)
|
Nå har jeg eksperimentert med/på denne oppskriften.
Og har kommet til den beste måten for meg å få de luftigst på er å ha bare 2 skjeer med majones, og bruke mixmasteren på egg og majones til det blir litt luftig så ha i fiberhusk, bakepulver og la det gå litt med mixmasteren, og til slutt ha i ost. Vi hadde en planlagt tur på McDonalds her en dag, då hadde jeg med meg 2 stk brød ferdig delt. Kjøpte meg Bacon Cheese og byttet brød. Funket helt topp det:D |
1 Vedlegg
Laget hamburgerbrød av disse igår!!! Nam nam nam!!!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg så veldig fram til å teste denne oppskriften etter så masse skryt her, men må si jeg ikke var så himla imponert. Helt greit liksom, men det ble litt for svampete/eggete for min smak. Jeg synes også den smakte litt mye majones selvom jeg hadde i ei spiseskje mindre. Jeg ser at noen liker den bedre som pizzabunn, jeg får vurdere å teste den som det etterhvert.
|
Idag bakte jeg dem som pølsebrød. Laget avlange og smale. Blei helt fine pølsebrød :) Rema har jo helt greie korte grillpølser nå med mye smak og bare 2 g karbo. Så da kan jeg også bare griller meg en pølse eller to sammen med andre på grilltur :)
|
Pølsebrød? Takk for tipset :-)
|
Sitat:
|
Disse var fantastiske! :sikle: de smaker sånn ostebriks burde smake, nemlig ost! :D jeg var absolutt ikke sparsom hverken på osten eller majonesen, (og leste ikke hele oppskrifta og balndet all ost oppi og i genting utenpå...) og det var midt i blinken.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dette så kjempegodt ut så jeg testet det i helgen.
De både luktet å så kjempegode ut, men må si jeg ble skuffet over smaken :-( Konsistensen og ettersmaken på dem klarte jeg dessverre ikke, så de gikk i søpla. Men alle har selvfølgelig ulik smak.... |
Sitat:
|
Smake på de når de var varme, men lot de stå til de ble helt kalde i tilfelle de skulle få en annen smak da.
Men det var noe med konsistensen og ettersmaken tom når de var kalde som jeg ikke klarte :-( |
Jeg synes fiberhusken har litt feil smak, så det hadde vært fint med et alternativ til den, men vet ikke hva det skulle være.
|
Såpass mye ost burde egentlig være tilstrekkelig "bindemiddel" alene - kanskje man bare skulle prøve å lage dette helt uten fiberhusk og se hvordan det går?
(Jeg fikk dette servert som pølsebrød i ferien, og det smakte godt, det!) |
Disse ble nydelige. Hevet seg fint. Stekte de til de var litt gyldne. Smakte litt eggete/svampete med det samme, men ble bedre når de fikk kjølt seg litt. Gode med gräddost og paprika på :) :sikle: Nå gjelder det bare å ikke spise alle på en gang ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35. |