![]() |
Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning
Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg, anbefaler jeg deg å prøve South Beach! Jeg har før prøvd ketolysekuren, gikk ned bra i starten og så stoppet det helt opp, i månedsvis, følte bare at kroppen min stresset veldig i ketose, hadde masse reaksjoner på matvarer osv.
Nå på south beach føler jeg at jeg har funnet spisemåten som kroppen min liker,har kun hatt utslett noen få ganger hvor jeg har spist/laget fisk, og vekta har gått ned hele tiden. Det er ikke alltid streng ketogen kost er det beste, vi er alle forskjellige. Jeg føler at kroppen min trives optimalt nå med linser, kikerter, magre oster osv, les litt om south beach her inne, verdt et forsøk! Ikke ulikt det Torkil anbefaler deg, man kan spise litt fullkorn, litt frukt, masse grønt og nok proteiner. Spiser fler, mindre måltider, masse god mat, savner ingenting! Har holdt på i 9 1/2 uker nå, og har gått ned 15,8 kg så langt!!! |
Re: Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning
Sitat:
|
Sitat:
lite mat,aldri!!Jeg sa bare at det var ingen som foreslo det som Cherry sa. God helg:) |
Sv: Re: Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning
Sitat:
|
Jeg er ihvertfall enig med Cherry i at jeg ikke forstår hvorfor man skal fortsette å holde på med noe som ikke har funket på åtte måneder.. Står man stille i åtte månder, så bør man prøve noe nytt. Og sier ketolyselegen at man bør slutte på Ketolyse, fordi at det ikke funker, så er det greit å høre på han!:) Begrunner gjør han til og med.
Resten av opplegget høres slitsomt ut, men det funker sikkert!:) |
Sv: Re: Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning
Sitat:
Det at forbrenninga går ned når en spiser for lite er jo ikke nødvendigvis et tegn på sykdom da, som smgj skriver. Det er forsåvidt meningen at kroppen skal reagere sånn når den får for lite nærig over tid, og går over i "overlevelsesmodus" (eller "starvation mode" på engelsk). Mer energi inn=mer energi ut, og mindre energi inn=mindre energi ut (sånn i teorien, og ganske forenklet). Siden alle kroppen er forskjellige er det alltid noen som reagerer mer kraftig og virkelig kjemper imot med tenner og klør når den har fått for seg at det er sultkatastrofe. Men akkurat hva som er den beste løsningen for å få igang forbrenninga uten å legge på seg hvis det er det som er problemet er jeg usikker på. Du får komme med tilbakemeldinger underveis hvis du tør å prøve Cherry sitt opplegg ihvertfall, hadde vært spennende å se hvordan det funker :) |
Fant akkurat siste prøve fra februar og det var S-Fritt T4 17,3 og ligger fortsatt innen normalverdi (11-23):) selv om jeg ligger i fare pga medisin.
Det betyr at jeg må begynne å spise litt mer ;) Skal tenke på forslaget til Cherry over helgen og kanskje gi kroppen SJOKK:D men vet ikke om jeg skal fortsatt holde meg unna melkeprodukter...jeg klarer meg fint uten:p Tusen takk for alle svar,snille dere:klem: |
Åh ! Her var det mye komplisert lesning, kjenner jeg. Jeg blir nesten litt matt.
*skal sjekke kaloriinntak på diett.no for seg selv* |
Sitat:
Ikke sant,det var masse komplisert lesning :confused: Sjekk på diett.no,hvordan det går med deg..Jeg måtte bare ta sjanse,men det er ikke lett..Kanskje det skjer noe.Lykke til:):) |
Sitat:
Og så hyggelig med vennskap :klem: |
Sitat:
|
Nå er det en stund siden at jeg skrev:)
Har ikke spist meieriprodukter på 35 dager...ja jeg klarer meg fint;) Fra 04.06 begynte jeg å sjokkere kroppen min litt som Cherry foreslo. Men får ikke i meg så mye som jeg skulle,ligger mellom 1400-1600 kcal. Spiser litt eple,pære,jordbær,kålrot,erter,litt basmatiris,da jeg er ellers veldig forsiktig.... Men 13.06 veide jeg meg og da ble jeg LETTERE 1kg ,endelig etter 9 laaaange måneder stagnering av vekta. Jeg ble gal av lykke:D Defor skrev jeg ikke før om dette,fordi jeg ikke kunne tro at dette er sant. Vil takke alle som støttet meg og gi en stor :klem: :_punk: |
Fantastisk senka - dette var gode nyheter :heia::heia::heia:
Det er nok sant som de sier: Den som venter på noe godt - venter ikke forgjeves :klem: |
Signerer Dietta! :heia:
Fabelaktig! :heia: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Veldig glad på dine vegne :heia:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dette var interessant lesning! Så bra at det ser ut som om det virker på deg senka! Jeg heier på deg og vil følge spent med på hvordan det går med deg. Oppdater oss da :) denne tråden burde bli klistra :) Cherry høres ut som en klok dame ;) klæm fra mæ :)
|
Sitat:
Klem fra meg :klem: |
Tvitvi for at du har funnet noe som virker en stund. :)
|
Sitat:
Jeg vil at det skal virke lenge:D |
Sitat:
|
Gode, kloke ord, smgj : 'Det meste virker mindre etter en stund'.
Og med meg går det også nedover etter at meieriproduktene ble kuttet ut og trimmingen ble mer og bedre. Hurraaaa for oss ! :heia: |
Sitat:
raser i vekt..Sånn er livet:rolleyes::) |
Sitat:
:heia::heia: |
Vår tur ? Ja, la oss håpe dét, men jeg har mine tvil. Jeg har i alle fall sluttet å gå OPP ! Men vekta går likevel opp og ned, - og jeg vil jo NED ! Varig ned.
Jeg følger deg og krysser alt jeg har for at du har det bra og at vekta rører seg. NEDOVER ! :D :klem: til deg, - og en sommerblomst :blomster: |
Har opplevd at min vekt også har stoppet litt opp. Var pluss minus 1 kg hele tiden. Nå i sommer har jeg tatt noen nattevakter på jobb og har endt med at jeg har spist litt mer bær, grønnsaker og hatt laktosefri melk i kaffen. Hater svart kaffe. Plutselig har jeg nådd delmålet mitt og har gått ned i vekt. Skal følge med om det er tilfellet at litt færre kalorier (bær, grønnsaker og melk har ikke så mye heldigvis) og litt flere karbohydrater funker på min kropp. Har vært i ketose siden september 2011, det er mange måneder.
Super at Senka endelig går ned i vekt! :) |
Sitat:
Tusen takk kjære deg:) Alt går så treeeegt her...jeg følger også deg, vettu og ønsker at det raser ned i vekt hos oss to:D Da krysser vi alt:klem: :hearts: |
Sitat:
Da begynte vi samtidig på lavkarbo..men du var kjempeflink,og du gikk ned masse.Håper at vekta ikke skal stå stille enda noen måneder:D |
Hei senka :) tenkte å høre hvordan det går med deg. Satte du i gang med opplegget til Cherry? Hvordan går det? Håper det vil virke på deg. Har tenkt samme tanke selv. Har vært i ketose siden november i fjor. Men siden påske så har det stått stille, først litt ned i mai, ca 2 kg, men nå har det ligget på påskevekta lenge. Lurer på om å være i ketose ikke virker på meg lengre... Men er litt sånn som deg, tør ikke slippe ketosen... Spent på å høre fra deg :) klæm fra mæ :)
|
Sitat:
Hei Fedona:) Veldig hyggelig å høre fra deg..Her skjer det dessverre ikke så mye:o Når det gjelder opplegget til Cherry..det klarer jeg ikke.Jeg spiser ikke potet,spiser litt linsesuppe,kålrot,erter,litt eple,jordbær,pære,2 ss med basmatiris sjeldent.Enkelte dager ligger jeg så lavt på kaloriinntaket 1100,klarer ikke å presse i meg mer.. Det er tøft..også spiser jeg ikke meieriprodukter på 45dager. Er redd at jeg er helt frelst av lavkarbo!Har gått 1-2kg ned, da jeg sluttet med meieriprodukter, og tror at det var det som hjalp meg mest. Latterlig etter 9mnd...skal jeg vente enda 9 mnd til:p for å miste 1kg:o Men Fedona du er sikkert mye høyere enn meg,ser det på din BMI. Og ser at du har gått ned en god del...Det er skjedelig når det går så tregt. Kanskje du kan prøve å sjokkere kroppen litt..det kan ikke bli mye verre. Ønsker deg masse lykke til og god sommer og vi skrives:klem: |
Nå er det en stund siden at jeg skrev.Kuttet helt melkeprodukter 12 mai,og det går kjempefint å leve uten.Etter 3 mnd mistet jeg 2kg og jeg ble veldig,veldig glad.Trener bare 2x i uka,det jeg kan,pga føttene,fordi operasjonen ble mislykket,og det ble enda verre..sånn at legene ikke vil
fortsette med operasjoner.De sier at jeg ikke kunne gå da.. Jeg spiser fortsatt ketogent,og litt ekstra..som linser,bønner,litt frukt. 06.09 blir det 1 år at jeg begynte på lavkarbo og trives veldig med det. Noen ganger lurer jeg på om det er normalt at jeg ikke har lyst å skeie ut at jeg har aldri lyst på pizza,lasagne,kaker,osv.Kanskje fordi jeg ikke er glad i maten,spiser for å overleve.. Ser og kjenner at jeg er blitt smalere,i ansiktet og i kroppen. Husker godt det som Dr.Torkil skrev i boka si:Selv om man ikke oppnådde den vekten som man ønsket.og det er fortsatt 5-10kg igjen,skal man være førnøyd med den nye kroppen,som er strammere,flottere,med ny glød i ansiktet.:ja: |
Takk for oppdatering, senka. Jeg har, som du vet, bare surret i sommer, men nå fredag var jeg bare 1,4 kilo fra minstenotering. Jeg har gått tilbake til ketogent kosthold og har det veldig bra. Gussjelov ! Det var godt å komme tilbake i folden.
Nå håper jeg at kroppen vil slippe noen kilo til. Time will show ! Jeg heier på deg :heia: |
Jeg heier på deg også :heia: og på deg også Antoinette :) så flott at dere har funnet tilbake til ketogent kosthold igjen! Har vært spent på hvordan det har gått med deg! Godt å høre at du har det bra :)
|
Gratulerer senka - med et år på lavkarbo. Det er godt å høre at du trives med kostholdet, og at du har greid å kutte melkeproduktene uten for store problemer :)
|
Sitat:
Vær tålmodig og det kommer til å skje mirakel,jeg heier på deg og :heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |