Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Noen andre som skal ned 15 kg? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45549)

Celuna 30-06-11 15:19

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Heisann :)
Dette er min 3.dag på lavkarbo, og eg skal ned 18 kg, så eg slenger meg på her :) Kjekt å ha en plass å hente inspirasjon på veien :)

Lindemor 30-06-11 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Celuna (Innlegg 1150759)
Heisann :)
Dette er min 3.dag på lavkarbo, og eg skal ned 18 kg, så eg slenger meg på her :) Kjekt å ha en plass å hente inspirasjon på veien :)

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...MeA/weight.png

Velkommen skal du være! :)

Lindemor 30-06-11 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1150688)
Så mange med kjempe resultater:) Her er jeg kjempe skuffa...vekta vist faktisk 1 kg mer enn sist, men har vel bare meg selv å skylde på for hadde en skikkelig dårlig dag i helga, men både kake, fest og pommesfrites som nattmat:( Men denne uka har jeg vært flink og skal jobbe videre for enda bedre resultater neste uke!!

En kilo som kommer fort - går fort. Så snart du er flink og tar tak videre, så får du betalt! Jeg er helt sikker! Lykke til! :)

Lindemor 30-06-11 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bittemoren (Innlegg 1150540)
Da har jeg vært på vekten og den viste en nedgang på 0,6 kg og det er jeg fornøyd med :) etter en uke og stortsett bare nattevakter så det blir spennende å se i neste uke om jeg har gått ned noe da for vekten stemmer ikke helt etter at jeg har jkommet fra natt :) men jeg er happy jeg :heia:

Gratulerer med flott nedgang! Nei, nattevakter og mat og kilo og kropp generelt er ingen lett kombinasjon. Det at du har gått ned på vekten nå, viser at du er i siget. Helt klart! Lykke til og kos deg med å snu døgnet igjen! :)

Lindemor 30-06-11 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tallulah (Innlegg 1150509)
En dag for sent, men skal være presis neste gang ;)
24.6 78,3 kg
30.6 76,3 kg (-2 kg)
:D

Gratulerer med flott nedgang! :D

Tripsi 30-06-11 20:12

Ser adle e så flinke med å vega seg. Eg sette fotn ne for vekta for ett par år si itte nok ein mislykka slankekur.
Har bevisst ikkje vore på viktå itte då. Vil svert jedna følla dåkke andre her, men håpar det er grett at eg kjem med cm.mål i staen for vekt...............e jo kje d sama, men søl har eg ein " ledepinne " om eg teke av elle ikkje !!

Celuna 30-06-11 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1150789)
Velkommen skal du være! :)

Tusen takk :p

Tallulah 01-07-11 02:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1150795)
Gratulerer med flott nedgang! :D

Tusen takk! Hadde aldri trodd dette kunne skje meg, men nå har det *lykke!* :D

runnmensunn 01-07-11 07:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1150688)
Så mange med kjempe resultater:) Her er jeg kjempe skuffa...vekta vist faktisk 1 kg mer enn sist, men har vel bare meg selv å skylde på for hadde en skikkelig dårlig dag i helga, men både kake, fest og pommesfrites som nattmat:( Men denne uka har jeg vært flink og skal jobbe videre for enda bedre resultater neste uke!!

Gått på en del smeller selv, er ikke lett alltid. Prøver å ikke la det skje for ofte, vekta går så gruelig sakte ned....men det er bare til å fortsette og ta tiden til hjelp. Tror at så lenge vi biter tennene sammen og fortsetter lavkarbokosten til tross for noen utskeielser innimellom så vil en bli flinkere og flinkere til å stå i mot fristelser:rolleyes:
Heier på deg de neste dagene :D

Lindemor 01-07-11 09:04

En snartur innom for å vinke farvel til dere alle sammen og ønske dere en riktig god uke med full fokus på rett, god mat og deilige øyeblikk!

Jeg har nå min koffert klar. En uke i varme venter. Det skal bli usigelig deilig! Ingen vektoppdatering kommer fra meg kommende uke av praktiske årsaker, men onsdag i uke 28 er jeg tilbake med vekt og jeg skal innrømme at jeg allerede nå er spent på den. Planen for den kommende uken blir å ta en dag av gangen. Forsøke å gjøre gode valg igjennom dagene, men også unne meg litt kos. Kosen blir nok verken bakevarer, is eller sjokolade. Derimot står en glass med godt drikke, og da alkoholholdig med paraply på kanten, høyt oppe på ønskelisten. Fløyelsvarme, kjæresten og noe godt i glasset....ja. Sånn må det bare bli.

