![]() |
Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
Sitat:
|
Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Definisjon av ord: lyder eller bokstaver som bærer mening og er minste enhet i en setning.
Hmm :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
:liste: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Denne tråden var skikkelig tidsfordriv...Jeg er dansk og skriver ofte feil. Jeg bryr meg ikke noe om hvordan folk ønsker å uttale/ skriver karbohydrater..spiller vel ingen rolle egentlig så lenge man forstår hva som er ment:)
|
Og jeg som trodde denne tråden ble lagt død i går... Kan vel holde på en stund. Selv skriver jeg rimelig rett til vanlig, men med tastatur og dataskjerm går det gjerne litt i kryss og det er ikke alltid jeg tar meg tid til å lese så nøye igjennom og rette alt...
|
Det hender jeg bruker ordet karber sånn i forbifarten, men om jeg skal forklare noe for nybegynnere skriver jeg karbohydratrer. Skjønner at det kan være forvirrende for folk som ikke har noen kjennskap til lingoen. Men stort sett skriver jeg karbohydrater, eller forkorter til kh. Sånn generelt ser jeg ikke det store problemet med å skriver karber, egentlig, som noen nevner heter jo tross alt forumet lavkarbo. Jeg er over snittet språknerd, og har ingen problemer med slang, brukt i riktig sammenheng. Det er ikke alltid det funker å være uformell.
|
Oi, der skrev jeg funker. :p Men jeg kan forsikre om at jeg var veldig uformell da jeg skrev det. Jeg har på meg t-skjorte og alt som er!
|
Når jeg begynte å bruke dette forumet så hadde jeg aldri hørt forkortelsen karber, men jeg forsto jo straks hva det var.
Synes det er helt greit å forkorte det til karber jeg, så slipper man å skrive karbohydrater hele tiden. Tenker at dersom noen plages av at vi skriver karber, så får det bli deres problem :) |
Re: Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
(If you can't beat them, join them.) |
Sv: Re: Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
:lol: |
så mye pes, for noe så lite, *sukk*
ikke rart det er krig i verden :/ |
Sitat:
Edit: Egentlig ingenting bedre. Tonen var relativt nedlatende mhp. at det "bare" er seks ekstra bokstaver. Dermed faller hele kampen din i grus. Den burde du holdt deg for god til. |
Mange gode kommentarer til dette innlegget, jeg fikk meg en god latter:D
|
Har ikke noe å kommentere jeg... Bare følger med fra sidelinjen og håper at alle blir gode venner til slutt.. :spisesnak
|
Re: Sv: Re: Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
Jaggu, jeg er bare et menneske, jeg og. Dere får kalle meg et troll nå da. |
Vidundra: Tror du har misforstått begrepet "troll" litt:) Et forumtroll er en som kommer inn på et forum KUN for å erte på seg folk, ved å slenge ut noe provoserende. Ikke for å skape debatt, men for å skape strid og splid. Det kommer fra begrepet "trolling" som ikke har noe med å være "et troll" utenfor et forum, å gjøre.
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
|
:eek:
En så lang diskusjon fordi en eller annen ikke liker at et slang-uttrykk blir brukt :eek: |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
Forøvrig verken trives jeg med eller har respekt for meg selv uansett. Jeg er alt for overvektig til at jeg klarer det. :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har det ofte slik at så lenge JEG ikke klarer inneha selvrespekt og selvfølelse, så skal jeg jaggu meg sørge for at ANDRE ikke trenger slite i motvind. Jeg føler at det er kanskje slik det er denne gangen med tanke på deg, ts og "alle andre".? Eller tar jeg feil? Synes du er tøff som tar til motmæle, men samtidig så skjønner jeg ikke hele diskusjonen. Ts fikk jo det vedkommede håpet på (slik jeg ser det) respons på sitt innlegg. Nå har jeg ikke tatt stilling til denne saken i det hele tatt, men som sagt, jeg synes du er tøff som fronter noe du synes er feil! :klem: |
Sitat:
Men ærlig talt så synes jeg denne diskusjonen kan få lov til å legges død nå. Dette er i grunn noe som kommer opp med jevne mellomrom, og det er i prinsippet noe som er fint og viktig å få luftet og røsket litt i tidvis, ikke minst for å selv bli mer bevisste på hvordan vi både leser hva andre skriver, og hvordan vi selv uttrykker oss, men jeg mener det er blitt sagt nok i denne omgang. :) |
Takk for alle svar. Egentlig litt morsomt å se at min lille irritasjon rundt ett ord skapte så mye følelser. Vet jeg ikke kan forandre verden til å tenke slik som meg :p Hadde ingen illusjon om det i utgangspunktet.
Uansett har jeg altid trodd på det å si det man mener, på tross av at det kan være kontroversielt. Selvfølgelig da på en høflig måte. Siden det er ytringsfrihet respekterer jeg alle svarene (selv de sinte) jeg fikk :) Jeg ser i ettertid at overskriften kunne virke litt vell krass. Men må inrømme jeg i øyeblikket var litt grepet av emosjoner jeg også :P Og ja jeg vet jeg har masse språkfeil, da jeg sliter med milde skrivevansker. Men tråden handlet om et ord. Karber. Smak på det ordet. Kaaarrrrber. |
Hihi, snakk om storm i et vannglass :p
Til TS, glad du har humoristisk sans og ikke lar deg avskrekke av enkeltes (mine også) morsomheter. Og det er bedre å smake på ordet kaaarrrrrrber, enn de virkelige karbene :D (Daske seg selv på lanken med våt bussbillett for forsøk på humor igjen) |
Sitat:
|
Tilgi meg at jeg trekker opp denne igjen, men det hadde gått meg hus forbi at TS hadde svart igjen.
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Dette er nok ettersleng fra et innlegg som var ufint... MOT deg.. Jeg og flere med meg reagerte på det, men reaksjonsinnleggene ble tatt bort siden innlegger trakk sitt innlegg. Dessverre dette etterslepet i innlegget fra Photo. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ah, se der. Jeg håper det var en misforståelse. Jeg slettet sitatet etter ønske. Den ble kanskje slettet før en av de involverte så den.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Herregud.... og jeg som spiser 20 karbiser for dag... ikke rart jeg ikke går ned i vekt. :eek:
|
Dette er da en underholdende tråd, - er det ikke ? Jeg synes det er flott å høre andres oppfatninger om ord, språk, slang og språkutvikling. Jeg oppfattet absolutt ikke trådstarter (jeg liker overhoooodet ikke forkortelser, - bortsett fra kh, dah ) som provoserende i det hele tatt. En ytring om ordet 'karber' - som jeg forøvrig anser som er vederstyggelighet. Ordet, altså. Ikke ytringen.)
Men der har dere MEG, da, liksom. Og joda, - nå er det sikkert mange som reagerer på mine mange o'er i 'overhodet' og h'en i 'da. Og min muntlighet i det unødvendige ordet 'liksom' Men æ'kke det greit, 'a ??? Jooooo ! Vi vil 'diskutere' språk også her inne, vil vi ikke ? Og eventuelt dekkdimensjoner, - for de som ønsker det. Jada. Jeg vet at jeg har altfor mange tankestreker, - men jeg liker det ! Takk for et flott forum ! ( - og klem til trådstarter - ) :klem: |
Re: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Tankestrek er kult, men når du bruker det trenger du ikke komma. ;)
|
Sitat:
|
Sv: Re: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |