Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Februartrening 2012 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50691)

smgj 03-02-12 14:58

Sv: Februartrening 2012

hmmmumm - du har nettopp presentert et meget godt argument for treningssenter-trening... :D

nellie 03-02-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1295645)
hmmmumm - du har nettopp presentert et meget godt argument for treningssenter-trening... :D

Oh yeah! Lurer på hvorfor timene hans alltid er fullbooka? Han er ikke sååå ille inspirerende, akkurat, bortsett fra at han ble beste østfolding på Grenserittet i fjor da.. Det er jo ikke så værst.. Men han er liksom den stille, sterke typen. Ikke sånn kjempe energisk, men liikevel er timene stappfulle.:p

VSB 03-02-12 15:02

I dag kom pulklokka, og den måtte jo testes. Er ikke det hardeste Jillian-programmet jeg kjørte nå (level1), men calori-forbruket var ikke altfor langt unna det jeg har sett på div. andre mindre nøyaktige målinger.I tillegg har det blitt gårdsarbeid, så vel utført trening vil jeg påstå.
1/2: 20min tredemølle
- 50 min styrke
- 10 min strekk
- 9154 skritt
2/2: 25 min Jillian (strength/cardio/abs)
- 10min bekkenbunn
- 30 min Jillian, power yoga
- 5631 skritt
3/2: 25 min Jillian (170 kcal)
- div. møkking og dyrestell

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...D/exercise.png

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...X/exercise.png

Qlio 03-02-12 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1295634)
Nope!:) Tror rett og slett det var gårsdagens koffeinrus som tok helt knekken på meg! Fæle, fæle, grusomme piller!

Men hvorfor i all verden dytter du i deg hans dustete piller? Du har hjerne, bruk den! Makan! Dytte i seg slikt..... *grynter*

nellie 03-02-12 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1295658)
Men hvorfor i all verden dytter du i deg hans dustete piller? Du har hjerne, bruk den! Makan! Dytte i seg slikt..... *grynter*

Eh.. Fordi at jeg ville?:p Var ingen som tvang meg altså! Alt må jo prøves. Helst to ganger.

Qlio 03-02-12 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1295636)
... ikke engang når du treffer "nye og ukjente muskler" et par dager etterpå?

I så fall utfordrer jeg deg til gåsegang fram og tilbake etter langsiden på en håndballbane, med medisinball utstrakt i hendene foran deg! :eek: (Det var i 8.klasse og jeg husker fremdeles hvor støl jeg var - i en hel uke etterpå.)

Stølhet er kroppens måte å straffe deg på for at du ikke har brukt den. :cool:

nellie 03-02-12 15:09

Illeeeee streng du er i dag æ, Fru Qulio!

smgj 03-02-12 15:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1295663)
Stølhet er kroppens måte å straffe deg på for at du ikke har brukt den. :cool:

:cool:Og jeg venter på rapport etter utført øvelse. Skal avleveres 2 dager etter gjennomføringsdagen. :cool:

Qlio 03-02-12 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1295679)
:cool:Og jeg venter på rapport etter utført øvelse. Skal avleveres 2 dager etter gjennomføringsdagen. :cool:

Tviler ikke på at den er vond. Hehe, jeg er jo støl rett som det er!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie
Illeeeee streng du er i dag æ, Fru Qulio!

Må jo det, når du mishandler deg selv på det viset. :D

nellie 03-02-12 15:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1295683)

Må jo det, når du mishandler deg selv på det viset. :D

Ble så redd, at jeg tok to piller:o Jaja, bedre enn fire!
Men dette er jo uka for SJOKKTERAPI av kroppen min , så da må det hard skyts til. Denne sjokkterapien er heldigvis over i morgen, etter veiedag. Da kan kortisolet komme ned på et bunn-nivå igjen.

Qlio 03-02-12 15:31

Nå klaska jeg meg så hardt i panna at jeg nesten svima av her..... ;)

Tiny<3 03-02-12 22:17

Ble en stusselig halvtime på tredemølle idag på grunn av overtid på jobb og middag hos mamma og pappa. Regner med å ta igjen to dårlige økter enten imorgen eller søndag :) men 3 økter er gjennomført denne uka!

Albatross 03-02-12 23:17

Boksing unnagjort.

timich 04-02-12 09:58

Opp og hopp - ut av sofaen! Nå skal jeg avgårde og ha en time på tredemølla. Ønsker dere alle en fortreffelig dag:)

ToreH 04-02-12 11:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiny<3 (Innlegg 1295937)
Ble en stusselig halvtime på tredemølle idag på grunn av overtid på jobb og middag hos mamma og pappa. Regner med å ta igjen to dårlige økter enten imorgen eller søndag :) men 3 økter er gjennomført denne uka!

Ingen,ingen trening er da stusselig. Måles ikke i tid,men hva du gjør. 30 min på mølla er mer enn godt nok. Både som eksvis tempotrening eller rett og slett rolig tur for å bli kvitt litt dritt i musklene. Smil, vær happy, og vit at du har gjort kroppen din glad gjennom å ha trent denne dagen også. Jeg synes mange er litt vel opptatt av antall minutter fremfor hva de gjør. Altså det er ikke feil å trene mange timer , men det spørs hva slags type trening det er. Trening som i ordets rette forstand og ikke medisinsk trening, så er nok kvalitet bedre enn kvantitet. Andre har jo skrevet om slik "kukerundt" trening og effekten av akkurat det. Så tren heller 30min effektivt på mølla du enn å holde på i timesvis med "kukerundt"-trening :)

ToreH 04-02-12 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av timich (Innlegg 1296095)
Opp og hopp - ut av sofaen! Nå skal jeg avgårde og ha en time på tredemølla. Ønsker dere alle en fortreffelig dag:)

Ungh....akkurat våkna og vurderer om jeg skal stå opp......og så blir jeg møtt med ei superblid timich med en treningsiver om morran som en sint lemen...:D
Herlig, nå fikk jeg motivasjon. I dag skal ting skje.

Qliq: Jeg er ikke så kresen jeg, hadde spist deg jeg :D

Victory 04-02-12 11:31

God lørdag alle trenere!! :D

Fredag 3. februar:
Startet dagen med 40 min styrke og mage

Kveld: Extreme shed and shred (som inkluderer myyyye planke)

Slappe av dag i dag, skal ta meg en runde yoga nå før det blir cafekos i byen. :)

nellie 04-02-12 13:20

Det er bare til å gratulere meg med min første restitusjonsøkt. 50 minutter. Gj. puls 71%. Var et par turer opp på 83%, men reddet meg fort inn. Følte meg litt uskikkelig der jeg søndagsturerte, med 49 meget hardtarbeidende spinnister, som prøvde å presse seg maks. Tydelig ute ettet en afterburn, som forhåpentligvis skulle vare hele lørdagskosen igjennom. Menmen.. Sikkert godt for kroppen.

ToreH 04-02-12 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1296169)
Det er bare til å gratulere meg med min første restitusjonsøkt. 50 minutter. Gj. puls 71%. Var et par turer opp på 83%, men reddet meg fort inn. Følte meg litt uskikkelig der jeg søndagsturerte, med 49 meget hardtarbeidende spinnister, som prøvde å presse seg maks. Tydelig ute ettet en afterburn, som forhåpentligvis skulle vare hele lørdagskosen igjennom. Menmen.. Sikkert godt for kroppen.

Gratulerer! Du vil merke det på økten i morgen at du antakelig vil ha et annet gir på økten i morgen. Du kunne sikkert vært enda lavere i puls.....

nellie 04-02-12 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1296234)
Gratulerer! Du vil merke det på økten i morgen at du antakelig vil ha et annet gir på økten i morgen. Du kunne sikkert vært enda lavere i puls.....

Neida, det får være grenser. I morgen er det treningsFRI!:)

Brokkoli 04-02-12 15:28

For en puslete treningsuke! 30 min ellipsemaskin på tirsdag, 15 min ellipsemaskin og 45 min styrke (helkropp) i dag. Jeg er likevel relativt fornøyd. Jeg har en luftveisinfeksjon og skal ikke pushe så hardt på kondisjonstreninga. 2011-Brokkoli ville sagt "uff, da kan jeg ikke trene :rolleyes:", 2012-Brokkoli sier "da får jeg heller ta en styrkeøkt da".

