![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Jeg blir mye mer slapp og trøtt av høykarbo..merket det veldig godt i romjula, sleit skikkelig med søvnen og kunne dra meg på sofaen hele dagen. Nå er jeg godt igang fra søndag kveld. Skriver opp alt jeg spiser og drikker, og er generelt motivert. Har tilogmed sluttet å handle pepsi max selv, slik at det eneste jeg får drikke av det er hos mine foreldre eller på besøk osv. Ser frem til veiedag på mandagene og skal virkelig prøve å holde meg unna vekta frem til da.
|
Hei allesammn!
Hiver meg med her jeg også. Startet 1.1.2011 og skal ned 11 kg før sommeren. Håper at dette er året man skal komme seg ned til "drømmevekta" :) Nå stopper vekta på 75 kg :eek: det skal det bli en endring på! |
Hei!
I går ble det eggerøre med ost og bacon til frokost, tomat, agurk og løk til lunsj. Og kyllingvinger til middag+maaasse vann. Trente i går og jeg var ordentlig slapp. Ble sinnsykt sliten av å løpe frem og tilbake et par ganger bare.. Hmm.. Tydelig en prosess som skjer i kroppen. Men merker jeg har en bedre mage nå:) |
Hei, dere! Jeg er helt ny, og skal ikke "plage" dere med unødvendige spørsmål håper jeg (lover å lese tidligere innlegg :) ), men dette gleder jeg meg til og håper inderlig det gir resultater. Jeg har såvidt startet opp, og synes det er veldig uvant med så mye fett, men det skal gå greit med alle dere andre på laget. Jeg har i mange år hatt veldig fokus på fettfattig mat, og jeg kjenner (dessverre) at jeg faktisk er litt redd for at jeg ikke har skjønt tegninga og at jeg bare går opp-opp-opp... Men motivasjonen er på topp, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk for inspirerende innlegg, alle sammen! :)
|
Hei dere:)
Jeg slenger meg på her. Jeg begynte litt sist i november, men det gikk skeis i jula gitt:o og de fire kg jeg gikk ned, kom kjapt tilbake (pluss en til:mad:) Så nå er jeg tilbake, med større selvkontroll håper jeg!!! Begynte 3 januar. Vekt: 91.1:nedfor: Mitt første mål er: 80kg;):visemuskl Lykke til til oss alle |
Sitat:
Wow, så bra :heia: stå på videre :) |
jeg startet og opp 1 januar, men hadde prøvdmeg litt i romjulen. så jeg har funnet ut at lav karbo kan være en fin måte for meg å bli kvitt 8 kg+ få en bedre helse .jeg har morbus crhon , fybrio og kronisk senebetennelse i hele kroppen;)
veier nå 78 høyde 178 mål 70 |
Jeg hiver med på denne gruppen, men jeg begynte faktisk allerede 23. november. Alle mente jeg måtte være gal som begynte rett før jul, men det har ikke vært noe problem. Jeg har vært i ketose hele tiden til tross for noen få utskeielser (dessert) i julen. Jeg har gått ned 8 kg :) og gikk ikke opp et gram i julen.
Jeg går tur så og si hver dag, alt fra 1-2 timer, men nå har jeg hatt så vondt i et bein siden nyttårsaften at jeg må ta det litt med ro:(. Det tar litt lengre tid å gå ned nå, men det går sakte med sikkert riktig vei. Veide 81 kg når jeg startet og er 73 kg nå. Har som mål å gå ned til 68 kg, men 65 er vel der jeg helst bør være. Tiden får vise. Skal i bryllup i September så til da skal jeg ha nådd målet (håper jeg når det lenge før den tid :)) De 4 første ukene kjøpte jeg ferdig mat via "spisdegslank.no" og det er helt klart noe jeg anbefaler på det sterkeste. Veldig enkelt å komme i gang da. Nå lager jeg maten selv og det fungerer også fint. |
Jeg hiver meg med her. Prøver meg på en Ketolysekur.
Gikk ned fra 144 til 120 for 1 års tid siden(med kun trening og vanlig kosthold) , men har sklidd veldig ut siste 6 mnd, og er nå over 130 igjen. skal under 100(eller 90) i løpet av 2011. Så nå tenkte jeg at jeg skulle teste ketolyse.. så får vi se hvordan det blir. |
Så flott at det er en gruppe for oss som starter nå :heia: Jeg har slanket meg tidligere å klarte 11 kg, men har nå gått opp igjen :( dumt av meg, men jeg sprakk til slutt rett å slett, savnet alt jeg ikke kunne spise, spesielt elsker jeg middager, å de måtte jeg spise med måte...
