![]() |
Sv: Hva har du spist i dag?
I dag har det blitt:
Frokost: 2 skiver jukseloff med litt gulost Mellom: Proteinshake+ salat Middag: Tomatsuppe-lavkarbo (oppskrift fra her inne) og lavkarbo pannekaker Mellom: Proteinshake Kvelds: sellerirot |
Må legge til at det ble noen ost-og skinkeruller med majones nå. Ble da så sulten!
|
hehe, mama67 jeg skulle og bare legge til at jeg spiste litt stekt svine filet, 2 små tomater og 1/4 avocado - blei sulten :)
|
i dag har jeg spist så langt: (legeger inn mens jeg husker, og så får en sjøl god oversikt)
frokost: rugbrød med svinefilet og majones. kaffe og vann. mellom: litt svinefilet, 1 liten tomat, litt brune bønner, litt avacado. vann . middag: stekt svinekjøtt i strimler, salat, sukkererter, tomater , rødløk og avocado, bittelitt olivenolje. mellom: svinekjøtt, litt ertepure, nøtter og druer. kaffe. kvelds blir bringebær, nøtter og vanilje kesam :) |
Sitat:
Fin matdag for deg så langt i dag også, syns jeg :) |
I dag har jeg spist:
Frokost: omelett av 2 egg og en tomat. Vann og vitaminer, som vanlig. Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones. Noen fruktbiter. Te. Mellom: 1 fiberrik med ost og salami og majones. En skyr og noen fruktbiter. Vann. Mellom: 2 chorizopølser dyppet i sukkerfri ketchup. Vann. Middag/kvelds: grillet kylling med squash, løk, sopp og babymais. Litt kylling bretagnesaus. Rødvin. Tror det blir litt sukkerfri sjokolade til rødvinen i kveld altså :) God helg :) |
Frokost: Tran
Lunch: 2 NyStartloff med hamburgere, salat og speilegg på toppen. Middag: helstekt blå Entrecôte, strimlet over en seng av Fajitakrydrede paprika/løk med ost, firstprice tacosaus, rømme og jalapeno. Syns krydderblandingen ble veldig god selv på første forsøk :D |
frokost: omelett med grønnsaker. kaffe, vann.
mellom: 1/2 pose "småsulten nøtteblanding", holdt på å sulte ihjel på vei hjem fra butikken :( lunch: 1 1/2 fiberrik med makrell, kaffe. middag: laks, broccoli/blomkål grateng, rødebønner, revet gulrot, 1 ss rømme, vann. kvelds blir nok bær, nøtter og vanilje kesam :) |
Sitat:
I dag har jeg spist: Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer. Lunsj: Et kyllinglår, salat med rømmedressing. Vann. Middag: Taco. Spiste 2 skjell, men mest kjøtt, salat, løk, paprika, ost og rømme. Nam :) Nå har jeg funnet meg et glass rødvin, og har kjøpt en sjokolade fra Sjokoladeprinsen. Sjokkis og rødvin er sååååå godt! :) |
ja så blei det ei rugbrødskiva med laks på seine kvelden, klarer ikke å legge meg sulten :)
|
frokost blei rugbrød med laks og majones. kaffe og vann-
mellom: 1/4 avocado, 1 yoghurt, noen druer og sukkererter. ikke vært noe sulten... midddag: ribbe, hvor svor og mye fett er skjært bort, broccoli og blomkål grateng, ertepure, litt tyttebærsyltetøy. kvelds: blir nok rester etter middag tenker jeg.. vann , kaffe og the. |
Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter Middag: 2 skiver røkt svinekam, brokkoli, blomkål, litt surkål og sjysaus. En liten skje tyttebærsyltetøy. Kvelds blir nok jordbær og blåbær med vaniljekesam. Også har jeg igjen en liten Sjokoladeprinsensjokolade som frister. Kanskje til kveldskos? |
I dag har jeg ikke vært så veldig flink. Har ikke fått i meg noe grønnsaker, og det føles rett og slett rart! Lang dag på jobb, syk samboer og lettvinn (dårlig) løsning til middag. men pytt, i morgen er atter en dag med blanke ark :)
Har spist... Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer. Lunsj: 2 fiberrik med salami og majones. Te å drikke. Mellom: en yoplait yoghurt, noen paranøtter, litt frukt. Vann. Middag: kjøttdeig m/tomatsaus og litt fullkornspasta. Kvelds: jordbær med vaniljekesam. Har drukket mye vann gjennom dagen. |
Sitat:
|
Henger meg på denne tråden .
Idag har det blitt frokost: vitaminer og vann 1.frokostbrød skive med makrell og majones Lunsj: Rester fra i går , wok med kjøttdeig og en haug med grønnsaker . Vann. Mellom: Halv avokado. Vann Middag: Fløtegrøt Kvelds : Kyllingsalat med avokoado, ruccola, isberg, paprika,egg , feta og litt olje . Masse vann :) Idag føler jeg det blir litt mye?! Men sulten idag altså. Igår var ingen god dag , dermed lite mat også. |
i dag er det ikke den optimale fedon dagen, men, men spist er spist. ;)
Jeg var sinnsykt sulten og helt desperat etter jobb. da var det og 5 timer siden lunch, og jeg var hul!! Jeg følte at jeg ikke klarte å tenke en tanke før jeg fikk mat - fort!! Så middagen ble "dårlig".. frokost: 1 tynn skive rugbrød med makrell. lunch: salat med kylling, avocado, tomat, olje, og andre grønnsaker. Skulele hatt bønner også i, hadde holdt lengre i magen da.. mellom: 1/2 pære og 6 mandler (hjalp ingenting mot sulten faktisk...) middag: et stykke grov bagett, 2 lunch kaker, en liten sjokolademelk. Middagen var kl 16.30 og nu er klokka 21, og nu er jeg litt sulten. Så det satt lenge i da.. :) |
Sitat:
|
I dag har jeg spist følgende:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann og vitaminer Mellom: 1 yoplait yoghurt Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, skinke, egg, paprika, agurk og majones. Middag: ovnsbakt laks og scampi med brokkoli, blomkål, squash, babymais, reddiker, rødløk, dill og hollandaisesaus. Steike godt! Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam. Noen paranøtter. Føler meg litt sulten, så kanskje jeg spiser litt pølse og ost etter hvert. |
I dag har jeg spist bare middag, hjemmelaga:D karbonader med spilegg m/smelta ost, salat m/valnøtter:) Mett til i morra
|
Frokost: Fedons frokostmusli med yoplait vaniljeyoghurt og bringebær.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og majones. Mellom: 1 yoplait yoghurt, noe frukt. Middag: 2 karbonader med smeltet ost, salat, tomat og løk. Litt grilkrydder, ketchup og dressing. Kvelds: Bringebær og blåbær med vaniljekesam. Har drukket masse vann og tatt vitaminene mine. Mulig jeg tar noen paranøtter hvis jeg blir småsulten. |
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og litt majones. Mellom: 1 yoplait yoghurt, litt frukt. Middag: wok m/svinekjøtt, brokkoli, squash, løk, babymais, paprika og ca 50 g basmatiris. Sweet and soursaus. Kvelds: jordbær med vaniljekesam. Mulig jeg lager meg noen osteknekkis snart ;) |
Til mama 67 !
Spørsmålene hagler på for meg her. Vi skal starte med Lindbergs i morgen men jeg lurer jo på litt sånn etterhvert. Du skriver at du har spist 50g basimatiris. Mener du da 50g før du koker den ? Hmmm....det er vel antagelig det ellers så ble det ikke en munnfull engang:confused: Brukere dere noen spesielle vitaminer? Hva er osteknekkis.....hørtes så innmari godt ut :o Skal prøve å henge oss (Fideline og Rally) på tråden for å få litt innput og "orden i sysakene" |
Ikke kommet helt og fullt i gang ennå (starter mandag). Men siden jeg spiser litt sånn generell lavkarbo håper jeg at jeg allerede er litt på sporet når det gjelder lindberg...
Frokost: 2stk fiberrik med spekepølse, ost og majones Lunsj: 1 boks makrell i tomat (skrapte vekk tomatsausen) Middag: pølsegryte bestående av falukorv, løk, paprika, baconost gratinerte med bittelitt norvegia. |
Sitat:
Jeg bruker multivitaminer, mineraltilskudd og omega3-tabletter. Osteknekkis lages enkelt ved å kjøpe Kavli ost i skiver - de finnes i ulike smaker- og kjøre 2-3 minutter i mikro-eller stekeovn til de er sprø. Kjempegodt :) Har man mange spørsmål, er det lurt å lese de klistrede trådene øvers i forumet. |
Sitat:
Det er ikke lavkalori eller sultekur dette her. Poenget er jo å leve med kost i balanse, og gi kroppen den næringen den trenger. Les de klistrede trådene øverst i forumet, om du er usikker :) |
i dag har jeg spist til nå..
frokost: 3 fakir kjøttkaker + vann middag: 1.4 kylling og en stor nakkekotelett + vann |
Frokost: Wasa fiberbalance, cottagecheese,kokt skinke, tomat, 4 paranøtter
Lunsj: 1 skive med fedon brød, kokt egg, røkelaks, tomat og noen dråper sesamolje over Middag: kyllingfilet gratinert med grønnsaker Mellom: yoplait youghurt, druer og noen valnøtter Kvelds: Wasa fiber balance med kokt egg og ansjos + 1 pære Multivitaminer og trankapsler. Masse vann. Jeg har i enpar dråper hvitvinseddik i en mugge med vann for da klarer jeg å drikke rent vann. Mengden er litt forskjellig for oss men basisen den samme. |
Takk for svar mama67 :)
|
Bare hyggelig, Fideline. Håper det var til litt hjelp :)
I dag har jeg spist: Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer. Lunsj: kyllingfilèt med brokkoli, blomkål og litt gulerot. Mellom: 1 yoplait yoghurt, 1 neve paranøtter og 1 fiberrik med pølse og majones. Middag: nachos. Spiste kanskje 10 chips, og ellers mest kjøtt, grønnsaker, salsasaus og rømme. C-måltid, men ikke så ille likevel. I kveld skal vi på kino, og jeg har en sukkerfri sjokolade med i veska. Mulig vi går ut og tar et glass vin og to etter kinoen. God fredag til alle :) |
Takk for tilbakemelding på maten:-) føler ikke jeg spiser lite, men det kun e kanskje se litt sånn ut. Middagen var ganske stor, og så er jeg ikke så sulten om dagen (småsyk, så får rørt meg litt lite).
Ser den med lite grønnsaker, må virkelig bli flinkere der altså. Til lunsj spiser jeg som regel en stor salat (i kantina på jobb), men frokosten er det lite grønt på... Skjerpings! I går ble det følgende mat: F: 2 fiberrik med Spekepølse, ost og majones, litt agurk (min faste frokost) L: en skyr (nam, den var god!) M: tacokjøttdeig, tomat, agurk, salsa, litt ost og masse hjemmelaget guacamole (guacamole var lettvint og supergodt, så det skal lages igjen altså) Så langt gikk alt bra. Men skeiet ut med 50 g sjokolade til kvelds. Veldig godt, men litt skuffa over meg selv. Neste gang blir det vaniljekesam og bær altså. Ble litt rødvin og, men har forstått det som fedon synes det er grei:-) |
Syns fortsatt det ser ut som lite mat, Cheyla, og Fedon er det ikke. Men nå står det bare lavkarbo i boksen din, så da blir det vanskelig å si noe om hva som er rett/feil. På Fedon er i hvert fall ikke en Skyr en fullverdig lunsj, og du har ingen mellommåltider og lite grønnsaker. Men hvis det funker for deg, skal ikke jeg legge meg opp i det ;)
I dag har jeg spist: Frokost: 2 speilegg, tomat, agurk og paprika til. 4 osteknekkis med pølse og agurk på. Lunsj: crispysalat med reker, majones og avokado. Mellom: en Skyr. Middag: indrefilèt av okse med brokkoli, løk, sopp, paprika, babymais, squash og litt bernaisesaus. Steike godt! Til kveldskos blir det enten bringebær med vaniljekesam eller litt sukkerfri sjokkis til et glass rødvin :) |
Frokost: omelett med ostedryss og spekeskinke, tomat og noen nøtter.
