Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Babymatdietten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44905)

Peppa Gris 05-06-11 22:20

Sv: Babymatdietten

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129856)
Har du lest tråden eller innleggene mine?

Slutt og overdramatiser.

Lars petter fra gullungene er helt skrudd og trenger hjelp. Samme gjør alle fjortisene som lever på babymat og får i seg under 500 kalorier daglig.

Men det er det som er babymatdietten ;) Den varianten du skal hoppe på er en slags snodig lightvariant. Heldigvis litt sunnere, men jeg skjønner fortsatt ikke poenget.

BellaIsa 05-06-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129851)
Den svenske bloggeren? De mener du? Det er mange av dem som holder på med den tåpelige dietten.

Jeg ser ikke at du har svart på det jeg spurte om, men det er greit. Du får ha lykke til :)

Hva spurte du om som jeg ikke har svart på?spør gjerne igjen.

Ja, er sikkert MANGE somh older på med denne dietten som jeg også synes er tåpelig. De spiser BARE babymat og i SMÅ MENGDER noe man blir syk av, det er ikke noe som reflekterer det jeg har lyst til å prøve.

Carisma 05-06-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129850)
Dette tyder jeg som mangel på kunnskap og utvitenhet. Du burde lese litt om mat og kosthold du også før du dømmer andre basert på det du kan, vet og tror på. Finnes andre alternativer enn lavkarbo i verden, er ikke sikkert det funker for alle. Å spise knekkebrød til lunsj eller kvelds er ikke usunt.

Lille venn, jeg har brukt mange år av livet på å finne ut av dette, blandt annet pga stressrelaterte symptomer og en reaksjon på brødprodukter ala det du beskrev tidligere. Noe jeg tyder av dine svar du ikke har da de høres ut som oppgulp fra KK. Vi kan snakkes om 10 å rnår du sitter med de samme problemene som mange av oss her inne fordi vi trodde blindt på at vi visste best, eller du kan sette deg litt mer inn i FAKTA og sammenhenger FØR du faktisk blir syk. Det er ditt valg, men jeg forsøker å gi deg noen redskaper for å vite mer om hva du holder på med.

BellaIsa 05-06-11 22:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129858)
Men det er det som er babymatdietten ;) Den varianten du skal hoppe på er en slags snodig lightvariant. Heldigvis litt sunnere, men jeg skjønner fortsatt ikke poenget.

Ja, men måtte ha en overskrift, og den måtte inneholde babymat, ikke drep meg for det er du snill ;)

senorita 05-06-11 22:21

DA kan du jo ikke si du spiser "babymatdietten". da spiser du normalt med babymat i tillegg da?

Charlott 05-06-11 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129850)
Å spise knekkebrød til lunsj eller kvelds er ikke usunt.

Om jeg får flisespikke litt, for meg -og flere med meg- kommer det desverre ann på hva knekkebrødene er laget av ;)

Utover det, så lenge du har tenkt gjennom dette, er du igrunn gammel nok til å avgjøre selv hva du vil spise og ikke spise ;)

Peppa Gris 05-06-11 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129859)
Hva spurte du om som jeg ikke har svart på?spør gjerne igjen.

Ja, er sikkert MANGE somh older på med denne dietten som jeg også synes er tåpelig. De spiser BARE babymat og i SMÅ MENGDER noe man blir syk av, det er ikke noe som reflekterer det jeg har lyst til å prøve.

Ok :)

Altså, den orginale babymatdietten er jo å spise kun babymat, gå i kaloriunderskudd og da bli tynn. Du velger en annen variant. Du skal spise normal sunn kost pluss babymat. Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare spiser normal sunn kost?

Du skriver jo at du skal droppe sjokolade og andre ulumskheter, men "erstatte" det med babymat, det jeg ikke forstår er hvorfor du ikke bare dropper snopet OG babymaten og spiser normal sunn kost?

Det var bare det :)

Imp 05-06-11 22:22

Er det babymat på glass det er snakk om?

For det første så er slik mat elendig ernæringsmessig i forhold til vanlig hjemmelaget mat tilpasset babyer....
For det andre syns jeg det er dumt å støtte en slik unødvendig industri.
For det tredje: babymat på glass er ikke godt, det er smakløst og da jeg fikk noen glass til snuppa da hun var baby, ville hun IKKE ha den maten nei....hun foretrakk den hjemmelagede maten vår...

BellaIsa 05-06-11 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1129862)
Lille venn, jeg har brukt mange år av livet på å finne ut av dette, blandt annet pga stressrelaterte symptomer og en reaksjon på brødprodukter ala det du beskrev tidligere. Noe jeg tyder av dine svar du ikke har da de høres ut som oppgult fra KK. Vi kan snakkes om 10 å rnår du sitter med de samme problemene som mange av oss her inne fordi vi trodde blindt på at vi visste best, eller du kan sette deg litt mer inn i FAKTA og sammenhenger FØR du faktisk blir syk. Det er ditt valg, men jeg forsøker å gi deg noen redskaper for å vite mer om hva du holder på med.