Så når jeg nå kom over denne, der jeg kunne spise mer av det jeg liker best så ville jeg virkelig gjøre et forsøk, så motivasjonen var på topp,men selv om jeg har lest mye så føler jeg enda ikke at jeg har full kontroll på dette..men jeg skal fortsette å lese, å lære av andre, samt en venninne som har tatt dette tidligere, å håper med dette at det SKAL gå :D Jeg har 4 barn, å er ikkekommet meg ned etter siste svangerskap :( så dette er på en måte siste sjanse for at jeg skal få det til, jeg har forsøkt såmange ulike ting nå, så nå må jeg bare få det til.. Vi skal i bryllup i sommer, så det er det førstemålet mitt, at jeg skal komme inn i en flott kjole da :D vektmålene mine er egentlig 26 kg, men klarer jeg 20 er jeg meeeeer enn fornøyd, jeg er 91 kg nå, eller var det på mandag 03.01.11, å målet mitt er 70 kg, første delmål er å få se 7 tallet igjen, da skal jeg bli overlykkelig,men samtidig var det nettopp der det røyk for meg sist, for da stoppet alt, å så brast alt, å nå er de samme kg tilbake igjen :( Håper jeg får være med her :) trenger støtte, råd, tips og ideer fra andre, å håper at jeg etterhvert skal kunne komme med det også :) |
I går var jeg i ketose igjen. Spennende å se om det går nedover på vekta også!
Velkommen til alle nye i "klubben" Sammen er vi sterke! |
Kan det stemme at jeg er i ketose dag 2?
|
bruker dere urinsticks foresten? jeg har ikke kjøpt dette enda.
|
ja det kan fint stemme at du er om du har spist lite karber de siste to dagene :)
|
Jeg bruker urinstix. I starten hver dag. Når jeg er trygg på hva jeg spiser bruker jeg det ikke. Bare innimellom for kontroll.
Blir spennende med veiedag til fredag. Tror det skal bli fast veiedag... |
Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose;) Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da :cool:
|
Hei!
Mitt første innlegg her inne:) Jeg er 46 år, 178 cm, veide 91 kg, (BMI 28.7) da jeg startet opp med ketolyse dietten 1.des. 2010. Vekten i dag morges var på 87,7 kg. Har som mål å gå ned til ca 74 kg til sommeren. Kanskje litt mye i løpet av et halvt år? Men vet av tidligere erfaringer at jeg MÅ ha strenge MÅL for å komme i MÅL;) Før jeg fikk barn (har tre av dem) veide jeg ca 63 kg. Men det er 20 år siden.....er realistisk nok til å se at det kanskje ikke er helt optimalt... Har nå bestilt mat fra spisdegslank.no:) I første omgang mat for 14 dager fremover, 4 måltider pr. dag. I min hektiske hverdag har jeg store problemer med å planlegge, gjøre innkjøp av "tillatte" råvarer og tilberede gode lavkarbo måltider. Synes derfor dette alternativet virker spennende! Synes heller ikke prisen er så hakkandes gæærn heller. Kr. 940,- for en 14 dagers periode. Jeg overskrider jo glatt det beløpet når jeg handler inn, meierismør, fløte, egg, entrecôte, bacon, fersk fisk etc... Hadde vært morsomt å høre om det er andre som har erfaringer med dette opplegget??? Jeg starter opp i morgen:D |
Sitat:
|
disse Sticksene går det ann å kjøpe kun de og hvor?:)
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte mine på apoteket. :)
|
Sitat:
|
Jeg vil også være med!! :)
Skal ned 7-8 kg før sommeren. Har aldri slanket meg før, så dette blir spennende. Litt usikker på om jeg skal kjøre lavkarbo eller ketolyse enda..prøver meg litt frem. Supert med en side som denne som både kan motivere og gi et spark bak hvis man trenger det ;) Lykke til dere! |
Hei Mimosa
Jeg har spist lavkarbomat siden 23. desember. De 4 første ukene bestilte jeg mat fra spisdegslank. De to første ukene bestilte jeg ferdig oppsatt meny og det var kanonbra. Brød og middag. De neste to ukene bestilte jeg ikke ferdig meny, men valgte rettene selv (og da 5 retter iom at jeg hadde begynt å gå mye turer). Det var ikke like bra for meg. Gikk litt i ball hvilke retter jeg skulle spise når og droppet det mer eller mindre. Siden har jeg lagd lavkarbomat selv og har gått ned 8 kg :). Jeg tror det er veldig lurt av deg å starte med å bestille mat. Veldig enkelt å ha kontroll og du går sannsynligvis fort ned i vekt. Jeg har bare godt å si om det og ønsker deg lykke til :) |
Hei igjen!
