Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40377)

Photobscura 07-02-11 18:23

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023247)
Jeg respekterer det dere sier,men mener ikke det samme som deg/dere. Det var ikke jeg som begynte å kverulere denne gangen,men da slutter vi alle å kverulere da. Men ferdig med denne saken jeg nå.:)

Igjen dette med mener :o. Det er ikke snakk om meninger her, jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må presisere dette!
Jeg skulle ønske du hadde brukt halvparten så mye tid på å lese deg opp om viktigheten av en viss andel fett i et lavkarbokosthold som du bruker på å diskutere det samme opp og opp igjen.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1023252)
Eller, kanskje du er ferdig med å spre erfaringer og dele kunnskap som kan være til skade for andre?

Det håper virkelig jeg også! Det er ingen her som kan bestemme hva noen spiser og gjør med kroppen sin, men det er alles ansvar å ivarta en viss standard her inne!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maissa89 (Innlegg 1023273)
Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for. Om noen mener erfaringer med denne ekstremdietten ikke bør deles fordi det kan føre til at flere prøver den, kan dette sies uten å steine personene som er med på diskusjonen som tråden faktisk startet med å dreie seg om!

Dette får du ta for egen regning. Jeg vil tro du leser tråden med litt andre øyer enn meg dersom det er sånn du oppfatter det. Det er ingen som har steinet noe her!

Bestemamma 07-02-11 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jada_klue (Innlegg 1022559)
Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)

Du nevner noe om dissearmer, kulemage og gnisselår.

Du kan enten
1.a) øve armhevinger, dips fra stol
eller
1.b) koste på deg en overarm-oppstramming med termolift og termage. (Rådyrt men virksomt)

For magen må du gjøre
2.a) crunch og ligge unna ordinære situps som har en tendens til å gi hengemage.
2.b) Eller du kan ta en termolift og avslutte med termage...... Ja, alt koster penger eller innsats:D

Innside lår er et vanskelig sted på kroppen å få has på, men du kan prøve
3.a) sumoknebøy i tillegg til vanlig knebøy.
3.b) Eller du kan ta termolift og termage......

Det er bare å google i vei om det er noe her du ikke kjenner til :)
Lykke til med kroppsformingen din:)

senorita 07-02-11 18:50

hva er termolift og termage?Noe som virkelig hjelper eller en overpriset maskin? :P

senorita 07-02-11 18:51

eller operasjon.. hm :P

Bestemamma 07-02-11 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1023353)
hva er termolift og termage?Noe som virkelig hjelper eller en overpriset maskin? :P

Det ser ut som om det hjelper ifølge de referansene de har. Om det ikke hjelper kan en jo alltids saksøke:D Det er forresten snakk om to forskjellige maskiner... Google dette selv. Jeg kan ikke forklare det så godt som det du finner, beklager:(

Nyfrelst 07-02-11 22:05

Selv har jeg ingen erfaringer med PSMF eller lignende dietter (og ønsker heller ikke å stifte bekjentskap med disse), men hvis du er nysjerrig på slike "kurer", finnes det nok av bloggere der ute som skriver om emnet. Personlig synes jeg kombinert lavkarbo og lavfett høres uhorverlig slitsomt og lite sunt ut, men hvis du på liv og død vil gjennomføre en slik diett, finner du nok av meningsfeller der ute.

Aline 07-02-11 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst (Innlegg 1023622)
Personlig synes jeg kombinert lavkarbo og lavfett høres uhorverlig slitsomt og lite sunt ut,

Enig :)

Bøtt 07-02-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maissa89 (Innlegg 1023273)
Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for

Faktisk litt enig der jeg også,nå har jeg lest gjennom tråden kan det være at man misforstår hverandre litt eller??:confused:
Jaja jeg skal ikke blande meg..

Kari Marita 07-02-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1023306)
Igjen dette med mener :o. Det er ikke snakk om meninger her, jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må presisere dette!
Jeg skulle ønske du hadde brukt halvparten så mye tid på å lese deg opp om viktigheten av en viss andel fett i et lavkarbokosthold som du bruker på å diskutere det samme opp og opp igjen.

Det håper virkelig jeg også! Det er ingen her som kan bestemme hva noen spiser og gjør med kroppen sin, men det er alles ansvar å ivarta en viss standard her inne!

Dette får du ta for egen regning. Jeg vil tro du leser tråden med litt andre øyer enn meg dersom det er sånn du oppfatter det. Det er ingen som har steinet noe her!