ToreH 04-02-12 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1296251)
For en puslete treningsuke! 30 min ellipsemaskin på tirsdag, 15 min ellipsemaskin og 45 min styrke (helkropp) i dag. Jeg er likevel relativt fornøyd. Jeg har en luftveisinfeksjon og skal ikke pushe så hardt på kondisjonstreninga. 2011-Brokkoli ville sagt "uff, da kan jeg ikke trene :rolleyes:", 2012-Brokkoli sier "da får jeg heller ta en styrkeøkt da".

Så bra. Da går det i riktig retning brokkoli! innstilling har mye å si.

Qlio 04-02-12 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1296251)

Jeg digger 2012- Brokkoli! :D

Albatross 04-02-12 17:21

2 uka jeg har trent, gjennomført 4 økter denne uka og er fornøyd med det :ja:

Victory 04-02-12 18:36

1 time power yoga i dag.

Liiker godt! :D

smgj 04-02-12 19:36

104 minutter på random på mølla. Prikkfritt i sone 1 (bare noen få "topper" over i bunnen av sone2) og glimrende for akillesen som faktisk har forsøkt å minne meg på at jeg ikke er 18 lenger. 2x5 jerk-shoulderpress med 12kg kettlebell. Og plankene tildligere i dag, da.
Nå er det lørdagsgodtetid. ;)

Hyper - glimrende tiltak dette. :D (Ja, intensjonell feilstaving.)

ToreH 04-02-12 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1296389)
104 minutter på random på mølla. Prikkfritt i sone 1 (bare noen få "topper" over i bunnen av sone2) og glimrende for akillesen som faktisk har forsøkt å minne meg på at jeg ikke er 18 lenger. 2x5 jerk-shoulderpress med 12kg kettlebell. Og plankene tildligere i dag, da.
Nå er det lørdagsgodtetid. ;)

Hyper - glimrende tiltak dette. :D (Ja, intensjonell feilstaving.)

Er litt pust og pes her nå. Er på mølla. Løper i 7min og deretter går i 3min. Sånn skal jeg holde på nå i 2,5 timer. Aldri over 72% i puls. Dette er god langkjøring og restitusjon/fatburning.
Du trener veldig riktig nå smgj. Imponerende og dette gir resultater. Gidder du skryte litt til kona også? Si at jeg er litt kjekk, snill og er skikkelig mann liksom? Please...:)

smgj 04-02-12 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1296404)
Er litt pust og pes her nå. Er på mølla. Løper i 7min og deretter går i 3min. Sånn skal jeg holde på nå i 2,5 timer. Aldri over 72% i puls. Dette er god langkjøring og restitusjon/fatburning.
Du trener veldig riktig nå smgj. Imponerende og dette gir resultater. Gidder du skryte litt til kona også? Si at jeg er litt kjekk, snill og er skikkelig mann liksom? Please...:)

Jeg ser da at kona di har begynt å spre litt forsiktig treningskunnskap inne på et annet forum, så hun kan da ikke mene at alt det du finner på er like dumt. :p

ToreH 04-02-12 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1296429)
Jeg ser da at kona di har begynt å spre litt forsiktig treningskunnskap inne på et annet forum, så hun kan da ikke mene at alt det du finner på er like dumt. :p

Hun er mer forsiktig og ydmyk enn meg så det lykkes hun nok med. hehe.
Hils henne da.

smgj 04-02-12 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1296432)
Hun er mer forsiktig og ydmyk enn meg så det lykkes hun nok med. hehe.
Hils henne da.

