![]() |
Sv: Ned i vekt med muffins
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er det informasjon om glutenmel. Er forresten veldig stor forskjellig kvaliteten på mandelmel har jeg funnet ut. Liker best det jeg får på den økologiske butikken her i byen, men kanskje jeg skal prøve det fra Iherb :) |
Har bakt disse nå jeg også - med creme fraiche i mangel på philadelphia-ost.. Snadder snadder :D
4åringen, mannen og mamman min likte de :D |
Kan jeg bruke bakepro som erstatter for mandelmel?
Og kan jeg bruke kremost naturell som erstatter for philadelphia ost? |
Sitat:
Hvor får jeg tak i vaniljedråper, regner med at vaniljesukker er fyfy! |
Jeg bakte disse i dag, og de smakte helt pyton! Vi er 6 i familien, og alle syntes de var fæle. Til og med ettåringen min spyttet ut biten hun fikk.
Jeg brukte sukrin melis i stedet for sukrin sukker. Kan det være det som ble feil? At det ble for lite søtt? Har for øvrig også prøvd liknende muffins fra boken "bakeglede uten sukker", og de gikk også rett i søpla. Er det noe galt med smaken min, eller noe galt med bakinga? :confused: |
Det er flere som ikke takler sukrinsmaken generelt, men kanskje det ble feil mengder med melisen istedetfor vanlig sukrin? :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
En annen ting: har lest at bakepulver inneholder mye karbo. Hvordan blir disse muffinsene hvis man kutter ut det og lar eggene gjøre hevejobben? |
Sitat:
|
Nyyyyyydelige muffins! Faktisk bedre en vanlige:p
Jeg stekte de i små former - fant selvfølgelig de store etterpå :rolleyes: men det var greit. 20 min var nok i de små. Jeg brukte vaniljedråper, men var usikker på om jeg skulle bruke tilsvarende mengde som vaniljesukker. Hadde i ca 16 dråper og jeg kunne godt hatt litt til. Brukte litt splenda som anbefalt i oppskriften. Takk for at du delte denne med oss! Jeg har følgende oppskrift på en utrolig god krem til gulrotkake: 85 g kavli magerost 1 ts vaniljesukker 50 g margarin 125 g melis Denne tenker jeg må kunne endres slik at den passer oss - eks ved å bytte melis med sukrinmelis eller annet søtstoff? Sukrinmelisen gir en litt "kald" smak, og jeg kjenner for lite til splenda som søtstoff. Kunne dette gått an eller er det andre ting vi kan bruke? |
Fikk lyst å prøve disse.
Må spørre. Er det alle som føler denne "kalde" smaken av sukrin? Startet på nytt med Lavkarbo nå i påska, og tenkte å kjøpe meg sukrin i morgen. Men nå blir jeg litt skeptisk... jeg klarer ikke sånne ettersmaker osv som søtning gir... men kald smak har jeg ikke prøvd ;):p Og dette med fiberhusk. Jeg bruker denne: Fiberhusk Har ikke noe særlig erfaring med denne - følger bare slavisk oppskriften. Er dette greit å bruke i forhold til de mål som er i denne oppskriften? Har ikke tenkt på at fiberhusken kan gi smak:rolleyes: Noen som kan hjelpe? |
Paris, jeg ville fulgt oppskriften og prøvd :smile:
Jeg liker sukrin og synes ikke den er knasende og gir kald smak. |
Sitat:
|
Takk for svar :) Skal sjekke ut Sukrin :)
|
Sitat:
|
Syntes det er kjempegøy at så mange fikk nytte av muffinsene. Det er ikke kaldsmak på disse hvis du brukes litt splenda som i oppskriften: ) Jeg liker nemlig heller ikke kaldsmak. Skal bake disse i kveld. En stund siden sist...godt som mellommåltid på jobben. Ha en flott kveld alle sammen:)
|
Paris: Jeg bruker vaniljedråper fra sånn liten flaske.
|
Har lagd ny runde med disse i dag, de er jo bare digg og funker kjempebra å ha med seg som jobbmat :)
Måtte love å putte to med sjokoladesmak i matpakka til 6-åringen i morgen så hun kunne dele med venninnene sine, de hadde visst falt i smak der også :) Tror jentungen vet at de ikke er lagd med sukker, jeg bare håper hun ikke forteller det til de som får smake og at de forteller det hjemme..! Om man vil at ungene sine skal få i seg kunstig søtning eller ikke er et personlig valg og hvis noen familier i klassen har skikkelig skrekken for det så vil ikke jeg ha på meg at jeg putter det i ungene deres... Kan liksom ikke gi jentungen foredrag om hvorfor sukrin ikke er kunstig søtning heller og håpe hun forklarer det til de andre.. :p |
Jeg er i overraskende form i dag - og tenker det blir Helles nøttemarengs med gul krem (livsfarlig god, lite karbo og faktisk lite kalorier også!) - fint mellommåltid for ei som aldri spiser nøtter ellers...
