![]() |
Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips
Sitat:
:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Du har jo selv fortalt at du klarte å bli overvektig før du begynte med et lavkarbokosthold. Du klarte også å bli overvektig etter at du begynte med et lavkarbokosthold. Det siste klarte du riktignok ved å ikke spise lavkarbo, men tvert i mot mye sukker, igjen ifølge deg selv. Jeg håper for din del at du finner den egentlige grunnen til at du ikke klarer å holde deg normalvektig. Lykke til! - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det begynner å bli mange år siden jeg var overvektig, så jeg mener bestemt at jeg har funnet ut av det. Dessuten, jeg ble overvektig allerede som et svært aktivt barn med et «sunt» kosthold. Jeg hadde aldri noe «matproblem». Problemet mitt, og problemet til de aller fleste som er eller har vært overvektige, var insulinresistens. Så når du skriver «En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt.» er nok ikke det allmenngyldig. Men, det stemmer kanskje for deg? - |
Sitat:
se gjerne alle episodene:) |
Noen av dere på dette forumet er bare noen kranglefanter, å får til noe av alt en skriver. Jeg har sagt d jeg mener, og står for det. Så får dere bare fortsette å diskutere d dere måtte ville diskutere opp i mente. Jeg har forstått opp gjennom tida at mange på et lavkarbo kosthold, har et stort behov for å forsvare seg noe voldsomt. Hvorfor det, er dere usikker etter som d er sånn. :)
|
Sitat:
Nei, jeg er tvert imot altfor sikker ifølge noen her på forumet ;) - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, men så klager jeg heller aldri da! - |
Sitat:
Hvordan kan du si at det har fungert, når du fremdeles (eller igjen) er overvektig og misfornøyd med det? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da synes jeg det blir feil av deg å fraråde andre å spise lavkarbo. Andre trenger jo overhodet ikke bli fristet av feil mat på samme vis som deg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tok du vitamintislkudd mens du spiste lavkarbokost?
|
Sitat:
|
Sitat:
Hva er et vanlig koshold for deg...og hvorfor fortsatte du kke med det? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tror poenget er at "vanlig" kosthold er et litt tomt begrep. For flere er jo et eller annet lavkarbokosthold et vanlig kosthold. Jeg kjenner mange som anser sitt vegetariske kosthold som ganske vanlig, eller hyperallergikere som under en viss nødvendighet har et for dem vanlig kosthold, det er folk fra andre kulturer her i landet som tar med seg sine mattradisjoner som vel er vanlige for dem også. Jeg synes mitt kosthold er ganske vanlig, fordi jeg kan kjøpe 99,9 % av matvarene jeg spiser på en helt vanlig dagligvarehandel. Sånn sett er det ikke rart å spørre hva et "vanlig kosthold" er, ettersom hva som er vanlig for en ikke er vanlig for en annen.
Så da tror jeg vi er ferdige med det. Ok? |
Sitat:
|
Sitat:
Klart du får være her, - og ytre dine meninger! Men du må da forvente reaksjoner når du inne på et lavkarboforum forfekter at lavkarbo er et hysteri, at du må på GR for å lære å spise sunt igjen etter å ha (angivelig) levd lavkarbo, og IKKE MINST at ordlyden din for mange tolkes dithen at du fraråder et lavkarbo kosthold. Poenget er IKKE hva du velger å gjøre/hva du mener er best for deg, men at du kommer med uttalelser som jeg synes bør bakkes opp med sterkere argumentasjon, ikke bare slenges ut, - når det oppfattes som råd til en nybegynner. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26. |