Ønsker alle en riktig god uke!!! :goodluck:

anelis85 01-07-11 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1151122)
Gått på en del smeller selv, er ikke lett alltid. Prøver å ikke la det skje for ofte, vekta går så gruelig sakte ned....men det er bare til å fortsette og ta tiden til hjelp. Tror at så lenge vi biter tennene sammen og fortsetter lavkarbokosten til tross for noen utskeielser innimellom så vil en bli flinkere og flinkere til å stå i mot fristelser:rolleyes:
Heier på deg de neste dagene :D

Å jeg kan allerede nå melde om strålende resultat:D Var på vekta i dag tidlig om jammen hadde jeg ikke gått ned den kiloen + en halv kilo til, så nå er det totale tapet mitt oppe i 5,5 kilo på 7 uker:D Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg skulle ønske det gikk enda fortere:o

Haga 01-07-11 11:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1151148)
En snartur innom for å vinke farvel til dere alle sammen og ønske dere en riktig god uke med full fokus på rett, god mat og deilige øyeblikk!

Jeg har nå min koffert klar. En uke i varme venter. Det skal bli usigelig deilig! Ingen vektoppdatering kommer fra meg kommende uke av praktiske årsaker, men onsdag i uke 28 er jeg tilbake med vekt og jeg skal innrømme at jeg allerede nå er spent på den. Planen for den kommende uken blir å ta en dag av gangen. Forsøke å gjøre gode valg igjennom dagene, men også unne meg litt kos. Kosen blir nok verken bakevarer, is eller sjokolade. Derimot står en glass med godt drikke, og da alkoholholdig med paraply på kanten, høyt oppe på ønskelisten. Fløyelsvarme, kjæresten og noe godt i glasset....ja. Sånn må det bare bli.

Riktig god tur:) Nyt ferien...

Tallulah 01-07-11 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1151258)
Å jeg kan allerede nå melde om strålende resultat:D Var på vekta i dag tidlig om jammen hadde jeg ikke gått ned den kiloen + en halv kilo til, så nå er det totale tapet mitt oppe i 5,5 kilo på 7 uker:D Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg skulle ønske det gikk enda fortere:o

Kjempebra! :D

momaroris 02-07-11 00:54

Hei!
Jeg henger meg på - har ikke bestemt meg for mye jeg vil ned, men tar det på veien og er takknemmelig for hvert kilo som forsvinner! er enige med et par andre her, som ikke liker å snakke om vekt/slanking osv. Må ærlig innrømme at jeg hater ordet SLANKING. synes det faktisk er helt grusomt ord :P
Så vil gjerne bli med på deres nye livsstil, veien til et sunnere liv.

Er lik TS på vekt og høyde:) begynte mandag, Må ærlig innrømme at det har vært en litt tung uke matmessig. Det å omstille hjernen sin til å si NEI foran alt med sukker, som tidligere har vært forbundet med et lykkerus til hjernen, har vært litt vanskelig. Matmessig er det uvant å spise så mye egg :p men går inn i dette helhjertet, og tar utfordringene som det kommer:) Håper flere vil dele erfaringer etterhvert som det dukker opp:)

Selv merker jeg at magen er bortimot ikke oppblåst mer, og jeg føler meg mer våken :) har problemer med stoffskiftet, og har vært søvnig og lite selskap på kveldene de to siste årene. Virkelig godt å se at det å kutte ut hvete og sukker kan gjøre så mye på så kort tid!! Herlig :)

Ønsker derr alle lykke til med det nye kostholdet:) gleder meg til å høre mer om hvordan deres vei til et sunnere liv går :)

Bittemoren 02-07-11 05:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tripsi (Innlegg 1150951)
Ser adle e så flinke med å vega seg. Eg sette fotn ne for vekta for ett par år si itte nok ein mislykka slankekur.
Har bevisst ikkje vore på viktå itte då. Vil svert jedna følla dåkke andre her, men håpar det er grett at eg kjem med cm.mål i staen for vekt...............e jo kje d sama, men søl har eg ein " ledepinne " om eg teke av elle ikkje !!

klart du kan få være med :D Velkommen

Sitat:

kos deg masse blir spennende å høre når du kommer tilbake :blomster:

Snorkfrøken__ 02-07-11 14:06

Sitat:

God tur Lindemor!!! Kos deg med sol, drinker og kjæresten:)

Snorkfrøken__ 02-07-11 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av momaroris (Innlegg 1151722)
Hei!
Jeg henger meg på - har ikke bestemt meg for mye jeg vil ned, men tar det på veien og er takknemmelig for hvert kilo som forsvinner! er enige med et par andre her, som ikke liker å snakke om vekt/slanking osv. Må ærlig innrømme at jeg hater ordet SLANKING. synes det faktisk er helt grusomt ord :P
Så vil gjerne bli med på deres nye livsstil, veien til et sunnere liv.

Er lik TS på vekt og høyde:) begynte mandag, Må ærlig innrømme at det har vært en litt tung uke matmessig. Det å omstille hjernen sin til å si NEI foran alt med sukker, som tidligere har vært forbundet med et lykkerus til hjernen, har vært litt vanskelig. Matmessig er det uvant å spise så mye egg :p men går inn i dette helhjertet, og tar utfordringene som det kommer:) Håper flere vil dele erfaringer etterhvert som det dukker opp:)

Ønsker derr alle lykke til med det nye kostholdet:) gleder meg til å høre mer om hvordan deres vei til et sunnere liv går :)

Velkommen skal du være:) Jeg er helt enig med omstillingen, det er ikke enkelt å si nei til sukker men det er jo så morro når man klarer det. Det blir gøy å høre hvordan det går med deg.

blingbling 02-07-11 22:31

Takk for tips manebane, de er lagret i harddisken..:)
Skal bruke sønnen min neste gang, det var veldig lurt:) hihi

Ellers så syns jeg dere er flinke, eller vi er flinke!!!

Jeg har ikke veid meg denne uken pga har vært borte og ikke tilgang på vekt. Samtidig så kjenner jeg på meg at jeg må prøve å ikke være så opphengt i den hersens vekta heller.. Min vektnedgang har vært litt liten etter lavkarbo start, men det positive er at det har vært vektnedgang..:)

Hadde jo som sagt håpet på et startshopp nedover i vekt, men har har det bare vært nedgang på noen hundre gram hver uke... Men for all del.. Det ER jo nedgang!!!!!:D:D:D Så jeg er fornøyd.. Men - 10 kg til august blir det desverre ikke.. Det var jo det jeg håpet på.. (skal til syden da)

Ellers så drikker jeg cocosa så og si hver dag i te,noen ganger 2 kopper, og noen ganger spiser jeg ren cocosa. Udo´s choice tok jeg noen dager forrige uke, men nå klarer jeg det ikke. Jeg blir kvalm og brekker meg bare ved tanken, så det var ingen suksess for meg...

I tilegg har jeg nå begynnt med spirulina tabletter.. Og det synes jeg er veldlig spennende... Har lest mye om det, og har faktisk begynnt å få veldig troen på supermat, så jeg har handlet flere supermatprodukter på iherb som kommer i posten snart... hihi... Spennende.. Gleder meg til å prøve de ut og om jeg får mere energi og overskudd av det.. Føler allerede at jeg har mere energi... (men det kan selvfølgelig ha andre grunner også.. )

Hva spiser dere om dagene da?
Jeg spiser mye egg og bacon, egg og skinke og ost, eller lavkarbo knekkebrød til frokost.

Lunch er enten f.eks middagsrester, ost og skinke, eller salat

Middag: grillribbe, kyllingfilet, kjøttdeig med salat, brokkoli el..

Kvelds: bruker ikke å spise kveldsmat hver dag, men f.eks hjemmelaga muffin, knekkebrød, smoothie, 2-3 ruter mørk sjokolade, hjemmelaga bounty på helg:p

Villie 04-07-11 21:59

Hei alle sammen,

Har ikke deltatt så mye til nå, men jeg er innom hver dag for å få litt ekstra motivasjon. Og det får en absolutt når en ser den "stå-på-viljen" folk har! Så kjekt å se at det går så bra med så mange.

Jeg glemte å veie meg forrige onsdag, men skal hoppe på f.o.m. førstkommende. Sjekket uansett i dag hvordan det stor til i forhold til vekten, hvor jeg veide meg første gang sist mandag. Forventet ingen ting siden jeg hadde noen glipp i helgen, og bare har økt minimalt med trening. Utrolig nok hadde jeg gått ned 1,5 kg!! Det er det raskeste jeg noen gang har gått ned. Ved alle andre forsøk, med begrenset kaloriinntak og mye trening, har det bare gått ca 0.5 kg i uken!

Fikk altså enda ny motivasjon i dag, og ville gjerne dele det med dere!
Lenge leve lavkarbo :)

momaroris 04-07-11 22:46

Hei!
Da har jeg gått på vekta, 6 dager siden LavkarboForAlvorStart.. Hehe... og den viser en nedgang på 1,8 kg, og da veide jeg meg nå :-D
Gleder meg til å veie meg imorgen tidlig ihåp om at det er noen gram mindre.

Veldig fornøyd med utviklingen så langt, selv om det har vært en hard uke med masse småsnakk til meg selv; "sukker er ikke bra", "legg fra deg den sjokoladen nå".. "ikke kjøp øl ute på byen, hold deg til vannet du har".

Men hoi, det funker, så langt :D

Chalos 04-07-11 23:51

Jeg kan nok også være med i denne tråden :) Startet den 4.Juni og har gått ned ca. 5kg siden da. Har ikke gått så fort, noe som er litt lite motiverende =( Selv om jeg ser at cm.blir mindre, skulle jeg ønske at vekten også kunne minske siden jeg har ca. 20kg igjen.. (om jeg klarer å nå målet mitt på ca.70kg.)

Jeg er 170cm og 89 kg..

Flott med en tråd der man kan søke råd, støtte og motivasjon fra andre :D

LibraGirl 04-07-11 23:52

Jeg hører nok til i denne trøden :)
Har gått ned noen kg å har enda noen igjenn :)

Chalos 05-07-11 00:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av momaroris (Innlegg 1153453)
Hei!
Da har jeg gått på vekta, 6 dager siden LavkarboForAlvorStart.. Hehe... og den viser en nedgang på 1,8 kg, og da veide jeg meg nå :-D
Gleder meg til å veie meg imorgen tidlig ihåp om at det er noen gram mindre.

Veldig fornøyd med utviklingen så langt, selv om det har vært en hard uke med masse småsnakk til meg selv; "sukker er ikke bra", "legg fra deg den sjokoladen nå".. "ikke kjøp øl ute på byen, hold deg til vannet du har".

Men hoi, det funker, så langt :D

Så flink du er :)
Håper jeg ser like stor nedgang nestegang jeg skal på vekten :)

momaroris 09-07-11 13:15

Heihei!
Hvordan har det gått med dere de siste dagene?

Idag målte jeg antall cm tapt, og det har forsvunnet hele 11 cm på 8 dager! Så gikk rett i skapet og fant frem ei bukse som jeg virkelig har savnet de siste årene..

Trår ned i buksa, drar den forsiktig opp forbi leggene, knærne.. så begynner det vanskelige: Lårene. Snirkler buksa fortsatt opp.. forsiktig.. forsiktig.. det verste punktet står igjen. Over rumpa. Snirkler fortsatt buksa opp, oooover den strutterumpa og låra, opp mot korsryggen - så gjenstår det å kneppe buksa. Så langt,så bra.
tar tak i begge sidene og begynner å presse de sammen mot knepping, men hva skjer? det trenger ikke lenges å presses sammen - de glir sammen, buksa sitter som et skudd!! og magen henger ikke over, den er flat og fin!!

Herregud, så glad man blir av sånne småting i hverdagen!! BUKSA MI PASSER :D

Har dere noen delmål som er nådd, eller noen klær som dere ikke har prøvd på leeenge pga litt ekstra her og der, ikke sittet fint etc? Prøv nå!

Lil@ 09-07-11 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av momaroris (Innlegg 1156698)
Heihei!
Hvordan har det gått med dere de siste dagene?

Idag målte jeg antall cm tapt, og det har forsvunnet hele 11 cm på 8 dager! Så gikk rett i skapet og fant frem ei bukse som jeg virkelig har savnet de siste årene..

Trår ned i buksa, drar den forsiktig opp forbi leggene, knærne.. så begynner det vanskelige: Lårene. Snirkler buksa fortsatt opp.. forsiktig.. forsiktig.. det verste punktet står igjen. Over rumpa. Snirkler fortsatt buksa opp, oooover den strutterumpa og låra, opp mot korsryggen - så gjenstår det å kneppe buksa. Så langt,så bra.
tar tak i begge sidene og begynner å presse de sammen mot knepping, men hva skjer? det trenger ikke lenges å presses sammen - de glir sammen, buksa sitter som et skudd!! og magen henger ikke over, den er flat og fin!!

Herregud, så glad man blir av sånne småting i hverdagen!! BUKSA MI PASSER :D

Har dere noen delmål som er nådd, eller noen klær som dere ikke har prøvd på leeenge pga litt ekstra her og der, ikke sittet fint etc? Prøv nå!

Ååååh så gøy å lese!! Det er fantastisk! jeg målte cm for bare dager siden og var omtrent 100 cm rundt livet.. og i går var jeg 88! Det er jo så motiverende! :D Fra 93 under brystet, til 89.. Kjempe motiverende.

Stå på!

HEI forresten!

Jeg er da Lil@, jeg har slanket meg fra 125,9 kg - til dagens notering på 93,2 spred over flere år. De siste kg fra 99 til 93,2 har jeg tatt av fra mandag etter påske.
Jeg har som mål å komme meg til 80 kg i første omgang.. Men mitt aller aller største mål nå er max ned til bryllupet mitt 20 august. Jeg har ett håp om å nå litt under 90 kg! Det hadde vært en kjempe morro sak å få til..

Jeg henger meg på med dere om jeg får lov? 13,2 kg til målet mitt, 3,3 til første mål.

momaroris 09-07-11 13:26

Heng deg på :-D

Og gratulerer med flott resultat så langt!!

Lindemor 10-07-11 13:37

Hei hei!

Jeg kom hjem etter en uke i sydens sol i går. Jeg skal ikke si at det gikk lett som en plett å telle karbohydrater når jeg ikke kunne ha full kontroll over hva maten jeg valgte egentlig inneholdt, men jeg har vært superstreng og gjort så godt jeg har kunnet.

Det var dog ikke enkelt å forstå at jeg ikke skulle ha chips til maten og at jeg heller ønsket ekstra grønnsaker eller salat. Stort sett fikk jeg ikke noe ekstra. Noe som resulterte i at jeg ikke ble mett av det jeg spiste. Det i seg selv ble ganske vanskelig når fristelser som is, deilige desserter og annet stod i kø. Over alt.

Med en kjæreste med på tur som unnet seg alt hva han hadde lyst på, ble min standhaftighet virkelig satt på prøve. Jeg er fornøyd med at jeg presterte til bestått, men lett var det ikke.

Ingen is. Ingen kaker. Ingen desserter - med unntak av en halv... jeg unnet meg tiramisu etter en av middagene, men tok kun en halv servert porsjon. Ingen øl, nesten ingen søte paraplydrinker. Kun to faktisk på hele uka. Ingen potetgull og og og. MEN en halv neve med nøtter på stranden og rødvin til maten tre av kveldene og da mer enn kun et glass.

Hvordan det har gått med vekta? Vel. Jeg nekter å gå på den før i morgen. Kroppen skal få anledning til å regulere seg litt etter nattflyging og det hele, men jeg tør mene at jeg ikke har gått opp noe nevneverdig.... og det er jeg selvsagt glad for. Nå er jeg mest fornøyd med at jeg motstod de fleste fristelser og det helt greit. Så lenge jeg kunne spise meg mett på lovlig mat, var det greit. De dagene jeg ikke ble mett, var det ganske vanskelig... men det gikk det også.

Nå er jeg hjemme på eget kjøkken og kan spise min mat til jeg blir fornøyd og mett. Jeg har bestemt meg. Denne måten å spise på er rett for meg.

Bee 10-07-11 18:05

Synes du har vært kjempeflink Lindemor. Virkelig!!

Jeg klarte ikke og holde meg på matta da vi var på sydenferie.

Snorkfrøken__ 10-07-11 21:52

Jøss, jeg er imponert Lindemor!!

Ikke verst å ha bestått den store testen med glans, gratulerer:)

blingbling 12-07-11 20:50

Heisann. Da er jeg en liten tur innom. Litt travelt i det siste.

