Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Nytt år og nye muligheter? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39021)

Victory 13-01-11 10:25

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle! Og god torsdag!

Her er oppskrift til journal link: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37449
Og du, ikke bli stressa og lei deg over opp og ned vekt, jeg hadde gått opp 400 i går og i dag var det ned 600.. varierer så mye på hva man har spist, drukket, trent og sånn.. Men ja, DRIT frustrerede, det må jeg være enig i. Jeg sliter med og bare veie en dag i uken, men burde absolutt begynne med det..

I går hadde vi denne til middag:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39319
med mine hjemmelagede kjøttboller med chilli og hvitløk. :D :D Det var SÅ snadder!!!!!! Og jeg kom meg på ski også - en bra dag!

anette76 13-01-11 10:56

Hei :)
I dag er en fin dag. Mannen kom hjem i går :p og det gledet hele familien seg over.. he he
Fikk trent noen gode intervaller i går , og spist noen aldeles nydelige nøttemuffins med bacon oppi. De anbefales altså...

Frokost i dag var eggerøre med laks , salat til lunsj , rester til middag.
Blir en bra dag tror jeg.

Oppskriften på pizzasnurrer :
6 egg
1 pk philadelphia
1-2 ts bakepulver
fiberhusk

Bland alt sammen , la det stå til det blir litt grøtete, fordel på 2 plater i ovnen.
stekes på varmluft 180 gr. ca 10 min. Bytt plass halvveis.

Legg på fyllet og stek 10 nye minutter.
Legg på ost og rull sammen..
Pass på å legge ost godt ut i kantene , det er osten som er limet..
De er litt varme å rulle men det går da på ett vis.. he he

Ha en fin dag alle sammen.

Victory 13-01-11 14:05

Mmmmm.... i dag blir det rett og slett pizzasnurr ja!! Glimrende og ta med seg på jobb. Me like!!

Ellers har jeg ikke vært så flink til og holde meg til fase 1, har STORE problemer med og holde meg unna mandaring og appelsin... så må bare innrømme at det har blitt litt av det altså. Neste uke er det stans!! :)

anette76 13-01-11 16:41

Her er oppskriften på nøttemuffinsene hvis noen vil prøve seg :
80 gr. smør
120 gr revet ost
4 store egg
120 gr mandler
120 gr valnøtter
1 ts bakepulver
olivenolje til pensling

mal mandler og valnøtter og til sett smeltet smør , pisket egg , ost og bakepulver, evnt litt vann hvis røren blir veldig tykk.
Fordel røren i formene og stek 15 min på 180 grader.
Du kan tilsette bacon , skinke eller grønnsaker hvis du vil det.

G I malin 14-01-11 01:05

Hei folkens!

Det har vært mye stress de siste dagene så jeg har ikke fått fulgt med så mye her. Fikk en litt uplanlagt sprekk for et par dager siden, jeg var på besøk og det ble servert pizza til middag. Jeg hadde ikke spist på mange timer så jeg måtte ha noe mat i kroppen. Spiste da 3 biter pizza. Dagen etter hadde jeg gått opp 800 gram og de har holdt seg fast... Men kjente jeg fikk mye vann i kroppen..

Får håpe det snart forsvinner :mad: Det er ihvertfall en motivasjon til å holde seg unna søppelmaten.. men utrolig irriterende!

suverene severina 14-01-11 08:58

Takk for link til hvordan legge in dagbok, Victory! Det fikk jeg til på første forsøk.

Veide meg i dag og, litt ned fra i går, men er fortsatt over der jeg startet for en uke siden....... :( Syns det er urettferdig når jeg har vært flink - men skal fortsette å være flink likevel. Kan vel ikke gi opp så lett???
GI Malin - du vet i allfall hvorfor vekta gikk litt feil vei.......

nu - mere kaffe, så kommer jeg kanskje i gang på jobb.

Ha en fin fredag alle sammen!

anette76 14-01-11 10:01

Ville bare ønske alle sammen god helg.
Fredag er egentlig min veiedag men hos meg forsov hele gjengen seg i dag så det gikk i glemmeboken , så veiing blir på mandag.
Sushi i dag og da blir det litt ris og da blir det vann i kroppen. Helt enig med deg GI Malin at det gir en viss motivasjon til å fortsette å holde seg unna "søppelmat". Men Sushi innimellom MÅ jeg ha. Lager det selv så det blir ikke så veldig mye ris..

Lykke til denne helgen alle sammen :)

G I malin 14-01-11 17:16

Jeg er nå 300 gram over der jeg var FØR pizzaen, så det har bedret seg. Tenkte jeg skulle gå meg en tur i kveld, får håpe det får unna vannet :p

Jeg elsker sushi! Har aldri laget det hjemme da, har du noen tips til hjemmelaget sushi??

Hedvig 14-01-11 19:58

Hei igjen alle sammen!

De grammene spaserer du fort av G.I Malin. ;).

Jeg skal straks gjøre klart til taco kveld med familien. Det blir tacosalat til meg. Elsker taco og hadde tenkt å spise ett skjell, men tror ikke det er verdt det. Har laget hjemmelaget krydder og pepsi maxen er iskald.

I morgen er min 14.dag og på søndag skal jeg spise Rug Sprø. Jippi! Er så grusomt lei av egg nå. Er veldig klar for noe annet.

Disse to første ukene har gått over all forventning. Jeg har gått ned 6 kg. :eek:. Har ikke hatt en eneste sprekk, men kjenner at jeg er klar for fase 2.

Ha en strålende fredagskveld!

Ildern 14-01-11 21:44

Heisann!
Har ikke vært så veldig aktiv her inne, men har sniklest en del. Tenkte jeg kanskje skulle bli litt mer aktiv for motivasjonens del. Har lest SBboka hundreogørten ganger bare for å prøve å "hjernevaske" meg selv litt. :p

Begynte på fase 1 på mandag, og har allerede tatt av 3 kg. Ser også at magemålet har blitt mindre. Blir litt giret av sånt. Men det er 3. gang jeg begynner på denne kuren, og syns at denne fasen er ufyselig kjedelig. Gleder meg helt vanvittig til fase 2. Gleder meg virkelig til å sette tennene i et saftig eple.
Men foreløpig skal jeg holde meg i tøylene. I morgen skal jeg kjøpe inn ricotta til dessert og tahini til hummus. Og det er jo noe å se frem til! :D
Skal også prøve meg på pizzasnurrene for de så digg ut.

(Forresten, dere som liker sushi, har dere prøvd mandelmasseris i stedet for vanlig ris?)

KarboMamma 17-01-11 10:13

Hei dere!

Jeg er helt ny både på forumet og på South Beach dietten, og ble ble strålende fornøyd når jeg så at det var flere her inne som følger denne dietten akkurat nå :) Er nå på dag 3 fase en, og har ikke gått ned et eneste gram. Regner med at kroppen først må bli vant til mengden mat - mitt problem har lenge vært å spise ofte nok. Håper på at kiloene bare skal renne av neste uke :p

Skal ned 15 kg til etter å ha tatt av 25 uten noen spesiell diett. Så langt må jeg si at jeg har kost med med å bryne meg på oppskrifter og å tenke nytt ift mat.

Hvordan går det med dere som begynte tidlig i januar? Er det noen gode resultater å melde så langt? :)

anette76 17-01-11 10:16

Ja ja da var helgen over for denne gang også..
Synes helgene går ufattelig fort men synes jo jeg har fått litt utav det også da.. Mat messig har det gått helt skeis så jeg tar en ekstra uke med fase 1 altså.... Må få litt resultater denne uken før jeg går over på fase 2 :)

I dag skal jeg på power time og det gleder jeg meg til. Kommer nok til å kjenne det i musklene på tirsdag og onsdag. Har ikke trent styrke på 4 uker tror jeg...

Han en fin uke :)

suverene severina 17-01-11 11:37

Jeg tror jeg må få meg ny vekt..... Veide meg med 5 min mellomrom i dag tidlig - og det var 500 g froskjell....

Nå føler jeg egentlig ikke at jeg har gått ned noe særlig, så den generelle vekta stemmer nok, men likevel.

Skal være standhaftig også denne uka på fase 1, fått beskjed av kiropraktor at jeg kan trene litt igjen, så kanskje det får litt mer fart på kiloene. Blir rett og slett deppa av å føle at jeg gjør alt riktig, uten at det gir noe som helst resultater. :(

Ellers: velkommen KarboMamma - hyggelig med flere (og som du ser - alle (les meg) har ikke hatt suksess selv om jeg begynte i begynnelsen av januar...)

KarboMamma 17-01-11 21:33

Det føles nok helt klart urettferdig når man gjør alt riktig, men ikke ser resultatene av det. Selv håper jeg at jeg i det minste ser et ørlite gram forskjell på vekten i morgen. Egentlig burde man vel ikke veie seg mer enn en gang i uken, men jeg klarer ikke å la være å sprette på vekten hver morgen:o

Har forøvrig begynt å få en litt "nummen" følelse i munnen - er dette vanlig?

Og er det noen som har noen tips til gode kaker el lignende som ikke behøver noe spesialprodukt og som kan spises i fase 1? Gelè er liksom ikke min greie hverken med eller uten sukker, men ønsker meg noe jeg kan bruke for å tilfredstille søtbehovet en gang i blandt...:p

Ildern 18-01-11 00:51

God mandag (snart tirsdag), folkens!

Ny uke og nye muligheter!
Vekten står stille, men jeg ser at ting begynner å stramme seg opp, så da skal jeg heller overse den slemme vekta.

Tror jeg har drukket altfor lite i helgen, for jeg har rett og slett vært litt forstoppet. :( Kan også være at jeg skeiet litt vel mye ut med nøtter.... :o Skulle kanskje kjørt på med spirulina, men orker ikke å ta det uten granateplejuice.

Sliter med å gruble ut de neste middagene. Har blitt litt lei kylling. Tror det blir sushi i morgen. Har jo en salmalaks som ligger og venter på meg i kjøleskapet. Kanskje til og med kjøre på med liksomris! Ellers får jeg vel bare ta middagene på sikt. Tråle gjennom "bibelen" min etter noe jeg har litt mindre ikke lyst på enn noe annet. :p

Her er forresten oppskrift på liksomris hvis noen andre har lyst til å prøve seg:

Raspet blomkål
mandelmasse
eplecidereddik
søtstoff etter ønske
litt himalayasalt eller annet salt

Bland blomkål og mandelmasse (1/2 om 1/2), ha over passelig mengde eddik og litt søtstoff. Må smakes til etter hvor surt/søtt man liker den.

suverene severina 18-01-11 10:32

Tirsdag - og verden er ikke fullt så ille lenger. Iflg vekta ligger jeg nå 300 g under startpunktet - og det tolker jeg positivt (selv om jeg ikke har veiedag i dag).

Fikk råd om å slappe litt av ifht. slankinga i går, rett og slett fordi det er så mye annet som surrer i hodet mitt at det funker dårlig. Så da gikk jeg rett ut og kjøpte en pose m og heiv innpå og så spiste jeg en appelsin. :p

I dag er jeg litt usikker på hvor konsekvent jeg kan være, er invitert på lunsj og skal spise ute i ettermiddag. Trenger vel ikke akkurat lesse på med poteter, men orker ikke være helt nazi ifht. kostholdet heller. Pt er kanskje litt slækk det som hjelper.

og i morgen skal jeg trene:D

et spørsmål ang. liksomrisen: skal det være kokt eller rå blomkål?

karbomamma: har du SB boka? eller tilsvarende? Det er iallfall lov å spise ricottaost m. litt søtningsmiddel og smakstilsetning i fase 1, jeg gjør det innimellom. Ellers vet jeg ikke om annet søtt i denne fasen, men kan etterhvert ta meg en titt i diverse kokebøker som jeg har. Kanskje jeg finner noe lurt??

c@th68 18-01-11 11:00

Ny uke og nye muligheter.
Jeg gikk på en kjempesmell i helgen, spiste ribbe m saus og surkål og heiv innpå vingummi og litt sjokolade... :eek:

Så nå blir det ikke fase 2 fra i morgen men fase 1 i minst en uke til :o

Jaja, i dag skal jeg prøve meg på et slags brød, må ha noe å ha pålegget på, tenkte å prøve ut Karins brød og Lollypops Ketolysegrovbrød.
Tror det går greit å spise disse i fase 1... Noen som vet?