Jeg mener faktisk hva jeg vil,og det gjør du også.Jeg har lest mye om lavkarbo, og det du mener er ikke mere riktig enn det jeg mener. Vi er to personer med to forskjellige meninger, kan vi ikke la det være med det. Ja og jeg syns faktisk jeg ivaretar en bra standar her inne. Les hva jeg skriver så ser du at det ikke er usundt. Men, det du ser er at det er lite fett, og da mener du det er usundt. Ikke alle er enig med deg der, noen har samme oppfatning som meg også. Det er lov og mene ting også, og være selvstendig. Ikke alt trenger å være fakta for å ha en mening om ting. Nå syns jeg faktisk det er du som hele tiden skal irettesette meg, jeg respekterer dine meninger fullt ut. Må også si at det du sier er fakta ,og virker sikkert for mange. Derfor syns jeg at du kan respektere mine også,selv om du syns jeg tar fullstendig feil.:)

Photobscura 07-02-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023650)
Jeg mener faktisk hva jeg vil,og det gjør du også.Jeg har lest mye om lavkarbo, og det du mener er ikke mere riktig enn det jeg mener. Vi er to personer med to forskjellige meninger, kan vi ikke la det være med det. Ja og jeg syns faktisk jeg ivaretar en bra standar her inne. Les hva jeg skriver så ser du at det ikke er usundt. Men, det du ser er at det er lite fett, og da mener du det er usundt. Ikke alle er enig med deg der, noen har samme oppfatning som meg også. Det er lov og mene ting også, og være selvstendig. Ikke alt trenger å være fakta for å ha en mening om ting. Nå syns jeg faktisk det er du som hele tiden skal irettesette meg, jeg respekterer dine meninger fullt ut. Må også si at det du sier er fakta ,og virker sikkert for mange. Derfor syns jeg at du kan respektere mine også,selv om du syns jeg tar fullstendig feil.:)

Nei, jeg synes ikke at du tar fullstendig feil. Les det jeg skrev en gang til.

Kari Marita 07-02-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1023656)
Nei, jeg synes ikke at du tar fullstendig feil. Les det jeg skrev en gang til.

Det er greit, men helt enig er vi jo ikke.;) :)

Photobscura 07-02-11 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023659)
Det er greit, men helt enig er vi jo ikke.;) :)

Enig ... :rolleyes:.
Jeg synes ikke at røyking er skadelig. Faktisk er det veldig helsefremmende, synes jeg.

Cyan 07-02-11 22:48

Fnis :p

Kari M: Meninger er ikke det samme som fakta

senorita 07-02-11 23:06

nå begynner dette å minne om en annen lignende tråd.. sukk :P kverulere er dere i alle fall gode på :D

Photobscura 07-02-11 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1023693)
nå begynner dette å minne om en annen lignende tråd.. sukk :P kverulere er dere i alle fall gode på :D

Joda. Den siste der var litt barnslig. Men jeg kunne ikke dy meg for å sette ting litt på spissen. Det er snakk om å forstå forskjellen på en subjektiv mening og fakta.

Mistral 07-02-11 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1023246)
Det har alltid blitt slått ned på ekstremkurer her inne.

Det er nok ganske mange rundt omkring som vil oppfatte Skaldeman som en ekstremdiett også, selv om det er helt kosher her inne?

Photobscura 07-02-11 23:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mistral (Innlegg 1023725)
Det er nok ganske mange rundt omkring som vil oppfatte Skaldeman som en ekstremdiett også, selv om det er helt kosher her inne?

Vel, spørsmålet blir vel da om man kan vise til like gode blodverdier og lite tap av muskelmasse etc som for en som har gått på Skaldemann, da.
Hele grunnen til at vi advarer mot akkurat sånne type dietter er at de er blottet for næring som kroppen kan bruke til energiomsetning. Det kan man faktisk ikke med proteiner alene! Kroppen må ha enten karbohydrater eller fett for å kunne fungere.

Vi hadde en liten bølge med Kimkins-ere (som er noe av det samme) her inne for et par år siden. Problemet ble jo etterhvert at folk som hadde gått hennes kurs saksøkte i hue og r*va da de ble alvorlig syke, håret falt av, tennene løsnet og så videre. Det er IKKE uten grunn til at vi slår ned på sånne dietter!

Huldr 07-02-11 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mistral (Innlegg 1023725)

Det er det nok. Men det var ikke poenget.