Da var dag nr to på lavkarbo vel overstått. Skriver ned hva jeg har spist disse to dagene. Alltid moro å dele hverandres menyer og ideer:) Dag1 (stod opp 13.30 den dagen så virker sikkert lite, men jeg sto opp seinnt:p) Frokost/lunsj: Bacon med en heidundranes omelett. Middag/kvelds: Kyllingvinger + masse vann. Dag 2 Frokost: 3 Babybel ost med paprika Snacks: Spekeskinkerull med smøreost og ruccola salat (MMMM!) Middag/kvelds: Super go' pai. Egg, fløte, vann, bacon, sopp, løk og masse ost! + masse vann og et glass pepsi max. Ser at mange på forumet her får en partystopper av slik brus, men jeg tester ut om jeg får det. Får se på veiingen til fredag. Og forresten; noen som begynner å få dårlig smak i munnen? Skal kjøpe urinstix i morgen og se om jeg er i ketose, føles sånn for å si det mildt:p |
Jupp...dårlig smak i munnen kommer av at man er i ketose....Men de lærde sier at det går over etterhvert *krysser fingre og tær for det*:p, Det er jo faktisk fett vi puster ut :D
|
frokost : grovbrød med smør (er ikke så glad i frokost)
lunch: 2 speilegg+bacon+ salat middag: biffsnadder+salat+bernesaus kveldsmat: ommelett+salat+bacon har bakt 3 typer brød idag. så har smakt litt på de og+ hatt 0% yougurt er der noen som ka si hva de stripsene heter/hva jeg skal spør etter på apoteket?:) |
Sitat:
|
Sitat:
tuuuuuuuuuuusen takk ;):) |
Frokost/lunsj: Osteomelett og bacon stekt i masse meierismør:p
Middag/kvelds: Taco med masse salat og rømme. 2 måltider pr dag, passer meg utmerket! Så har jeg spist et par ruter 70% sjokolade og seff pepsi max, godt å være i gang igjen ;) Skulle kjøpe ketostix på apoteket, men de hadde ikke.....måtte bestille sa de.....:( |
Sitat:
|
Da vil jeg kaste meg på her:)
Gammel ketolysetraver.Gikk ned 17 kg på den og nå er det kommet på endel igjen ja... Starter imorgen og er klar til dyst. |
Kom endelig i ketose i gårkveld og er skikkelig i gang. Merker jeg sliter med egg og bacon til frokost, så må finne på noe annet der etterhvert. Smugtitta på vekta nå på morran hihi minus 1,7 kg på to dager - er strålende fornøyd:D selvom det er mesteparten vann, så er kg ned kg ned:p
|
jeg står på stedet hvil :( går ikke ned ett gr. hva gjør jeg galt? drikker mye vann. spiser, bacon,ommeletter.egg. lav brød,knekkebrød,kjøttmiddager med grannsaker og 1 yougort i ny og ne. kjenner jeg blir litt fortvilet.
|
Veiedag. :)
Har tidligere brukt felles veietråd, men "flytter" meg over hit, da jeg "tilhører" desember-starterne. Jeg går ikke mye ned, får ikke den store AHA-opplevelsen. Jobber hardt med å holde kuren. Dvs. tilbringer masse tid på kjøkkenet. Er jo utrolig gøy, men tidskrevende. Godt jeg har dette forumet og kan finne mange deilige oppskrifter. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten dere. ;) Start: 01.12.10: 88,0 Uke 1 - 08.12.10: 87,1 (-0,9) Uke 2 - 15.12.10: 86,0 ( -1,1.... totalt - 2,0 kg) Uke 3 - 22.12.10: 85,8 (-0,2... totalt - 2,2 kg) Uke 4 - 29.12.10: 86,3 (+0,5... totalt - 1,7 kg) Uke 5 - 05.01.11: 85.9 (-0,4.... totalt - 2,1 kg) Skjønner jo at dette kommer til å ta laaaaang tid. Men, pyttsann. Har da brukt 4 år på å gå opp disse 20 kiloene, og da får det vel ta sin tid å gå ned igjen. Blir uansett slankere til sommeren 2011 enn jeg var i 2010 :D |
Da sitter jeg med egg og bacon, og skal kose meg med det ...ehhh:rolleyes: kjenner jeg sliter litt med det etter å ha spist det i mndvis sist,men nam..nam:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: