![]() |
Sv: Hva leser du nå
Jeg skal begynne på Toner fra et piano av Nicholas Sparks i kveld.
|
Jeg leser Harry Potter, er sånn midtveis i nr 3 :) Før det leste jeg alle Camilla Löckberg bøkene. Lest litt Varg Veum.
|
Holder på med "Chimera" av Gert Nygårdshaug....så langt VELDIG BRA!!!
|
Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene. Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn.. |
Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales:)
|
Jeppe på Bjerget og den Stundesløse av Ludvid Holberg akkurat nå.. Litteraturhistore For The Win... JIPPII ;D
Edit: Jeg elsker foresten lydbøker akkurat nå, for skulle jeg sittet meg alle verkene til Ibsen dette halvåret hadde jeg gått på veggen! |
Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman! Samtidig er jeg begynt på "The Art of Choosing" av Sheena Iyengar, ettersom den er pensum i det ene faget mitt. Jeg får faktisk litt søtsug av den, fordi det er bilde av jellybeans på coveret :eek:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lese mer i dag! |
Sitat:
|
Gir bort ei bok til .....
(men du må bet. portoen) Denne var i grunnen ganske bra - men du må tåle litt ekle beskrivelser altså.....::D "Det sorte hjertet" av John Connolly Omtale fra forlaget: Knust av drapet på sin kone og datter og pint av skyld, er tidligere New York drapsetterforsker Charlie "Bird" Parker en mann oppslukt av vold, sinne og hevnlyst. Når Birds tidligere partner ber ham om å spore opp en forsvunnet jente, tar det ham ned i en avgrunn av organisert kriminalitet, tortur, død og et skjebnesvangert møte med Streiferen, en av de mest grusomme seriemorderne verden har sett. http://bokelskere.s3.amazonaws.com/1...f72ef1e86.jpeg |
Sitat:
|
"Chimera" er spennende altså.......
|
Aschehougs bakgårdssalg nå på nett: http://www.aschehoug.no/billigkroken!
|
Jeg begynner å bli litt lei Knausgårds liv nå, og har enda ikke kommet meg gjennom bok nummer 3 selv om jeg normalt er en lesehest av dimensjoner :o Jeg tror jeg trenger et avbrekk med noe annet etter 3'ern før jeg fortsetter med Min Kamp 4.
|
Noen som har lest Gert Nygårdshaug - Chimera ???
Jeg forstod ikke helt slutten...noen som har lest og vil forklare ??? Hvis noen vil overta denne - hyl ut..... |
Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt:_ohmy:
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene:) |
Sitat:
|
Har nettopp lest ut "En lykkelig mann" av Arto Paasilinna (eller hvordan det nå enn skrives)....kjempeherlig bok!
Har begynt på Jeffrey Deaver - Tungetale nå.....håper den blir bra! |
Jeg leser "Kabbalas hemmeligheter; din håndbok til et bedre liv" av Mikael Laitman. Veldig spennende for meg:)
|
Terskelen til den åndelige verden av rudolf steiner
|
"Beretninger om Beskyttelse" av Erik Fosnes Hansen. Vakker bok!
|
Sitat:
Hva handler den om? |
Sitat:
Sitat:
|
Takk for svar, Photobscura
|
Jeg føler meg langt i fra utlært og kjøpte i går "LCHF - den skandinaviske lavkarbosuksessen" skrevet av Annika Dahlqvist. Jeg har gått og fordøyd (;))"Frisk med lavkarbo : nytt liv med riktig mat" av Sofie Hexeberg men ville ha enda mer å lese på. Kunnskap er makt for sånne newbees som meg.
Har tre bæreposer (tre serier) jeg har fått av mamma, men de får bare vente. :D |
Jeg leser bok nr 2 i serien "A Song of Ice and Fire"
|
Den siste Bag of fun boken "Små hemmeligheter". Den er veldig dyp:p
Men skikkelig underholdende feelgood:) |
Etter aa ha lest "Paula" av Torgny Lingren i sommer, fikk jeg lyst til aa bli bedre kjent med denne forfatteren. Naa er jeg ferdig med "Ormens väg paa hälleberget" og "Bat Seba". Jeg vil virkelig anbefale disse bökene, Lindgren er en av de store! Utrolig bra!
|
Clarke, S: Jonathan Strange & Herr Norrell
Ville helst lest den på engelsk, men kom over den norske utgåva i bruktbutikk, og snappa ho med meg. Ein murstein av ei bok, men det er greit, eg har hatt mykje dødtid på jobben. Syns ho er bra. Dei neste på lista vil vere George R. R. Martin sin serie A Song of Ice and Fire som Ana nemnde eit par postar over, og Jordan, R: Towers of Midnight (bok 13 i Wheel of Time serien) Eller omvendt, avhengig av kva som dukkar opp i postkassa først. |
Ahh, wheel of time har jeg jo også begynt på, må få tak i flere.
Forresten så er Sword of truth serien også en favoritt, kunne snart tenke meg å lese den igjen. |
Den siste jeg leste var Havets Katedral av Ildefonso Falcones. Herlig bok :D
Fikk sykt lyst å dra tilbake til Barcelona igjen :rolleyes: |
Nettopp plukket opp Hans Olav Lahlums Menneskefluene på biblioteket, og jeg gleeeder meg!!
|
Akkurat ferdig med Jon Gangdals bok om lille Christoffer Den heter :"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl", fullstendig hjerteskjærende:(Sterk historie!
Vil bare understreke at jeg ikke mener å få dere "triste"/ødelegge noen stemning her inne altså, bare ville fortelle om en sterk bok jeg har lest! |
Sitat:
|
Akkurat nå trenger jeg noe "lett" så da ble det Gullbuddhaen av Clive Cussler....
|
Dere som har lest Jussi Adler-Olsen bøkene, er alle like lette å skjønne plottet i som kvinnen i buret? Selvfølgelig spennende, men litt for lett gjennomskuelig...
|
Nå holder jeg på med "Fri som fuglen" av Fredrik Skagen. Den har stått i bokhylla i nesten ti år:eek: Gubben fant den fram til meg en kveld, ellers hadde den vel stått der like urørt enda.
Ikke den mest fengende boka jeg har lest, for å si det sånn... Men handlingen foregår i Italia og det liker jeg:) |
Nå holder jeg på med "Kakklerlakkene" av Jo Nesbø. Fått helt dilla på Harry Hole:)
|
Jeg leser Turid Rugås På talefot med hunden - de dempende signalene. Utrolig spennende å se på og å bruke sammen med hunden!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08. |