Har nå blitt ganske hekta på dr. Hexeberg sin bok. Frisk med lavkarbo.

Har tidligere kjøpt oppskriftsboka, men bestillte i går denne: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=3&cid=203880

Har før lånt den og lest endel i den. Men jeg blir aldri lei. Kan lese og lese om og om igjen. Alt er så godt forklart. For det er ikke alle som tåler høykarbo kosthold....

Det var tilfeldig tilbud på haugen bok når jeg bestillte, så betalte bare 145 kr!!!!!!! Fikk den i posten i dag.. Så det tok 1 døgn. Bra service altså...

Derfor jeg er så gira på den boken er at det står så forklarende om hvorfor ditt og datt... Det står skrevet på en måte som alle forstår.

Det er også mange pasienthistorier der, og jeg kjenner meg igjen i noen av de.. Helt utrolig hva hun har fått til. Spennende.. Og ikke minst bevis ved hjelp av blodprøvesvar!

Oppskriftene der er enkle og hun bruker mest vanlige norske matvarer. Noen få helsekostmatvarer som fiberhusk, jbk...

Jaja, det var dagens anbefaling.. Jeg blir ihvertfall mere og mere overbevist om at dette er noe jeg skal fortsette resten av mitt liv på. Til og med sønnen min har begynnt å fått servert t-briks fra boka, og egg til frokost, pannekaker til lunch... :) Målet er mindre og mindre brød og hvetemel i denne familien..

Kjøpte også kjærligheter på pinne uten sukker på iherb til han. Og han storkoset seg med det. (han har aldri fått lørdags gotteri hos oss før, men han har da smakt litt her og der )

Hvordan går det med måltidene da? Jeg er ikke så sulten lenger, og det er utrolig godt!

I morgen skal jeg få veid meg... Håper på litt nedgang.. :)

Lil@ 13-07-11 10:34

Veiedager for meg blir fredager forresten... har veid meg hver dag, men det er det slutt på... ;)

Chalos 13-07-11 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lil@ (Innlegg 1159218)
Veiedager for meg blir fredager forresten... har veid meg hver dag, men det er det slutt på... ;)

Du kan jo hende deg med på veiedagtråden da? Den er riktignok på onsdager, men men ;)

Lindemor 13-07-11 18:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chalos (Innlegg 1153502)
Jeg kan nok også være med i denne tråden :) Startet den 4.Juni og har gått ned ca. 5kg siden da. Har ikke gått så fort, noe som er litt lite motiverende =( Selv om jeg ser at cm.blir mindre, skulle jeg ønske at vekten også kunne minske siden jeg har ca. 20kg igjen.. (om jeg klarer å nå målet mitt på ca.70kg.)

Jeg er 170cm og 89 kg..

Flott med en tråd der man kan søke råd, støtte og motivasjon fra andre :D

Hei! Så moro at du også blir med i tråden! Gratulerer med flott nedgang på en måned. Jeg følger omtrendt hakk i hel og vi er omtrendt på samme tall. Jeg med mine 171 og nå 88,2 kilo.

Lykke til videre!

Lindemor 13-07-11 18:24

Tusen takk for gode ord, Bee og Snorkfrøken! Alltid hyggelig med oppmuntring og skryt!

Jeg er veldig godt fornøyd. Veiingen i dag viste ingen større nedgang, men det får jeg være tilfreds med. Dette spesielt fordi Tante Rød ventes på besøk i løpet av dagen og jeg kjenner at kroppen holder på alt. Gleder meg til veiedagen neste uke! :D

Stå på dere også!

Lindemor 13-07-11 18:29

Blingbling; jeg er også veldig glad i Hexeberg sin bok. Leser ofte i den og synes brikker faller på plass. Som deg føler jeg at jeg kjenner igjen i noen av historiene. Jeg har slitt en stund med smerter i muskler- og skjelett og har i løpet av de snart 4 ukene jeg har spist lavkarbokost opplevd stor forskjell på intensiteten i smertene. Det å faktisk forstå hvorfor og se at det hele har en slik sammenheng, er veldig ok.

Jeg har også bestemt meg for at dette er en kost jeg skal følge hele livet. Med den tanken forsvinner også stresset vedrørende vekt og nedgang. Den vil komme som en naturlig følge til det hele.

Jeg er forbauset over hvor godt jeg kjenner at blodsukkeret nå er stabilt. Det å ikke lenger ha behov for å snoke i skaper og hive innpå noe mellom måltider, er en lettelse. Jeg er mett, fornøyd og føler meg på mange måter mye mer "i meg selv" på en måte.

Jeg spiser som regel 3 ganger om dagen. Frokost, lunsj og middag. I tillegg velger jeg som oftest å spise litt bær på kvelden. Utover det har jeg ikke behov for noe som helst. For en lykke!

Moro å kunne påvirke familien til å ta små, rette valg også. Lykke til videre!

Chalos 13-07-11 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1159495)
Hei! Så moro at du også blir med i tråden! Gratulerer med flott nedgang på en måned. Jeg følger omtrendt hakk i hel og vi er omtrendt på samme tall. Jeg med mine 171 og nå 88,2 kilo.

Lykke til videre!

Takk for det, og lykke til til deg også :D
Veide meg igjen og ser jeg har gått ned 1kg på 1 uke. Fikk motet mitt litt opp igjen:)

Lil@ 15-07-11 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chalos (Innlegg 1159322)
Du kan jo hende deg med på veiedagtråden da? Den er riktignok på onsdager, men men ;)

Kan jeg ikke holde meg her mener du?

Jeg gjør nå det lell jeg :)

Veid meg idag, og har ikke gått ned noe.. helt ok siden jeg fikk mensen i dag, da pleier jeg å ha gått opp ca 1-2 kg. Sikkert nedgang neste fredag tenker jeg.

Var i bursdag på onsdag, og spiste kake.. syntes ikke det er så enkelt når det ikke finnes lavkarbo alternativ..
Spiste dog ikke like mye som jeg ville gjort før.
Er i ketose igjen, så bekymrer meg ikke så mye over det.

Lindemor 15-07-11 11:11

Klar du kan være her Lil@! Jo flere jo bedre!

Jeg har sniktittet på vekta i dag. Tante rød kom onsdag og holdt igjen på alt. I dag har ting normalisert seg litt og det merkes godt på både psyke og kropp. Deilig.

Jeg har tatt av mine første 5 kilo!!!! :D

Kommende søndag er det 4 uker siden jeg startet. I løpet av disse fire ukene har jeg vært en uke på ferie også. Jeg er storfornøyd!!! I tillegg er altså tante rød til stede med brask og bram, så jeg gleder meg til søndag hvor det på dagen er 4 uker siden jeg startet opp.

Vekta er en ting. Det er på mange flere måter jeg merker at det skjer endringer i min kropp. Endringer jeg liker.

Etter de første 10-12 dagene som var ganske tunge, så har det kun gått en vei. Jeg har mindre smerter. (Har diagnose hvor smerter i muskler- og skjelett står sentralt). Jeg sover bedre. Døgnrytmen er mer normal igjen. Blir trett til ok tid på kvelden og føler meg noe mer uthvilt om morgenen. Dette i seg selv er en stor gevinst mtp diagnosen hvor akkurat dette står sentralt som et stort problem. Kroppen min er mer regulert. Jeg er ALDRI sulten og søtsuget er borte vekk. Dette kommer fra en dame som alltid hadde en hånd mot snopskuffen og som spiste sjokolade daglig.

Jeg kjenner godt at blodsukkeret er vel regulert. Ingen opp- og nedturer. Jeg storkoser meg med maten. Etter åresvis med kaloritelling og lettprodukter hvor fokuset var fett, så er det som en stor gave å slippe det styret og faktisk ha tilegnet seg kunnskap om hvorfor det er feil!

Jeg har lest mine bøker. Anbefaler varmt Frisk med lavkarbo av Dr. Hexeberg og Matvarerevolusjonen av en eller annen svensk mann som jeg ikke husker i farten. Jeg har kjøpt meg kokebøker og synes det er en spennende verden jeg har gått inn i.

I tillegg lagde jeg nannahs knekkeebrød forrige dagen og igjen i går og nam nam!!! :D

SÅ ja... det er en glad og fornøyd Lindemor som herved ønsker alle en riktig god helg!

Chalos 15-07-11 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lil@ (Innlegg 1160642)
Kan jeg ikke holde meg her mener du?

Klart du kan, var ikke det jeg mente :(

Chalos 15-07-11 11:47

KJEMPEBRA Lindemor :D
:heia::heia::heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.