Vibeke-67 07-02-11 23:50

Det som forundrer meg er at KM (og kanskje andre) tar motstanden så utrolig personlig! Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet noe om kosthold, og det kostholdet du snakker om her i tråden, er usundt. På dette forumet ønsker vi faktisk ikke at folk kommer med slike råd. Ikke du Karen-Marita og ingen andre. Det handler ikke om deg som person, men de rådene du gir her inne.
Det handler ikke om en diskusjon om politikk, det handler om helse og folks liv. Og på dette forumet må vi være ekstra varsomme. Folk søker seg hit pga overvekt og helseproblemer blant annet, andre har kanskje en spiseforstyrrelse. For noen vil det være rene halleluja å lese om dine erfaringer. Og derfor prøver vi som har vært igjennom endel i noen år, lavkalorikurer og lavkarbo, som vet at dette kan føre galt avsted. Derfor sier vi ifra.

ada-emilie 07-02-11 23:53

Så veldig farlig kan den vel ikke være når den ikke skal vare mer enn ti dager?

Kari Marita 08-02-11 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1023677)
Fnis :p

Kari M: Meninger er ikke det samme som fakta

Er det ikke?:eek:

Kari Marita 08-02-11 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1023669)
Enig ... :rolleyes:.
Jeg synes ikke at røyking er skadelig. Faktisk er det veldig helsefremmende, synes jeg.

Jeg røyker ikke,at du anbefaler røyking er jo horibelt.:rolleyes::D

jada_klue 08-02-11 00:19

Men da la jeg fra meg denne tanken, og fortsetter min søken etter noe som kan hjelpe. Skulle gjerne lagt ut et bilde av meg selv slik at dere kan se at jeg fremdeles har en del fett på kroppen på steder jeg gjerne skulle bli kvitt. Vil ikke bli noen stilk, men et mål for meg vil for eksempel være å gå i en olabukse med en t-skjorte/singlet uten at jeg trenger å holde inn magen, og å kunne se litt mer definerte armmuskler i og med at jeg trener såpass mye skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke det skjer noe.. Jeg vurderer nå å prøve LCHF og holde meg til 70% fett og 5-10% karbohydrater, noe jeg regner med tilsier at jeg kommer i ketose.
Trenger jeg da ikke å tenke på kaloriinntaket?

Når man sier at lavkarbo er vektregulerende, kan det bety at kroppen min VIL ha dette siste fettet? Har prøvd å søke opp dette både på norske og utenlandske sider, men for meg ser det mest ut som det er overvektige mennesker som går ned til en "normal" kropp. Er det noen som kjenner til/har hørt om folk som har blittt skikkelig "fit" ved å gå på en LCHF diett? Trenger så sårt litt motivasjon, og har ikke lyst til å falle tilbake på lavkalori-dietter for å miste de siste kiloene....

Photobscura 08-02-11 00:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023782)
Jeg røyker ikke,at du anbefaler røyking er jo horibelt.:rolleyes::D

Men jeg synes det er sunt, jo.

Vibeke-67 08-02-11 00:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jada_klue (Innlegg 1023784)
Men da la jeg fra meg denne tanken, og fortsetter min søken etter noe som kan hjelpe. Skulle gjerne lagt ut et bilde av meg selv slik at dere kan se at jeg fremdeles har en del fett på kroppen på steder jeg gjerne skulle bli kvitt. Vil ikke bli noen stilk, men et mål for meg vil for eksempel være å gå i en olabukse med en t-skjorte/singlet uten at jeg trenger å holde inn magen, og å kunne se litt mer definerte armmuskler i og med at jeg trener såpass mye skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke det skjer noe.. Jeg vurderer nå å prøve LCHF og holde meg til 70% fett og 5-10% karbohydrater, noe jeg regner med tilsier at jeg kommer i ketose.

Når man sier at lavkarbo er vektregulerende, kan det bety at kroppen min VIL ha dette siste fettet? Har prøvd å søke opp dette både på norske og utenlandske sider, men for meg ser det mest ut som det er overvektige mennesker som går ned til en "normal" kropp. Er det noen som kjenner til/har hørt om folk som har blittt skikkelig "fit" ved å gå på en LCHF diett? Trenger så sårt litt motivasjon, og har ikke lyst til å falle tilbake på lavkalori-dietter for å miste de siste kiloene....

Det jeg fikk som råd av legen min, var å spise proteiner rett etter trening. Jeg tok med meg 2 egg som jeg spiste rett etter treningen, eller en proteinshake. Det bygger muskler. Jeg skjønner jo at du vil ha bort magen.
Der har ikke jeg noen gode råd desverre, for jeg har en herlig mage selv :) men legen min mener at den vil forsvinne, det tar bare litt tid.

Camomilla 08-02-11 00:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jada_klue (Innlegg 1023784)

Tror de fleste som kvitter seg med underhudsfett må "deffe" - slik bodybuildere og fitness-utøvere gjør før konkurranse. Dette er beinhardt slit, man må mestre sulten samtidig som man er veldig aktiv for å opprettholde muskelmasse - jeg hadde ikke greid det :rolleyes: Kroppene våre er skapt for å lagre noe fett, og kvinner skal ha mer enn menn. Kvinner som får for lav fettprosent mister jo f.eks. menstruasjon, noe som jeg synes er bekymringsfullt - da virker jo ikke kroppen lenger som den skal.

Når dét er sagt så vil jeg anbefale deg å ta en In-body-analyse for å se din faktiske fordeling med fett og musker - da vil du få greie på om det er noe å hente med videre slanking. Du vil også få en pekepinn på hvor du bør ligge både vektmessig og ift. bmi. Jeg tok en slik analyse for noen uker siden og fikk estimert en idealvekt som ligger ganske høyt i bmi-skiktet (nesten på grensen til overvektig) dersom jeg opprettholder muskelmassen jeg har pr. i dag. Synes det var veldig nyttig, og jeg slapper også mer av i forhold til stresset med å komme ned i noe det skulle vise seg ville vært en altfor lav vekt for meg :)

Kari Marita 08-02-11 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1023755)
Det som forundrer meg er at KM (og kanskje andre) tar motstanden så utrolig personlig! Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet noe om kosthold, og det kostholdet du snakker om her i tråden, er usundt. På dette forumet ønsker vi faktisk ikke at folk kommer med slike råd. Ikke du Karen-Marita og ingen andre. Det handler ikke om deg som person, men de rådene du gir her inne.
Det handler ikke om en diskusjon om politikk, det handler om helse og folks liv. Og på dette forumet må vi være ekstra varsomme. Folk søker seg hit pga overvekt og helseproblemer blant annet, andre har kanskje en spiseforstyrrelse. For noen vil det være rene halleluja å lese om dine erfaringer. Og derfor prøver vi som har vært igjennom endel i noen år, lavkalorikurer og lavkarbo, som vet at dette kan føre galt avsted. Derfor sier vi ifra.

Jeg har faktisk veldig mye erfaring på slanking,jeg slanket meg 40 kilo på Ingers Rugbrød.Det er en sunn slankekur,men ikke lavkarbo.Dere/du mener vel den er usunn også da skjønner jeg.Jeg har også hatt anorexia som 13 åring,så jeg er forsiktig med ekstrem kurer.Psmf er ekstrem kur, derfor har jeg heller ikke anbefalt den over lengre tid.Men Lavkarbo /lavfett som jeg har skrevet om på denne tråden,er ikke usunn.Det er jo fra 1300-2000 kalorier.Et normalt voksent menneske skal ha rundt 2000 kalorier daglig.Egentlig har jeg ikke gitt råd på denne tråden ,men svart trådstarter og forsvart meg mot dere andre"som er ute etter å ta meg":D

Carisma 08-02-11 00:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023798)
dere andre"som er ute etter å ta meg":D

Det er vel ingen som er ute etter å ta deg, slik jeg leser det. De de er ute etter er å opplyse om at rådene du gir ikke er sunne. Når man tar ut noe fra kosten må man erstatte med noe annet for at kroppen skal opprettholde de vanlige funksjonene, ikke minst hjerneaktivitet. Ved å kutte ned på både fett og karbohydrater vil det gå utover muskler og hjerneaktivitet.

Kari Marita 08-02-11 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1023785)
Men jeg synes det er sunt, jo.

Ja når du syns det er sunt er det jo bare å fortsette da,du har jo din fulle rett til å syns hva du vil.Å gjøre hva du vil :).Men egentlig syns jeg du /dere er veldig barnslige med all sarkasmen deres nå.Bare fortsett jeg bryr meg ikke.Det er flere her på tråden som har hatt meninger om ekstrem kurer også,kan dere ikke klage til de nå,blir lei av å gjenta meg selv hele tiden.:snill:

Photobscura 08-02-11 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1023808)
blir lei av å gjenta meg selv hele tiden.:snill:

Jeg kjenner følelsen :o.

Kari Marita 08-02-11 00:41

Sier meg ferdig med å kverulere på denne tråden jeg nå,dere får bare fortsette dere. Jeg ønsker ingen reprise av en annen tråd jeg var med i.Så gir meg mens leken er god.:):) Så får vi alle ha våres fakta opplysninger og våres synsinger og meninger vi har.For enige blir ikke alle alikevell,har alle vært enige har det ikke vært noe og diskutere heller.Det har jo blitt litt kjedelig også da.:)God natt.:)http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/00020692.gif

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.