MEN Det jeg skulle si var at det er på tide med en ny runde med muffins - denne gang tror jeg meeeeeed hmmmm skinke og ost som variasjon? ;) |
Var på helsekost og kjøpte vaniljepulver. Men skal det 1,5 ts i denne? Da blir det utrolig dyrt?
Og hva er egentlig vaniljepulver? Er det frø fra vaniljestanga eller er det hele greia som er kjørt til en masse - eller bare skallet eller hva er det egentlig... Og kan man like godt bruke frø fra vaniljestang. |
Sitat:
Tror ikke jeg ville brukt så mye av det hvis det er a la dette du har fått tak i for det gir ganske god vaniljesmak når du varmebehandler det. er nok heller ingenting i veien for å bruke frøene fra en vaniljestang, det gir jo smaken og det er det som teller. |
Blir alltid litt usikker når jeg ikke vet helt hvilke mål jeg skal bruke. men kjøpte vaniljepulver for kr 62 for 9 g - og føler ikke det er mer enn 1,5 ts - så blir litt dyre muffins? :O
|
Sitat:
Kan garantere deg at du ikke skal bruke dette i muffinsene. Ta heller vanlige vaniljedråper.....:p |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har laget vaniljesukker med sukker og vaniljestenger. Det skal lite til bare av dette i en vanlig dessertsammenheng, så hun må være ytterst forsiktig med dette pulveret.... Ville ha brukt et knapt kryddermål av dette konsentrerte pulveret til en diger porsjon om jeg var henne |
Jeg bakte disse idag... men jeg ble litt skuffet :(
Syns lukta var kjempegod - så alle var i ekstase...:p... men for meg ble nøttesmaken for fremtredende. Hva er det jeg har gjort galt da:confused: Brukte litt kakao i halve røra. |
Hei. Hvis du malte mandlene selv,blir det oftere nøttesmak. Ordentlig mandelmel er bedre. MEN! JEG PRØVDE Å BYTTE UT MANDELMEL MED SOYAMEL I GÅR....ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DET VAR EEEEENDA BEDRE. NYYYDELIGE OG FLOTTE Å SE PÅ OGSÅ. BØR TESTES. SPISTE 3 I GÅR KVELD...NED 200 GRAM I DAG...AT DET GÅR AN:)
|
Heia; jeg la ut dette på en annen tråd også, men siden denne handler om akkurat disse muffinsene så er det på sin plass å legge samme her:
Jeg bakte dobbel porsjon muffins i dag, men før jeg hadde i mandelmelet delte jeg røra i tre og hadde i kokosmel i en, kakao i en og mandelmel i den siste. Den med kakao var ikke spisende i det hele tatt; lukta godt men smakte plastikk. Den med kokos var god, men jeg tror jeg skal supplere med litt mandelmel neste gang da den falt litt sammen etter steking. |
Kan man bruke finmalte mandler som man har malt selv?
|
Sitat:
|
Sitat:
MEN jeg trekker tilbake alt om at de ikke var noe særlig... de var helt nydelige dagen derpå og idag ;) Så disse blir det garantert igjen... Noen som har regnet på karboinnhold? |
mmm...
Disse skal prøves en dag:) |
Sitat:
|
Om jeg f.eks hadde blandet i en god dose smeltet 70% mørk sjokolade, ville det blitt mer som sjokolademuffins da?
Noen som har prøvd?:P |
Har laget muffins ikveld og de var gooooooode!! Hadde bare Splenda i. Og en halv vaniljestang. Men de hevet ikke noe særlig, kan noen bakeproffer svare meg på hvorfor? De datt helt sammen når jeg tok dem ut av ovnen.
En annen ting jeg lurer på er hva som er forskjellen på de forskjellige søtningsmidlene? Hvorfor står det feks både Sukrin OG Splenda i oppskriften her? Og hva gjør Natreen som ikke Splenda gjør? *nysgjerrig* |
Jeg har baket disse "ned i vekt muffins", men disse er 100 ganger bedre!!
Her er oppskrift på Kryddermuffins: 3 egg piskes til eggedosis 125 g malte mandler 1 dl splenda 1 ts kanel 1 ts bakepulver 75 g smeltet smør has i til slutt. Dette blir ca 10 muffins. Stekes på 175 g i 12 min :)http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif Og de er gode med pistasje-nøtter, valnøtter eller bringebær i :)http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif Mye bedre smak og konsistens! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00. |