Satser på en super uke med vektnedgang på alle :D

anette76 18-01-11 11:55

Ang brød eller noe å ha pålegg på...
Jeg laget disse nøttemuffinsene i går og i dag brukte jeg dem som rundstykker , penslet de med olje og drysset over litt salt og de ble knallgode og holder deg mett veldig lenge. Jeg hadde bacon oppi røra så de ble ett ferdig måltid i seg selv :)
Hvis du lager de på bakepapir istedenfor muffinsformer blir de mer scones aktig.

I går trente jeg styrke igjen ( ca 4 uker siden sist ;)) og det var veldig deilig. Har bestemt meg for å være litt spesielt flink denne uken å se om det gjør noe med vekten.

Ha en fin dag alle sammen.

Ildern 18-01-11 16:37

Hm, tror jeg har lyst til å prøve meg på de nøttemuffinsene. Spiser dere de til lunsj eller frokost?

Til liksomrisen skal blomkålen i utgangspunktet være rå, men jeg tror jeg må forvelle den så vi slipper stororkester i kveld. Håper jeg har noriflak da..

Victory 19-01-11 08:58

Hei hei, og velkommen alle nye!!

Da begynner jeg rett og slett på nytt igjen jeg... ;) Denne helga og begynnelsen av uke har mildt sagt vært en skrøpelig innsats.. ikke så halvgæærnt på matfronten, men hva er det med dette godteriet da??? På fredag tok jeg et skikkelig raid! Spiste MASSE, jeg gjorde det litt bevist, har gått så utrolig lenge med godteribehov nå, at jeg virkelig hoppa i det spiste og spiste for og få den kvalme, ubehagelige følelsen for og bli minnet på at jeg har ikke godt av det. Og det funket nesten for meg... nesten faktisk.. så temmlig bortkasta da! Men ny start i dag, bare og hoppe i det.

Har hatt endel pizzasnurrer i det siste, det er bare så dig!

På fredag hadde vi svinefilet, da hadde vi jukserisen også, hva vi gjorde var:
Raspet den rå og la den i ildfastform sammen med litt sjarlottenløk og hvitløk, salt og pepper og satte inn i ovnen.. kjempe godt!

KarboMamma 19-01-11 09:23

YES! Ned 1,5 kg i dag tidlig (dag 4 - fase 1). Endelig begynner det å skje ting her :)

I går laget jeg bønnebrownies og det ble utrolig nok ikke så værst! Smaker såklart ikke helt som vanlig, men ikke langt unna altså. Anbefales! Kan poste oppskriften litt senere. Skal definitivt lage det igjen, men da med et par modifikasjoner. Kanskje ha i litt hakkede nøtter osv... Nam! :p

Suverene Severina: Jeg har ingen av bøkene... Burde kanskje investere i en? Synes liksom jeg har funnet så mye nyttig info på nettet at jeg ikke har følt behovet for boken... :confused:

Victory 19-01-11 11:25

Grattis med nedgang!!! :D

Her er et mattips:

LAKSEWRAP

Dette ble godt, jeg brukte Nannas pizzasnurre deig:

6 egg
1 boks philadelpiaost naturel (jeg brukte med smak)
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
(denne deigen blir nok til 2 stekeplater)

Fyll:
4 laksefileter stekt i folie m salt, pepper, dill og hvitløk

En boks kesam
mange fedd hakket hvitløk
rød paprika
2 vårløk
en rødløk
salt
pepper
dill

Bland dette sammen med laksen.

Jeg stekte deigen i ca 20-25 min, avhenger av ovnen.
Tok den ut og lot den kjøle seg litt. Så smurte jeg lakserøren utover, og rullet den sammen. Det gikk fint og rulle selv om den var kald, og den holdt seg sammen. Jeg pakket den hardt inn i bakepepiret og lot den ligge en stund i det.