Mellom: yoplait med nøtter Middag: ovnsbakt laks med kokte grønnsaker og gratinert blomkål Mellom: salat med kylling og tomater, sesamolje Kveldskos blåbær og jordbær med vanilje kesam. Knaker litt gresskarfrø innimellom og drikker mye vann. Vitaminer og omega3 Maten funker godt hittil og jeg føler meg ikke så oppblåst og stinn.:) |
I dag ble dagens første måltid kl 12.30, så kan vel ikke kalle det frokost :P Og generelt lite mat, men har hatt en drittdag, og har ikke hatt særlig matlyst.
Da blir det som følger: Brunsj: eggerøre, bacon, tomat, agurk og paprika. Noen reker med majones og litt crispysalat. Mellom: en neve paranøtter. Middag: Scampi i sweet chillisaus med crispysalat, paprika, babymais, agurk og ca 75 g basmatiris. Kvelds: Bringebær med vaniljekesam. |
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, tomat (sen frokost)
Middag: 2 hjemmelagde elgkarbonader, sjy, 50g byggris, grønnsaker Mellom: Rå kålrabi,paranøtter 10 druer Kvelds: 2 tynne skiver Fedonbrød med kokt egg og laks, tomat Senkvelds:skinke og tomat+ grønnsalat Vann+ vitaminer og omega3 1 stk egenkomponert caffe latte = 1 ts fruktose, kanel, skum av matfløte og en espresso på nespresso maskin |
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en yoplait yoghurt, litt frukt. Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. Middag: Kylling tikka masala med salat og litt basmatiris. Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam. Tror det blir noen paranøtter her snart :) |
Frokost: 2 stk Wasa fiber balace med cottagecheese, pepperotkrem og kokt skinke (1.stk til
meg) Mellom: 1 stk Wasa fiber balance med cottagecheese, pepperotkrem og kokt skinke ( yoplait+ 1 pære til meg) Middag:1 kyllingfilet med ingefær/fløtesaus kokte grønnsaker (3/4 kyllingfilet til meg) Mellom: 1 kokt egg, 1 skive røkelaks 1 tomat Kvelds : grønnsalat med tomat og kylling (1 dl blåbær 1/2 yoplait) Vitaminer, omega3 og masse vann. |
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: blandet salat med olivenolje, salt og pepper som dressing, reker. Mellom: en Skyr, noen biter frukt. Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, rødløk og babymais, hollandaisesaus. Kvelds: en skål jordbær og bringebær med vaniljekesam. |
Frokost : 2 skiver jukseloff med creme fraiche og bringebær
Lunsj : 3 skiver spekeskinke og en skål rømmegrøt Ehhh bilsnacks :o : atkins bar Middag : taco kylling med egg,salat,ost og rømme Håper jeg holder meg mett resten av kvelden,eller så står det rømmegrøt rester i kjøleskapet :D |
Frokost: omelett av 2 egg med løk og ostedryss, tomat og 5 skiver bacon
Mellom: yoplait og nøtter Middag: torsk i form med baconterninger,løk, grønnsakblanding. Matfløte og ost over. Krydret med litt salt, pepper og chilli. Mellom: cottagecheese med bringebær og litt nøtter Kvelds: 2 tynne skiver fedonbrød med masse makrell i tomat og et lite glass lettmelk Masse vann og mine vitaminer og omega3 |
Du er flink til å varière maten, Fideline :)
Må legge til at det ble sen kvelds her, i tillegg til det andre. Stekte to bratwurst og dyppet i sukkerfri ketchup... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26. |