![]() |
Sv: Afrikansk mango
Jeg har nå mottat afrikansk mango. Venter stadig på MetaBurn. Jeg ringer legen min på mandag og leser det som står på pakken for han å hører litt rundt det. Skal oppdatere dere :) Og skal også oppdatere dere når jeg begynner på de (selvsagt dersom det ikke er farlig :) ). Håper legen min godkjenner det så jeg kan få begynt, og ikke minst, HÅÅÅPER DE FUNKER !! Jeg har også undersøkt litt rundt, alle de som har blitt trekt i ettertid har faktisk glemt å avbestille... så de trekker ikke bare penger fra kontoen din uten videre, det er fordi det sto at etter 17 dager vil det bli trekt for neste leveranse (full pris). og jeg har fått mangoen min, så kanskje det ikke er så useriøst som vi alle har trodd ??! Og noen nevte her at hvis det funket så burde det vært mer kjent. Det er ikke FDA godkjent og derfor kan ikke leger godkjenne det (masse GMP regler for legemiddels industrien, jeg vet dette fordi jeg jobber i den). Men jeg har gått ganske i dybden rundt den mangoen her da jeg trodde det hele var svindel, og jeg har lest mange amerikanse og engelske blogger hvor flere sier det funker.. så tiden vil vel vise ? jeg tenker hvertfall at uansett så hører jeg med legen før jeg begynner på de, og dersom jeg merker noen bi-virkninger slutter jeg bare og stikker til legen.. jeg er så gira på å ned i vekt nå at jeg måååå bare prøve disse. men til alle som skal prøve de (når dere får de) husk at det sto at du må holde kalorie inntaket under 1800 :)
|
Sitat:
Og selvfølgelig står det at man må holde kalorinivået lavt, det er det man skal gå ned av. Se f.eks 30days, det står akkurat det samme der. (den gikk jeg forøvrig OPP 4kg av på en mnd...). Selvfølgelig finner du positiv omtale om det, det er folk som er ansatt for å skrive slike "tilfeldige" blogginlegg og skryte av produktet. Og om det bare er manglende avbestilling som gjør at de trekker penger, hvorfor har alle blitt trukket ulikt beløp? (og seriøst, lar dere ukjente få tilgang rett inn på kontoen deres?? Hadde dere gitt en av de som henger utenfor Oslo city kortet og koden og vist vei til nærmeste minibank? Det er akkurat samme greia!) Dersom legen din sier "du har kjøpt noen piller fra utlandet du ikke aner noe om på en side som er registrert som internasjonal svindel? Ja jøss, kjør på!" bør du virkelig vurdere å bytte lege! Og det jeg lurer på er hva er det som gjør afrikansk mango så fantastisk i forhold til f.eks pakistansk mango? Hvorfor må man kjøpe disse pillene fremfor å stikke på nærmeste innvandrersjappe og kjøpe en kasse naturlig mango? Om du er så desperat etter å gå ned i vekt som du sier, hvorfor bruker du ikke da den tida du bruker på å lete etter info om dette lureriet til å heller sette deg inn i hvordan gjøre det på en sunn og ikke minst effektiv måte? FØR du får helsa ødelagt av lugubre piller? |
Sitat:
1800 kcal i døgnet? Jeg ligger langt under det (vanligvis på rundt 1400) til vanlig jeg, men jeg er ikke store kroppen da. Men ringer det virkelig ingen bjeller når et "slankemiddel" reklamerer med at det virker, men bare hvis du spiser max. X antall kalorier i døgnet? Høres ikke dette ut som de sagnomsuste slankesålene som kom for en del år siden - de funket de, man måtte nemlig gå en del km om dagen for at de skulle virke! :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Åjaa. Jeg er jo fra midten av 80-tallet selv, så husker ikke det.:p
|
Men når vi snakker om slankelureri, er ganske høyt på lista denne soppen man skulle drikke avsil av også! :D husker mamma hadde slik i fryseren. Om den funka? Ikke i det hele tatt! (mao like bra som alle andre mirakelkurer... :rolleyes:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke gikk ned med de sålene. Jeg tok de på, men ble sittende i sofaen og ventet på å bli slank :p |
Har fulgt med på denne tråden, og jeg synes det er helt utrolig! Om ikke annet så har vel kontoene til en del her blitt endel slankere...
