Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Aspartam (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51668)

Momse 19-04-12 08:56

Sv: Aspartam

Hmmm...jeg oppdaget nettopp (:o) at istéen jeg drikker (den med blå kork, Nestea) er søtet med aspartam!
Jeg drikker ca (minst) en liten flaske pr dag, og har gjort det i et par tre mnd nå. I like mange mnd har vekten stått bom stille :mad: (Opp og ned 1 kg. Har ikke vært kjempeflink med kostholdet, men stortsett. Er heller ikke overvektig, men vil ha av de siste 4-5 vanskelige kgene, kan jo og så ha noe å si...)

Fra i dag av blir det tilbake til vannvognen - noe jeg trives utmerket med :)
Blir spennende å se om det kan ha noe å si for meg :confused:

Dietta 19-04-12 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1334101)
Hmmm...jeg oppdaget nettopp (:o) at istéen jeg drikker (den med blå kork, Nestea) er søtet med aspartam!
Jeg drikker ca (minst) en liten flaske pr dag, og har gjort det i et par tre mnd nå. I like mange mnd har vekten stått bom stille :mad: (Opp og ned 1 kg. Har ikke vært kjempeflink med kostholdet, men stortsett. Er heller ikke overvektig, men vil ha av de siste 4-5 vanskelige kgene, kan jo og så ha noe å si...)

Det er litt av en oppdagelse. Blir veldig spennende å høre om vekten din går nedover når du slutter med isteen. Ikke glem å oppdatere oss da :)

Momse 19-04-12 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1334168)
Det er litt av en oppdagelse. Blir veldig spennende å høre om vekten din går nedover når du slutter med isteen. Ikke glem å oppdatere oss da :)

Det skal jeg :)

Vet ikke hvor lang tid jeg skal "gi det", jeg...Venter ikke noen pangstart, men håper at det kan løsne litt iallefall :cool:

Dietta 19-04-12 11:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1334191)

Vet ikke hvor lang tid jeg skal "gi det", jeg...Venter ikke noen pangstart, men håper at det kan løsne litt iallefall :cool:

Hvis det er aspartamen som stopper nedgangen, ville jeg tro at du skulle merke det i løpet av en ukes tid, i hvert fall to :)
Gleder meg til å høre.

Momse 19-04-12 11:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1334191)

Altså jeg skal oppdatere dere, ikke glemme det ;)

Momse 19-04-12 11:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1334193)
Hvis det er aspartamen som stopper nedgangen, ville jeg tro at du skulle merke det i løpet av en ukes tid, i hvert fall to :)
Gleder meg til å høre.

Innen slutten av mnd, da :)
Så får vi se...

Nerthus 19-04-12 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1334101)

Drikker du nok vann? Jeg drikker automatisk så mye mindre vann om jeg drikker lettsaft eller lettbrus - det trenger ikke være store mengdene engang... uten NOE annet enn vann - går det lett mye mer, og det er ingen tvil når det gjelder min kropp at VANN og MYE vann er alfa og omega for at kroppen skal slippe noe som helst...

Momse 20-04-12 06:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1334341)
Drikker du nok vann? Jeg drikker automatisk så mye mindre vann om jeg drikker lettsaft eller lettbrus - det trenger ikke være store mengdene engang... uten NOE annet enn vann - går det lett mye mer, og det er ingen tvil når det gjelder min kropp at VANN og MYE vann er alfa og omega for at kroppen skal slippe noe som helst...

Nei, det er ikke sikkert jeg drikker nok vann, nei.
Jeg drikker noen kopper med kamille-te ila dagen + vann som tørstedrikk. Isteen drikker jeg stortsett når jeg er på trilletur, og går innom en butikk - som regel hver dag. Innimellom kjøper jeg en stor flaske, men den har jeg 2-3 dager, da ;)

Momse 25-04-12 08:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1334168)

Laveste notering på evig lenge i dag :D
I dag er det en uke siden jeg sist drakk iste, og 1kg er vekke :heia:
Lurer på om det er tilfeldig eller ei - jeg velger iallefall å holde en knapp på isteen ;)

Dietta 25-04-12 08:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1337747)
Laveste notering på evig lenge i dag :D
I dag er det en uke siden jeg sist drakk iste, og 1kg er vekke :heia:
Lurer på om det er tilfeldig eller ei - jeg velger iallefall å holde en knapp på isteen ;)

Det kan umulig være tilfeldig Momse - det tror jeg ikke noe på. Hvis å kutte isteen er den eneste endringen du har gjort siste uka, må det være den.
Dette er spennede da, blir moro å høre o du går ytterligere ned neste uke.
GRATULERER :heia: og tusen takk for at du gadd å rapportere :D

Momse 25-04-12 08:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1337749)
Det kan umulig være tilfeldig Momse - det tror jeg ikke noe på. Hvis å kutte isteen er den eneste endringen du har gjort siste uka, må det være den.
Dette er spennede da, blir moro å høre o du går ytterligere ned neste uke.
GRATULERER :heia: og tusen takk for at du gadd å rapportere :D

Takk, takk :)
Ingen andre endringer gjort :cool:
Har ikke hatt tro på at jeg kunne klare 2kg før konfirmasjonen 6.mai, men nå er det plutselig bare 600g igjen - kaaaanskje det går likavel :heia:
(-2kg fra februar var målet)

Momse 26-04-12 07:55

WTF :eek:
Ned 500g???
Noe har løsnet, altså! Jeg både føler og SER det - jippi :heia:

*Sikkert bare kroppen min (Og vekten min, samt synet mitt) som lurer meg, er nok rett opp igjen en av dagene - KAN ikke tro det :confused:*

Photobscura 26-04-12 09:10

Et lite empirisk bidrag: Etter operasjon nå fikk jeg ikke lov til å drikke kaffe, og koffein-junkie som jeg er, ble jeg prisgitt cola light/zero. Resultat? Jeg har mista følelsen i store deler leppene. :p

Yrla 26-04-12 09:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1338351)
Et lite empirisk bidrag: Etter operasjon nå fikk jeg ikke lov til å drikke kaffe, og koffein-junkie som jeg er, ble jeg prisgitt cola light/zero. Resultat? Jeg har mista følelsen i store deler leppene. :p

Wah, skumle greier. Kan du drikke sterk svart te/kakao så er det koffein der og:) (glad det gikk bra på sykehuset:)

Carisma 26-04-12 10:06

Sitat:

Et lite empirisk bidrag: Etter operasjon nå fikk jeg ikke lov til å drikke kaffe

Hvorfor var kaffe verre en cola light? Pga at den var varm? Vil tro det er minst like mye syre i brusen, pluss kullsyren. Siden kaffe er naturlig og brusen er syntetisk er det rart at de tillater det syntetiske... Men, det er jo norsk helsevesen i et nøtteksall....

Photobscura 26-04-12 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1338369)
Wah, skumle greier. Kan du drikke sterk svart te/kakao så er det koffein der og:) (glad det gikk bra på sykehuset:)

Jeg fikk drikke kaffe på dag to. :) Og takk!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1338378)
Hvorfor var kaffe verre en cola light? Pga at den var varm? Vil tro det er minst like mye syre i brusen, pluss kullsyren. Siden kaffe er naturlig og brusen er syntetisk er det rart at de tillater det syntetiske... Men, det er jo norsk helsevesen i et nøtteksall....

Ja, ikke sant? Jeg måtte jo le, men det var hva de hadde fått beskjed om, og sykepleierstudenter tør jo forståelig nok ikke bruke fryktelig mye skjønn. Jeg rista ut kullsyra, da. Hadde fått nok gass under inngrepet for å si det mildt ... Men koffeinhodepine er kjipt, så det ble sånn der og da!
Følelsesløsheten begynner å gå over nå, heldigvis.

shailene 26-04-12 11:52

Re: Sv: Aspartam

Sitat:

Sikker på at det ikke er pga. operasjonen da? Narkosen/bedøvelsen? Eller smertestillende? Av de der pillene mister man jo lett følelsen både her og der.. :p

Photobscura 26-04-12 11:58

Sv: Re: Sv: Aspartam

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1338433)
Sikker på at det ikke er pga. operasjonen da? Narkosen/bedøvelsen? Eller smertestillende? Av de der pillene mister man jo lett følelsen både her og der.. :p

Du har så klart et poeng. Men det skjedde først etter jeg drakk brus, forsåvidt. Jeg fikk samtidig den sedvanlige stikkinga også, men den forsvant i grunn litt i andre smerter. :p Har aldri opplevd å ha mista følelsen i verken leppene eller andre steder av heavy smertestillende. Samt den rare følelsen av en nerve som strammer sånn rart i underleppa. Snodige greier. Jeg er uansett mett på colabrus for en liten evighet framover. ;)

Newstart 26-04-12 13:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1338294)
WTF :eek:
Ned 500g???
Noe har løsnet, altså! Jeg både føler og SER det - jippi :heia:

*Sikkert bare kroppen min (Og vekten min, samt synet mitt) som lurer meg, er nok rett opp igjen en av dagene - KAN ikke tro det :confused:*

Woow så bra da. :D

Momse 26-04-12 13:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1338465)
Woow så bra da. :D

Yesss :D
No more iste på meg ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.