![]() |
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Melder meg inn her. Starter kostholdsomlegging 1/2-11.
Har tenkt å legge om til lavkarbomat, men ikke ta helt av for da går jeg lei. Starter forsiktig å prøver å holde meg på 20-30 kab pr dag. Så tar vi resten derfra! PS! Hvordan får man sånn som teller ned vekt/bmi? |
noen som har en formening om hvor mye fett man BØR spise ? har skjønt d sånn at forholdet bør være 75% fett, 20% protein og 5% karbs.. og at man bør regne ca 1 g protein pr kg kroppsvekt.. vil det si at jo større man er jo mere fett må man spise ? eller? ble litt forvirra av å sitte å prøve å regne på det her :S
|
Hei alle sammen!
Jeg slenger meg med på denne tråden, trivlige folk her i samme situasjon som meg;) Litt om meg: startet i uke 2 med lavkarbo, men har endel erfaring fra tidligere. Startet på 88 kg. Vil ikke veie meg for tiden, for det er litt ned og opp og ned igjen. Har endel vann i kroppen, og mere muskler da jeg har gått til anskaffelse av en brukt trimsykkel på finn;) Ellers så har jeg samboer og 3 barn. En på 7,5, en på 3,5 og ei lita snuppa som ble hele 2 år i dag! Hun fikk i dag rosa lavkarbo- ostekake;) Nå har gjestene dratt, huset er strøkent, ongene i seng ( delvis, guttene har spillekveld på rommet..) og jeg har mikset meg en irish coffie av kaffe, fløte og wiskey;) ah.... Herlig;) |
Sitat:
Her kan du lage din egen :o http://www.tickerfactory.com/ezticke...r_designer.php |
Takk for ticker adresse! Nå fikk jeg min egen ( med litt hjelp fra samboeren min) :)
|
Nå tror jeg den er helt på plass;)
|
Nei, det var den ikke! Jaja, samme det! Skal ikke plage alle med at jeg ikke får signaturen helt som jeg vil;) Siste gangen! Lover!
;););) |
Sitat:
|
Hei Mov. Satt å lest en artikkel i Allers om vektnedgang og hvor man skulle kutte ut karbohydrater. Ble tipset om å gå inn på denne siden. Og nå er jeg her. Har meldt meg inn i dag og vil gjerne henge meg på januar/februar startere.
Men er litt usikker på hva jeg kan spis og hva jeg skal holde meg unna. Noen tips om bøker/linker jeg bør lese før jeg starter? Er veldig spent på dette. Har lest og hørt om de som går ned veldig mye på omlegging av kostholdet til lavkarbo. |
Sitat:
Jeg er jo helt ny på dette jeg også, men har i noen uker nå lest en del! Jeg anbefaler deg å kjøpe boken "Slank med ketolysekuren" til å starte med. Der står det masse informasjon om hva som skjer med kroppen når man kutter ned på karbene. Der er det også lister over matvarer man kan spise, og hvor mange karber de inneholder. Ellers har jeg selv lest en del inne på www.Ketolyse.no, www.lenabeatrice.net, her inne på forumet, og bare letet rundt etter f.eks blogger som lever på lavkarbo :) |
Jeg vil også gjerne bli med. Begynner i morra den 31.01.11.
JEg er ei 25 år gammel jente. Er 158 cm og 64 kilo. Har forsøkte meg på ulike "slankekurer" men nå er det på tide å komme seg bort fra all den usunne maten med fast food og halv/ hel fabrikata... Gleder meg til alle utfordringene :) |
Hei!
Jeg vil bare si lykke til alle som starter i morgen! Gled dere, dere kommer til å føle dere så bra! Husk: slapp av, vær tolmodig og nyt all den gode maten vi kan spise! Resultatene kommer, vær du sikker! ;););) |
Lykke til alle sammen...!
Kommer etter om 1 døgn! |
Hei:) Er det greit om jeg henger meg på her? startet 4. Januar. Har lest masse rundt for å lære meg mest mulig om ketolyse, føler det går veldig bra:)
|
Javisst!
Når har foresten dere fast veiedag? ( forutenom snikveiing da...) ;) Skal vi ha samme dag kansje? |
Heisann. Jeg har holdt på en liten uke nå og henger meg på hos dere. Veldig inspirerende å lese om andres fremgang. Jeg hadde startvekt på 72 kg og håper å ta av 10- 15 kg. Har tatt av 2 kg denne uken og er strålende fornøyd:p
|
Sitat:
|
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke ) 17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke) 24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke ) 31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke ) Jaja, ingen nedgang denne uken...men etter flere selskaper, og restaurant besøk, hvor jeg gjorde så godt jeg kunne, for å holde meg i ketosen, er jeg fornøyd tross alt.... |
Sitat:
Du og jeg ser ut til å følge hverandre ifht utfordringer og opplevelsen av å flate ut, men du har jammen gått ned hele 4 kilo! :):) Det er jo kjempebra!! Jeg har "bare" gått ned 3, så her ligger du uansett foran i løypa. Kjør på, så skal vi se at vi sammen klivrer ned fra "platået" vårt som Torkil henviste til i en annen tråd her inne. Dette skal vi få til!! Jeg kjører litt redusert matinntak men fortsatt høyt fettintak denne uken, så skal jeg se om det gir effekt. Har ikke vært sulten de siste 4 ukene, så det er mulig jeg ligger litt høyt i totalinntaket og derfor kan roe itt ned på spisingen. God uke til deg! Stor klem:D |
Jeg har gått ned 1 kg siden forige mandag. Men kan ikke forandre noe på tickeren min, for den har utgangspunkt etter en snikveiing;)
11.01- start 88 kg 17.01- 1 uke - 2 kg 86 24.01- 2 uke + 1 kg 87 31.01- 3 uke - 1 kg 86 Er fortsatt tolmodig... ( prøver hvertfall å overbevise meg selv om det, da jeg er verdens mest utolmodige menneske!) ;) |
Holder på å lage med omelett med bacon og ost nå :)
Jeg skal ha veiedag hver mandag! ;) Og prøøøve så godt jeg kan å ikke snik veie meg, selvom jeg er litt skeptisk til at jeg skal klare det da, hehe:D |
Ny her.....Hvordan blir jeg medlem? Tenkte starte i dag, og har ennå ikke spist frokost. Noen som har tips? Skal starte på Atkins Induksjonsfase. Lurer på å bare ta meg en skive nå, og heller begynne i morgen når jeg har fått handla inn litt...og lest litt mer....Og lurte også på en ting....Hvordan regner man ut hvor mye karb. det er i en matvare....?
|
Det kan være lurt å lese en del før man starter, og planlegge handling og sånn. Men du kan også koke noen egg nå, eller lage en omelett. Så leser du og planlegger handling før du drar;) men ikke dra å handle på tom mage;) Det du må bestemme deg for først er hvilken filosofi, å hold deg til den. Jeg kan ingenting om atkins induksjon, så kan ikke hjelpe deg så mye der... Du kan finne både oppskrifter og den store matvaretabellen her på forumet. Ellers så kan du finne det ut på embalasjen. Alltid se på den når du handler! Det er forskjell på f. Eks ost! Skikkelig ost har 0 karber, mens noen ferdigrevne oster har 7! Synnøve finden har f.eks 4! Så ikke bli lurt av kjente merker;)
|
Dette lagde jeg til frokost på min første dag (altså idag)
Omelett 4 porsjoner: 6 egg 6 skiver bacon ca. 30g ost 7g vårløk Litt pepper pisket eggene og stekte dem. Så la jeg den nesten ferdig stekte omeletten i en ildfastform. Deretter stekte jeg bacon og hakket vårløken, drysset den over omeletten og la på bacon skivene. Så strødde jeg over osten og satte den i ovnen i ca. 10 min. Ble kjeempe godt!! :D Resten skal jeg spise til lunsj :) |
Jeg slenger meg med. Har gått på ketolyse før med godt resultat, men glapp dessverre ut i vanlig kosthold igjen og det likte ikke kroppen min :o
Det har vært vanskelig å komme igang igjen, men nå er jeg endelig så skremt av vekten at jeg bare må. Jeg starter opp i dag og kommer til å tråle forumet for oppskrifter og inspirasjon. ;) |
Veiedag i dag: Har stått stille her nå:
31/1: 91,4 kg |
Sitat:
SÅ BRA ! masse lykke til. er på min 17 dag nå, og trives virkelig med kostholdet |
Hei folkens :D
Jeg henger meg med i forumet deres! Jeg startet i januar, og har siden da gått ned 4 kg. Har ikke gått på ketolyse, men generell lavkarbo, har ikke vært spesiellt streng med meg selv. Merker det går litt treigere nå, og motivasjonen er ikke like sterk, derfor tror jeg det vil hjelpe å delta mer i forumet for å opprettholde den. Har ett mål om å gå ned minimum 30kg , men først skal jeg prøve å klare mitt neste delmål som er 4 kg innen 1 mars :) Veiedagen min er forøvrig torsdager :) |
Sitat:
Så gøy å ha noen som er noenlunde lik meg selv, ja dette SKAL vi klare !!!:) Jeg har også vurdert å spise litt mindre, å gjort det innimellom, men merker at jeg blir fortere sulten da, så har egentlig hellet mer mot å kutte litt mer i fløte osv, så nå bruker jeg kun vann i omeletten, men har CF til, å av og til ost oppi.. Fløte har jeg ikke så ofte lenger heller, skal bli spennende p se om det funker, eller om jeg egentlig bare sparker meg selv i baken, ved at jeg ikke får nok fett i kosten.. Blir spennende å følge deg videre :snill: Ja jeg er suuuper fornøyd med 4 kg :D Men samtidig så blir jeg så usikker når det stopper opp, eller at jeg får oppgang... men forsøker å ikke stresse med det. Snakket med en som var innom jobb idag, å han hadde gjort dette tidligere, å han hadde tatt av 8 kg på 7-8 MND :O Så når jeg hørte det var jeg super fornøyd med mine 4 på allerede 3 uker...så får bare gjøre mitt beste, å håpe at det går sakte men sikkert mot målet ... |
Startet i dag jeg også, men er veldig ny og syntes det er mye å passe på. Tror ikke jeg klarte under 20 g karbo i dag... :(
For når jeg regner sammen blir det fort mange karber. Prøver igjen i morgen.... |
Da er jeg allerede godt igang med første dag. Ha idag spist knekkebrø med ost, salat med masse feit dressing og Taco uten lomper/nachos. Hittil har jeg ikke hatt noe savn eller behov,og tror jeg holdt meg sånn ca 30 kh.
|
Sitat:
Men husk at mye knekkebrød inneholder en del karbs.. Dressing også.. Fikk så lyst på hvitløksdressing idag, men måtte pent legge den fra meg... Sukk.. :( Har nå blitt syk faktisk! Influensa, tror jeg.. Klør fælt i halsen, og feberen kryper oppover. Driver aktivt snikveiing hver dag jeg, og Ondag er min første uke over. Jeg har hittil gått ned 4 kg (!!!) og jeg er jo knallfornøyd! Men sliter max med maten, jeg liker jo nesten ingenting av det jeg kan spise. Savner brødskiva jeg.. Og melk.. Og rundstykker.. Og pannekaker!! Herregud... |
Det går seg til! Savner ikke brød lenger;) men laget pannekaker i dag til mann og barna (ønske fra 3- åringen, som er syk...) jeg spiste salat med ost og skinke. Nå til kveldsmaten stekte jeg opp resten av røra til ongene, jeg fikk så lyst på, så jeg var snar å steke meg noen egg med ost og majones;)
|
Jaja, da var vi igang da :) Vil bare si lykke til til alle som begynte idag, til de som begynte tidligere og til de som skal begynne! Så ser vi fremgang sammen :D
|
Sitat:
|
bra at folk er så aktive her, blir så motivert :
Skal unne meg en liten skål med lavkarbo-sjokolademousse jeg nå ! for denne dagen har vært tung :/ søtsug DELUXE. |
Har jo snikveid meg litt i uken men mandag var den egentlige veiedagen.
Har gått fra 72 kg blank til 70,1:heia: Gikk litt ned og opp igjen noen gram nå den første uken men siden jeg har samlet nedgang på nesten 2 kg må jeg jo bare juble. Det har jeg aldri noen sinne klart på andre dietter/kurer. Heretter skal jeg prøve å holde meg til veging en gang i uken. Har og kjøpt meg ketolysestix nå og den var mørkelilla i går-dette er gøy:D |
Sitat:
SÅ BRA !! blir motiver av å lese slike innlegg :) fortsett sånn ! |
Takk takk, jeg og synes det er veldig kjekt at vi har et felles mål her inne:)
Nå skal jeg kose meg med noe som jeg plutselig fant ut jeg skulle prøve. Var tom for egg i dag men fikk så lyst på noe godt før jeg skal ut å handle. Blandet 2ss creme fresh, en ts cocus mel, 1ss linfrø og noen små biter gräddost. Helte det i smurte muffinsformer. Er veldig spent på hvordan det smaker. Røren/deigen var ihvertfall upåklagelig. Trenger ikke søtning heller siden cocussmaken er litt søt:D |
De smakte ikke så aller værst men hadde nok vært hakket bedre med egg i. Men med sætersmør og hvitost ble de faktisk veldig gode likevel:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08. |