Når jeg handler på nett bruker jeg stort sett PayPal. |
Jeg synes det er ganske skremmende at enkelte faktisk vurderer og spise disse tablettene. Man har ingen garanti for hva som er i de, de kan være laget i en skitten trailer i indre Mongolia. Vi er blitt for trygge og naive i lille Norge. Alle tablettene vi spiser er sjekket så utrolig godt at vi glemmer at det ikke er slik i resten av verden. Jeg håper virkelig ikke dette blir en dyrekjøpt erfaring som går ut over helsa til de som er blitt svindlet.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg var akkurat borti en som prøvde seg. |
Fant standard klageskjema på forbruker europa.
Det står en først skal klage til selger. Får en ikke pengene igjen, skal en klage til kortutsteder, med kopi av klagen som ble sendt til selger. Men hvor pokker sender en klagen??? på ordrebekreftelsen er det en adr i england. Produktene kom fra USA...:confused: |
Sitat:
Mye handler vel om å ha "bondevett" og det er lov å være skeptisk. Når et firma i utgangspunktet lett tømmer kontoen, ikke har operativ epost og lugubre (les utenlandske) kundebehandlere.. Kort sagt, gjør det vanskelig for en forbruker å komme i kontakt med.. Ja, da er det vel lov å anta at det også er en placebo effekt på varen.. Personlig hadde jeg ALDRI TURT(!!!!) å spise noen av dem.. for bare gudene vet hva de inneholder.. Det kan være alt fra kalk til avføring (satt på spissen) Tilbake til IHerb.. Oversiktlig nettside med online support, epost, adresse og telefon. Varene rates av kunder. I dette tilfelle tror jeg at det er reelle kunder, da det vanskelig gjøres å fake en så stor kundemasse med så individuelle historier.. Når det gjelder vareutvalget, så lover de ikke gull og mirakelkurer. Du skal ha en viss kunnskap om produktet selv i forkant for å finne det på nettsiden dems.. Når det gjelder kontrollmerking, så er det det landets lover og regler som gjelder. IHerb er i USA og selv har jeg ikke satt meg inn i reglene der.. Endel handel går på tillit til leverandør, men er det enkelte ting man lurer på så skal man kunne få svar ved å henvende seg til (i dette tilfelle) IHerb. Og da gjelder det akkurat som når vi er i butikken her hjemme, kan de ikke svaret, så ikke kjøp det. Like viktig er det å sette seg inn i norske tollregler.. Har du lov til å innføre den varen du bestillte f.eks.. Og damer: Når det er snakk om priser: Er tilbudet for godt til å være sant.. Ja, da er det vel nettopp det det er!! :rolleyes: Åjoda.. Har da gått på smeller selv i fortiden.. men man lærer.. Kjøpte meg et glass med grønn gugge i hvitløkslake for 1200,- det skulle være SÅÅÅÅÅ bra for masse helsegreier!! Faktum er at det gjorde best effekt på lommeboka til selgeren ;) |
|
Sitat:
Du må sperre kortet ditt. Disse menneskene driver med utstrakt svindel. Når du får "gratispakkene" dine- om du får dem, vil de begynne å trekke fra kortet ditt. Siden de ikke har en seriøs aktør i Norge er den telefonen du tok ikke verdt noen ting. De satser- med rette- på at de ikke vil bli straffeforfulgt, naive mennesker som lar seg lure står ikke øverst på prioriteringslisten til økokrim. HUsk til neste gang at om det høres for godt ut til å være sant er det sannsynligvis det. SÅ sperr kortet, jo før jo heller!!! |
Etter 7 dager fikk jeg svar på mailen jeg sendte til de:
Hilsen Takk for at du kontakter kundeservice. Vi forsikrer deg om at din afrikanske Mango konto har blitt kansellert, og det blir ingen ytterligere kostnader til kontoen din. Men kan vi ikke behandle din forespørsel om refusjon på nettet kan du kontakte vår kundeservice når som helst på nedenfor for å se om du er kvalifisert for en tilbakebetaling. Vær oppmerksom, blir refusjon bare utstedes innen 30 dager fra den opprinnelige transaksjonstidspunktet. Vi beklager det inntrufne. Vennlig hilsen Afrikansk Mango Support Team 800-17-399 Jeg er for dårlig i engelsk, så å ringe nytter ikke for meg. Jeg fyller ut klageskjemaet jeg fant hos forbrukereuropa og sender det. Jeg gir meg ikke så lett! |
En av medlemmene på det amerikanske diabetesforumet jeg er med på, kom med denne advarslen. Rasberry Ketone som det nevnes her er:
Sitat:
Sitat:
|
Bestilte dette produktet på nettet i byrjinga av februar....har enno ikkje fått det:mad:ser på kontoen at eg er blitt trekt 2 gonger av dette firmaet:mad:..har i ettertid funne ut at dette er svindel og har gått til det skritt å sperre kontoen for sånne bedragere....er litt dom føler eg som har bitt på nettreklamen for slankemiddel som skal vera soo bra:mad:....er det fleire som har opplevd det same??....
