![]() |
Sv: Vegetarianer - går dette?
Uff, PMS er slitsomt nok rundt menstider!
Hvor lenge har du spist lavkarbo nå? Ang å spare karbene: ut fra dette forsøket på vekttap og kh-fordeling ser det ut til å ha god effekt av å konsentrere hovedinntaket til ett måltid. Teorien til Espen Rostrup er at det fører til at blodsukkeret svinger mindre i løpet av dagen. Men det jeg lurer på er hva du som veggis skal spise resten av dagen, dersom du ikke skal innta noe særlig kh. Og næringsmessig er det ikke særlig heldig å bruke allkh på sjokolade, altså :D |
Sitat:
Jeg klarer meg ganske fint på egg, fløte og meierismør, hvis jeg skal leve uten mye karbo. Dvs. jeg føler jeg har mye jeg kan spise selvom jeg ikke spiser kjøtt. At sulten kommer etter tre timer, og søtsug/sugen på et-eller-annet selvom jeg er mett, er det jeg sliter med :( Også må jeg innrømme at jeg egentlig er ganske redd... Jeg er jo normalvektig, og er livredd for å legge på meg. Jeg vil gjerne gå ned kanskje tre/fire kg, for jeg er ikke helt fornøyd med kroppen min. Og jeg vet at det står masse tråder her inne om at å spise mye fett ikke gjør at en legger på seg sålenge en spiser lite karbo. Men jeg da, som blir sulten i ett sett, får jo i meg drøssevis med kalorier. De fleste sier jo her at de blir så mette lenge. Ikke jeg. Og ja... Har hørt om flere tynne/normale som har lagt på seg av lavkarbo (nå vet jeg ikke hvilke retninger disse gikk på). Er jeg mere "safe" om jeg holder meg til Atkins, som ikke er sååå streng? |
Er du sikker på du spiser nok proteiner også da?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40. |