![]() |
Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Da gjør jeg et forsøk på å legge om matvanene enda en gang...
I går kveld spiste vi smørwokede aubergine, sopp, squash og løk og en bit ytrefillet av svin. Hadde på litt sesamolje og et par ts østerssaus for smakens skyld. Middagen var nydelig, men tviler på at jeg får guttungen til å spise sånn... han fikk pizza i går fordi alt ble så rotete med maten. Klarte meg med ca 1350 kl i går OG jeg gikk en 45 min tur i raskt tempo som omtrent bare går oppover. Ganske stolt av meg selv:D Forresten tror jeg at noe har skjedd på disse ukene allikevel, for i går klarte jeg for første gang å ta sideplanke (selv om det bare var noen få sec).:D I dag starter dagen med kaffe med eggemelk for første gang og det var faktisk ganske godt, om noe mer tungvindt enn fløte + cocosa... Utfordringen med dette er hvordan jeg nå skal få i meg cocosa siden det hittil bare er fløten som har kamuflert smaken godt nok for meg.:o |
Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h
Sitat:
|
Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skal gjøre et nytt forsøk på å lage kokkosboller. Kanskje jeg kan ha litt cocosa i dem? |
Sitat:
|
Kokosmel er vel ikke det verste, faktisk aldri lest noe om at det kan være en partystopper. Det er jo mest fiber. Er vel heller alt det andre man gjerne putter i pannekaker, fløte, smør, søtning, osv., så kommer jo an på hvor streng du selv vil være da. Jeg reagerer dårlig på søt bakst spesielt, får veldig søtsug og ulvehunger.. :(
|
Sitat:
Spiser dem med et par ss friske rips og litt tagatesse på:D Jeg har gått en lang tur med masse oppoverbakker i dag også, så jeg tror jeg skal unne meg den lille porsjonen som er igjen. Men en annen ting; etter jeg kuttet melkeprodukter så har magen blitt veldig bråkete... har ikke luftavgang, bare masse bråk når jeg spiser. Hva kan det komme av?:confused: |
Sitat:
Ang. melka.. Melkeprodukter får gjerne ting til å gå litt treigere for å si det sånn, så kan være du bare har fått litt fart på fordøyelsen igjen. Mulig det stabiliserer seg etterhvert, melkeprodukter generelt er ikke så bra for fordøyelsen. |
Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Da er endelig konfirmasjonshelgen overstått :)
Jeg kom inn i bunaden:heia: og hadde ingen problemer med å få den på meg eller å ha den på i de 10 timene kalaset varte... Jeg har ikke gått opp i vekt heller i løpet av helga enda jeg har skeiet ut med både fløte og litt sukker. Jeg hadde med et par lavkarbokaker, men jeg bare elsker karamellpudding unnet meg litt av både den og litt is. Men ellers var det jo lunchbuffet med kylling, røklaks, cabaret, salat, roastbeef, stek osv, så maten var ikke noe problem å ha under kontrol l:D Største utfordringer er som vanlig kjøreturen til og fra... 7 timers kjøretur over fjellet krever litt oppmerksomhet fra føreren, og sukkerfri sjokolade er ikke mulig å kjøpe på bensinstasjoner desverre:( Det er også færre og færre butikker her hjemme som fører disse sjokoladene. For et par mnd siden gikk cloetta sin ut av sortementet til Kiwi og Rema her, og Meny tar dem heller ikke inn. Jeg må helt ned til sentrum for å få tak i den jo:eek: Derfor ble det en liten melkesjokolade på turen også...:p Men fra i dag er det strikt LCHF og fra i kveld er det også meierifritt igjen en stund:D |
Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?
Var det unnskyldningen for å spise sjokolade?:) Du kunne vel bare ha tatt med deg mat eller tatt noen nøtter?
|
Lurer du virkelig på hva du gjør galt når du skeier ut med vanlig sjokolade?