Det har vært frokosten min i to dager nå. Var skeptisk først, men denne er knallgod kald.
:)

Jeg fikk litt mye fyll, så lunchen i dag blir lakserøre og kokte egg...

anette76 19-01-11 13:08

Hørtes veldig godt ut.. :)
Må prøves! Jeg synes alle sånne wraper er veldig greie å ha med til lunsj og på tur.

Jeg har superstøle lår i dag etter styrketreningen mandag men skal på trening rett etter jobb for å prøve å løse opp litt. Løpe litt intervaller i dag :)

I morgen skal jeg prøve meg på en spinningtime etterfulgt av en ny type time som heter shape. Noen som har prøvd?? Skal visst være litt core og stram opp variant. Hadde vært fint å få strammet opp innen ferien :)
I år er det ikke noe Floridatur å se frem til men en langhelg med barn og svigerforeldre til London i begynnelsen av Mai og en trondheimstur for å besøke bestisen. Så noe småttri er det å se frem til :) I trondheim har de en super butikk som heter Carma som jeg skal besøke også..Så da hadde det vært fint om kroppen var tynnere og kontoen tykkere...ikke omvendt iallefall..

Ha en fin dag..

KarboMamma 19-01-11 23:26

Hmm... er det noen her som vet om disse oopsiene kan spises i fase 1? De ser veldig gode ut, og det skrytes så masse av de :) Er vel kanskje mengde/type ost som avgjør om de kan spises, men hvor mange kan man evnt. spise om man bruker philadelphia light el. lignende? *sikle sikle*

Hedvig 20-01-11 08:35

Hei igjen alle sammen! Takk for mange fine matforslag. Supert å hente ideer her inne. Jeg vet desverre ikke hva oopsie er, KarboMamma, men vil gjerne høre mer om det hvis det er noe godt. :D

anette76: Så flink du er å trene! Jeg trener Zumba og litt styrke og vurderer å trappe opp til 3 dager i uka. Må komme i brudekjoleform og spesielt overarmer er jo veldig blottlagt i en sånn kjole. Her henger det og slenger litt overalt så litt oppstramming er ikke helt feil. ;)

Her går dagene sin vante gang. Jeg er i fase 2 og har innført lavkarbo-brød, all-bran og yoplait. Litt lettere å planlegge dagen nå. Jeg tror ikke jeg har gått så mye ned denne uken i og med at jeg gikk opp litt da jeg innførte karber igjen. Men det kommer nok etterhvert.

I går kveld ble jeg plutselig ekkel i magen og etter det hat jeg hatt diare ved jevne mellomrom. Aner ikke hva det kommer av. Mild omgangssyke?? Prøver meg på jobb så får vi se hva som skjer. I morgen er det veiedag.

Ha en super torsdag! Nå er det snart helg!

KarboMamma 20-01-11 10:19

Oopsie er en eggebasert "brøddeig". Ser veldig enkelt ut - tror det kun er 4-5 ingredienser - og det brukes til ALT! Pizzabunn, hamburgerbrød, kake, toast...

Mer info og bilder her---> http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

Victory 20-01-11 10:26

Hei!

Jeg bruker disse pizzasnurrene på fase 1.. de inneholder jo bare egg, philadelphia (jeg bruker light) og finerhusk. Lurer om man kan bruke Cottage Cheese... det kan jeg teste, da sparer man jo litt kalorier kanskje.

I går ble dagen sånn:
Frokost: Laksewrap
Lunch: Pizzasnurrer
Middag: Thaikylling med stekt jukseris (blandet med hakket hvitløk og sjarlottenløk) bambus skudd, babymais og brokkoli

Trening: Step, styrke og høypuls (halvtime av hver)

Fy: 4 brendte mandler... SKJERP DEG!!!!!

Dagen i dag startet med laksewrap igjen.. nå er ukens frokost ferig og jeg må lage ny. Må ha noe som er klart for flere dager. Hva pleier dere ha til frokost? Omelett funker fint for meg..
:)

anette76 20-01-11 10:34

Oopsier kan helt klart spises i Fase 1. Det har iallefall jeg gjort;)
Synes det er deilig å ha noe å ha pålegg på av og til liksom.
Skal definitivt prøve meg på laksewrap varianten til Victory i helgen. Jeg er veldig glad i fisk så det må jo være midt i blinken :sikle:

I dag er det nydelig vær hos meg , sola skinner men det er kaldt. Maratonprogram i dag men så er det snart helg da så da klarer man vel å gi litt ekstra.. he he. Ett barn på skitrening mens det andre er på svømming , så skal jeg bare levere dem hjemme og så blir det trening på mor:heia:.
Usikker på hva jeg skal ha til middag???!!!!

Jeg har innført litt bær i kosten denne uken , og det er veldig deilig..

Ha en flott torsdag!

Victory 20-01-11 10:49

Hvordan bær bruker du? Jeg savner blåbær noe helt sinnsykt...

anette76 20-01-11 11:51

Jeg bruker mest bringebær :) lite karber i dem , men jeg har spist noen få blåbær også. Sikkert ok det. Står jo i boka at bær er ok i fase 2 :)

Victory 20-01-11 13:06

Med det opplegget jeg kjører om dagen er det lang vei til fase 2... hehe... Godt greit hitil i dag da, salat fra kantina akkurat inntatt. :)

KarboMamma 20-01-11 13:52

Her er forresten oppskriften på oopsiene:

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"
Stekes på 150 grader i 25-30 min.

Skal lage en dobbel porsjon i kveld tenker jeg. Begynner å bli bittelitt lei egg/omelett til frokost,lunsj OG kvelds!! :eek:

Ildern 20-01-11 21:58

I dag sprakk jeg littegrann. Spiste 2 biter pommes frites og hadde griljermel på svinefileten. Skulket langspinningen til og med! Men det er jo ikke verdens undergang. Føler ikke at det er verre enn at jeg kan evt. ta en dag ekstra eller to på denne fasen. Frokost og lunsj går jo greit, men med kresen unge og mann blir middagen litt ødelagt. :(
Men nå er helgen snart her igjen, og godt er det! Litt lettere å lage to middager da.
Tror jeg har lyst til å prøve og lage en SB-vennlig thaisalat for det er så sykt godt! Noen gode råd til hva jeg kan bruke i stedet for gulrot og grønn papaya?
Er forresten grønn papaya tillatt?

Har hverfall store planer om å kjøpe masse reker og ha mitt egne lille rekebord! :stortsmil:

De der oopsiene; Hva smaker de? Er det veldig eggesmak på de? Kan de brukes til taco?

Victory 20-01-11 22:57

Har du oppskrift på Thaisalat?
Kan jo putte i paprika i diverse farger kanskje? Sukkererter...

Oopsiene smaker ikke egg akkurat, men litt svampete kanskje..? Skal ikke uttale meg så mye, er lenge siden jeg lagde de, syns det er lettere med lapper, finns masse forskjellige oppskrifter, og bedre også. Og man trenger ikke skille eggehvittene.
Begge funker sikkert glimrende til taco. Vet det finnes en pannekake her et sted som folk har brukt til tortilla, men har desverre ikke link eller oppskrift..

KarboMamma 21-01-11 08:48

Da har jeg laget oopsie. Det smaker ikke egg... det smaker vel egentlig ingenting!? Jeg brukte naturell philadelphia og krydret ingenting. Neste gang skal jeg ha i en god del urter tenker jeg. Jeg prøvde de både som pizzabunn og "brødskive" i går og må si at å legge pålegg på var det som funket best for meg. Som pizzabunn ble det alt for soggy, for det er som noen nevnte, litt svampete.

MEN oppskriften er jo superenkel og er et kjempebra utgangspunkt for eksprementering. Tenkte jeg skulle prøve å lage en skikkelig sjokoladekake av den (skal i bursdagsselskap i morgen og er så sær at jeg tar med meg egen mat :o ).

anette76 21-01-11 09:23

Da er det endelig helg igjen :)
Denne uken føler jeg har gått veldig bra , trent 3 ganger og spist fornuftig mat. Stort sett fase 1 ting ispedd litt bær :) Tror det funker bra for meg jeg. Var i svømmehallen med datteren min på tirsdag (hun går på svømmeskole så jeg slipper å bade) og der møtte jeg ei venninne som jeg ikke har sett på ett halvt år... og hun hadde nesten blitt halv ;) Gått ned 24 kg hadde hun! og hun strålte! Da øynet jeg ett lite håp jeg også..he he
Min vekt viste iallefall ned 1 kg denne uken og det er jeg fornøyd med :)

Helgen blir rolig for min del tror jeg. I kveld blir det kos med min søte familie. Barnas favoritt er korslaget så vi vitter benken foran og spiser popcorn ( ikke jeg). Lørdag skal vi passe "lillebror" på snart 2 år hele dagen. Kos :) Lørdag kveld blir det lavkarbo tapas med venner:syklubb:

Ha en fin helg alle sammen.

Victory 21-01-11 10:11

God fredag!! :)

Høres ut som du har planlagt en koselig helg Anette! Og grattis med 1 kg! Neste uke håper jeg det er min tur.
Blir hyttetur her i helgen, og jeg gleder meg skikkelig. Bare slappe av med bok og badstue.... ski er med, så jeg slipper vel ikke unna der. ;)

Maten vet jeg ikke, blir en overaskelse i kveld, og lørdagen er ikke helt planlagt enda. Men det skal være lovlige ting, og denne helgen er det IKKE lov med vin. IKKE lov! Nå bare MÅ jeg komme meg inn i noen gode vaner, så håper jeg klarer og få en akseptabel helg. Jeg sliter med helgene må jeg innrømme altså.

Jeg har laget denne snickerkaken da:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32354
Gleder meg til den. :)

Jeg byttet ut kjeks med nøtter i bunnen:
100 gram mandler
ca 150 gram peanøtter som hakkes sammen
Og jeg tok mye mindre søtning, her må man bare smake seg til i nøtteblandingen tror jeg, for det avhenger jo av søtningen også. Men splenda er veldig søtt.

KarboMamma 21-01-11 11:11

Ser ut som dere har hyggelige helger foran dere :) Jeg sliter også med lysten på et glass vin i helgen. Det er liksom kosen til mor og far i huset når barna er i seng. Hvor mye ødelegger man egentlig med et lite glass? :o (Får vel holde meg unna).

Da har jeg laget sjokoladekake i morgentimene. Er i barselpermisjon og har masser av tid til å kokkelere og eksprementere :D

7 egg - separert
1/2 ts bakepulver
2 dl natreen
2 ts vaniljeessens
3 ts sterk kaffe
1 dl solsikkeolje
1/2 ts havsalt
3 ss kakao
1/2 boks mager kesam

Sett ovnen på 180 C. Pisk hvitene og bakepulver stivt. Bland eggeplommer og de øvrige ingrediensene og bland det godt sammen. Hvelv hvitene forsiktig inn i røren og hell det over i en springform (23 cm). Stekes midt i ovnen ca 45 minutter (ta pinnetesten).

Akkurat nå står den i kjøleskapet og godgjør seg, men jeg tok en liten smakebit og det smakte HIMMELSK! NAM!

Minuset er: Kaken holder ca 2500 kcal og rundt 200 karber (grovt regnet minus eggene).
Plusset er: En deilig kake som kan spises i fase 1! :p

KarboMamma 21-01-11 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1007581)
Jeg har laget denne snickerkaken da:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32354
Gleder meg til den. :)

Jeg byttet ut kjeks med nøtter i bunnen:
100 gram mandler
ca 150 gram peanøtter som hakkes sammen
Og jeg tok mye mindre søtning, her må man bare smake seg til i nøtteblandingen tror jeg, for det avhenger jo av søtningen også. Men splenda er veldig søtt.

Åååh, den skal jeg prøve meg på en dag! :p

Victory 21-01-11 11:21

Spennende sjokoladekaka de også! :)

Her er en annen snickersversjon:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38193
Litt mindre smør i toppen, men er erstattet med fløte da, så er vel hips om haps. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.