Jeg leser bare der inne, er ikke aktiv... så du får hilse selv. :)

Tiny<3 04-02-12 22:00

50 min på mølla før middag idag! Så da er to puslete økter tatt igjen med en litt lenger. Rakk ikke noe styrke idag da :)

Ny rekord også: 6,5 km på 45 min (brukte 46 min på 6 km på mandag)

ToreH 04-02-12 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiny<3 (Innlegg 1296448)
50 min på mølla før middag idag! Så da er to puslete økter tatt igjen med en litt lenger. Rakk ikke noe styrke idag da :)

Ny rekord også: 6,5 km på 45 min (brukte 46 min på 6 km på mandag)

Aiaiai! Veldig bra og fin fremgang også. Dette lover godt, du er da jammen ikke så dårlig form heller da når du fikser 6,5km på 45 min. Jeg kjenner mange som IKKE klarer det.

Stå på videre Tiny og husk har du først begynt å poste her inne, så må du fortsette, hvis ikke kommer vi og tar deg! ;)

ToreH 04-02-12 23:42

4.feb:

Rolig langtur på mølla.
2t15min i sone i1. Fikk sett 1,5 film, kjeeeedelig!

http://thumbnails46.imagebam.com/173...c173203537.jpg http://thumbnails60.imagebam.com/173...a173203545.jpg

langaard 04-02-12 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1296493)
4.jan:

Rolig langtur på mølla.
2t15min i sone i1. Fikk sett 1,5 film, kjeeeedelig!

Jeg for min del, har 4feb i dag:p

ToreH 04-02-12 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1296496)
Jeg for min del, har 4feb i dag:p

Done! :D

Albatross 05-02-12 12:37

Aner ikke om det er treninga som har påvirka, men plutselig gikk jeg ned 1,4 kg siden søndag!!! :D

Qlio 05-02-12 12:52

Jeg syklet i går, i en times tid, på rulla. Og så på Hangover 2. Jeg lo så godt et par ganger at jeg holdt på å falle av sykkelen. Skulle egentlig sykle lenger, i hvert fall hele filmen, men grunnet litt innstillingsproblemer, skifting av rullesykkel og diverse diverse ble det ikke lenger. Jeg våknet i dag, så da konkluderer jeg med at det ikke var farlig.

I dag, sier du? Hva skal jeg gjøre i dag? Jo, jeg skal trene rumpa med å løpe i trapper opp og ned. Kanskje se ferdig filmen, på rulla.... om jeg orker. Et skikkelig bad tilfelle av sykkeltiss på grunn av nytt sete. "Bruk sykkelbukse med padding" hører jeg noen mumler. Vel: sykkelbukser med padding er for pinlger! Kan til nød brukes over lengre turer (og med lengre mener jeg godt over 2 timer).

P.S. Sistnevnte er fordi MrSil sier at ekte syklister tenner litt på smerter, og jeg vil jo gjerne være litt kul.

ToreH 05-02-12 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1296679)
Kanskje se ferdig filmen, på rulla.... om jeg orker. Et skikkelig bad tilfelle av sykkeltiss på grunn av nytt sete. "Bruk sykkelbukse med padding" hører jeg noen mumler. Vel: sykkelbukser med padding er for pinlger! Kan til nød brukes over lengre turer (og med lengre mener jeg godt over 2 timer).

P.S. Sistnevnte er fordi MrSil sier at ekte syklister tenner litt på smerter, og jeg vil jo gjerne være litt kul.

Uææ, sykkeltiss er jo bare vrææl. På de første turene før "piper`n" har blitt vant til repeterende bevegelser på et hardt sete så kjenner jeg absolutt ingenting. Null, nada, zipp, nothing. Ikke om så en geitekilling tok feil av spenene til mora si ville ha hjulpet.
Nei, her i gården er det paddingbukse som gjelder ja...

Men kjære Qlio, jeg setter umåtelig pris på å ligge på hjul bak damer i Birken uten padding i buksa si når de reiser på ræva for å tråkke til i oppoverbakkene :eek: :D

Brokkoli 05-02-12 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1296721)
Men kjære Qlio, jeg setter umåtelig pris på å ligge på hjul bak damer i Birken uten padding i buksa si når de reiser på ræva for å tråkke til i oppoverbakkene :eek: :D

Her sier jeg som Nellie! Gammelgris :D

ToreH 05-02-12 14:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1296724)
Her sier jeg som Nellie! Gammelgris :D

Alle menn er sånn, innerst inne....:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.