Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Skravletråd for gravide (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42881)

Klara 18-06-11 20:58

Sv: Skravletråd for gravide

Da kommer jeg for å skravle litt med dere, jeg. Og håper at jeg kan bli her til slutten av februar 2012 en gang :stortsmil

Andre dag med positive tester, førstegangsgravid og sliter i 2 1/2 år.

Kanutten 18-06-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1142011)
Da kommer jeg for å skravle litt med dere, jeg. Og håper at jeg kan bli her til slutten av februar 2012 en gang :stortsmil

Andre dag med positive tester, førstegangsgravid og sliter i 2 1/2 år.

:heia:Grattis!! :klem:

Klara 18-06-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1142027)
:heia:Grattis!! :klem:

Tuusen takk! :stortsmil

Carisma 19-06-11 15:41

Jeg har gått NED 2,7 kg siden onsdag. :confused:

Cyan 20-06-11 09:12

Carisma: Jeg blødde gjennom hele svangerskapet. Alt fra bare litt spotting og til et par store blødninger som kom på slutten. De fant aldri ut hva det var hos meg, men antok at jeg nok bare hadde svært sensitive og hovne slimhinner (når det gjaldt de små blødningene i hvert fall).

Carisma 20-06-11 14:10

update fra meg. Vannet gikk I går kveld, så jeg ligger strekk I ei seng på riksen og får ikke lov å røre meg...

Cyan 20-06-11 14:18

Ojsann! Det var jo litt tidlig da, men heldigvis over uke 30. Hvordan står det til med hybelboeren? BLir det fødsel på deg nå da, eller hvordan gjør de det når vannet har gått (hadde det "bare" vært rier hadde de vel gitt deg riestillende?)

Kjipt å ligge på obs-post på Riksen. Lå jo der selv, men heldigvis bare 5 dager før jeg fikk føde og syns det var lenge nok, men de aller fleste JM er jo veldig hyggelige der. Masse lykke til :klem:

Carisma 20-06-11 15:58

ingen rier, bare vann her. så jeg må holde meg I ro for å ikke fremprovosere de. kan bli dager eller uker! alt bra m alienen såvidt de har funnet ut. ikke stressa eller noe.

Klara 20-06-11 17:16

Oj oj! Kjedelig om du må bli der lenge, men bra at alt står bra til med dere!
Masse lykke til!

Imp 20-06-11 18:09

Oi, det var kjedelig Carisma. Håper dette går fint for både deg og barnet!Lykke til og :klem:

Cyan 20-06-11 18:25

Åh, jeg trodde at de ville få i gang fødsel etter 33 uker. Uansett, masse lykke til :)

Carisma 20-06-11 21:40

takk :) uke 34 er visst en milepæl, så jeg prøver å knipe igjen til fredag :o lungene er ikke helt ferdig før da.

toegeb 20-06-11 22:14

Lykke til... Som du sier så er uke 34 en milepel, da vil de ikke lenger gjøre noe for å stoppe en fødsel dersom det skulle skje. Vannet kan gå, og man kan bli liggende uten at de igangsetter det, de vurderer det nok opp mot babyen sin tilstand, og infeksjonsfaren. Uansett så håper jeg du holder ut å være bundet til senga, og at de tar godt vare på deg der inne!

Om litt så har du en fantastisk vakker baby i armene dine, og da betyr ikke noe av det som har vært noe... :)

millah 21-06-11 12:41

Jeg krysser fingrene for deg, Carisma, og håper du holder fint ut med å vente i ro. :) Lykke til!

manne 21-06-11 12:42

Drømte at du fikk firlinger i natt, Carisma... på direktesendt tv... Muligens litt påvirket av Hurtigruten om dagen. :p

Krysser fingrene for at du klarer å knipe igjen så lenge som mulig.. :)

Catwoman 21-06-11 22:01

Krysser fingrene for dere begge to :heia:

millah 22-06-11 12:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1141727)
Tenkte å dele et smart tips med dere, siden probiotika skal være veldig bra i svangerskapet (hindrer eksem hos barnet).
Jeg fyser veldig på Biola, men når jeg skeier ut med syns jeg egentlig det er alt for søtt (likevel klarer jeg ikke la være å drikke opp hele :rolleyes:). Så i det siste har kjøpt biola naturell og bær og laget min egen, og den blir MYE bedre!

Må bare fortelle at jeg handla Biola Naturell i går, blanda med frosne skogsbær (og litt sukrin) og koste meg med det! Det var virkelig snadder... Jeg våger ikke helt å tenke på hvor mange karber det blir, da. Uansett: Godt tips!

Håper det fortsatt går bra :)

Klara 22-06-11 15:45

Lykke til med knipingen, Carisma!

Klara 23-06-11 06:38

*sukk* Det var det for denne gang. SA i går :(

Konkelimonke 23-06-11 07:08

Å gurimalla Carisma! Håpar alt står bra til, og at du klarer å knipa att... uansett, knip så lenge bebissn tåler det sjølvsagt :-) eg er jo berre knappe veka før deg, så no kjende eg nervene her... tenkjer på deg eg...

Uff og uff, Klara... stor klem sendast i din retning! Er vel ikkje anna å gjera enn å evt prøva att om kropp og sinn tillet det.

Cindrella 24-06-11 11:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke (Innlegg 1145652)
eg er jo berre knappe veka før deg, så no kjende eg nervene her...

å jeg knappe uka før deg :=):D eller samme tid kanksje:=) når har du tremin?

Konkelimonke 24-06-11 12:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cindrella (Innlegg 1146462)
å jeg knappe uka før deg :=):D eller samme tid kanksje:=) når har du tremin?

Oi, artig!
Eg har termin 29.juli. Spent på om eg går over slik eg gjorde med storesøster, eller om han kjem litt før... Eg trur eg går over, men håpar han kjem før :)
Så, er 35+2 i dag. Tida flyg! Snart permisjonstid allereie! (deilig, så slepp eg ha dårleg samvit for at eg er sjukemeld lenger... :):))

Korleis går det med deg då?

Tenkte eg skulle mala ein vegg i dag...hmm... Må berre finna orken til det;)

Cindrella 24-06-11 13:32

joda 29. juli her å:=) hehe håper å den kommer før;) men er førstegangs så skla vel litt til det da... :D formen er vel relativt bra, vært litt plaget med bekkenet så det kommer å går. men ellers helt fin. Å ja skla bli godt med permisjon, er å sykemeldt nå.. men ferie en uke fra neste uke:=) enn du da?

Sitt nu med en pause i vogge-monteringa:P blir jo sliten av ingenting.

Carisma 24-06-11 23:38

Da er jeg offisielt utmeldt fra gravid-klubben! Junior bestemte seg for å ankomme tirsdag kveld, seks og en halv uke før tida :eek:
Men han er frisk og fin og tar til og med pupp. Vi er på sykehuset enda da, og det er veldig greit.

Klara: da er kroppen din mer klar for neste runde. Ofte det som må til med pcos desverre, litt trening.

Lava 24-06-11 23:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1146965)
Da er jeg offisielt utmeldt fra gravid-klubben! Junior bestemte seg for å ankomme tirsdag kveld, seks og en halv uke før tida :eek:
Men han er frisk og fin og tar til og med pupp. Vi er på sykehuset enda da, og det er veldig greit.

Gratulere så mye Carisma! :heia: Lykke til videre.

Cho 24-06-11 23:53

Gratulerer så masse med prinsen Carisma:heia:

KarMa40 24-06-11 23:59

Gratulerer med Babymann!!

Så fint at alt gikk bra :D

Anne 25-06-11 09:03

Gratulerer Carisma:klem:

Klara 25-06-11 10:32

Carisma - Hurra for lillegutt!

Ja, tror også dette var kroppens lille testrunde, og satser på at alt virker neste gang!

Cindrella 26-06-11 13:18

åå gratulere så masse:=) måtte alt gå kjempe fint:=)

Catwoman 26-06-11 14:20

Gratulerer så mye! Kos dere nå :love:

Konkelimonke 26-06-11 17:03

Gratulera så mykje! Flott at alt har gått bra, lukke til vidare no då, nyt tida:-)

Konkelimonke 26-06-11 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cindrella (Innlegg 1146565)
joda 29. juli her å:=) hehe håper å den kommer før;) men er førstegangs så skla vel litt til det da... :D formen er vel relativt bra, vært litt plaget med bekkenet så det kommer å går. men ellers helt fin. Å ja skla bli godt med permisjon, er å sykemeldt nå.. men ferie en uke fra neste uke:=) enn du da?

Sitt nu med en pause i vogge-monteringa:P blir jo sliten av ingenting.

Vert godt med ferie og perm no då, er det veldig ille dette bekkenet ditt?
Ytruleg artig at me har same termindatoen då :) er det langt mellom mens og ul termin? Mensterminen min er den 30. så det vil sei det er ganske så rett ultermin ;)

Eg gler meg til perm no, det vil sei at eg gler meg til å ikkje vera sjukemeld lenger! Hehe!

Korleis ligg du an i reirbygginga då? Her er alt klart, tek det heile mykje meir med ro denne gongen enn med storesøster. Me driv no på med litt oppussing i gangen, så føler alt flyt for tida. Heldigvis siste malingsstrøket i morgon, så får me rydda litt på plass... Er lei av at alt flyyyyt og alt øigg der det ikkje skal ligga;)

Hadde vore kjekt å følga deg vidare! :)

Ha ein finfin kveld!

Cindrella 27-06-11 08:25

Det kommer og går veldig med bekkenet. å selvfølgelig hva jeg gjør om dagene:=) prøve jo å ta det med ro, men ikke alltid like enkelt.. Er vel temmelig tett mens og ul termin her å. tror jeg fikk selv 2 august eller noe.. Men ja kjempe gøy med samme dag:D he he

Reir bygginga går litt i rykk og napp:p har tidligere hatt en skikkelig runde i boden og renska ut masse :P rydda på div rom som ikke er i bruk osv.. Men i går klarte heldigvis far i huset å få ferdig gulvet på barnerommet... Så da ble seng og kommoder montert:=) Har også ett stort tre klistret på veggen nå.. Kjøpt på kidsparadise :D ble kjempe lekkert:=) neida bare små ting igjen. Selv om trangen til å rydde å vaske enda er der.. Så får vel gå ut over andre rom det da:)
Ja maling er vel kjekt å bli ferdig med før den lille kommer.. Herregud det er jo ikke lenge igjen nå.. får slike panikktokter over meg i ny og ne hehehe:eek::eek:

Skal holde deg oppdatert ;) så får du gjøre det samme..:)

Ha en strålende dag!

Cherry 27-06-11 10:47

Får småangst av dere:p Har ikke gjort NOE som helst. Ikke engang kjøpt ett eneste klesplagg. Ikke kikket på vogn, eller bilstol. Niks og nada:eek:

Carisma 27-06-11 11:41

Det hadde ikke jeg på den tida heller cherry. Barnerommet er ikke ferdig heller.... Men sambo har rydda det og fått opp kommode og sånn mens jeg er på sykehuset da. Hadde bare ti klesplagg på plass pluss barnevogn og bilstol da jeg fødte. Ingen små nok klær hvertfall! :eek:

millah 27-06-11 12:33

Gratulerer med den lille, Carisma! Heldigvis er det ikke så mye den lille egentlig trenger i starten. Bleier og noen klesplagg og tepper er kjekt å ha, men ellers får man alltids tid til å få tak i det man trenger.;)

Konkelimonke 27-06-11 18:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1148178)
Får småangst av dere:p Har ikke gjort NOE som helst. Ikke engang kjøpt ett eneste klesplagg. Ikke kikket på vogn, eller bilstol. Niks og nada:eek:

Berre til å slappa av enno, du har enno god tid vettu!
Alt til si tid :) men tida går jo fort òg... Anyway, ta det når du føler for det:) treng jo igrunnen ikkje sånn supermykje styr til å byrja med heller :)

Cindrella 28-06-11 12:03

Da har vi vært hos jordmor, og en fantastisk opplevelse for en gang skyld:=) hadde "bare" gått opp en kg, og hun ble helt i hundre når vi fortalte at vi var begynt på lavkarbo. Det mente hun var såååå bra :=) fikk masse skryt for det, å det er jo alltids gøy. Ellers var alt som det skulle å det er jo digg i seg selv:=)

Ha en fantastisk sommer dag alle sammen :=))))

Idamor 28-06-11 20:08

Gratulerer med den lille, Carisma! Kom den lille lenge før tiden?

Her planlegger jeg maling av barnerommet om dagen, men jeg får ikke gjort noe der før gubben får hjulpet meg med å flytte litt ting og tang der.
Gleder meg til legetime på torsdag, og håper h*n (er vikar for min egen lege) skriver ut 100% sykemelding til meg. Sover så ufattelig dårlig om natta pga. bekkenet, og når jeg først sovner, så er det liksom 2-3 timer til jeg skal stå opp. Fungerer ikke det liksom!

Og jeg har lyst på SJOKOLADE!!! Takk og lov for at vi ikke har det i hus!!! Skal straks sette i gang eggekokeren jeg nå, så jeg har noen egg til matpakke i morgen ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.