|
Sitat:
Jeg var på langtur i helgen og rakk ikke helt ned til byen eller ut i forstedene for å handle før helgen. Jeg bor i Bergen og for et par mnd siden sluttet både Kiwi og Rema her i nabolaget å selge sukkerfri sjokolade, samtidig er det heller ikke å få tak i i nærbutikken ved mannens jobb lenger heller. Vi har også en menybutikk her, men de fører bare sjokoladeprinsen og den er jo søtet med malitol(?) og det er vel ikke så bra akkuratt?:confused: Jeg kjøpte nå allikevel en sjokoladeprins på veien til Telemark da. I allefall fikk jeg ikke tak i. På en 8 timers kjøretur trenger jeg noe som virker litt oppkvikkende, selv om det kanskje er litt psykisk siden det ikke er sukker i.:o Ingen av butikkene i bygda vi var i har noe som ligner på sukkerfri sjokolade dessverre, så på veg hjem unnet jeg meg 2 striper av en vanlig melkesjokolade. Jeg synes faktisk jeg har vært flink jeg, siden jeg har vært i konfirmasjon, sovet borte 3 netter og kjørt 8 timer hver veg uten å skeie ut med mer enn bittelitt sjokolade, litt karamellpudding og en kule is. Alt annet jeg har spist har vært lavkarbo. Jeg har ikke vært i nærheten av korn og jeg har heller ikke overspist. Og dette er jo ikke noe jeg har gjort i tiden før konfirmasjonen, så det har jo egentlig ingenting med spørsmålet i denne tråden å gjøre.:( |
Heier på deg FrkMarge, plutselig så går vekta nedover igjen:heia::heia:
|
Så flott at bunaden passet, selskapet var vellykket og at du har vært så flink med maten. Synes ikke den utskeielsen var særlig stor - tatt i betraktning av at du kaller det en utskeielse ;)
Jeg ville heller ha skrevet det på kontoen for "pittelitt ekstra kos, som ikke legger seg på sidebena fordi det var så lite" :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Uansett irriterer det meg at de ikke er å få tak i lenger. Cloetta og Sukkerfritt er mye billigere enn Sjokoladeprinsen, og jeg synes de smaker bedre.:( Men kanskje det er en fordel at de er vanskelige å få tak i... desto mindre spiser jeg jo av dem...:o |
Jippi!!! Nå ser det ut til at det kanskje løsner litt her:heia:
I dag var vekta faktisk 1,5 kg mindre enn for en uke siden:D (håper det bare ikke er noe forbigående...:o Men jeg venter mensen denne uken også, så egentlig burde jeg ha litt mer vann i kroppen enn vanlig...:confused: Jeg har merket at kroppen har sluppet mye vann de siste 2 ukene, så "noe" har bundet opp alt vannet. Jeg har vært ganske flink synes jeg. Med unntak av konfirmasjonshelgen (da vi var bortreist) og 17 mai, har jeg klart å holde meg nesten helt unna alt av meieriprodukter. De få unntakene er fløte i lavkarbo-kake/-dessert de to dagene + bittelitt utseielse med hjemmelaget karamellpudding og litt rømme til taco på lørdag. I tillegg har jeg vært flinkere enn ellers til å gå turer enda jeg skadet foten og ble stillesittende i 5 dager i strekk:( (så de dagene trente jeg overhode ikke). Maten jeg spiser nå blir litt ensidig, men prøver å få i meg det viktigste. Vanligvis blir det kaffe med eggemelk til frokost + cocosa eller kokosmelk oppi. Lunch: 100 g kjøttdeig + diverse grønnsaker (aubergine, squash, løk, champignon, tomat, paprika) stekt i smør. Middag: samme som lunch, eller 100-200 g fisk/kjøtt, masse kokte grønnsaker (blomkål, brokkoli, bittelitt gulrot en sjelden gang) og saus, eggesmør eller smeltet smør over. Kvelds er bare unntaksvis nødvendig da vi spiser middag ganske sent fordi mannen ofte ikke er hjemme før i 18 tiden. Også drikker jeg enda mere vann enn før... 3-4 L pr dag. Og omtrent aldri hverken lettbrus eller fun-light saft. Jeg har gått en rask tur (vanligvis ganske mye oppoverbakker) i 30 min - 1 time i alle fall annenhver dag og tatt enkle styrkeøvelser hjemme etterpå (situps, planke osv). Jeg har klart å holde meg < 1 g protein pr. kg kroppsvekt (0,7-0,9g). Jeg har de fleste dagene holdt meg på ca 1500 kcal pr dag. Og jeg har omtrent hatt en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% Kh. Inntil videre ser det ut til at dette fungerer for meg, så nå fortsetter jeg slik en stund og håper dette fortsetter:D Jeg føler meg forresten i mye bedre form enn før også, mer våken, mer utholdende, sterkere og mer opplagt.... er det tilfeldig tro?:confused: |
Gratulerer så mye..endelig løsnet det:heia::heia::heia:
Det var verdt det å kutte melkeprodukter.Jeg driver nå med det samme :D Godt jobba:klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10. |