"LILLEVENN" kan du være selv kjære lille deg ;). Du dømmer andre, og har en holdning som er arrogant. Du tror du vet best og at det du sier er det eneste rette. FEIL. Det stemmer ikke :) Så, kjære deg..synes du skal lese litt mer og du har mye å lære, ja, selv du som har levd så lenge har mye å lære :) Viser igjen til det siterte innlegget du skrev tidligere i tråden, bare det viser mangel på kunnskap.

Jeg dømmer ikke deg, og du bør være forsiktig med å dømme andre utifra dine egne erfaringer, sykdommer eller hva det nå enn er.

Dolly 05-06-11 22:23

Det som er så fantastisk for meg iallefall med lavkarbo er at jeg ikke tenker over mengdene jeg spiser, for det er fraværet av karbohydrater som gjør at jeg går ned i vekt... Og jeg spiser fra 1200-2000 kalorier til dagen og har gått ned over 8 kg på 6 uker

Jeg lever helt normalt og sunt, aldri oppblåst og går ned og ned i vekt:)

Siden du først er inne på dette forumet hadde jeg lest litt om det også!!!

BellaIsa 05-06-11 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129867)
Ok :)

Altså, den orginale babymatdietten er jo å spise kun babymat, gå i kaloriunderskudd og da bli tynn. Du velger en annen variant. Du skal spise normal sunn kost pluss babymat. Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare spiser normal sunn kost?

Du skriver jo at du skal droppe sjokolade og andre ulumskheter, men "erstatte" det med babymat, det jeg ikke forstår er hvorfor du ikke bare dropper snopet OG babymaten og spiser normal sunn kost?

Det var bare det :)

Trodde jeg hadde svart på det, svarte hvertfall en annen bruker når det gjelder akkurat dette :)

Jeg synes det er lettere å bytte bort snopet med babymat da jeg nesten spiser det som snacks og det blir ikke så tungt :).

Gerd 05-06-11 22:25

Babymatdietten er ikke lavkarbo.

På lavkarbo fremmer vi sunt LAVKARBO-kosthold.

Viss dere begynner med personangrep og blir mer ufine, så stenges tråden.

Gerd
Moderator

BellaIsa 05-06-11 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1129866)
Om jeg får flisespikke litt, for meg -og flere med meg- kommer det desverre ann på hva knekkebrødene er laget av ;)

Utover det, så lenge du har tenkt gjennom dette, er du igrunn gammel nok til å avgjøre selv hva du vil spise og ikke spise ;)

stemmer veldig. Nå spiser jeg bare knekkebrød jeg baker selv, eller som mor baker når hun er her :) og de er veldig sunne.

Peppa Gris 05-06-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129871)
Trodde jeg hadde svart på det, svarte hvertfall en annen bruker når det gjelder akkurat dette :)

Jeg synes det er lettere å bytte bort snopet med babymat da jeg nesten spiser det som snacks og det blir ikke så tungt :).

Men hvorfor ikke bare bytte ut snacksen med et knekkebrød? Hvorfor akkurat babymat?

Charlott 05-06-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129873)
stemmer veldig. Nå spiser jeg bare knekkebrød jeg baker selv, eller som mor baker når hun er her :) og de er veldig sunne.

Hva er de laget av?

BellaIsa 05-06-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolly (Innlegg 1129870)
Det som er så fantastisk for meg iallefall med lavkarbo er at jeg ikke tenker over mengdene jeg spiser, for det er fraværet av karbohydrater som gjør at jeg går ned i vekt... Og jeg spiser fra 1200-2000 kalorier til dagen og har gått ned over 8 kg på 6 uker

Jeg lever helt normalt og sunt, aldri oppblåst og går ned og ned i vekt:)

Siden du først er inne på dette forumet hadde jeg lest litt om det også!!!

Ja, en interessant livsstil. Kan som sagt svært lite om den, men er veldig åpen for å lære mer. Ikke nødvendigvis for å leve sånn selv, men er interessant.

BellaIsa 05-06-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129875)
Men hvorfor ikke bare bytte ut snacksen med et knekkebrød? Hvorfor akkurat babymat?

fordi det er mitt personlige valg vel? Om jeg har lyst på knekkebrød så spiser jeg jo selvfølgelig det. Synes babymat er bedre og koser meg med det, så er lettere å velge det når jeg først skal bytte det ut med et usunt alternativ.

BellaIsa 05-06-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1129876)
Hva er de laget av?

grovt rugmel og havregryn :)

Charlott 05-06-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129884)
grovt rugmel og havregryn :)

Det inneholder masse stivelse, noe jeg ikke anser som sunt og som min kropp ikke har særlig godt av :)
Det viser bare at vi fungerer ulikt og tåler ulike ting.

Peppa Gris 05-06-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129879)
fordi det er mitt personlige valg vel? Om jeg har lyst på knekkebrød så spiser jeg jo selvfølgelig det. Synes babymat er bedre og koser meg med det, så er lettere å velge det når jeg først skal bytte det ut med et usunt alternativ.

Klart det er ditt personlige valg, men ofte er valg av slankemetode ganske gjennomtenkt. Du skal spise normal kost pluss babymat, det virker bare lite gjennomtenkt og jeg prøver faktisk bare å forstå tanken bak.

BellaIsa 05-06-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1129889)
Det inneholder masse stivelse, noe jeg ikke anser som sunt og som min kropp ikke har særlig godt av :)
Det viser bare at vi fungerer ulikt og tåler ulike ting.

pleier å kjøpe de anbefalte med fiber på butikken også. Jeg spiser jo ikke så mye knekkebrød at det gjør noe, men blir ikke oppblåst feks, som jeg blir av brød..(grovt).

BellaIsa 05-06-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129891)
Klart det er ditt personlige valg, men ofte er valg av slankemetode ganske gjennomtenkt. Du skal spise normal kost pluss babymat, det virker bare lite gjennomtenkt og jeg prøver faktisk bare å forstå tanken bak.

Ja, har prøvd å forklare tankegangen. Men at du ikke forstår kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Carisma 05-06-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1129891)
valg, men ofte er valg av slankemetode ganske gjennomtenkt.

Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først. :o

Peppa Gris 05-06-11 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1129896)
Ikke de fleste man har i 20-åra tror jeg. Heldigvis lærer man etterhvert, bare synd man ødelegger så mye først. :o

Du sier noe der. Rart så naive man er. Nesten så jeg savner det :D

BellaIsa 05-06-11 22:38

Sitat:

Synd du har ødelagt kroppen din på den måten, betyr ikke at jeg gjør det samme.

Batillip 05-06-11 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1129862)
Lille venn

Du bør holde deg for god til å være så nedlatende.

Charlott 05-06-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129892)
pleier å kjøpe de anbefalte med fiber på butikken også. Jeg spiser jo ikke så mye knekkebrød at det gjør noe, men blir ikke oppblåst feks, som jeg blir av brød..(grovt).

Da bør du forsøke de knekkebrødene du fikk oppskriften på, de er knallgode!

Rugmel styrer jeg langt unna, store havregryn kunne muligens ha fungert en sjelden gang, men kroppen har overhode ikke bruk for hverken rug eller havre :)

Kitt 05-06-11 22:39

Sitat:

Vi lærer ofte ikke av våre egne feil en gang, så det skal mye til for at andre vil lære av våre!:p

Gerd 05-06-11 22:39

Jeg minner igjen på:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1129872)
Babymatdietten er ikke lavkarbo.

På lavkarbo fremmer vi sunt LAVKARBO-kosthold.

Viss dere begynner med personangrep og blir mer ufine, så stenges tråden.

Gerd
Moderator

Bøtt 05-06-11 22:40

Uansett man lærer så lenge man lever.Man kan vel heller ikke lære av andre sine feil,Ikke ofte vi gjør det.
Så BellIsa du finner nok ut av det men dette er et lavkarbo forum der ikke babymat spises så det er sikkert andre forum som er mer rette for deg akkurat når det gjelder dette.
Ellers kan du jo lese litt her inne å se om du finner noe du liker og kanskje du vil starte med det:)

Uansett lykke til:)

BellaIsa 05-06-11 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1129902)
Da bør du forsøke de knekkebrødene du fikk oppskriften på, de er knallgode!

Rugmel styrer jeg langt unna, store havregryn kunne muligens ha fungert en sjelden gang, men kroppen har overhode ikke bruk for hverken rug eller havre :)

Ja, skal virkelig prøve:) Har allerede mailet den til min mor så regner med at jeg får bakst av henne til uken :).

Fredrikke07 05-06-11 22:42

Har du vært på diett.no og sett hvordan maten du inntar pr dag ser ut kcal-karbo-protein og fett -messig? (oversikt over vitamininntak osv får du også se der).

Veldig lurt å gjøre det, det først da mange lærer om hva som er sunt og ikke. Så er du helt sikker på at det er sunt å bruke din planlagte diett. Mange matvarer som ikke er så sunne som man tror.
Greit å kunne mest mulig om matvarer den dagen du skal slutte med dietten. og diett.no er smart å bruke samme hva slags kosthold man velger.

BellaIsa 05-06-11 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07 (Innlegg 1129907)
Har du vært på diett.no og sett hvordan maten du inntar pr dag ser ut kcal-karbo-protein og fett -messig? (oversikt over vitamininntak osv får du også se der).

Veldig lurt å gjøre det, det først da mange lærer om hva som er sunt og ikke. Så er du helt sikker på at det er sunt å bruke din planlagte diett. Mange matvarer som ikke er så sunne som man tror.
Greit å kunne mest mulig om matvarer den dagen du skal slutte med dietten. og diett.no er smart å bruke samme hva slags kosthold man velger.

takk for tips, bruker "vektklubben.no" til å registrere det jeg spiser så vet sånn ca. Men takk igjen, kanskje man ser det tydeligere på diett.no

Kari Marita 05-06-11 22:44

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1129705)
Så du vil spise usunn mat beregnet på babyer sammen med usunn mat (knennebrød) som gjør folk syke over tid? Les deg litt opp på lavkarbo, det er garantert et bedre alernativ!

Jeg kjenner også folk som har gått på denne dietten. Hun ene er undervektig på grensen til anorektisk og har nå slitt i årevis med å bli gravid fordi kroppen hennes er ødelagt. :o

Må bare få si at grovt knekkebrød ikke gjør folk syke over tid, det er faktisk sunt det da. Kan da spise litt knekkebrød i et lavkarbokosthold. Jeg er for et lavkarbo kosthold, men å trekke det så langt å si at folk blir syke av "vanlig" mat som statens erneringsråd råder folk til, er å dra det for langt ja. Det er et sunt kosthold for mange d å.

BellaIsa 05-06-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1129911)
Må bare få si at grovt knekkebrød ikke gjør folk syke over tid, det er faktisk sunt det da. Kan da spise litt knekkebrød i et lavkarbokosthold. Jeg er for et lavkarbo kosthold, men å trekke det så langt å si at folk blir syke av "vanlig" mat som statens erneringsråd råder folk til, er å dra det for langt ja. Det er et sunt kosthold for mange d å.

Nettopp.

mama67 05-06-11 22:53

Til TS:
Har du ikke begynt på dietten din enda? Jeg har nemlig lest samme tråd av deg på et annet forum, og der fikk du mange av de samme svarene som her. Noen grunn til at du spør etter masse råd og stadig utsetter å begynne på "dietten"?

Kari Marita 05-06-11 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129914)
Nettopp.

Jeg råder deg til å gå ned langsommere i vekt på en sunn måte. Lettere å holde vekta etterpå også da. Jeg ville ikke valgt babymat som slankekur, men det er jo vitaminer i den maten for babyer får jo det. Så den værste og usunneste kuren som finnes er det vel ikke. Tror nok ikke jeg ville likt smaken og konsistensen noe særlig da. Men, lykke til uansett hva du velger. :)

BellaIsa 05-06-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mama67 (Innlegg 1129919)
Til TS:
Har du ikke begynt på dietten din enda? Jeg har nemlig lest samme tråd av deg på et annet forum, og der fikk du mange av de samme svarene som her. Noen grunn til at du spør etter masse råd og stadig utsetter å begynne på "dietten"?

tror du har misforstått, jeg søkte på google og kom over ett par andre forum, samt et britisk nå som skriver om det, men det er ikke meg :). Alt jeg har kommet opp på nettet har vært om å bytte ut nesten alle dagens måltider med babymat, jeg synes det er vanskelig å skrive om det da jeg egentlig ikke følger en "babymat-diett".

Hvilket forum tenkte du på? send meg gjerne en personligmelding, er interessert i mer info.

BellaIsa 05-06-11 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1129922)
Jeg råder deg til å gå ned langsommere i vekt på en sunn måte. Lettere å holde vekta etterpå også da. Jeg ville ikke valgt babymat som slankekur, men det er jo vitaminer i den maten for babyer får jo det. Så den værste og usunneste kuren som finnes er det vel ikke. Tror nok ikke jeg ville likt smaken og konsistensen noe særlig da. Men, lykke til uansett hva du velger. :)

takk, du har rett når det gjelder tiden. Tror nok ikke jeg raser ned i vekt heller (desverre hehe), da kaloriunderskuddet ikke er så stort. Men på sikt vil jeg nok merke noe.

mama67 05-06-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa (Innlegg 1129925)
tror du har misforstått, jeg søkte på google og kom over ett par andre forum, samt et britisk nå som skriver om det, men det er ikke meg :). Alt jeg har kommet opp på nettet har vært om å bytte ut nesten alle dagens måltider med babymat, jeg synes det er vanskelig å skrive om det da jeg egentlig ikke følger en "babymat-diett".

Hvilket forum tenkte du på? send meg gjerne en personligmelding, er interessert i mer info.

Vel, den tråden var helt identisk, så jeg er temmelig sikker i min sak, men samme det ;)

Om du er så overbevist om at dette er sunt og bra for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du rådfører deg med andre? Da er det vel bare å kjøre på.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.