|
Sitat:
eg ska ALDRI mer kjøpa fra nettet! |
Sitat:
|
Hei.
Jeg har gjort samme tabbe! Bestilite dette fordi jeg trodde det var nærmest gratis og ville teste det ut, men virker nå som om jeg er blitt scamma. Har ikke fått noen varer i posten og er nå blitt trukket for produktene på kontoen min. Fikk aldri noen kvittering på bestillingen. Finner ikke siden lengre og har ikke noen mailadresse eller et telefonnummer jeg kan ringe til. Kan noen sende meg nummeret jeg må ringe for å avbestille disse greiene? Er det noen mulighet for å få tilbake pengene sine hvis man ikke er interessert i produktet? Setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få! Vil helst ikke bli trukket for enda mer varer jeg verken mottar eller er interessert i å betale for. Tusen takk! Hilsen en fortvilet, naiv og nå blakk jente. |
Sitat:
|
Jeg har også bestilt dette, men ikke fått varene (enda hvertfall). Jeg avbestilte før det var gått 15 dager, for det var det som stod i betingelsene (ikke 17, slik som mange sier her), og har ikkr blitt trukket mer enn de 18 kr x2 i porto. Om varene kommer spørs jo da, men har hvertfall ikke tapt mye pengene på det. Eneste grunnen til at folk er trukket er at de ikke har avbestilt innen 15 dager. Ser på alle innleggene om folk som har blitt trukket penger at det har gått nøyaktig 15 dager på samtlige før pengene forsvant, og da er det faktisk deres egen feil som ikke har lest betingelsene.
|
Jeg har også bare betalt 18 x 2 i porto. Avbestilte ganske fort. Så det virker ikke som de trekker noe mer dersom man faktisk avbestiller. Varer i posten har jeg dog ikke fått, og tviler på om jeg noen gang får det.
|
uansett om de har avbestilt innen 15 dg eller ikke. er det noe som ikke stemmer når de trekker ulike beløp fra de. og når nyhetene og dnb advarte mot denne siden, så sier det seg selv att dere burde sperre kortet. men om dere vil vente å se om de trekker mer, så er ikke det mitt problem.. bare er snill å advarer dere jeg..
|
Sitat:
Når jeg bestilte disse produktene sto alt svart på hvitt, avbestilte man ikke ville kontoen bli trukket for penger. De som har blitt trukket har ikke fått med seg dette. Siden ingen som faktisk har avbestilt har blitt trukket for penger er jeg ganske sikker på at ikke jeg heller vil bli det. Men selvfølgelig, firmaet virker shady. Så bekymrer man seg, så sperrer man kortet. |
Sitat:
|
Har også gått i fella, og dem klarte å trekke en gang fra kortet før vi sperret kortet og nå fikk jeg mail om at dem har fått varene i retur. :confused::forvirret
|
Kostet jo bare 18 kroner pr pakke, og det har man råd til, bare å avbestille når man får varen og får prøvd det ut det vel? :nei: Eeh, nei.
Fikk aldri noe pakke, og avbestilte ikke noe jeg aldri fikk, så tenkte ikke mer på det, så det har kostet meg nå over 3400,- :eek: :hylgrine: Første og siste gang på netthandling er vel det lureste for meg tenker jeg :sint::flau: Grrr, fortsatt like tjukk óg, gjør jo ikke tingene bedre.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |